Meer dan de helft van de e-mails die circuleren op de netwerken van de Belgische internetaanbieders zijn ´spam´ of ongewenste berichten. Er is een werkgroep opgericht om het probleem beter te bestrijden.
Twee weken geleden bereikte Belgacom een piek: 73 procent van de e-mails op het netwerk was spam. Voor 2004 verwacht Belgacom een miljard spammails op het netwerk. Bij Telenet is gemiddeld de helft van de e-mails op het netwerk spam. In de weekends stijgt dit tot 65 procent. Er is een werkgroep opgericht -spamsquad- om het probleem beter te bestrijden. In de werkgroep zetelen onder meer vertegenwoordigers van Belgacom, de werkgevers en internetbedrijven. (belga, dwm)
Bron : HLN
Meer dan de helft van e-mails in België ongewenst
Miles schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat sinds ik sinds februari op mijne hotmail geen één spambericht gehad heb... Daarvoor had ik elke dag zeker 10-20 spamberichten
op hotmail ikke ook nimmer, maar da komt door microsoft z'n anti-spam filter (die 95% van de spam weghaalt)
Webwereld.nl schreef:De filtertechnologie van Microsoft, SmartScreen geheten, filtert 95 procent van alle binnenkomende spam die wordt verstuurd naar gebruikers van Hotmail, zo schrijft Bill Gates in een 'executive e-mail'.