Kan iemand me misschien uitleggen vanaf no-ip te gebruiken tot het invullen bij de bbox wati k moet doen ??
mijn bedoeling is acces tot 3 programma's op mijn pc met 3 poorten ( 5000 - 8080 - 8081 )
nu krijg ik no-ip aant draaien maar kom altijd op de inlogpagina van mijn bbox uit ???
iemand die hier ervaring in heeft ? alvast bedankt !
BBox2 gebruiken met NO-IP
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik kan je helaas geen duidelijk antwoord formuleren.
Afhankelijk van je firmwareversie kan de verborgen pagina een ander "nummerke" hebben.
Je gebruikt best de zoekfunctie op dyndns bbox2 of zoiets. (voor zover ik weet is dit de enige ondersteunde service)
Verder heb je natuurlijk een dyndns account nodig, ook hier zal je even moeten zoeken waar de free versie naartoe is (als ik me goed herinner maak je een proefperiode aan, en zegt deze op ofzo),google is uw vriend![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Edit:
Ik zie net dat dit niet echt jouw vraag is, maar dit is wel een betere manier.
Intern zal dit inderdaad niet werken, dit werkt enkel extern.
Ik ga ervan uit dat je port forwarding in orde is?
Afhankelijk van je firmwareversie kan de verborgen pagina een ander "nummerke" hebben.
Je gebruikt best de zoekfunctie op dyndns bbox2 of zoiets. (voor zover ik weet is dit de enige ondersteunde service)
Verder heb je natuurlijk een dyndns account nodig, ook hier zal je even moeten zoeken waar de free versie naartoe is (als ik me goed herinner maak je een proefperiode aan, en zegt deze op ofzo),google is uw vriend
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Edit:
Ik zie net dat dit niet echt jouw vraag is, maar dit is wel een betere manier.
Intern zal dit inderdaad niet werken, dit werkt enkel extern.
Ik ga ervan uit dat je port forwarding in orde is?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Je moet vanop een andere connectie proberen om te zien of het werkt. Als je vanop een pc die achter je bbox is aangesloten naar het extern ip surft krijg je inderdaad gewoon de bbox pagina. Test eventueel met een router met een eigen PPoE sessie, zo doe ik het ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: wat hierboven in de edit staat dus![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: wat hierboven in de edit staat dus
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- honda4life
- Elite Poster
http://www.canyouseeme.org/
Ook steeds handig om te testen of er iets luistert op een poort (heeft niks te maken met NO-IP maar is wel nuttig)
Ook steeds handig om te testen of er iets luistert op een poort (heeft niks te maken met NO-IP maar is wel nuttig)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ow nog niet aan gedacht , sffs es met remote desktop proberen dan op mijn server voor wat dat gebruikt word dan
alvast bedankt !
edit :
weet iemand welke instellingen te gebruiken bij no-ip en of bij lan instellingen bij bbox invullen genoeg is
dus voor de poort 8080 heb ik dit
Name Activated Protocol Public start port Public end port LAN start port Local IP Address Action
xxxxxx.no-ip.info Yes UDP 8080 8080 8080 192.168.1.4
hij ziet ook de poort precies niet op de link van het bovenvermeld adres![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
alvast bedankt !
edit :
weet iemand welke instellingen te gebruiken bij no-ip en of bij lan instellingen bij bbox invullen genoeg is
dus voor de poort 8080 heb ik dit
Name Activated Protocol Public start port Public end port LAN start port Local IP Address Action
xxxxxx.no-ip.info Yes UDP 8080 8080 8080 192.168.1.4
hij ziet ook de poort precies niet op de link van het bovenvermeld adres
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
- Elite Poster
Is tcp daar ook niet bij nodig? Heb het ooit eens ingesteld maar dat was toen met tcp/udp, bij bbox moet het dan wel als 2 afzonderlijke regels dacht ik.
+ de poort open zetten in e-services, niet alle poorten staan open maar je kan ze wel open zetten als je wil (geen idee of 8080 daar bij zit, ik heb geen e-services op Scarlet)
+ de poort open zetten in e-services, niet alle poorten staan open maar je kan ze wel open zetten als je wil (geen idee of 8080 daar bij zit, ik heb geen e-services op Scarlet)
- honda4life
- Elite Poster
Je hebt waarschijnlijk tcp nodig inderdaad.
Je naamgeving vind ik persoonlijk vreemd, vermis dit niks meer met no-ip functionaliteit te maken heeft.
Je naamgeving vind ik persoonlijk vreemd, vermis dit niks meer met no-ip functionaliteit te maken heeft.
lol , heb gewoon xxxxx gezet omda ni iedereen da adres moet hebben om mnne boel te verklote ![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
heb beide TCP en UDP gebruikt maar werkt niet ...
moet dit echt buiten mijn netwerk zijn of gaat dit van andere pc in hetzelfde netwerk ook om te vinden ???
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
heb beide TCP en UDP gebruikt maar werkt niet ...
moet dit echt buiten mijn netwerk zijn of gaat dit van andere pc in hetzelfde netwerk ook om te vinden ???
- honda4life
- Elite Poster
Ja dat moet van buiten je eigen netwerk (al een geluk dat je lokaal geen poorten moet forwarden hé...).
Niet vergeten dat BC ook een aantal poorten blokkeert, 8080 is sowieso geen goede poort om te proberen (BC blokeert deze misschien)
Niet vergeten dat BC ook een aantal poorten blokkeert, 8080 is sowieso geen goede poort om te proberen (BC blokeert deze misschien)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Da's afhankelijk van de router (men noemt het ook wel eens "hairpinning")... ik kan perfect naar m'n extern IP-adres surfen en alzo uitkomen op de juiste plaats.honda4life schreef:Ja dat moet van buiten je eigen netwerk
- honda4life
- Elite Poster
Niet te veel verwachten van zo'n dichtgetimmerde bbox2 hé, wat een rampzalig toestel is me dat.
-
- Elite Poster
Staan de poorten open op e-services, Belgacom blokkeert een paar poorten standaard. Bij Scarlet werkt poort 8080 alleszins wel, als je de poorten open zet via e-services staan bij Belgacom normaal alle poorten behalve poort 25 open. (stond ook in mijn vorige bericht maar daar is misschien over gelezen)