Telenet-ceo Duco Sickinghe heeft - in de huidige context - zijn twijfels bij een succesvolle overname van KPN-dochter Base door Telenet.
Veel commentaar wilde Telenet-ceo Duco Sickinghe tijdens de voorstelling van de halfjaarresultaten niet kwijt over de speculatie dat Telenet een bod op Base zou onderzoeken. Een rondje onderhandelingspoker kon er nochtans wel af: “Ik heb gelezen dat er iemand in Mexico zegt dat Base niet mag verkocht worden. En dat KPN vindt dat Base veel moet kosten. Ik denk niet dat er veel tevredenheid zou zijn als ik hier moet komen vertellen dat ik te veel geld op tafel gelegd heb voor Base.”
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 285172.htm
Niet te veel geld op tafel leggen voor Base
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Sickinghe: 'Niet te veel geld op tafel leggen voor Base'
Dit is natuurlijk slechts de helft van het verhaal;
lees tussen de lijnen dat er in dat geval te weinig
bijkomende winst kan aangerekend worden aan de klant.
En ondertussen de marktwerking ook zoveel mogelijk
vertragen en ondertussen er toch nog altijd maximaal
uithalen wat er in zit; later zien ze wel wat komt...
Dit is natuurlijk slechts de helft van het verhaal;
lees tussen de lijnen dat er in dat geval te weinig
bijkomende winst kan aangerekend worden aan de klant.
En ondertussen de marktwerking ook zoveel mogelijk
vertragen en ondertussen er toch nog altijd maximaal
uithalen wat er in zit; later zien ze wel wat komt...
-
- Deel van't meubilair
Op zich is er niets fout met die stelling... is zelfs gezond... Duco moet zich ook verantwoorden tov. de aandeelhouders.tonym schreef:Sickinghe: 'Niet te veel geld op tafel leggen voor Base'
Al de rest is voorbarig, en met hun nieuwe King formule doet men het niet echt slecht (GC en MV zijn beter wat betreft hoeveelheid data, maar dan weer heel wat minder in belminuten) denk ik.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
WTF zou ZTE gaan doen met Base. ZTE is fabrikant.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Deel van't meubilair
Datang is ook gewoon een producent...
Datang Telecom (SSE: 600198) is a Chinese multinational telecommunications equipment company headquartered in Beijing, China. It is best known for its leading role in developing the Chinese TD-SCDMA 3G mobile telecommunications standard through subsidiary Datang Mobile.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
liever Free, als ze even agressief zijn als in Frankrijk (free.fr) zou dat de markt wel eens kunnen wakker schieten
Ik denk niet dat als Telenet of De Persgroep BASE in handen krijgt dit positief zou zijn voor de markt, dan nog liever gewoon KPN zoals het nu is.
Ik denk niet dat als Telenet of De Persgroep BASE in handen krijgt dit positief zou zijn voor de markt, dan nog liever gewoon KPN zoals het nu is.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik vind het zeker niet slecht dat BASE niet wordt verkocht. Dat kan alleen maar goed zijn voor de concurrentie in België.
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Inderdaad BASE investeerde weinig, enkel in grote steden een 3G netwerk met een max limiet afgelopen jaren.
Met de nieuwe smartphones die al bijna 4G gaan eisen, zitten hun nog met 3G met een minimale snelheid. (Welliswaar kwaliteit die snelheid)
Dus er schieten vlug nog maar 2 spelers over... Base best vlug verkocht door iemand die keihard wil investeren en concurreren!
Met de nieuwe smartphones die al bijna 4G gaan eisen, zitten hun nog met 3G met een minimale snelheid. (Welliswaar kwaliteit die snelheid)
Dus er schieten vlug nog maar 2 spelers over... Base best vlug verkocht door iemand die keihard wil investeren en concurreren!
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Carlos Slim, de rijkste mens ter wereld is begin juli de belangrijkste aandeelhouder van KPN geworden.
Hij was tegen de verkoop van de Belgische en Duitse dochters Base en E-Plus en wil investeren in Europa. Blijkbaar is z'n eerste plannetje al gelukt.
http://in.reuters.com/article/2012/07/0 ... 2Z20120704
Hij was tegen de verkoop van de Belgische en Duitse dochters Base en E-Plus en wil investeren in Europa. Blijkbaar is z'n eerste plannetje al gelukt.
http://in.reuters.com/article/2012/07/0 ... 2Z20120704