Bbox2 gratis? VDSL2 beschb. Wanneer Verwittigd

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo Userbase,

heb 2 kleine vraagjes.
Als ik afga op de werken die bgc hier in men straat aan het doen is gaat eindelijk de glasvezel kabel die hier al enkele jaren ligt aangesloten worden, binnen 2 weken gaat alles gedaan zijn volgens iemand die er bezig was.

Nu wordt je via een of andere manier op de hoogte gebracht dat het klaar is en gebruikt kan worden?
En wordt iedereen direct overgeschakeld op VDSL2 of eerst nog eens naar een bgc moeten langsgaan?

En ik heb nog zo een oude Philips modem dat ik zelf nog heb moeten kopen.
Ik heb ergens willen lezen dat je een bbox2 modem gratis krijgt in bruikleen? Is dat nog altijd zo?

Na ong 10 jaar op de ultra trage snelhied van 4.6mbps gezeten te hebben hoop ik nu toch dat het in orde komt en ik de 30mbps haal (kast staat 150m verderop)

Alvast bedankt,
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik ken mensen die verwittigd zijn, maar of dit standaard is weet ik niet.... best regelmatig de belgacom tv beschikbaarheidstest uitvoeren en op moment dat hd beschikbaar is kan je de migratie aanvragen, deze is gratis (incl bbox2), voor het VDSL2 aansluitingspunt & de VDSL2 splitter zouden ze nu wel €29 vragen

link baar belgacom tv beschikbaarheidstest : http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/a ... k_RES.page?
aan de hand van de resultaten van deze test kan je uw lijnprofiel voorspellen, nl
1HD = 12/1
2 tv's waarvan 2HD = 16,5/2
3 tvs waarvan 2HD = 20/2
3HD = 30/6 (of 50/6)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

zo een tf2007 ding dat heb ik hier al staan. vroeger eens vervangen geweest door bgc door een storing. die dingen gaan snel stuk 2-3 jaar hier
nu moet de bbox2 daarop aangesloten worden?
want nu is men modem daar ook niet op aangesloten en werkt wel verder goed.

anders zal ik dat moeten verplaatsen vrees ik. maar dat is het einde van de werld niet.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

mogelijks zal je uw bekabeling wat moeten aanpassen, zeker als je met meerdere aansluitpunten zit.... de handleiding zit bij de modem, als er dan nog dingen niet duidelijk zijn moet je ze op dat moment maar stellen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

De mensen die ik ken met Belgacom internet kregen alvast geen verwittiging en geen automatische omschakeling. Bij navraag kregen ze wel een gratis Bbox 2 :)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

van automatische omschakeling zal iig geen sprake zijn aangezien in de meeste gevallen andere modem vereist is en evt de binnenbekabeling moet aangepast worden. ik heb wel weet van iemand die een brief kreeg, ik heb ook weet van een straat die vol belgacom ballonnen hing op moment dat vdsl2 beschikbaar werd . maar het beste is de gewoon de test regelmatig te doen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Haha :D geniaal :P deden ze het hier maar op die manier, wij kregen ook geen verwittiging toen het beschikbaar was, ik deed de test gewoon bijna wekelijks :P (kwist wel een richtdatum want daar had ik voor gebeld, theeft nog iets langer dan die richtdatum geduurd). Tzou me dus niet verbazen moesten er nog mensen met adsl in de straat wonen (die dat op den duur beu zijn die trage snelheid en naar Telenet overschakelen).
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Inderdaad best gewoon test blijven uitvoeren, of eens bellen en horen of ze een "richtdatum" hebben. Op datum zou ik me niet zozeer vastpinnen, is een schatting, hangt er vanaf wat er gebeurd kan altijd zijn dat uitgesteld wordt.

Bbox2 is inderdaad gratis, is zogezegd huur van 0€.
Normaal gezien als je er echt achter vraagt kan je hem ook wel nog kopen (weet extacte bedrag niet meer) maar om eerlijk te zijn al lang niet meer tegengekomen dat er iemand die nog wilt kopen :).
Huur 0€ is gewoon makkelijker als er iets met is, geen miserie van garantie enzoverder. Ook als er ooit nieuw model komt kan da in "theorie" gewoon omgewisseld worden
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Soms moet je dan zelfs niet eens je oude binnenbrengen :P Ikzelf heb een oude philips, die gaan inruilen voor bbox (maar mocht de philips houden) en nu een scarlet box (mocht de bbox houden). Die bbox heb ik dan maar bij een vriend gaan plaatsen want die had een oud scharminkel dat de connectie niet kon vasthouden voor meer dan een uur.

Ze vragen 0 euro huur omdat je hun toestel nodig hebt om van hun internet gebruik te kunnen maken, ik snap eigenlijk niet waarom ze die lijn niet naar digitale tv doortrekken want je hebt daar ook hun decoder nodig om er gebruik van te kunnen maken :roll:
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Ze vragen 0 euro huur omdat je hun toestel nodig hebt om van hun internet gebruik te kunnen maken


In theorie heb je geen bbox2/sagem nodig of van VDSL2 gebruik te maken, kan ook met andere compatibele modem u VDSL2 connectie op bouwen.
Echter wordt je verplicht door het BIPT, dat zecht 1 modem voor VDSL2, en wat nu is uitgebreid tot elke operator mag zijn eigen VDSL2 modem naar voor brengen en indien goedgekeurd mag men deze laten plaatsen.

Denk dat de 0€ huur daar inderdaad wel iets met te maken heeft met dat ze toch alleen maar die zette,
maar ook naar tech, facturatie dienst en klant is dit een stuk gemakkelijker, geen geklungel en discussie meer over garantie, kostprijs, etc...

Btw u philips is waarschijnlijk ooit gekocht geweest, of inbegrepen gezeten in de prijs van u pakket fzo.
Heb thuis zo nog BBOX2 staan en die is zogezecht gekocht, maar die zat in het DIY pakket verekend :p.

Maar enfin, we wijken af van de zaak
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt voor de reacties.

Ik had eens een pb gestuurd naar Eva misch dat die het kon opzoeken maar helaas niet.
Toch blijf ik dagelijks de test doen.
En vooral hopen dat het er snel gaat komen en zeggen dat de glasvezel al meer dan 3 jaar klaar lag in de grond :twisted: .

Gisteren eens te voet aan de kast van bgc gepaseert en ik was tevreden dat er zo een sticker op plakte.
Afbeelding

Nu maar hopen dat het er snel komt
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat de kabels er liggen wil niet zeggen dat er ook al glas in zit, dat blazen ze er achteraf maar in. Het kan dus evengoed zijn dat het nog lege kabels zijn die in uw straat liggen (tzou bizar zijn weliswaar). Hier heeft het toch nog effe geduurd :P

denkleine schreef:Btw u philips is waarschijnlijk ooit gekocht geweest, of inbegrepen gezeten in de prijs van u pakket fzo.
Heb thuis zo nog BBOX2 staan en die is zogezecht gekocht, maar die zat in het DIY pakket verekend :p.

Nope, nooit gekocht, ik ben die achter de rug van men ouders gewoon gaan afhalen toen want ik wou met draadloos experimenteren :) Er is 1 modem waarvan ik zeker ben dat we hem kochten, zo een usb-modem was dat toen, ik kreeg toen ADSL voor men verjaardag :banana:
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Dat de kabels er liggen wil niet zeggen dat er ook al glas in zit, dat blazen ze er achteraf maar in. Het kan dus evengoed zijn dat het nog lege kabels zijn die in uw straat liggen (tzou bizar zijn weliswaar). Hier heeft het toch nog effe geduurd

En hoe lang bedoel je met effe?


Nope, nooit gekocht, ik ben die achter de rug van men ouders gewoon gaan afhalen toen want ik wou met draadloos experimenteren.

Ale dan waren ze toen nog vrijgevig. Nu als je er een wilt moet het contract met een jaar verleng worden :-D . En zeggen dat dat vorige maand al verlengd geweest is.
En dan moet het beste nog komen. Toen ik zei van ja verleng dan.
Mijnheer u vader moet dit komen doen of u moet een kopie van zijn identiteits kaart mee hebben.

Iemand dit al voor gehad?

Paar maand geleden mijn SIM kaart gaan halen voor men 250MB 3G "Internet Overal"
Toen gewoon lijn nummer gezegt en voor de rest hebben ze me niets gevraagd en gwn die sim kaart meegekregen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Een maand of 3

Nog nooit gehad dat ze iets van legitimatie vroegen, ik heb altijd alles kunnen regelen door ofwel de nummer van de lijn te zeggen of de naam van mijn vader, best wel erg eigenlijk want op die manier kan je gemakkelijk iemand er bij lappen :) maar zo veel zal het niet gebeuren of ze hadden de manier wel al aangepast. Alleszins nooit last van gehad, ook niet van hun vrijgevigheid :P
ted
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2012, 18:32

Omdat mijn Bbox niet compattibel was met het Fon netwerk vroeg ik bij Belgacom na voor een Bbox2. Gratis in te ruilen zeiden ze in Brussel. Omdat ik dat gratis verhaal niet zo vertrouwde (na ervaring met hun internet everywhere) nog eens gebeld met de helpdesk, ze konden me zelfs een gratis installatie op zaterdag bieden. Ik heb mijn eerste Bbox zelf geïnstalleerd dus waarom die technieker? De helpdesk verzekerde mij dat dit een service was van het Fon project. Nu krijg ik een factuur waarvan geen details maar waarvan ik vermoed dat ze op kosten van de goedgelovige klant hun Fon project aan het uiktwerken zijn. Heb die betwist, eerst een kredietnota gekregen en na enkele dagen factuur om binnen vijf dagen te betalen.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

xenne schreef:ik ken mensen die verwittigd zijn, maar of dit standaard is weet ik niet.... best regelmatig de belgacom tv beschikbaarheidstest uitvoeren en op moment dat hd beschikbaar is kan je de migratie aanvragen, deze is gratis (incl bbox2), voor het VDSL2 aansluitingspunt & de VDSL2 splitter zouden ze nu wel €29 vragen

link baar belgacom tv beschikbaarheidstest : http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/a ... k_RES.page?
aan de hand van de resultaten van deze test kan je uw lijnprofiel voorspellen, nl
2tv's waarvan 1HD = 12/1
2 tv's waarvan 2HD = 16,5/2
3 tvs waarvan 2HD = 20/2
3HD = 30/6 (of 50/6)
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ted schreef:Omdat mijn Bbox niet compattibel was met het Fon netwerk vroeg ik bij Belgacom na voor een Bbox2. Gratis in te ruilen zeiden ze in Brussel.

aangezien je nog geen bbox2 had veronderstel ik dat je nog op adsl stond/staat? lijkt me dan totaal nutteloos een bbox2 te halen want sowieso worden adsl verbindingen geen hotspot. om fon te gebruiken heb je enkel een fon account nodig, dat kan je ten alle tijde aanmaken als je aan de eisen voldoet (ttz een vaste internet verbinding hebt)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ted
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2012, 18:32

Waar het over gaat is dat Belgacom de klant bedriegt: eerst beweren ze dat het omruilen van de Bbox gratis is, ze dringen er bovendien op aan die zelf te komen installeren, helemaal gratis en zelfs op een zaterdag zodat ik geen verlof moest nemen. Achteraf sturen ze toch de rekening Zelfde verhaal met Internet everywhere. Eerst beweren dat het helemaal gratis is, daarna een factuur. Pas nadat ik de helpdesk heb gebeld om uitleg te vragen krijg ik een mail waarin staat dat het gratis gebruik gelimiteerd is.
mutmong
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2010, 20:25

Nog even vragen voor alle duidelijkheid.
Die 29€ voor de DIY installatie; dat is een pakket waar zowel aansluitdoos, splitter alsook de Bbox2 zijn inbegrepen? Dus eigenlijk 29€ voor splitter+aansluitdoos en Bbox2 gratis (0 euro huur volgens de voorwaarden)?

Sorry dat ik dit vraag maar die info ivm de gratis Bbox is niet zo duidelijk op de Belgacom website.

Binnenkort schakel ik dus ook over van ADSL naar VDSL (de prijs is genoeg gedaald) en als ik het goed begrepen heb doen ze dus ook de migratie als ik alleen internet wil (in de begindagen van VDSL2 op de telefoonkabel van Belgacom deed men alleen de migratie bij de pack met digitale tv erbij)

THX!! en bedankt voor de bevestiging(en)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

correct mutmong.

één opmerking van jou begrijp ik wel niet, je schrijft dat je nu overschakelt naar vdsl2 omdat de prijs genoeg gedaald is? bij belgacom is er nooit onderscheid geweest tussen adsl en vdsl wat prijs betreft. nu kost de migratie je wel €29 waar ze heel lang volledig gratis was
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@mutmong hier staat het ook duidelijk uitgelegd ivm migratie van adsl naar vdsl2

mvg
mutmong
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2010, 20:25

Alvast bedankt voor de bevestiging!
De prijs is voor hetzelfde als ik nu heb maar dan VDSL ipv ADSL wel degelijk gedaald. Wanneer dit was weet ik niet juist maar ik heb toch wel regelmatig met (enkele maanden tussen) gecontroleerd wat en hoe met telkens als referentie de ADSL verbinding die ik nu bij Mobistar heb voor 25€ per maand (35gb data limiet).
Tot voor kort was het bij Belgacom nog 35€ (of zelfs meer als ik me niet vergis.) voor VDSL. Ik ben het niet zeker maar de goedkoopste formule (start) was alleen verkrijgbaar zonder migratie (in mijn geval dan).

GRTZ
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

even een Update:
nu ong 1 maand later staan de VDSL kasten in men straat er nog altijd (en geluk)
verder is er nog niets gebeurt buiten dat het internet tegenwoordig snel een suit valt
dus ik zit nog altijd op ADSL
en ik denk dat het spijtig genoeg nog effe gaat zijn.

maar als het nog te lang gaat duren zijn we misch bij bgc weg.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Heb je al eens gekeken op Lijntest.be ? daar zou je normaal moeten kunnen zien wanneer VDSL actief wordt op uw adres.

http://www.lijntest.be/
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

nee op lijn test kan ik niet zien
vroeger stond daar een datum 12/12/14 als ik mij niet vergis
nu staat die datum er niet meer.
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Effe melden dat ik sinds vandaag op VDSL zit wel maar op een 20/2 profiel (kast staat 150 a 200 meter verder)
ben best tevreden van de snelheid wat en verademing als je van 4.6/0.5 komt zeg.
en mooi van belgacom om de switch zo snel te doen maandag gaan aanvragen en vandaag al gaan aanpassen in de kast.

wel zal ik daarna lange tijd zonder internet 5u ong en modem kon geen PPPoE sessie doen maar syncte wel mooi op 20/2 effe modem een factory reset gedaan en alles was prefect in orde. daar van zei belgacom wel niks van dat te doen maarja.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Proficiat, eindelijk gelukt :)
Post eens je modemwaarden met de VDSL Tool, dan kunnen we zien of er voor jou ook nog hoop is op een snelheidsverhoging :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

hier de Output van VDSL tool

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  20056 kbps        2040 kbps
Modem max:             63688 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        52291 kbps         10956 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           445 m Estimated!
Training margin:       30.3 dB
Attenuation:           11.5 dB


die 445m klopt niet kast staat een 200m van waar ik woon
als ik op lijntest.be kijk daar staat dat ik max 20/2 kan krijgen
als ik het huisnummer van mijn geburen doe dan zie ik dat deze tot een 50/6 profiel kan gaan.
daar erger ik mij wel aan :twisted: zeker nu we belgacom tv hebben
maar ja voor de moment toch beter dan op een 4.6/0.5 profiel te zitten ;)
kheb ook gezien in E services dat de limiet van 500 verhoogd is naar 650 en kan nog altijd gratis volume packs bijzetten zie ik
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ben je zeker dat je bent aangesloten op die ROP die je ziet, en niet op een andere ROP? Met andere woorden dat jouw geburen misschien de laatste gebruikers zijn van de rop die je weet staan?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”