apple tv 2 ICM TIME CAPSULE OF ....

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb gisteren een Apple tv 2 gekocht en nu wil ik eigenlijk mijn foto's en filmbestanden e.d. op een server zetten ... Nu heb ik voorlopig gewoon een map gedeelt in Windows 7. Wat raden jullie mij aan? Een timecapsule op 2dehands ofzo zoeken of is een NAS een betere optie? Graag bij schrijven waarom, ben een absolute beginner op gebied van Netwerken. Ik heb een bbox2.

Ik hoop het hier te horen...

Greetz
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Er zijn 2 manieren om je Apple-TV te gebruiken:
- via iTunes: je stockeert al je content (muziek, films edm...) op je PC of mac via iTunes. Films dien je dan wel te converteren naar een iTunes-formaat (dat kan met het programma Handbrake: http://handbrake.fr/). Je pc/mac dient dan wel op te staan, en je moet thuisdeling instellen, en nu worden je films gestreamed naar je Apple TV. in iTunes kan je ook bepalen welke foto's te zien zijn. Zo doe ik het ook, mijn mac mini staat overdag altijd aan en verbruikt minder dan een spaarlamp. Voordeel: piece of cake, werkt altijd. Nadeel: je moet je wat aanpassen aan het vrij gesloten Apple-systeem.
- indien je een Apple TV 2 hebt (is bij jou het geval), kan je die ook jailbreaken en dan je films laten streamen van een NAS of server; én in een ander formaat (avi, mkv, edm...). Je pc of mac hoeft niet aan te staan. Alle info en (te betalen) sw vind je op http://firecore.com/.
- een Apple TV 3 is voorlopig nog niet te jailbreaken.

succes!
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Dat enkel de 2 te JB is weet ik, dat is ondertussen gebeurd en XBMC erop gezet.... Kwil enkel weten wat het beste is, een NAS schijf kopen of een Apple Time Capsule .....
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

een Time Capsule is een nas met ingebouwde wifi. Hangt dus af van je eigen voorkeur/budget.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

ok, time capsule heb ik buiten gesloten, en was nu aan het denken aan een apple airstation express omwille dat ik hier dan een HD kan aanhangen en zo met mijn Atv2 te kunnen benaderen ... de airport kost toch ook al snel 160€ maar denk ik dat gemakkelijk te gebruiken is omwille dat het met apple producten samen werkt .... Maar ik twijfel toch nog .... Iemand betere of goedkopere oplossingen voor mij dan de airport extreme? Is bijna alleen om bestanden te streamen ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fiestaboyke schreef:een apple airstation express omwille dat ik hier dan een HD kan aanhangen
Ik weet niet hoe dat bij Apple werkt... maar in het algemeen zijn dergelijke routers met USB HDD aansluiting een ramp wat performance betreft.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

zijn er dan andere routers die je me kan aanbevelen en waar ik ook veel ondersteuning van terug vindt want ben nog een beginner op gebied van Networking ....

Edit : Of toch voor een NAS gaan maar dat is dan weer duurder ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fiestaboyke schreef:zijn er dan andere routers die je me kan aanbevelen
Ik ga je dat alvast niet aanbevelen... allen zijn in hetzelfde bedje ziek.
fiestaboyke schreef:Edit : Of toch voor een NAS gaan maar dat is dan weer duurder ...
Tja... wil je iets dat werkt of wil je je geld weggooien ?
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Ben dan toch maar voor een NAS gegaan maar toch naar m'n geld gekeken ... Buffalo CloudStation 1 TB voor 139€, nu morgen maar eens kijken hoe alles werkt ...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”