Problemen Proximus buitenland ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Iemand die kan zeggen of proximus op dit ogenblik problemen heeft in het buitenland?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Proximus is niet aanwezig in het buitenland dus is het antwoord neen :P
The eternal and true pessimist :D
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Vorig jaar of een paar maanden geleden zijn Proximus klanten in Frankrijk even onbereikbaar geweest, en heb de indruk dat het nu weer van dat is. Ik kan gewoonweg niemand bereiken.
Laatst gewijzigd door decat 22 jul 2012, 17:23, in totaal 1 gewijzigd.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Hoe flauw, hij bedoelt natuurlijk roaming.

Ik zie geen meldingen op Twitter over problemen, dus vermoed dat het een individueel probleem is.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik werk op een alarmcentrale, wij kunnen zo goed als geen enkele Belg op zijn GSM bereiken, hoofdzakelijk Frankrijk.
In Spanje blijkbaar ook.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Aha, als ik op Twitter zoek naar proximus via MetroTwit zijn er wel veel meldingen, dus ja, algemene panne (ALWEER)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Er heeft iemand bij ons naar Proximus gebeld, roaming zou wereldwijd platliggen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ook melding op skynet site
Important message
Dear customer, we experience some congestion problems with our international traffic. We recommend you to switch off your phone and try later. Proximus is making every effort to solve this as quickly as possible. Please accept our apologies.
Reference Code : Roaming
mvg
Jeroentje1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
Bedankt: 2 keer

Zelfde hier in Nederland, sinds vanmiddag opeens onmogelijk om te bellen. Na reboot telefoon onmogelijk te verbinden met welk netwerk dan ook.

EDIT: Zelfde bericht staat nu ook op website Belgacom/Proximus
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Ge ziet precies dat de roamingtarieven goedkoper zijn geworden. :-)
Jeroentje1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
Bedankt: 2 keer

Toch schandalig dat een grote provider als Proximus (bijna exact) een jaar later nog altijd niet voor fatsoenlijke buitenland roaming kan zorgen... Base was toch zo slecht nog niet :-)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

techniek kan altijd een keer falen.
Er bestaat nergens ter wereld een provider die kan zeggen ons netwerk wekt altijd 100% perfect
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Jeroentje1991 schreef:Toch schandalig dat een grote provider als Proximus (bijna exact) een jaar later nog altijd niet voor fatsoenlijke buitenland roaming kan zorgen... Base was toch zo slecht nog niet :-)

Wat proximusboyke zei, techniek kan altijd falen.
Als er eens een panne voorvalt zijn dat ook factoren die handig kunnen zijn naar een zoektocht voor verbetering.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Wat ik wel zie deze keer is er communicatie via proximus.be / belgacom.be / skynet.be / twitter ...

Dus qua communicatie doen ze vrij goede pogingen. De vraag is waar loopt het technisch verkeerd, ik begrijp dat er waarschijnlijk in vakantieperiodes korte enorme pieken roaming in zijn die misschien verkeerd zijn ingeschat.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Techniek kan falen, maar tegen dezelfde muur lopen is ook stom hé
Best lastig voor mensen die op dit druk weekend op vakantie vertrekken of naar huis gaan.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Het is nog niet zeker of er "tegen dezelfde muur" aangelopen wordt. Het gaat misschien over een totaal ander probleem dan verleden jaar. Hopelijk kan Proximus hieruit zijn lessen trekken..
Jeroentje1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
Bedankt: 2 keer

Falen of niet, het lijkt hier weer te werken! :-D
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Congestion = opstopping = te weinig capaciteit voorzien om roamingcalls te routeren (dus op buitenlandse netwerken of bij Proximus zelf)
Lijkt me iets dat wel te voorzien was als het aan de kant van Proximus lag... => wellicht doordat de roamingtarieven aantrekkelijk genoeg zijn om er niet meer te hard op te moeten letten (itt vroeger, 75ct pm) dat iedereen pak meer traffiek genereert.
Beste klant, er zijn momenteel verzadigingsproblemen met het internationaal verkeer. Wij bevelen jullie aan om uw telefoon af te zetten en later terug te proberen. Proximus stelt alles in het werk om dit zo snel mogelijk te herstellen. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

vorig jaar deze periode hebben ze het ook eens voorgehad, toen ook 'verzadigingsproblemen"
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Jordy1990 schreef:Het is nog niet zeker of er "tegen dezelfde muur" aangelopen wordt. Het gaat misschien over een totaal ander probleem dan verleden jaar. Hopelijk kan Proximus hieruit zijn lessen trekken..
Lijkt me zo goed als zeker, veel andere problemen kunnen er niet zijn en anders horen we dit wel in het nieuws. Alles wordt door gerouteerd door een "lijn" die ze afhuren. Als die te klein is (kost verschrikkelijk veel) heb je prijs. Ik dacht dat ze al geleerd waren.

Achja we zijn veel te veel gewoon dat alles werkt en we hierop berusten, vroeger zonder telefoon ging dit ook.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Met nader onderzoek denk ik dat het inderdaad om hetzelfde probleem als vorig jaar gaat. Maar goed techniek laat het al eens afweten, ochja normaal gebruik ik mn gsm toch praktisch niet op vakantie.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

denk dat veel mensen wel eens bellen met het thuisfront als ze veilig aangekomen zijn op bestemming, denk dat veel mensen gisteren dan ook ongerust hebben zitten wachten op nieuws zelf niet in staat contact te leggen. vervelende situatie natuurlijk. heb wel de indruk dat de panne minder lang geduurd heeft dan vorig jaar op 16/07
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

Ondertussen op Twitter :
Beste Users,de netwerk problemen in het buitenland (roaming) zijn opgelost.Onze excuses voor het ongemak hier door.Mvg Eva
Gisteren dus ook geen bereik in Spanje.
We hadden de dochter gevraagd om een SMS te sturen als ze goed waren aangekomen.
Gelukkig hadden we het nummer van het hotel en hebben we ze daar kunnen bereiken.

Je gaat ervan uit dat de GSM werkt in het buitenland, maar gisteren heeft dat dus de ganse dag plat gelegen.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Ook hier in Polen was er gisteren middag tussen 14.00u en 19.50u geen verbinding mogelijk.
Normaal zit ik hier op het Plus netwerk maar net zoals vorig jaar was het dus van dattum.
Enkel deze keer was het probleem dus van minder lange duur als vorig jaar want het was opgelost in enkele uurtjes tijd.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Grote panne voor Proximus-netwerk

Proximus kampte gisteren met een zware panne van bijna 6 uur voor wie zijn gsm in het buitenland wou gebruiken.

Wie zondagmiddag vanaf 15u in het buitenland wou bellen was er aan voor de moeite. Het internationale netwerk van Proximus lag volledig plat. Volgens woordvoerster Frédérique Verbiest werkte de link tussen Proximus en de buitenlandse operatoren niet langer: "We gaan nu na wat er precies aan de hand was." Zowel telefonie, sms als mobiele data werkten niet. Ook voor buitenlanders in België was het onmogelijk om het Proximus-netwerk te gebruiken.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 634823.htm
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Proximus vergoedt klanten die zondag in buitenland niet bereikbaar waren

De klanten van telecomoperator Proximus die zondagmiddag in het buitenland telefonisch niet bereikbaar waren, zullen geval per geval vergoed worden. Dat zegt Haroun Fenaux, woordvoerder van Belgacom, waar Proximus toe behoort. De panne ligt aan een probleem met de signaaloverdracht tussen de gsm van de klant in het buitenland, en Belgacom in België.

Zondag omstreeks 15 uur ontdekte het controlecentrum van de operator het probleem, waardoor gedurende minstens twee uur Proximus-klanten in het buitenland niet bereikt konden worden.

'Rond 21 uur waren de laatste door de panne getroffen klanten opnieuw bereikbaar', zegt Fenaux. 'Gelukkig is dat niet het meest door onze klanten gebruikte tijdstip. De panne had dus beperkte gevolgen.'

Vergoeding

De getroffen klanten kunnen een vergoeding aan Belgacom vragen. 'We bestuderen iedere aanvraag geval per geval, controleren of de betrokken klant wel degelijk in het buitenland was, en of hij tijdens de panne zijn telefoon probeerde te gebruiken. In functie daarvan stellen we hem een adequate vergoeding voor.'

Intussen zoeken de ingenieurs bij Belgacom nog altijd naar de exacte oorzaak van het probleem.

bron : het nieuwsblad
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

Ik bel dus naar de klantendienst van Proximus op het nummer 078/056000 met de bedoeling een vergoeding aan te vragen, waarnaar meneer Haroun Fenaux refereert.
Ja meneer u moet een brief opstellen en die faxen naar de klachtendienst.
We zijn toch in 2012 ? Wie heeft er nu nog een fax of een fax-modem ? :bang:


Edit : gewoon nog even teruggebeld met diezelfde klantendienst, kreeg ik Sandra aan de lijn.
Nou dan zullen we voor u even dit formuliertje invullen en dan wordt dat automatisch doorgestuurd naar de desbetreffende dienst.
Dikke pluim voor Sandra dat ze dat zo vlug voor mij kon oplossen :beerchug: :banana:
Jurgen7002
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:53
Bedankt: 1 keer

Volgens de klantendienst zullen betrokkenen 5 eur krijgen ter compensatie, dit zowel voor prepaidkaarten als abonnementen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bijnaexproximus
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2012, 23:29

Net terug uit het buitenland en sinds 22 juli geen connectie (roaming noch normaal gsm verkeer bij terugkeer in Belgie) meer gehad. De helpdesk kon me enkel vertellen dat ik mijn SIM moet inruilen omdat hij te oud is - lees: incompatible met de nieuwe software die zij op 22 juli gereleased hebben wss (ja hoor: roaming...). Na meer dan 10 Jr trouwe klant te zijn geweest, ben ik totaal nt tevreden met hun uitleg - proactief klanten verwittigen is wel het minste wat ze mogen doen...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Software heeft daar zo goed als niets mee te maken, ik denk dat het eerder de ouderdom van je simkaart is: hij/zij heeft het opgegeven na 10 jaar trouwe dienst. Naar mijn mening kan Proximus dit niet voorzien, al kan ik me inbeelden dat dit een vervelende situatie was.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”