Lancering Weepee TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Je hebt recht op je eigen mening, r2504.
Alleen moet je niet doen alsof jouw mening meer waard is dan die van een ander.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Een mening is persoonlijk... doe ermee wat je wil zou ik zeggen.

Het is aan iedereen om zich erin te vinden of niet... en da's je volste recht.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Trends - 16 augustus 11u44 schreef:De hoogste horde heeft WeePeeTV nog voor de boeg: contracten sluiten met de zenders. Dat loopt niet van een leien dakje. Zelfs een deal met de VRT is nog niet rond. Turner hoopt tegen eind 2013 wel 150 kanalen in portefeuille te hebben. Hij wil niet op de markt komen zonder de belangrijkste tv-kanalen (lees: de belangrijkste Vlaamse zenders).
Klik hier voor het volledige artikel.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

:eek: Dan hoop ik dat de wok lekker is vandaag want als dit klopt ziet het er niet naar uit dat de lancering weldra zal zijn.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

De VRT is zelf bezig met een internetplatform.
Dus of "men" die nieuwe speler, WeePeeTV, zomaar gaat toelaten is nog maar de vraag...
De VRT heeft wel enige tijd geleden te kennen gegeven dat ze momenteel werkt aan een internetplatform en een manier om online programma's aan te bieden. Deze oefening is nog bezig en gaat gepaard met onderzoek en ontwikkeling alsook met de strategie van de VRT.
Bron.

Doch het loopt, ook voor de VRT, allicht niet via een leien dakje.
Er zijn nogal wat partijen die "belangen" (=€€) te verdedigen hebben.
In het buitenland is de internettelevisie bezig aan een opmars, Vlaanderen hinkt achterop, er zijn wel al een paar mogelijkheden maar om een programma opnieuw te bekijken is een consument vooral aangewezen op betalende niet-lineaire on-demanddiensten. De VRT zou tegen 2011 internettelevisie willen aanbieden. Dat zou een serieuze concurrentie betekenen voor de bestaande betalende internettelevisie, onder meer van de Vlaamse Media Maatschappij en voor de betalende niet-lineaire on-demanddiensten. De VRT wil daarover overleggen met de overheid. De beleidsnota vermeldt enkel dat de VRT optimaal van het internetplatform dient gebruik te maken. Wat betekent dat concreet? Kan de VRT zijn aantal webradio’s zelf bepalen, zoals de RTBF in Wallonië? Hoe ziet de Vlaamse Regering de evolutie van internettelevisie? Zal ze die steunen of niet? Welk standpunt zal de Vlaamse Regering innemen tijdens de bespreking met de VRT, onder meer over het al dan niet gratis zijn van het aanbod, en over de verhouding tot private initiatieven? Telenet heeft laten weten zijn jaarlijkse bijdrage aan de VRT eventueel aan te passen. Een omvattende visie is dus dringend nodig.
Bron.
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Het blijft angstvallig lang stil op Twitter. Hopelijk is iedereen daar in zwijm gevallen van de aankondiging over weepeetv :lol: . Het artikel van Trends laat in ieder geval eerder een dubbel gevoel achter... Hopelijk komen die contracten snel in orde! Succes aan de onderhandelaars! :beerchug:
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

RTBF heeft laatst ook zoiets gedaan.
http://userbase.be/nieuws/mobile-apps/9 ... jks-bedrag
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Technisch is de zaak rond, verzekert gedelegeerd bestuurder Andrew Turner, die al op zijn 18de voor Innet werkte, één van oudste internetproviders in België, nu opgegaan in Verizon Business.
Oei. Ik heb anders niet die indruk. Interlacing? Buffering?
De beeldkwaliteit, die we zelf konden uitproberen, is verrassend goed. Zoals met elke digitale televisie doen de compressie-algoritmes het beter met een contrastrijke inhoud, zonder al te veel snel bewegende punten.
Zo heb je altijd gelijk :).
Het werkt kei goed, behalve ... en ... en ...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Veel staat hier nog niet van den twunch precies :p twas lekker ;)
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Das flauw he MClaeys! :p Kunt ge iets meer vertellen? Of is der echt niks nieuws te melden?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik begin zo stilaan het mijne ervan te denken, maar we zullen maar geen voorbarige conclusies trekken zeker
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Juist thuis van Gent
Niet zoveel nieuws gehoord, maar laat mij efkens schrijven ....
Je krijgt zo snel mogelijk feedback (ik ben nog zo'n ouderwetse opa die geen twitter of mobiel internet heeft), dus wa geduld aub :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Deze keer niet met 2 vingers typen maar met 10 hé :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 217
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Abusimbal schreef:RTBF heeft laatst ook zoiets gedaan.
http://userbase.be/nieuws/mobile-apps/9 ... jks-bedrag
Als elke zender zo begint, gaat het een dure aangelegenheid worden ...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Razornord schreef:Das flauw he MClaeys! :p Kunt ge iets meer vertellen? Of is der echt niks nieuws te melden?
Niet veel nieuws maar ik laat de eer aan Philippe ;) en ondertussen kon ik wat opjutten he :D
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

honda4life schreef:Deze keer niet met 2 vingers typen maar met 10 hé :wink:
Volgens mij doet hij er dan véél langer over. :wink:
Ofwel is zijn toetsenbord kapot. 8)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hij is eerst alles van z'n dictafoon in 't klad aan't uitschrijven met z'n griffel :angel:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Gaat gewoon even duren. Heb geduld, verwacht morgen dat het online staat ! Als het vroeger is kan je alleen maar blij zijn :-) Je had er maar moeten bij zijn :banana:
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Eh ? Sommige mensen moeten werken (en nee ik ga niet speciaal verlof nemen). Trouwens een Twunch is toch een bijeenkomst van Twitteraars dacht ik ? Wel bizar dat er - niets - getweet wordt...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

is er eigenlijk een officiele hashtag? #weepeetv of iets dergelijks?

Kwou er echt bij zijn hoor, maar in plaats van te komen heb ik van 7u30 mijn trap zitten schuren en dan van 11u tot 14u gaan werken ol dan terug te schuren :-(

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Tim.Bracquez schreef:Gaat gewoon even duren. Heb geduld, verwacht morgen dat het online staat ! Als het vroeger is kan je alleen maar blij zijn :-) Je had er maar moeten bij zijn :banana:
Hier moet ik VOiD toch gelijk geven. Van een stage kan ik niet zomaar weglopen maar ik heb Twitter en Userbase wel de ganse dag in het oog gehouden voor dit. Zonde dat er dan helemaal niets verschijnt. Misschien is dit wel afgesproken onder diegenen die wel daar waren maar collegiaal is iets anders...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik zal proberen te verwoorden wat ik gehoord heb, in enkele vragen/antwoorden.

Q. Wanneer wordt WeePeeTV gelanceerd ?
A. Een excate datum werd ons niet gegeven. De datum (en andere info) zal zeker bekend gemaakt worden ter gelegenheid van de internationale TV fair mid-september.
Het zal zeker nog dit jaar zijn (tussen de rgelens hoorden wa "tussen october en december"

Q. Hoeveel zal het kosten ?
A. Exacte info werd ons niet gegeven, alleen dat het
  • - competitief zal zijn (dus goedkoper dan Belgacom TV, Telenet kabelkost, TVV ...
    - de gelekte "8 EUR per maand" werd ons niet bevestigd.
    - het zal zeker zonder abonnement zijn (pre-paid), en je zal kunnen betalen voor één dag, één maand of één jaar
    - er kan één simultane stream per account bekeken worden. Een household die gelijktijdig naar 2 verschillende zenders wil kijken, zal 2 accounts nodig hebben.
Q. Hoeveel zenders zuller er aangeboden worden?
A. Excate info werd ons niet gegeven.
  • - iedere klant (account) zal 10 zenders moeten kiezen uit het aanbod. De lijst van 10 kan dagelijks gewijzigd worden.
    - bij de launch zullen er waarschijnlijk 40-50 zenders in het aanbod zitten, met een target van 150 zenders in 2013.
    - er wordt alleen gelanceerd als ze alle belangrijke (lees: vlaamse) zenders aan boord hebben.
    - er zullen zenders in het aanbod zitten die momenteel nog niet in Vlaanderen te bekijken zijn.
    - alle regionale zenders zullen in het aanbod zitten.
Q. Zullen de Internetproviders proberen om WeePeeTV hinderen of blokkeren?
A. Volgens het artikel in Trends (16 aug, p47) hebben zowel Telenet en Belgacom bevestigd dat ze OTT niet zullen hinderen ;)
[nvdr: Een ander officiëel standpunt kunnen ze natuurlijk niet innemen].
EDPNet is sceptischer en ziet de komst van OTT met lede ogen aan (wegens de hoge kost voor de extra bandbreedte).

Q. Op welke platformen zal WeePee TV bekeken kunnen worden?
A. In principe op alle mogelijke platformen.
  • - We hebben de demo gezien op een I-pad (blijkbaar is dit kwalitatief het beste platform).
    - Er zijn nog wat problemen op Window met de Flash player, maar het loopt probleemloos met een Adobe Air applicatie.
    - Mobile devices: Adroid, i-phone
    - Smart TV (er is al een Samsung WeePee Tv applicatie)
Q. EPG/Opnamefunctie
A. - Bij het openen van WeePee TV zie je de (gepersonaliseerde) lijst van alle zenders, en welk programma er loopt.
- Na het kiezen van één kanaal zie je alle recente tweets die over deze zender verstuurd zijn, en hoever je al in het programma zit
- EPG zit er nu nog niet in, maar zal wellicht in de toekomst aangeboden worden.
- Over opname, uitgesteld kijken, net gemist .. was er geen info (zal waarschijnlijk samen met de afzonderlijke zenders overlegd worden)

Als iemand van de aanwezigen extra info opgepikt heeft, laat het dan weten, ik vul deze post aan ...

Meer info in de Trends van vandaag (de gedrukte versie is veel uitgebreider dan het artikel op trends.knack.be
Deze avond ook op Kanaal Z.

Sorry aan de ongeduldigen ... ik had ook nog familiale verplichtingen vandaag :(
Vandaar de vertraging (er valt hier niets achter te zoeken hoor)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dat is niet veel meer info dan dat er in het artikel van Trends stond.

Over de Twunch:

Ik geef VOiD gelijk: een Twunch zonder Tweets in de wereld te sturen; rare bedoeling!
Hoeveel volk was er trouwens, en hoeveel daarvan was UB'er?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Veel waardevolle info.

Belangrijk/interessant voor mij:
- het zal zeker zonder abonnement zijn (pre-paid), en je zal kunnen betalen voor één dag, één maand of één jaar
- iedere klant (account) zal 10 zenders moeten kiezen uit het aanbod. De lijst van 10 kan dagelijks gewijzigd worden.
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

@philippe_d:

Bedankt voor de uitleg!

Hetgene dat ik onthoud is dat de prijs bewust laag gehouden wordt en dat de flexibiliteit een nieuwe definitie gaat krijgen in tv-land als ze dit platform werkelijk gelanceerd krijgen.

Is er eventueel iets gezegd over epg en opnamefunctie of was dat te vroeg?
Laatst gewijzigd door Razornord 16 aug 2012, 19:07, in totaal 2 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

svenska schreef:Ik geef VOiD gelijk: een Twunch zonder Tweets in de wereld te sturen; rare bedoeling!
Hoeveel volk was er trouwens, en hoeveel daarvan was UB'er?
- Ik ben zelf geen twitteraar (ik was dus illegaal op de twunch :()
- Ik schat een 20-22 personen, waarvan 6 Weepee staff, (bijna) alle andere Userbasers, waaronder enkele "passieve" users (die ons wel volgen maar niet posten).
- En de WOK was lekker :-D .
Razornord schreef:Is er eventueel iets gezegd over epg en opnamefunctie of was dat te vroeg?
Vorige post aangevuld. zie hoger.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

spijtig dat ik er niet bij kon zijn, volgende keer beter :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

- Smart TV (er is al een Samsung WeePee Tv applicatie)
Is die al live beschikbaar voor iedereen, of gewoon in testomgeving?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ha, een geluk dat philippe_d verslag uitbrengt. :thumbs:

Je zou haast denken dat er geen twitterende twunchers aanwezig waren.
Grote afwezige lijkt me WeePeeTV zélf te zijn. :?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Ik vind het persoonlijk niet zo'n goed nieuws alles ik alles zo even op een rij zet.

- verplicht gebruik van een achterhaalde technologie op het Windows platform (Flash!??) Alles is toch bijna HTML5 tegenwoordig.
- Geen ondersteuning voor een andere media player zoals VLC?
- XBMC plugin?


En dan nog het ergste:
er kan één simultane stream per account bekeken worden. Een household die gelijktijdig naar 2 verschillende zenders wil kijken, zal 2 accounts nodig hebben.
Dit is dus zo belachelijk als het groot is. Het aantal zenders dat je tegelijk wil bekijken/opnemen beperken. Stel, je hebt een account en je wil op een avond je vrouw naar iets anders laten kijken terwijl jij naar het voetbal wil kijken. Kan dit dan instant geregeld worden online om een tweede account te activeren of moet je dan wachten op de trage verwerking van Weepee?

Maak het product dan aub wat duurder en geef ons vrij spel om onbeperkt te kunnen opnemen/kijken. Zo pas krijg je klanten weg bij TN/BGC/TVV. Geen censuur en support voor meerdere platformen. :bdaysmile:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

philippe_d schreef:Sorry aan de ongeduldigen ... ik had ook nog familiale verplichtingen vandaag :(
Vandaar de vertraging (er valt hier niets achter te zoeken hoor)
Hey Philippe_d, bedankt voor je helder verslag.
Hoef ik alvast geen prozaïsche stukjes daar meer over te schrijven :wink:

1. Ik zelf had ook nog sociale verplichtingen (lees een baby te verzorgen). Ik geraak nu pas online.
2. Mijn dank alvast aan alle userbasers en WeePeeTV leden die vandaag aanwezig waren. 't was een toffe en gepassioneerde bende.
3. Ook bedankt aan WeePee voor de Free Lunch (ik was aangenaam verrast). En nee, de wok is me deze keer niet misvallen :wink:
4. Voor het overige, philippe_d heeft alles reeds gezegd. Het is nu uitkijken naar de lanceringsdatum, basis prijs, en basis zenders die in het start aanbod opgenomen zullen geraken...

Ik ben alvast benieuwd en wens WeePeeTV een goede vaart toe.
sardonis schreef:Maak het product dan aub wat duurder en geef ons vrij spel om onbeperkt te kunnen opnemen/kijken. Zo pas krijg je klanten weg bij TN/BGC/TVV. Geen censuur en support voor meerdere platformen.
Sardonis, ik begrijp ergens je ongeduld (en frustratie). Deze ideeën zijn (naar wat ik van WeePee heb vernomen) in de (nabije) toekomst zeker mogelijk. In één of andere vorm. Bv een settopbox (duurt zeker nog 9 maanden), weg van gebruik van flash (is misschien nu nog haalbaar ?), herbekijken van content (uit een soort mediabibliotheek), etc.

WeePeeTV zal starten met een basis aanbod en daar dan verder aan sleutelen. Volgens het succes dat het heeft, het extra geld dat daarmee vrij komt, de feedback van testers (gebruikers, wij dus), etc...

Groetjes,
Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 16 aug 2012, 20:28, in totaal 2 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

sardonis schreef:Maak het product dan aub wat duurder ...
Awel, maak een tweede permanente account aan en het is "wat duurder".
Vergelijk het met je GSM: allicht hebben jij en je vrouw een apart nummer. :wink:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

eternum schreef:Ha, een geluk dat philippe_d verslag uitbrengt. :thumbs:

Je zou haast denken dat er geen twitterende twunchers aanwezig waren.
Grote afwezige lijkt me WeePeeTV zélf te zijn. :?
Diegene die wilden Twitteren hadden geen ontvangst met hun gsm :p Gent, wat voor een boerenhol is dat qua gsm-ontvangst :lol: En de wifi-verbinding was ook enorm slecht.
sardonis schreef:- verplicht gebruik van een achterhaalde technologie op het Windows platform (Flash!??) Alles is toch bijna HTML5 tegenwoordig.
- Geen ondersteuning voor een andere media player zoals VLC?
- XBMC plugin?
Men onderzoekt een plugin voor onder andere XBMC, dit zou door de community gemaakt kunnen worden maar ze willen om security redenen (nog) geen open API.
De huidige streams werken gewoon in VLC, als je de link van de stream weet. Je hebt een account en moet dus kunnen inloggen, dan ligt VLC wat moeilijker. Men gebruikt een andere technologie om te streamen, maar omdat dit op Windows nog niet volledig is ingeburgerd is het voorlopig Flash. De precieze naam van wat ze gebruiken ontgaat me even maar het is een http stream van Apple dacht ik.
(Zal ook allemaal nog in de post van Philippe komen.
Laatst gewijzigd door MClaeys 16 aug 2012, 20:33, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

@MClaeys
Hoe kwam de "demo" dan tot stand, zo zonder 3G / WIFI? :???:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Met veel moeite, het ging gewoon wat trager :)

Razornord schreef:
Tim.Bracquez schreef:Gaat gewoon even duren. Heb geduld, verwacht morgen dat het online staat ! Als het vroeger is kan je alleen maar blij zijn :-) Je had er maar moeten bij zijn :banana:
Hier moet ik VOiD toch gelijk geven. Van een stage kan ik niet zomaar weglopen maar ik heb Twitter en Userbase wel de ganse dag in het oog gehouden voor dit. Zonde dat er dan helemaal niets verschijnt. Misschien is dit wel afgesproken onder diegenen die wel daar waren maar collegiaal is iets anders...
Er was niks bewust afgesproken, volgens mij was er gewoon geen enkele fervente Twitteraar gekomen :) Sommige die kwamen hebben een Twitter aangemaakt puur om in te schrijven. WeePeeChris is een grote Twitteraar, maar die had andere dingen te doen. Als er nog eens een Twunch is zal ik mijn best doen tussendoor volop te tweeten :)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

professionele microwaves daar in die wok? :-)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Eerder een publieke wifi met veel te veel volk op. Een drukke plaats en het enige onbeveiligde netwerk, het was te verwachten :-D
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

sardonis schreef:Stel, je hebt een account en je wil op een avond je vrouw naar iets anders laten kijken terwijl jij naar het voetbal wil kijken. Kan dit dan instant geregeld worden online om een tweede account te activeren of moet je dan wachten op de trage verwerking van Weepee?
Als het werkt zoals een VoIP account bij WeePee, is een nieuwe account aanmaken kinderspel en ogenblikkelijk geactiveerd (via bellen naar een 0800 nummer). Trouwens een 2de account kost niets. Gezien het prepaid is (geen abbo) betaal je maar op het ogenblik dat je gebruikt.
Dus voor sporadisch gebruik op de 2de account kan je dan opteren voor pay-per-day?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Bedankt Philippe voor het uitgebreid verslag van de twunch.

Ik zou een extra account juist goedkoper maken.

Een 2de tv-vlaanderenkaart (enkel de 'Vlaamse Zenders') kost toch ook niet evenveel als de hoofdkaart? net gecheckt: 2,5 €
http://www.tv-vlaanderen.be/zenderaanbo ... kaart.aspx

als ik abonneer voor 1 dag op een newsserver betaal je 2 €/dag. Voor ganse maand 7 € of zo. Dus ga mij niet voor 1 dag abonneren bij weepeetv om 1 uitzending niet te missen, dan laat ik het links liggen. Denk dat ze beter pay/week lanceren. vb. 3 €/week als het 8 € is voor 1 maand.

misschien betaling per sms/ping-ping mogelijk? Alleen zal dit de prijs weer wat doen stijgen :-(

10 zenders. Zal ik serieus moeten schiften. Ned. commerciële waren wel leuk, maar wss. ben ik die ook na 1 maand beu.
bij tv-vlaanderen/Telenet zitten toch standaard discovery, NGC, NED 1-2-3, ...Telenet Studio 100 & andere kidszenders....
Dus zal serieus kiezen worden. en voor weepee serieuze kost om die grote vissen binnen te halen voor een handvol 'nerds' die het nu nog uittesten en later misschien links laten liggen :-D

Wordt het dan stelselmatig goedkoper als je meer zenders in je account neemt? Tja, veel vragen die het succes zullen bepalen. Prijs en/of (beeld)kwaliteit (HD/Dolby Digital), stabiliteit, 'order & go' (zonder een freaky nerd te zijn zoals velen hier) .

Denk eerlijk gezegd dat VMMa in hun vuistje aan het lachen zijn. Telenet kan ze nog niet 'overmeesteren', laat staan een 'niche van een niche' operator, die wilt onderhandelen met VMMa.
http://digitaletv.wordpress.com/2012/07 ... et-elkaar/

Ik vermoed dat Weepeetv -voorlopig- gewoon een 'extraatje' zal zijn bovenop telenet/tv-vlaanderen/belgacom-tv/mobistar-tv (toch binnenkort licht uit bij laatste :-o )?

Philippe D. schreef:
lancering:
tussen de rgelens hoorden we "tussen october en december"

- bij de launch zullen er waarschijnlijk 40-50 zenders in het aanbod zitten, met een target van 150 zenders in 2013.
- er wordt alleen gelanceerd als ze alle belangrijke (lees: vlaamse) zenders aan boord hebben.

wel grappig: ze gaan starten Q4, maar als ze geen Vlaamse zenders aan boord hebben toch maar niet! Dit terwijl ze geen enkel akkoord hebben met Vlaamse zenders whatsoever!!!! Dit zou ik eerst in orde gebracht hebben, vooraleer stilletjesaan de 'launch' via diverse media te verspreiden.

1 voordeel heeft het wel, mss. gaat tv-vlaanderen iets commerciëler -en klantvriendelijker- denken.

Dus voorlopig blijft tv-vlaanderen nog hier in huis... :-D
Laatst gewijzigd door satsurfer 17 aug 2012, 09:15, in totaal 1 gewijzigd.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ongeacht prijs, aantal simultane streams, gebruikte technologie etc. is content hét belangrijkste. Wat ik zeer negatief vind is dat ze zeggen zeker dit jaar nog live te gaan alhoewel ze vandaag zelfs nog geen akkoord met de VRT hebben (en dan veronderstel ik dat er zeker geen akkoord is met de andere Vlaamse zenders !).

Als ze de Vlaamse zenders niet aan boord krijgen is gans hun aanbod/technologie waardeloos voor de Belgische/Vlaamse markt.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”