DynDNS niet meer gratis
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waar kan je in OpenDNS trouwens eigen mappings aanmaken ? Heb zonet in m'n settings gekeken maar kan daar niets vinden.
Kan ik bijvoorbeeld jefke.opendns.com naar m'n eigen IP-adres laten verwijzen ?
Kan ik bijvoorbeeld jefke.opendns.com naar m'n eigen IP-adres laten verwijzen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Nee, dat gaat niet.
In Opendns kan je wel instellen welke categorieën van websites geblokkeerd moeten worden.
En als je ip adres verandert, moeten ze dus weten dat je nieuw ip-adres met jouw account overeenkomt. Daarvoor heb je een client-toepassing om op een PC te draaien, maar het kan ook via de 'dynamic ip'-settings van je router, als deze dnsomatic ondersteunt.
Dnsomatic zorgt ervoor dat je nieuw ip-adres aan je opendns-account gelinkt wordt, maar kan daarnaast ook accounts van dyndns, no-ip enzo updaten, zodat je naast opendns nog altijd van die diensten gebruik kan maken.
In een fritzbox staat er geen dnsomatic voor-geconfigureerd, maar je kan wel kiezen voor 'user-defined' en dan zelf een update-url ingeven.
In Opendns kan je wel instellen welke categorieën van websites geblokkeerd moeten worden.
En als je ip adres verandert, moeten ze dus weten dat je nieuw ip-adres met jouw account overeenkomt. Daarvoor heb je een client-toepassing om op een PC te draaien, maar het kan ook via de 'dynamic ip'-settings van je router, als deze dnsomatic ondersteunt.
Dnsomatic zorgt ervoor dat je nieuw ip-adres aan je opendns-account gelinkt wordt, maar kan daarnaast ook accounts van dyndns, no-ip enzo updaten, zodat je naast opendns nog altijd van die diensten gebruik kan maken.
In een fritzbox staat er geen dnsomatic voor-geconfigureerd, maar je kan wel kiezen voor 'user-defined' en dan zelf een update-url ingeven.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Indien je een domeinnaam bij bNamed hebt en hun nameservers gebruikt je dit ook daar instellen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Dat lijkt me inderdaad logisch, maar ik had vroeger in de tijd dat ik nog dubbele NAT gebruikte een tooltje (kweet al niet meer welk) en die gaf het WAN ip van mijn 2e router als extern ip, niet erg handig bij DynDns toestanden. Er bestaan dus zeker tooltjes die op de foute manier werkenr2504 schreef:Waarom zo complex... je hoeft helemaal niet naar whatsmyip.com te surfen... de server waarnaar je connecteerd ziet zelf wel van welk IP je afkomstig bent (zo werkt de DynDNS URL access trouwens ook).MClaeys schreef:In principe zou een tooltje mogelijk zijn dat op de client naar whatismyip.com surft, het ip eraf haalt en zo update.
-
- Deel van't meubilair
Dat kan gewoon niet... hoe zou die server dan ook connectie kunnen hebben met jou (op een private IP range).
Een intern tooltje kan verkeerd zijn... maar een remote server weet steeds vanwaar het request komt.
Een intern tooltje kan verkeerd zijn... maar een remote server weet steeds vanwaar het request komt.
-
- Elite Poster
Ik had het over een tooltje op de computer zelf, geen tool die remote draait. Ook al wat jaren geleden. Ik heb toen dyndns geregistreerd om met te experimenteren maar niet gebruikt omdat ik steeds een intern ip kreeg Inmiddels ouder en veel wijzer op dat vlak, al vraag ik me nog steeds af hoe het aan het ip van die router kwam en niet mijn echte externe ip.
Inmiddels heb ik geen dubbele nat meer, draait op beide routers dyndns en heb ik sowieso dat probleem niet meer.
Inmiddels heb ik geen dubbele nat meer, draait op beide routers dyndns en heb ik sowieso dat probleem niet meer.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
OVH heeft ook iets gelijkaardig, maar er bestaan niet echt goede apps ervoor. Er bestaan wel bash scripts, maar die lopen niet altijd goed met een cronjob.
Windows apps nog minder.
Windows apps nog minder.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Deel van't meubilair
Voor DynDNS moet je gewoon de URL hieronder uitvoeren...
... er komt dus zelfs geen IP-adres aan te pas.
Code: Selecteer alles
http://user:[email protected]/nic/update?hostname=myhostname.dnsalias.net
-
- Elite Poster
Manmanman, hoe moeilijk is het om te begrijpen dat dit vele jaren geleden was toen ik hier nog totaal niet met bezig was ondertussen draait het allemaal op men routers zelf en heb je er veel betere tools voor om op pc zelf te draaien, dat weet ik ook wel. Tis al lang niet meer aan de orde maar toch blijft iedereen erop reageren
Die whatismyip post had ik geplaatst voor als je zelf telkens het ip van je eigen domein zou willen updaten met een tool vanop je eigen pc, niet met dyndns dus. En ja, daar zijn betere manieren voor, zover had ik niet gedacht...
Die whatismyip post had ik geplaatst voor als je zelf telkens het ip van je eigen domein zou willen updaten met een tool vanop je eigen pc, niet met dyndns dus. En ja, daar zijn betere manieren voor, zover had ik niet gedacht...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het was een hele tijd zo dat je bij dyndns 2 mogelijkheden had:
- de betalende versie (onder de naam DynDNS Pro)
- de gratis versie (onder de naam Dyn free), met beperkte mogelijkheden:
- met de gratis versie kon je maximaal 2 hostnames per account instellen
- en je moest om de 30 dagen opnieuw activeren (of je was de hostname onherroepelijk kwijt)
To our Dyn free hostname users:
For the last 15 years, all of us at Dyn have taken pride in offering you and millions of others a free version of our Dynamic DNS Pro product. What was originally a product built for a small group of users has blossomed into an exciting technology used around the world.
That is why with mixed emotions we are notifying you that in 30 days, we will be ending our free hostname program. This change in the business will allow us to invest in our customer support teams, Internet infrastructure, and platform security so that we can continue to strive to deliver an exceptional customer experience for our paying customers.
We would like to invite you to upgrade to VIP status for less than $20 -- a 25% discount good for any package of Remote Access (formerly DynDNS Pro). By doing so, you'll have access to customer support, additional hostnames, and more.
Here's how you get this done in two easy steps:
- Login to account.dyn.com.
- Click here to add Remote Access to your cart at the 25% off VIP rate. The discount will be applied upon checkout.
We thank you for your usage of Dyn through the years, and hope to continue to support you through Dyn Remote Access or other products for years to come.
Visit our FAQ page or this blog post for more information.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik heb deze variant gehad :
Ik moet zeggen die 15$ ofzo een heel aantal jaren geleden zijn de best geïnvesteerde ooit in een internet dienst .Subject: Important info about the future of your Dyn legacy account
To our longest and loyal Dyn supporters --
In an effort to better service our customers through increased support and a cleaner network, Dyn announced that in the next 30 days, we will no longer be supporting free hostnames.
However, because you believed in us and supported this company through your donations, we are continuing to fulfill our promise to you: your service is still free for life.
Without you, there would be no us, a company that has grown to nearly 300 employees around the world and that supports thousands and thousands of customers of all sizes.
We wanted to send you a note to keep you in the loop and to also say thank you for your support, both then and now. If you have any questions or assistance with your services, please email [email protected] anytime.
- Your friends at Dyn
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Vandaag in mn mailbox:
To our Dyn free hostname users:
For the last 15 years, all of us at Dyn have taken pride in offering you and millions of others a free version of our Dynamic DNS Pro product. What was originally a product built for a small group of users has blossomed into an exciting technology used around the world.
That is why with mixed emotions we are notifying you that in 30 days, we will be ending our free hostname program. This change in the business will allow us to invest in our customer support teams, Internet infrastructure, and platform security so that we can continue to strive to deliver an exceptional customer experience for our paying customers.
We would like to invite you to upgrade to VIP status for less than $20 -- a 25% discount good for any package of Remote Access (formerly DynDNS Pro). By doing so, you'll have access to customer support, additional hostnames, and more.
- Click here to add Remote Access to your cart at the 25% off VIP rate. The discount will be applied upon checkout.
We thank you for your usage of Dyn through the years, and hope to continue to support you through Dyn Remote Access or other products for years to come. Visit our FAQ page or this blog post for more information
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Zeer jammer, maar kwaliteit is het wel.
Ik gebruikte het jaren gratis en erna betalend, en ik kan nog altijd niet klagen.
Ik gebruikte het jaren gratis en erna betalend, en ik kan nog altijd niet klagen.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Graag een gratis en BETROUWBAAR alternatief.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
vorige week van de ene op de andere moment 2 free dydndns gewoonweg geblokkeerd en afgesloten zonder verwittiging..
Hun gemaild en gebeld naar de reden, uiteindelijk antwoord dat ik gezondigd had tegen de voorwaarden...hmmm????
Ik had indertijd een prepaid mastercard gebruikt(met weinig waarde op) en had gebruik gemaakt van mijn gratis 14 dagen opzegrecht met behoud van 1 gratis dyndns.org account....
Ik heb dit ondertussen toch wel al een jaar of langer in gebruik, maandelijks loch ik 1 keer in om de account te kunnen behouden....maar op een dergelijke achterbakse manier er onderuit gehaald worden, amai...
Nu ik heb het niet aan mijn hart laten komen, heb nieuwe VIP account geopend, 25 dollar betaald en heb nu recht op 30 dydndns adressen. Mijn oude dyndnsen blijf ik kwijt, deze die nog niet gesloten zijn kan je omzetten naar een nieuwe account maar kost je wel telkens 20 dollar, de bandieten...
Vrees dat er weinig aan te doen valt, voor niks gaat de zon op en we hebben toch al geruime tijd kunnen profiteren, laten we hopen dat we nu voor een tijdje gerust zijn
Hun gemaild en gebeld naar de reden, uiteindelijk antwoord dat ik gezondigd had tegen de voorwaarden...hmmm????
Ik had indertijd een prepaid mastercard gebruikt(met weinig waarde op) en had gebruik gemaakt van mijn gratis 14 dagen opzegrecht met behoud van 1 gratis dyndns.org account....
Ik heb dit ondertussen toch wel al een jaar of langer in gebruik, maandelijks loch ik 1 keer in om de account te kunnen behouden....maar op een dergelijke achterbakse manier er onderuit gehaald worden, amai...
Nu ik heb het niet aan mijn hart laten komen, heb nieuwe VIP account geopend, 25 dollar betaald en heb nu recht op 30 dydndns adressen. Mijn oude dyndnsen blijf ik kwijt, deze die nog niet gesloten zijn kan je omzetten naar een nieuwe account maar kost je wel telkens 20 dollar, de bandieten...
Vrees dat er weinig aan te doen valt, voor niks gaat de zon op en we hebben toch al geruime tijd kunnen profiteren, laten we hopen dat we nu voor een tijdje gerust zijn
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik ben daar ooit weggegaan bij noip, ik dacht dat je daar bij de gratis versie ook maandelijks moest gaan inloggen wilde jou account behouden?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Noip hier in mijn bbox3 (en dit sinds de eerste stuks in de winkel lagen) en werkt goed. Ik vermoed (hoop) dat dit via de bbox ook als inloggen wordt aanvaard.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Victory Not Vengeance
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Klopt, duurt maar 3 seclaroyj schreef:ik ben daar ooit weggegaan bij noip, ik dacht dat je daar bij de gratis versie ook maandelijks moest gaan inloggen wilde jou account behouden?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Ik heb al 2 jaar ofzo een pro gekoppeld aan een eigen .BE domaintje .. kost mj 25$ perjaar ofzo . voor 70 hosts op m'n eigen domain
Kwas het zat al da gratis gedoe ...
Kwas het zat al da gratis gedoe ...
-
- Elite Poster
Bij DynDns is het slechts op een knop in de mail drukken, zelfs inloggen is niet nodig. Feit blijft dat het een belachelijke extra handeling is, 3 seconden of niet . Dat doen ze uiteindelijk puur om het pro product te verkopen, een beetje jammer.jos123 schreef:Klopt, duurt maar 3 seclaroyj schreef:ik ben daar ooit weggegaan bij noip, ik dacht dat je daar bij de gratis versie ook maandelijks moest gaan inloggen wilde jou account behouden?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Bij noip is inloggen niet nodig alleen een captcha invullenMClaeys schreef:Bij DynDns is het slechts op een knop in de mail drukken, zelfs inloggen is niet nodig.
Internet: edpnet internet vdsl
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
bij OVH kan je een dyndns record instellen op je eigen dns name. Werkt heel goed (icm een fritz.box).
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Sinds mijn DynDNS account spontaan verdwenen is (geen enkele notificatie van gehad), gebruik ik DuckDNS: http://www.duckdns.org/ Werkt op zich goed, maar gebruik het best voor non-kritische services want ik heb ze al eens down weten gaan.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik gebruik al jaren NOIP (domain name met NO-IP.org extensie) en mijn account blijft steeds actief (krijg geen mails en ik log nooit in op hun website). Ik gebruik wel DNSOMATIC in mijn fritzbox om de DNS updates uit te voeren.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Om het iets "professioneler" te houden heb ik gekozen voor http://mijnnaam.i234.me ipv synology.me
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
En als je een eigen domein hebt (zoals domein.be) kan je met een CNAME-record mijn.domein.be laten doorverwijzen naar uwkeuze.synology.me
Met een fritzbox kan je hetzelfde doen, door het te laten verwijzen naar xxxxxxxx.myfritz.net
Met een fritzbox kan je hetzelfde doen, door het te laten verwijzen naar xxxxxxxx.myfritz.net
-
- Elite Poster
Zonet de volgende mail ontvangen:
Ze stoppen dus complet met het gratis deel. Jammer, want ik denk dat de Bbox enkel dyndns support (men linksys met dd-wrt support meer, maar ik heb geen zin een server op men kamer te leggen).To our Dyn free hostname users:
We would like to invite you to upgrade to VIP status for a 25% discounted rate, good for any package of Remote Access (formerly DynDNS Pro). By doing so, you'll have access to customer support, additional hostnames, and more.
We thank you for your usage of Dyn through the years, and hope to continue to support you through Dyn Remote Access or other products for years to come. Please visit our FAQ page or this blog post for any additional information.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ja, veel consumer grade routers komen enkel met dyndns support en geen optie voor custom entries.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Hier ook No-IP, maar dan nog op no-ip.com (kan je nu niet meer nieuw registreren). Updaten deed ik vroeger met http://www.directupdate.net/ (windows service), maar m'n Thomson-modem heeft die mogelijkheden ingebouwd, dus wordt meteen bij vernieuwing IP bijgewerkt (DU kon half uur duren eer die merkte dat IP veranderd was).leohein schreef:Hier idem met noip. Nooit geweten dat ik die terug moet activeren, en het blijft gewoon werken.
Ook via fritzbox.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Bedankt voor de tip....mij ook voor een 'no-ip.org' adres geregistreerd (bij no-ip.com)...en ingevoerd in mijn BoxToGoPro (in samenwerking met fritzbox)...werkt perfect....
mijn gratis dyndns account definitief gesloten
mijn gratis dyndns account definitief gesloten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
voor één of andere reden lukte het al een tijdje niet meer bij No-IP voor mij.
wat googlen bracht mij bij deze Duitse aanbieder...gratis, en mooie, duidelijke website. werkt prima in samenwerking met fritzbox. Hij toont zelfs de instelling voor de fritzbox. Dus zelfs een Dummie als ik kon ermee overweg....
http://ddnss.de/
wat googlen bracht mij bij deze Duitse aanbieder...gratis, en mooie, duidelijke website. werkt prima in samenwerking met fritzbox. Hij toont zelfs de instelling voor de fritzbox. Dus zelfs een Dummie als ik kon ermee overweg....
http://ddnss.de/
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Voor de mikrotikfanaten : de "cloud" optie werkt ook wel goed anders!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Had voor al onze klanten hier destijds 300-tal, op 3-4 jaar tijd, DynDNS hostnames aangemaakt, gratis uiteraard, telkens een aparte account op zelfde maildomein [email protected], [email protected] enz...
Vorig jaar één Dyn custom abonnement genomen met eigen domeinnaam en alle klanten betalen een DynDNS abonnement aan mij ipv aan DynDNS. Screw you DynDNS, mocht de prijs meegevallen zijn had ik alles rechtstreeks per klant bij hen aangemaakt en waren ze geen +/- 300 klanten kwijt.
Ahja, zo gaat dat met managed services...
Vorig jaar één Dyn custom abonnement genomen met eigen domeinnaam en alle klanten betalen een DynDNS abonnement aan mij ipv aan DynDNS. Screw you DynDNS, mocht de prijs meegevallen zijn had ik alles rechtstreeks per klant bij hen aangemaakt en waren ze geen +/- 300 klanten kwijt.
Ahja, zo gaat dat met managed services...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)