Capaciteits probleem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Computerleek1
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Een week of 2 geleden is mijn aardlek diverse keren uitgevallen, er zat een aardfout in de microgolf oven, dit effe ter info.
Nadien bleek mijn profiel in het modem te zijn gewijzigd van 25/3.5 naar 20/2. Vandaag eens via de chat van scarlet gesproken met een medewerker en die vertelde mij dat er een capaciteits probleem is en men mij niet meer terug kan zetten op mijn oude profiel, terwijl dit wel 1 jaar feilloos heeft gewerkt. In de toekomst zou dit misschien wel nog kunnen veranderen vertelde men mij. Op lijntest.be eens geprobeerd wat ik hier voor een snelheid kon halen op VDSL2 en hier kwam ik ook op een 20/2 profiel uit. Heeft hier iemand misschien een verklaring voor, want ik dacht dat telenet alleen maar capaciteits problemen had.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Profielwijzigingen hebben niets met capaciteitsproblemen te maken. Als je lijn stabiel genoeg is wordt je binnenkort wel op een hoger profiel gezet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Profielwijzigingen hebben misschien wel te maken met overspraak op de bundel, die verhoogt naar gelang er meer VDSL2 users op één bundel zitten (en dat bedoelen ze waarschijnlijk met capaciteitsproblemen).
Wat de toekomst zal brengen is "vectoring", die dit overspraak probleem drastisch zal reduceren.

PS. Een 25/3.5 VDSL2 "modemprofiel" bestaat niet. 25/6 bestaat wel, maar dat is een repair profiell.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Nog is met scarlet bellen/chatten en vragen of ze een ticket kunnen aanmaken naar Belgacom (via 2ndline) om u terug op u provisioned profiel te zetten. Gewoon blijven herhalen dat je bent verlaagd omdat je elektriciteit uitviel & dit nu opgelost is.
Gaat wel degelijk, dat gelul over capaciteitsproblemen is gewoon iets dat ze overzonnen omdat ze ni wisten wat te doen en hun volgende klant wouden gaan doen :wink:
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Heb je dit topic toevallig niet gelezen:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=34923
Hier staat wel wat info over hoe je je lijn kan laten testen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Ik heb exact hetzelfde voorgehad bij EDPnet, maar dan met een koffiezet. Ik ben van 30/6 naar 20/2 gegaan. Een ticket aangemaakt, en na een lijntest van een paar weken stond ik terug op 30/6, en nog een week later op 50/6.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”