sneller downloaden maar trager surfen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Sinds een week viel me op dat het starten van een simpele google pagina (wat altijd vrijwel direct op het scherm stond) een aantal seconden duurde. Echter het was vorige week zo een week waar alles wat normaal gezien goed gaat ineens misloopt. Deze week besloot ik er is werk van te maken en uit te zoeken wat er allemaal anders gaat. Een speedtest wees uit dat mijn downloadsnelheid van 20-25 nu naar 28 is gegaan. Upload is niet zoveel vooruit gegaan die blijft min of meer op 1.8. Het ergelijkste is "starten" van een site nu ineens een aantal seconden duurt. Als ik naar dit forum ga duurt het 7 seconden eer er iets op het scherm komt. Eenmaal op het forum is de snelheid dan weer normaal. Ga ik door in hetzelfde browservenster naar bv deredactie.be dan duurt het een verschrikkelijk lange 20 seconden. Wat voorheen dus altijd direct ging.

Gisteren dus maar is contact opgenomen met de chathelpdesk. De vriendelijke meneer zei "dat ligt aan uw browser". Echter ik heb hier een tablet, pc en laptop. Allemaal met meerdere browsers. Toen ik hem uitlegde dat het zowel met opera, firefox én explorer hetzelfde is op laptop en pc bleef hij erbij dat het in eerste instantie de browser is. Dat is op een beleefde manier zeggen "geen idee hoe het komt". Toen hij de instellingen van sagem modem nakeek merkte hij niets raars op. Wel dat ik een nas heb. Maar ook als die uit staat heb ik hetzelfde probleem.

Ben ik de enige bij wie het surfen trager gaat sinds de snelheidsverhoging? Of is er iets anders wat de boosdoener zou kunnen zijn?
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Hoeveel bedraagt de ping ? Misschien is deze onstabiel geworden door de snelheidsverhoging.
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

ping is niet abnormaal. Bij speedtest net 20ms, pingtest.net gaf 23ms
Deus Ex Machina
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2008, 09:14
Bedankt: 2 keer

Ik zit hier met gelijkaardige problemen vermoed ik.
Telkens ik een url intyp, duurt het net té lang eer de pagina begint te laden. Het enigste dat bij mijn router opvalt, is de failed test bij primary dns (DLINK 2740B)
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Als je primary DNS eruit ligt wacht hij bij elke (niet-gecachte) DNS query op een timeout van de primary DNS server voor hij het aan de tweede DNS server vraagt. Verander je een DNS eens naar Google DNS (8.8.8.8 en 8.8.4.4) of OpenDNS (208.67.222.222 en 208.67.220.220).
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ga nog niet te vroeg victorie kraaien, maar de DNS naar die van google veranderen ziet er al veelbelovend uit. Had gisteren bij het helpdeskchatgesprek ook gevraagd of het aan de DNS kon liggen. Maar ik sprak ineens precies chinees.

Al bij al, hoop doet leven. En op het eerste (en ondertussen 2de) zicht ziet het er naar uit dat het nu in orde is.
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Het werkt hier nog steeds perfect :)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”