Vandaag wees een familielid mij op het bestaan van "init7". Best een leuke prijs voor 100/100mbit verbinding : 77 EURO per maand!
http://www.init7.net/en/private/ftth/
Mijn duits is niet al te best (en knopje EN werkt niet echt), maar denk dat "het tekeningske" voor zich spreekt
1111 CHF naar EUR = 924 EUR per jaar overigens.
Ook vdsl (20/2mbit) kan je daar krijgen, maar die kost toch wel wat meer dan hier in BE zonder vaste lijn : 777 CHF is 646 EUR per jaar, ofwel 54 EUR per maand.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
De provider gebruikt dus het glasvezel netwerk, aangelegd door de stad. Zo'n model heeft wel zijn voordelen: waarschijnlijk kunnen verschillende providers gebruik maken van hetzelfde netwerk ....
Voor die prijs is het wel een consumer abonnement (100/100) met de laagste service level (bronze).
Dat wil zeggen: "best effort", helpdesk alleen werkdagen 9-to-5, helpdesk = betaallijn, 5-7 werkdagen dagen raectie tijd ...
Voor die prijs is het wel een consumer abonnement (100/100) met de laagste service level (bronze).
Dat wil zeggen: "best effort", helpdesk alleen werkdagen 9-to-5, helpdesk = betaallijn, 5-7 werkdagen dagen raectie tijd ...
Daar zou ik al content mee zijn, bij ons hebben we toch nog zo een provider die zowat op die manier werkt: Dommel
Zolang je geen problemen hebt dan zit je daar goed.
Met alle cloudtoepassingen van tegenwoordig hebben mensen zeker iets aan een synchrone upload/download.
Echter als je kijkt naar de site dan zal je zien dat ze ook 10/10 en 30/30 aanbieden voor respectievelijk 333CHF (277EUR per jaar oftewel 23EUR/maand) en 555CHF (461EUR per jaar oftewel 38 EUR/maand).
Deze laatste zijn abonnementen waar particulieren (Jan met de pet dus) misschien meer aan hebben qua prijs. Echter denk ik wel dat véél bedrijven de 100/100 zouden nemen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
vuurvos schreef:Welke Jan met de pet heeft hier iets aan ?
Jan met de iPad die HD-filmpjes op Dropbox wil pleuren. Trouwens één miljoen Nederlandse huishoudens heeft vandaag reeds FTTH. Stop dus maar met te doen alsof de consument geen behoefte heeft aan FTTH.
Onbekend is onbemind en ondertussen verliest de modale Belg heel erg veel tijd met uploaden van foto's en filmpjes.