Lancering Weepee TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Razornord schreef:Hier moet ik VOiD toch gelijk geven. Van een stage kan ik niet zomaar weglopen maar ik heb Twitter en Userbase wel de ganse dag in het oog gehouden voor dit. Zonde dat er dan helemaal niets verschijnt. Misschien is dit wel afgesproken onder diegenen die wel daar waren maar collegiaal is iets anders...
In het vervolg phillipe maandelijks 15 euro geven + geld voor een smartphone en hij zal voor je tweets online zetten :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

om een tweet te sturen zal een aldi sim met 3G abbo (4 €) of colruyt mobile (bij beperkt gebruik min. 3,3 €/maand) wel volstaan?

de smartphone kan wel 'geschonken' worden door een UB'er? Er zijn er hier toch genoeg die even snel van ondergoed verwisselen als van smartphone.... :-D
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Bedankt voor de reacties allemaal! Philippe_d's verslag is heel correct. Alvast mijn excuses dat ik tijdens de twunch zelf niet getweet heb via WeePeeTV, maar het was dat of met de Twunchers praten :). En daar gaf ik eigenlijk de voorkeur aan dan.

Er zijn wat vragen beantwoord, maar niet allemaal. We houden nog wat achter de hand voor lancering en sommige zaken zijn nu eenmaal wat riskant om al te gaan verkondigen.

Voor de afwezigen: op de twunch hebben we WeePeeTV gedemonstreerd. Er was bijna geen internetverbinding dus konden we die niet zo vlot laten zien als het zal zijn over uw wifi thuis en 3G, maar het gaf jullie hopelijk wel een duidelijk beeld.

Geef zeker feedback en opmerkingen, we zijn enorm geïnteresseerd in jullie mening.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Alle hup.
Dit heb ik alvast goed gehoord: "Wij lanceren zeker dit jaar nog." :wink:

Hoogtijd dus om ons verlanglijstje hier op Userbase eens te posten. Eens een nachtje over slapen. 8)

Ik vind het alvast wel een heel goed idee om een beperkt aantal zenders in het flexibel(!) basispakket te kunnen steken!
Betalen voor iets waar men toch niet naar kijkt heeft inderdaad geen zin.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

weepeechris schreef: Voor de afwezigen: op de twunch hebben we WeePeeTV gedemonstreerd. Er was bijna geen internetverbinding dus konden we die niet zo vlot laten zien als het zal zijn over uw wifi thuis en 3G, maar het gaf jullie hopelijk wel een duidelijk beeld.
Geef zeker feedback en opmerkingen.
Ik begrijp de keuze van jullie locatie niet. Je weet op voorhand dat er slechte omstandigheden zijn. Wie haalt het in zijn hoofd om een product te demonstreren bij slechte omstandigheden? Of is deze locatie bewust gekozen om de gebreken te verdoezelen? Indien de locatie toevallig gekozen is, mijn feedback: zorg tijdig voor commerciële aanvulling in jullie team!
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

svenska schreef:
- Smart TV (er is al een Samsung WeePee Tv applicatie)
Is die al live beschikbaar voor iedereen, of gewoon in testomgeving?
Op mijn Samsung Smart TV is er nog geen app te vinden.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Voor de afwezigen: op de twunch hebben we WeePeeTV gedemonstreerd. Er was bijna geen internetverbinding dus konden we die niet zo vlot laten zien als het zal zijn over uw wifi thuis en 3G, maar het gaf jullie hopelijk wel een duidelijk beeld.
Geef zeker feedback en opmerkingen.
Hierin deel ik uw mening! Hahhahahaha, moest mijn bedrijf zo'n product lanceren zou ik toch ook eerst wat prospectie gaan doen om zeker te zijn dat de nodige mediaaandacht zeker niet een teleurstelling wordt..

Hoe kan je dit nu overzien bij het kiezen van een locatie? :?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Volgens mij omdat het ook werkt op 3G, dus moest het internet op de locatie bokken dan kon men het nog op 3G tonen (wat blijkt te werken). Jammer genoeg was die ontvangst daar ook zeer slecht tot onbestaand.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Mijn feedback: Ik zou graag niets meer horen over WeepeeTV... tot de dag dat de contracten met VRT, SBS Belgium en VMMa rond zijn en de gedetailleerde productspecificaties klaar en duidelijk kunnen gecommuniceerd worden.

Ik hoop alvast dat concurrenten Telenet en Belgacom ondertussen geen stand-alone versie van Yelo of TV Overal lanceren want die hebben gisteren ook zeker enkele belangrijke productdetails van WeepeeTV gezien en gehoord op Kanaal Z.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ze wilden graag viral gaan denk ik, maar nu met dat laatste bericht rond moeilijke onderhandelingen met zenders vrees ik dat de sceptici hier nog wel eens gelijk gaan kunnen hebben. Anyway, komt het er, dan ben ik bij de eerste om het te bekijken en indien goed bevonden, te gebruiken.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Die moeilijke onderhandelingen, die zijn er altijd al geweest,voor alle starters...(BGC/TVV & de internetplatforms).
Nu gaat 2 man en ne paardekop dat voor heel Europa lanceren ? 'tis te hopen dat ze dat lukt..
Wat we niet mogen vergeten is dat dit voor velen weer een extra betalende app gaat worden op hun ipad en de 2 reuzen dit perfect gratis kunnen aanbieden..
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ddd schreef:
svenska schreef: Is die al live beschikbaar voor iedereen, of gewoon in testomgeving?
Op mijn Samsung Smart TV is er nog geen app te vinden.
Op dit ogenblik nog niet in the live application store (alleen met een develop account).
Zal waarschijnlijk live gaan met de launch ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

raf1 schreef:Mijn feedback: Ik zou graag niets meer horen over WeepeeTV... tot de dag dat de contracten met VRT, SBS Belgium en VMMa rond zijn en de gedetailleerde productspecificaties klaar en duidelijk kunnen gecommuniceerd worden.

Ik hoop alvast dat concurrenten Telenet en Belgacom ondertussen geen stand-alone versie van Yelo of TV Overal lanceren want die hebben gisteren ook zeker enkele belangrijke productdetails van WeepeeTV gezien en gehoord op Kanaal Z.
Volledig mee eens !

Ik vraag me trouwens af of we nog innovaties ivm. Weepee voip mogen verwachten (noodnummers, IVR, ...) ? Ik heb de indruk dat met het ganse Weepee TV gebeuren het voip gedeelte 'stil' ligt.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

fryelectro schreef:Ze wilden graag viral gaan denk ik, maar nu met dat laatste bericht rond moeilijke onderhandelingen met zenders vrees ik dat de sceptici hier nog wel eens gelijk gaan kunnen hebben. Anyway, komt het er, dan ben ik bij de eerste om het te bekijken en indien goed bevonden, te gebruiken.
Ze zijn eerder in snelheid gepakt door de pers op het moment dat ze nog niet klaar waren om het naar buiten te brengen. Dat was toch de versie op de twunch.

En VOIP blijft hun core business hebben ze gezegd, dus geen nood dat zal niet stilvallen :)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

De laatste noemenswaardige aanpassing aan hun 'core' business dateert wat mij betreft van 2,5 jaar gelden (Skype support). Of mis ik iets ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Blijkbaar zit het hele TV gebeuren ook in een apart vehikel? Dat stemt me vooral gerust :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

En wat vonden de aanwezigen van de beeldkwaliteit?
Werd er ook iets getoond op een groot beeldscherm?
Weet je iets over de bandbreedte?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

raf1 schreef:Mijn feedback: Ik zou graag niets meer horen over WeepeeTV... tot de dag dat de contracten met VRT, SBS Belgium en VMMa rond zijn en de gedetailleerde productspecificaties klaar en duidelijk kunnen gecommuniceerd worden.

Ik hoop alvast dat concurrenten Telenet en Belgacom ondertussen geen stand-alone versie van Yelo of TV Overal lanceren want die hebben gisteren ook zeker enkele belangrijke productdetails van WeepeeTV gezien en gehoord op Kanaal Z.
Een mooie besluit, ze hebben aardig in hun kaarten laten kijken, de gevolgen zijn niet voorspelbaar.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zijn we allen niet iets te negatief bezig?

Ik was gisteren ook aanwezig en heb ergens ook een "niks nieuws onder de zon"-gevoel. Maar we mogen niet vergeten dat wij al redelijk wat gewoon zijn van WeePeeTV en vele mensen hier al een demo account hebben. Voor iemand die het nog nooit gezien had denk ik dat het "wow"-gevoel er wel is.

Even wat puntjes:
- VoIP blijft hun core business waar ze blijven in investeren (lees : bvb eigen 10GBit ring tussen hun 4 datacentra)
- Een tweede account nemen en hiervoor moeten betalen lijkt mij normaal : je moet bij tn/bgc toch ook een tweede decoder aankopen/huren voor je kan kijken? Over de prijs van het tweede abonnement moet er geen discussie gevoerd worden : de prijs voor een dag/maand/jaar abonnement is nog niet naar buiten gebracht, laat staan de prijzen voor opties zoals een tweede abonnement! Dit kan dus gelijk zijn aan de gewone prijs, maar misschien ook goedkoper!
- Ikzelf heb proximus, en had geen ontvangst achteraan de zaal. Twitteren was dus moeilijk
- Als we binnen kwamen stond er een laptop (via een publieke wifi) weepeetv te spelen. Dit kwam er goed door, zonder buffering. Echter van zodra het twitterende publiek kwam (en wegens geen ontvangst de wifi gebruikte) ging de buffertijden serieus de hoogte in. We zaten daar met ongeveer een 20-tal mensen dus dan kan je ook denken wat dit geeft...
- WeePeeTV gebruikt ongeveer 1.3mbit aan bandbreedte. Sommige zenders zouden ze in een lagere resolutie ook uitzenden zoals ze nu al doen met BBC2 (+/- 500kbit/seconde). Een resolutie die nog goed genoeg is om goed te kunnen kijken op telefoons en tablets
- Elk weepeelid (en ze waren er gisteren bijna allemaal, op 2 personen na) bezoekt bijna dagelijks Userbase. Door de vele technische kennis die hier aanwezig is en het feit dat UB'ers testers zijn is er eigenlijk meer informatie hier te verkrijgen dan ze ooit via de media hebben gegeven.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:we mogen niet vergeten dat wij al redelijk wat gewoon zijn van WeePeeTV en vele mensen hier al een demo account hebben. Voor iemand die het nog nooit gezien had denk ik dat het "wow"-gevoel er wel is.
De technische implementatie is één ding... de akkoorden met de zenders een hééééél andere (en daar zal het schoentje wringen en volgens mij ook blijven wringen).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

svenska schreef:Ik geef VOiD gelijk: een Twunch zonder Tweets in de wereld te sturen; rare bedoeling!
Hoeveel volk was er trouwens, en hoeveel daarvan was UB'er?
Vind het ook wel spijtig dat ik niets van @userbase heb voorbij zien komen, Krisken had ik toegang gegeven tot het account ... :(
Toevallig vandaag naar Gent geweest; uiteindelijk van 7u30 tot 15u30 van thuis weg geweest om 2 uur nuttig in Gent geweest te zijn, 't is nogal een afstandje voor mij :)
Was de twunch dus een dag later (lees: vandaag) geweest had ik nog kunnen komen piepen :)
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

krisken schreef:Zijn we allen niet iets te negatief bezig?
Maar blijven dooremmeren zonder te leveren dan krijg je dergelijke toestanden, niets abnormaals hoor.
Stilaan krijg je toch zo'n gevoel bij elke WeepeeTV posting, veel blabla.... geen boem boem. :wink:

Het mag ooit es ophouden, wat zeg ik? ooit? .... spoedig liefst.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.demorgen.be/dm/nl/5401/Multi ... eren.dhtml

en weepee zal de Europese markt veroveren....achum... :oops:

Ze gaan zich mogen reppen.....
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

krisken schreef:vele mensen hier al een demo account hebben
Nog geen mail ontvangen :cry:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

krisken schreef:... en vele mensen hier al een demo account hebben.
En nog veel meer mensen die geen demo account hebben. Denk ik zo. :|
meon schreef:Vind het ook wel spijtig dat ik niets van @userbase heb voorbij zien komen, Krisken had ik toegang gegeven tot het account ... :(
Spijtig, inderdaad. :?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Meon,

Ik heb je PM ontvangen maar zoals ik reeds zei : binnen had ik met proximus nul komma niks bereik. Via mijn smartphone twitteren kon ik dus niet. Mijn vriendin, die bij MV zit, had ontvangst maar zeer zeer zwak en viel tamelijk veel uit.

De gratis wifi ter plaatse is al besproken...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Als ik het goed begrijp staan ze nog niet veel verder sinds de meet en greet in Brussel. Er is nog altijd geen akkoord tussen de vlaamse partijen, wat ik heel spijtig vind. Ze kunnen hun kijkcijfers terug opkrikken om met weepeetv in zee te gaan, ze boren de interesse van een nieuwe groep aan die praktisch geen tv zien, maar meer op de computer/tablet zitten.
De nodige vragen/opmerkingen die er nu zijn bij mij zijn.
  • * Dit jaar wordt dit nog gestart: Maar zonder het akkoord van de vlaamse zenders willen ze niet starten (ik zou toch een tandje bijsteken dan, het jaar is rap om :))

    * Als je wil werken met keuzes van kanalen vind ik een pluspunt, maar de voorgestelde 10 is misschien toch wel wat weinig, tenzij er een prijs/maand opstaat die echt laag genoeg is, wil je de jongeren van vandaag ook aanspreken.

    * Ik zou ook opteren voor een "familypack", indien je de prijs per account hetzelfde ga willen houden. Als een account (bijvoorbeeld) 8€/maand kost dat iemand die zijn gehele gezin wil voorzien een mooie discount krijgt. (4x8=32 dat je daar bijvoorbeeld 25€ van maakt en extra keuze tot kanalen ipv 10 naar 15.)

    * Internetproviders BGC/TN gaan dit niet hinderen, misschien gaan zij nu hun "online tv kijken applicatie" wat sneller verwerken in meer zenders (ideale zou zijn alles wat u op de tv hebt, ook online beschikbaar maken, inclusief uw betaalzenders). Weet niet of je te vroeg in de kaarten hebt laten loeren. Zij zullen nooit aanbieden wat jullie aanbieden, zal altijd in combinatie zijn met een abonnement van hun.

    * Indien je via mobile internet wil zien, blijft de bitrate hetzelfde of past hij zijn eigen aan aan de "bandbreedte" die beschikbaar is? Ik heb verschillende zaken op men gsm gezien die zich aanpassen aan de bandbreedte die er beschikbaar is. Indien ik even zak naar een lagere status van 3.5g naar 3g of zelfs edge, blijft men beeld lopen maar wordt men bitrate even veranderd naar "lage kwaliteit". (edge bij prox is verbeterd ben niet zeker of ik dit alleen ervaar)
Ook vond ik het raar dat er praktisch niets nieuws doorkwam op twitter/userbase. Maar zonder ontvangst is dit inderdaad moeilijk. Wat ik achteraf gelezen heb is blijkbaar zoals eerder aangegeven niets nieuws onder de zon. De meeste zaken weet ik al van in Brussel toen.

De prijzen en aantal zenders die ik gebruik hierboven zijn fictief om een voorbeeld te stellen. Ga er dan ook niet op blind staren dat dit de prijzen kunnen/zullen zijn.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

* Indien je via mobile internet wil zien, blijft de bitrate hetzelfde of past hij zijn eigen aan aan de "bandbreedte" die beschikbaar is? Ik heb verschillende zaken op men gsm gezien die zich aanpassen aan de bandbreedte die er beschikbaar is. Indien ik even zak naar een lagere status van 3.5g naar 3g of zelfs edge, blijft men beeld lopen maar wordt men bitrate even veranderd naar "lage kwaliteit". (edge bij prox is verbeterd ben niet zeker of ik dit alleen ervaar)
Momenteel was dat niet het geval, het viel gewoon op pauze en speelde opnieuw verder als de buffer terug vol zat.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Een speciale ontwikkeling in dit alles... http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 8&p=447987

De vraag is welke impact dit heeft op de slaagkansen van WeePeeTV ?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Goede vraag r2504,

Ik denk dat concurrentie op deze markt onvermijdelijk zal zijn.
VOIP is ook geen product van WeePee alleen.

Waar je wel verschil kan in maken is:
- Klantvriendelijkheid (correctheid of het zo aanvoelen als consument van dit 'bedrijf')
- De prijs
- De kwaliteit
- De extra's (aansluitmogelijkheden, opname/herbekijk diensten, schaalbaarheid van prijs/product volgens behoeften, gebruiksvriendelijkheid, etc)

Ik zelf vind het idee van PrePaid TV wel interessant. Je betaalt volgens je gebruik (en dat je kijkt).
Daarnaast zal een setopbox voor 'oudere' mensen (of minder techneuten) heel handig zijn (dit vergroot je markt).

Als 'early adopter', zou ik al heel tevreden zijn met:
- Een goede Windows 7 player (of applicatie).
- Stabiele transmissie (eventueel ook al iets in HD uitzenden)
- Hardware decoding (DXVA) of andere technologieën toepassen, zodat de CPU niet te zwaar belast wordt (pak +- 15%)
- Decoding van het materiaal (omzetting codec) dus best zoveel mogelijk op de GPU (grafische kaart) laten gebeuren.

Op de Twunch was er iemand (een userbaser) die daar over sprak. Een Tim geloof ik.
Iets met HLA (of zoiets). Weet de naam niet goed meer.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gent32m schreef:Ik denk dat concurrentie op deze markt onvermijdelijk zal zijn.
Men moet natuurlijk wel concurrentie toelaten... en daar heb ik m'n twijfels over.

De zenders willen centen zien en zullen gewoon alles zelf in handen willen houden (dat merk je aan de huidige problemen met TN).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

TiTanium schreef:Indien je via mobile internet wil zien, blijft de bitrate hetzelfde of past hij zijn eigen aan aan de "bandbreedte" die beschikbaar is?
Niet automatisch, maar ze voorzien wel een mogelijkheid in te bouwen om de user te laten kiezen (zoals bij Youtube).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Heavy load, euh, interesse voor http://lifetv.my-stream.eu? :?
http://bird.my-stream.eu:9080/ || http://lifetv.my-stream.eu:9080/
bird-lifetv.png
(12.71 KiB) Nog niet gedownload
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@Eternum leuk zo'n Userbase detective in actie :-D Alleen is dat een proof of concept die we uiteindelijk besloten niet te gebruiken. Check zelf maar. Als je naar de stream kijkt, zie je daar geen extra beweging he.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Momenteel is nog zowat bijna alles "proof of concept". Niet waar? :mrgreen:
Maar, euh, misschien toch eens kijken wat je (nog meer) publiekelijk beschikbaar wil stellen... :wink:
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Het blijft verdacht stil nietwaar?

Weepee:

Geen feedback op opmerkingen over de kwaliteit. De ondersteuning voor een HLS server is maar brak voor multiplatformen.

Geen nieuws over zenders? Komaan jongens :)

It's about to flop
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

hmmm nog verdachter - beta testers hebben geen toegang meer tot TV kanalen via weepeetv (guess they are ready ?) :
Twitter: https://twitter.com/fets/status/239436627339014144
Twitter: https://twitter.com/Inferis/status/239437124485668866
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Of ze hebben er klachten over gekregen over de manier waarop ze die zenders uitzonden (satelliet opvangen en doorsturen klinkt niet als super legaal) en moesten het stopzetten. Zou me verbazen moesten op die 2 weken sinds de lunch plots alle contracten in orde zijn.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

@mclaeys, dat was idd de andere optie. Speculeren maar :)

Wat ik me ook afvraag is of de betatesters zonder boe of ba geen tv meer kunnen kijken, of dit wel degelijk aangekondigd is naar hen toe. Uit de tweets blijkt alvast een zeker vorm van verwondering :/
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”