Fritz!Box 7390 Out Of Stock ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Op 22/06 heb ik mezelf een Fritz!Box 7390 besteld bij Mom'ilc Fritz!Land.

Ik droom al jaren (net geen natte droom, maar kom :wink:) van zo een Fritz!Box. Keurt de vrouw eindelijk mijn aankoop goed. Heb ik dankzij Userbase een mooie prijs gevonden. Het goedje besteld. Maar nu komt het dus maar niet binnen... :-(

Ik heb zo het gevoel, dat dat ding bij AVM 'OutOfStock' is. Heb al een paar keer gemaild met Mohamed L SAKHO (de zaakvoerder). Heel vriendelijke man. Hij wil meteen mijn geld terugstorten (tenzij ik nog een paar dagen kan wachten).

Vorige week ging mijn 'parcel' op donderdag verzonden worden. Maar de leverstatus is nog steeds niet gewijzigd. Nog steeds niets in de bus. Heb hem er terug eens over aangesproken...

Ik ben eens gaan surfen naar andere leveranciers. Die hebben dit toestel ook veelal niet op voorraad. Op de website van Mohamed blijft de 'Availability: In stock' staan. Al klopt dit niet. Fout op zijn website. Misschien past hij het bewust ook niet aan (zoals sommige andere sites) om potentiële klanten niet weg te lokken.

Anyway, ik heb best geduld (al is het wel verdomd lastig bij momenten moet ik zeggen :-) ). Dit speeltje geraakt maar niet binnen. Ik zou graag met die MediaServer erin wat experimenteren. Moet dus wachten...

Anyway, jullie kunnen me hiermee ook niet helpen (vrees ik).
Tenzij iemand van meer info (bv bij AVM ofzo) weet heeft.

Zitten die momenteel daar echt met een stock probleem ?
Wie van jullie heeft bij Mom'ilc Fritz!Land ook al een bestelling gedaan ? Verliep dit ok ?

Ik hoor het graag.

Groetjes,
Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 03 aug 2012, 21:25, in totaal 2 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Als reseller kan ik bij de distributeur zien dat er vanaf 31/07 48 stuks gaan binnenkomen. Als jouw reseller ook bij dezelfde distri bestelt zou je dus een levering kunnen verwachten vanaf begin augustus...

edit: Mom'ilc Fritz!Land zal bij 99% zekerheid niet zijn goederen inkopen bij diezelfde distri aangezien jij bij een frans bedrijf aankoopt, en dus niet binnen de benelux. Geen idee dus hoe het daar zit. Bovenstaande info enkel geldig voor benelux.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Fryelectro, bedankt voor je info (dat verdient een duimpje).

Eventjes een update...

Mohammed heeft me mijn geld teruggestort (hij geraakt maar niet aan het toestel, we zijn ondertussen 1 maand verder). Daar gaat mijn mooie prijs van 189 euro (inclusief GRATIS verzending naar België) :-(

Ik dacht even de Fritz!Box 7390 op e-bay gevonden te hebben (nieuw staat, internationale versie) aan 230 euro met gratis verzending inbegrepen. Blijkt nu dat die verzending toch niet gratis is. Er komt nog eens 20 euro aan transportkosten bij :-( Dat vind ik wat teveel van het goede. Kan ik hem evengoed in een webwinkel (ergens in nederland) aankopen...

Ik heb eens verder zitten surfen. Ze bieden dit toestel ook bij Salland aan. Prijs: 236,50 euro. Komt wel nog eens 11 euro verzending naar België bij. Voor mij ok. Maar ze hebben het toestel daar ook niet op voorraad :-(

Hier in België heb ik voorlopig nog maar één verdeler (geen webwinkel) gevonden van Fritz!Boxen. En dat is bij VoipAndGo in Tielt. Ik heb mijn VOIP telefoon daar gekocht (paar jaar geleden). Goede winkel, maar hun prijs is zo duur: 258,82 euro. De winkel is nog met verlof tot morgen. Of ze het toestel op stock hebben, weet ik niet. Ik heb hen gevraagd of ze eventueel iets van hun prijs af willen doen. Want ze hebben niet het beste aanbod op de markt (zitten eerder bij de duurste).

Groetjes,
Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 03 aug 2012, 19:00, in totaal 8 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Hallo,

Bekijk de 7360 eens. Ik heb zowel een 7360 als een 7390 en de functionaliteit is hetzelfde, alleen het aantal aansluitingen zijn verschillend.
De 7360 kan je vaak rond de 80-100 EUR kopen op Marktplaats.
Ik heb vorig jaar zo één gekocht, en daar zat wel geen Y-kabel bij, die je nodig hebt als je nog een vaste lijn hebt. Maar die kan je dan nog wel afzonderlijk kopen.

edit: 7390 kost 225 bij 4launch.nl, maar ook niet leverbaar.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Dag johcla,

Het is de 7390 die ik wil.

Ben ondertussen wat verder aan het zoeken.
Naar een leverancier die hem wel op voorraad heeft.

Ik krijg wel wat de 'stekskes' van al die websites (zoals Mom'ilc Fritz!Land. e.d.) die op hun website maar laten staan: Product op voorraad. Terwijl dit niet zo is.

Ik had zonet op de website van Callvoip het product op voorraad gevonden. Ik stuur hen een e-mail. Ze mailen me terug: We hebben dit niet op stock. Maar het komt wel terug binnen. Is dit dan zo moeilijk om dit ergens op hun website aan te passen ? :roll:

Idem met de website van Mom'ilc Fritz!Land, daar staat nu al meer dan een maand op vermeld, dat hij het product binnen heeft. Niet dus... :bang:

Groetjes,
Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 03 aug 2012, 22:24, in totaal 12 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Op ebay.de kan je toch soms een 7390 krijgen voor een zeer goed prijsje. Gewoonlijk bijna ongebruikte toestellen, die ze "gratis" hebben gekregen bij een internet abbonnement.
Het zijn natuurlijk Duitse versies, die je dan zelf moet flashen naar de int. versie.
Geizen je niet zover woont, kan ik je daar wel bij helpen, indien nodig.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Dag philippe_d, hartelijk dank voor je aanbod.

Ik kan met zo een Duitse versie eventueel naar jou toe rijden (voor het flashen en misschien wat extra uitleg ?). Ofwel kom je naar mij thuis, je bent van harte welkom (al wil ik je dan wel vergoeden voor je benzine). En doe dit ook enkel voor me, als je het zelf leuk vindt (+ er tijd voor hebt). Zo niet, trek ik mijn plan hier wel.

De enige optie tot aankoop (die ik nu heb) is via e-bay. Maar daar voel ik voor zo een Fritz!Box zelf iets minder voor (inzake aankoop, garantie afhandeling, etc). Tenzij een zeer goede prijs dit compenseren kan. Ik heb al eens gesurft, maar nog niets gevonden. In "biedingen" op e-bay heb ik alvast geen zin, enkel zo een "direct aankopen" formule (mits de prijs dan heel goed zit en de verkoper 'betrouwbaar' is).

Zoniet (voor ongeveer dezelfde prijs, transport inbegrepen) kijk ik liever richting die (Nederlandstalige) webshops.
Die de 'internationale' versie altijd aanbieden.

Hallo mannen van AVM. Jullie hebben hier een klant met "VRAAG"
Waar is/zit/blijft dat "AANBOD" van jullie ?

Dit kan toch niet allemaal maar 'Out Of Stock' blijven...

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sommige Duitse webshops hebben het "CH/AT" Model van de FritzBox.
Dit is een versie voor Zwitserland en Oostenrijk. Deze zijn compleet identisch (ook kwa Firmware) als de internationale versie, en kunnen op "engels" ingesteld worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Even melden dat ik wel bij Mom'ilc Fritz!Land gekocht heb aan 202 euro (januari 2012) en de modems waren ook op stock maar duurde heel lang voordat ik die had. Had toen ook al via de website contact gehad om te wachten en uiteindelijk is hij toch aangekomen. Indien je geduld hebt zou je via deze website dus wel kunnen bestellen maar je zal geduld moeten hebben.
Afbeelding
joke34
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2010, 18:12

Ik heb hem vorige week bij routershop.nl gekocht aan 239, met gratis verzending naar België. Direct leverbaar.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

heb hem maanden terug daar ook gekocht daar dat verhaal van momlic zonder BTW etc mij van geen kanten aanstond (en ik anderzijds al controle heb gehad van de lieve heer van de fiscus gvd , dat ze het geld een sgaan halen bij die waar het zit)
The eternal and true pessimist :D
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

joke34 schreef:Ik heb hem vorige week bij routershop.nl gekocht aan 239, met gratis verzending naar België. Direct leverbaar.
Volgens mij een correcte prijs.
Ik heb eens gepolst bij een Duitse leverancier voor de "DACH" versie.
Die kost 191 EUR +12 EUR verzending (zonder BTW), met Duitse BTW (19%) komt dat op ca 242 EUR.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Bedankt voor de hulp allen.

Ik heb ondertussen een email gestuurd naar routershop.nl (nog geen reactie ontvangen)
Met de vraag of ze het product voorradig hebben, kost verzending naar België, afhandeling garantie.

Hopelijk klopt de info (stock indicatie) op de website deze keer wel.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ik heb de 7390 vorig jaar gekocht op Amazon.de voor iets meer dan 200 euro inclusief BTW en verzending naar België.
Op dit moment kan je die voor € 209,- krijgen; als ik mijn Belgisch adres daar selecteer wordt het uiteindelijk € 212,51 (ook inclusief BTW en verzending!). Deze versie is trouwens overal op stock.

Ik heb op de Duitse prijsvergelijkers ook gemerkt dat de internationale 7390 nergens nog op stock is. Imho wordt het ding dan ook kunstmatig duur gehouden; de Duitse versie is in mijn ogen even goed, zelfs zonder die te flashen.
Afbeelding
joke34
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2010, 18:12

Ik heb ondertussen een email gestuurd naar routershop.nl (nog geen reactie ontvangen)
Mijn ervaring is dat je sneller antwoord krijgt via de live support van routershop.nl. Ik heb ook een mail gestuurd mbt de verzending en na drie dagen nog geen antwoord gekregen. Via het groene balkje 'stel uw vraag' was het zo geregeld.
Ik heb de voorraad overigens niet vooraf gecheckt. Maandag besteld, dinsdag verzonden. 'k Zie nu dat ik van geluk mag spreken :-)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hallo gasten,

De kogel is door de kerk. Kerk ? Welke kerk ? :wink:

Ik heb zonet mijn FritzBox 7390 besteld (en betaald) bij Routershop.nl
Ze hebben momenteel een heel interessante deal: Voor 239 euro (inclusief BTW en GRATIS verzending NAAR België !)

Ik heb zonet bericht gekregen, dat mijn pakket is verzonden.
Eindelijk :-D :banana:

Ik heb routershop een paar korte (ja, ik kan dat ook :wink:) vragen gesteld, dit waren hun korte antwoorden:

Vraag1:
- Is dit de internationale editie (van de AVM Fritz!Box 7390) ?
- Ja, wij hebben de internationale versie van dit product, dus niet de Duitse variant.

Vraag2:
- Heeft u dit product op voorraad ?
- Het product ligt op dit moment nog op voorraad maar is erg populair. Deze kan binnen enkele dagen uitverkocht zijn.

Vraag3:
- Hoeveel kost de verzending naar Belgie ?
- Verzending naar België is geen probleem, de kosten kunt u vinden bij het afrekenen. Ze zijn meestal rond 14 euro.
- Edit: Ik heb mijn bestelling deze morgen ingegeven en er is blijkbaar nu een TIJDELIJKE actie met GRATIS verzending.

Vraag4:
- Hoe wordt de garantie afgehandeld. Ik stuur het defecte product naar u op (betaal deze verzendkosten). U zend het product - wanneer dit gerepareerd is- terug naar mij op (op uw kosten) ?
- De garantie loopt inderdaad via ons. U heeft via ons gewoon 5 jaar garantie.

M.a.w. degene die willen 'Fritzen', be lightning fast :-D

Groetjes,
Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 06 aug 2012, 15:22, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Kan dit betekenen dat ze met een opvolger bezig zijn?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Drielander
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
Locatie: Oostbelgie
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

Vandaag de Saturn in Aken verkocht de FB 7390 voor EUR 169, - - natuurlijk uitverkocht!

Nee - ik heb geen FB 7390 gekocht. ;) Ik ben tevreden met de 7360! :)
Heronic schreef:Kan dit betekenen dat ze met een opvolger bezig zijn?
Dat zou goed zijn - hopelijk met een betere DSL-chip.
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Update: Ik heb eindelijk mijn lang verwachtte FritzBox binnen! :-D

Ik open zo dadelijk een nieuw topic voor de 'nieuwe' vragen (en uitdagingen) die zich nu stellen...

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

The saga continues;-) veel plezier alvast!
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Dank je, fryelectro :-)

"To boldly go where no man (except Phlippe_d, our Fritz!Box expert here) has gone before..."

Zolang het niet 'baldly' wordt, ben ik al content :wink:

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Gent32m schreef:Update: Ik heb eindelijk mijn lang verwachtte FritzBox binnen! :-D

Ik open zo dadelijk een nieuw topic voor de 'nieuwe' vragen (en uitdagingen) die zich nu stellen...

Groetjes,
Gent32m
Eerst kijken in de andere topics hé, kans is groot dat daar u antwoord al staat ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”