Telenet KAFKA administratief boeltje

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Telenet zijn administratie is een echt boeltje, mijn ervaring.

Vorige maand verhuisden wij een gsm nummer naar Telenet (nog net tijdens de walk en talk formules).
In de bestelprocedure gaven we aan dat we al een telenet klantnummer hadden (DTV en Internet).
Toch gaf Telenet een nieuw klantnummer voor ons mobiel abbo, waarschijnlijk omdat het mobiel abbo met de naam van mijn vrouw werd opgegeven en de andere diensten op mijn naam staan.
Maar goed, ik heb wel duidelijk mijn klantnummer vermeld.

Even later vroegen we ook een overname aan voor een ander gsm nummer dat eigenlijk voor een vereniging is, dus deden we een nieuwe registratie op naam van de vereniging en ook de naam van mijn vrouw erbij.
We gingen er van uit dat we ook hier een nieuw klantnummer zouden krijgen (was de bedoeling), maar nu zetten ze het natuurlijk op de klantnummer van het eerder overgedragen nummer.

So be it, maaaaar, dan komt Telenet op de proppen met King en Kong en ja, ben je al klant dan heb je korting op je formules.

Ik neem contact op met telenet, want dat eerste nummer wil ik dus eigenlijk op het klantnummer van DTV en Internet zodat we kunnen genieten van de korting.
Dat kan blijkbaar niet eenvoudig en we moeten daarvoor een overnameformulier invullen.

Dit doe ik dan maar, wel voor dat ene nummer en niet voor het tweede nummer dat we wel apart willen houden.

Krijg ik vandaag doodleuk een mailtje, de overname kan enkel als we alle diensten overnemen, dus ook dat nummer van de vereniging.
Ze raden ons aan om alles op te zeggen en opnieuw aan te vragen.

Waar zijn we in godsnaam mee bezig, moet ik eerst naar een andere provider verhuizen (=kosten) om dan weer naar Telenet te verhuizen.

Dat zijn toch simpelweg enkele muisklikken voor Telenet???

-------------------------------------------------------------------------

Probleem 2:

Omdat Telenet nu echt de goedkoopste is (raar maar waar) heb ik ook het mobiel nummer van mijn zaak laten overdragen.
Mooi op nieuw klantnummer zoals het hoort, maar het nummer raakt maar niet overgedragen.

De overdracht is gestart op 25 juli en nu nog steeds niet gebeurd.
Verschillende malen al contact gehad met de helpdesk, een factuur van mijn vorige provider opgestuurd, enz.

De overdracht wordt blijkbaar telkens geweigerd door Base omdat de gegevens niet overeenkomen met de gegevens in hun systeem.

Hoeveel combinaties moet Telenet nog invullen voor ze die correct ingeven?

Goedkoop blijkt dus vaak duurkoop, dit is nog maar eens bewezen, heb al lang spijt dat we voor Telenet kozen als mobiele provider!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MabadosS schreef:Telenet zijn administratie is een echt boeltje, mijn ervaring.
Weinig nieuws onder de zon lijkt me.
MabadosS schreef:So be it
Toch niet... daar ben je zelf laks geweest met alle gevolgen vandien... ik weet dat het niet prettig is achter je leverancier te moeten aanlopen voor zaken die meteen in orde hadden moeten zijn... maar het op z'n beloop laten is zeker geen goede oplossing !

Charlotte zal hier wel langskomen... zij is lid van de TN "pest control" en goed in het opkuisen van die dingen :lol:
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

MabadosS,

Ik wil dit graag voor je verder onderzoeken. Kun je mij in een privéberichtje de volgende gegevens bezorgen:

- GSM-nummer dat moet overgedragen worden
- De overige GSM-nummers
- Een overzicht van wel GSM-nummer waar geregistreerd moet worden (onder welk klantennummer).
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

PB is verstuurd.
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ik laat ter info even weten dat alles correct is opgelost door Charlotte.

Zaak is overgezet en de klantnummers zijn nu correct.

Jammer dat dit via een omweg moest en dat dit niet simpelweg door de klassieke helpdesk kon.

Wel een pluim voor de medewerkers achter Charlotte!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Netjes dat Telenet/Charlotte dit heeft kunnen oplossen op iets van een 8 dagen (een goeie week)!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”