ik heb even een vraagje betreffende digicorder. ik ben een nieuwe klant bij telenet en heb een digicorder waaraan ik een netwerk kabel moet aansluiten. alles werkt echter naar behoren zonder deze kabel. dient deze enkel voor email funktie of heeft deze kabel nog andere functies?
De reden voor de netwerkkabel is de interactiviteit ofwel de "rode knop".
Zo kan belgacom/telenet diensten aanbieden waarvoor je moet betalen. (stemmen voor €, films kopen, etc...)
Je kan er ook een aantal gratis dingen mee opvragen (oa. het nieuws), en vroeger kwam alle EPG data > 2 dagen ook via de netwerkkabel (al dacht ik dat dat ondertussen ook via coax kwam).
Tevens is het tegenwoordig mogelijk opnames op een tweede decoder te bekijken... en dat gaat eveneens over de netwerkkabel.
epg voor de komende 2 dagen komt via kabel , de dagen erna via ethernet
netwerkkabel dient ook om je extra abonnementen te gebruiken
heb je bijvoorbeeld een optie "sport" dan zal je die enkel kunnen bekijken met een netwerkkabel
heb je geen extra pakketten, zal je daar geen problemen mee hebben
dank u voor de infos. ik zal dan wel deze kabel moeten gebruiken om de nodige functies te kunnen gebruiken. is dit ook mogelijk zonder kabel maar met een devolo powerline? heeft daar iemand ervaring mee?
Het kan inderdaad via een eenvoudige powerline... enkel als je opnames van een andere decoder wil bekijken zal je de betere powerlines moeten hebben, al het overige zijn louter wat commando's die erover gaan en vereist dus niet veeL.
maxxxke schreef:
netwerkkabel dient ook om je extra abonnementen te gebruiken
heb je bijvoorbeeld een optie "sport" dan zal je die enkel kunnen bekijken met een netwerkkabel
heb je geen extra pakketten, zal je daar geen problemen mee hebben
dit wordt toch via de chip van je decoder geregeld? en het beeld komt binnen via coax?
volgens mij dient die ethernet enkel voor vod en programmatie van programma's verder dan 2 dagen..
De TS heeft blijkbaar één digicorder.
In principe heeft hij de netwerk kabel niet nodig (tenzij hij interactief wil), ook niet voor extra abonnementen en opties (de activatie hiervan komt via de coax).
De controles waarover de vorige poster het heeft komen alleen ter sprake als er meerdere digico(r)ders gelinkt zijn.