Ik heb mijn vorig moederbord doorgebrand, chipset naar de vaantjes. En nu vliegt er dus een ander mobo en CPU in. Maar ik weet niet goed wat. Mijn keuze staat al vast dat het een AMD Athlon XP wordt. Iets in de zin van de AMD Athlon XP 1800+, maar ik weet niet goed welk mobo. En aangezien ik maar een studentje (18-) ben heb ik ook een beperkt budget (ongeveer 500-600€ of minder). Kunnen jullie mij iets aanraden? Goeie prijs-kwaliteitsverhouding. Ik zou een mobo van Asus nemen, maar welk dat weet ik nog niet. Ook andere merken en zo mogen, maar naar Asus gaat mijn voorkeur uit.
Dank bij voorbaat,
cheers
PS : gelieve er dan ook de prijs bij te zetten.
Mobo en CPU
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Sub Zero,
wat ik al een paar keer gebruikt heb zijn ECS EliteGrouo mobo's, gebruik die voor studenten en low-budget pc's. Dat zijn kwalitatief goede moederborden, nog nooit probs mee gehad, en zéér goedkoop. Uitbreiding redelijk. Veel onboard.
Deze gebruik ik veel voor low-budget:
ECS EliteGroup
Welke moederbord hangt veel af van de prijs. Asus is zeker goed. Enja zoals gezegd van ECS ben ik ook wel content, is niet het mobo dat alle pc-freaks gebruiken enzo, maar prijs-kwaliteit is vré goed.
(bij asus: eerst prijs in euro, dan prijs in bef)
wat ik al een paar keer gebruikt heb zijn ECS EliteGrouo mobo's, gebruik die voor studenten en low-budget pc's. Dat zijn kwalitatief goede moederborden, nog nooit probs mee gehad, en zéér goedkoop. Uitbreiding redelijk. Veel onboard.
Deze gebruik ik veel voor low-budget:
ECS EliteGroup
- K7S5AL (ATX, SIS, 266 Mhz., 2 X DDR + 2 X SDRAM, sound on-board, LAN) 79,-
- K7VTA3B (VIA KT333A, 3 X DDR, sound on-board) 85,-
- Socket A A7A266 (Ali M1647, 266 Mhz., 3 X Dimm, 2 X DDR, AGP4x/Pro, UDMA-100) 150,- 6.051
- Socket A A7M266 (Amd 761, 266 Mhz., 2 X DDR, AGP4x/Pro, UDMA-100, Sound) 208,- 8.391
- Socket A A7M266-D (Amd 761, 266 Mhz., 2 X DDR, AGP4x/Pro, UDMA-100, Sound) 327,- 13.191
- Socket A A7S333 102,- 4.115
- Socket A A7V133-C (Via KT133A, 266 Mhz., 3 X Dimm, AGP4x/Pro, UDMA-100) 153,- 6.172
- Socket A A7V266 (DDR, AGP Pro) 134,- 5.406
- Socket A A7V266-C (DDR, Sound) 106,- 4.276
- Socket A A7V266-E Raid (Via KT266, 266 Mhz., 3 X DDR, AGP4x/Pro, UDMA-100) 274,- 11.053
- Socket A A7V266-E X (Via KT266, 266 Mhz., 3 X DDR, AGP4x/Pro, UDMA-100, sound) 150,- 6.051
- Socket A A7V333 (DDR, FireWire, sound) 149,- 6.011
- Socket A A7V333 (DDR, Raid, FireWire, sound) 190,- 7.665
- Socket A A7V8X 179,- 7.221
- Socket A K7VA (sound on-board) 159,- 6.414
Welke moederbord hangt veel af van de prijs. Asus is zeker goed. Enja zoals gezegd van ECS ben ik ook wel content, is niet het mobo dat alle pc-freaks gebruiken enzo, maar prijs-kwaliteit is vré goed.
(bij asus: eerst prijs in euro, dan prijs in bef)
I love it when a plan comes together!
-
- Erelid
- Contacteer:
Ik heb de GA-7VAx van GigaByte
http://www.giga-byte.com/products/7vax.htm
en ik vind dit een heel goed mobo
in combinatie met AMD athlonXP 2,4
en 512 DDR van Apacer.
Je kan je Bios online updaten enzo, je moet maar eens een kijkje nemen
kost rond de € 130.
Groetjes
Weetgraag
http://www.giga-byte.com/products/7vax.htm
en ik vind dit een heel goed mobo
in combinatie met AMD athlonXP 2,4
en 512 DDR van Apacer.
Je kan je Bios online updaten enzo, je moet maar eens een kijkje nemen
kost rond de € 130.
Groetjes
Weetgraag
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Doorgebrand? Hoe doe je/gebeurd zoiets nu ?
Ik heb hier al massa's pcs gehad en een veelvoud ervan bij kennissen onderhouden, maar nooit één probleem gehad met dit soort dingen...
Was het misschien ook een Amd? Wat voor pc had je? Wil ik wel eens weten
Persoonlijk zou ik Intel nemen, maar ja, je hebt al beslist dus staak ik mijn poging je te overtuigen van een Intel
Ik heb hier al massa's pcs gehad en een veelvoud ervan bij kennissen onderhouden, maar nooit één probleem gehad met dit soort dingen...
Was het misschien ook een Amd? Wat voor pc had je? Wil ik wel eens weten
Persoonlijk zou ik Intel nemen, maar ja, je hebt al beslist dus staak ik mijn poging je te overtuigen van een Intel
NuKeM
- Simplicity
- Member
mss een met en nforce² chipset?
ik ben nogal voor epox (prijs/kwaliteit)
epox 8rda(+) is naart schijnt een heel goed bordje
en anders gigabyte
ik ben nogal voor epox (prijs/kwaliteit)
epox 8rda(+) is naart schijnt een heel goed bordje
en anders gigabyte
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Nukem,
ik veronderstel dat hij doorgebrand is. Het was een P3 450MHz, 128MB RAM en het mobo was een chaintech (juiste nummer weet ik niet meer). Ik heb het aan verschillende mensen gevraagd en niemand wist eigenlijk wat er mis was. Maar het was serieus. Ik was aan het surfen op een avond (hier op de SuB) en opeens viel alles uit en hoorde ik een sirene. Stekker uitgetrokken, opgezet en niks anders dan een sirene. Iemand dacht eerst dat er iets mis was met de bios, maar dat was het niet, elke component vervangen en getest, nog altijd niets. Dus het moet bijna de chipset geweest zijn. Een aantal dingen uitgemeten op het mobo qua verbindingen en alles in orde. Iemand die ik kende zei direct als ik dat zei van de sirene dat de chipset kapot was. Voor de rest had niemand het ooit al gehoord. De PC was wel 2e hands, maar toch. Ik had hem juist een week of 4 Maar niet aan te doen. Dat zijn van die onoverkomelijke dingen.
Wat mijn keuze betreft ga ik dat mobootje van Weetgraag nemen. Bedankt voor de vele reacties en natuurlijk Weetgraag.
Cheers
ik veronderstel dat hij doorgebrand is. Het was een P3 450MHz, 128MB RAM en het mobo was een chaintech (juiste nummer weet ik niet meer). Ik heb het aan verschillende mensen gevraagd en niemand wist eigenlijk wat er mis was. Maar het was serieus. Ik was aan het surfen op een avond (hier op de SuB) en opeens viel alles uit en hoorde ik een sirene. Stekker uitgetrokken, opgezet en niks anders dan een sirene. Iemand dacht eerst dat er iets mis was met de bios, maar dat was het niet, elke component vervangen en getest, nog altijd niets. Dus het moet bijna de chipset geweest zijn. Een aantal dingen uitgemeten op het mobo qua verbindingen en alles in orde. Iemand die ik kende zei direct als ik dat zei van de sirene dat de chipset kapot was. Voor de rest had niemand het ooit al gehoord. De PC was wel 2e hands, maar toch. Ik had hem juist een week of 4 Maar niet aan te doen. Dat zijn van die onoverkomelijke dingen.
Wat mijn keuze betreft ga ik dat mobootje van Weetgraag nemen. Bedankt voor de vele reacties en natuurlijk Weetgraag.
Cheers
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm kheb al veel pc'tjes ook gedaan, maar een sirene? dat heb ik nog niet gehad, getuut, enzo met hopen, zelfs door slechte contacten op moederbord maar iets sirenachtig?.
Die geluidscodes geven meestal ook een uitleg wat er mis is, zie site bios fabrikant. Altijd handig
Die geluidscodes geven meestal ook een uitleg wat er mis is, zie site bios fabrikant. Altijd handig
-
- Administrator
- Contacteer:
Er stond niets op de pagina van de biosfabrikant over een sirene. Das net het rare. Er was nergens iets over te vinden. Hele lijsten met verschillende biepjes, maar geen sirene.
Cheers
Cheers
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Sub Zero schreef:Er stond niets op de pagina van de biosfabrikant over een sirene. Das net het rare. Er was nergens iets over te vinden. Hele lijsten met verschillende biepjes, maar geen sirene.
Cheers
Das idd heel raar, kzeg het heb nog nooit en sirene gehad, dus kweet ook niet wat dat kan betekenen mja als em helemaal niks meer doet, nadat je uitvoerig vanalles hebt getest kan je wel beginnen denken aan nieuwe hardware
-
- Administrator
- Contacteer:
Daar ben ik dus al van vrijdagmiddag mee bezig. En ik hoop dat iedereen van sirenes gespaard mag blijven, het zij van een PCke, het zij van de hulpdiensten. Ik zal wel zien waar ik geraak met die nieuwe speeltjes
Cheers
Cheers
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
das nog eens een originele aprilgrap : een sirene als uw moederbord doorbrand. Als ge dan toch met dat moederbord bezig waart, hoe ziet die sirene er dan uit?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Pi R² schreef:das nog eens een originele aprilgrap : een sirene als uw moederbord doorbrand. Als ge dan toch met dat moederbord bezig waart, hoe ziet die sirene er dan uit?
Hij bedoeld waarschijnlijk een aanhoudende BIEEEPP
Je kan in je handleiding (of een andere handleiding van een mobo met dezelfde bios) op zoeken wat die biep betekend. Die biepjes zijn een soort van morse Een continue biep is niet zo gezond denk ik
NuKeM
-
- Administrator
- Contacteer:
Voor alle duidelijkheid, het was dus een sirene die niet stopte, niet enkel een paar biepjes. Het bleef duren tot zolang je de elektriciteit afzette. Ik wist ook dat het aantal biepjes en lang of kort een code was, maar van een sirene is niks terug te vinden. En ze bleef duren, record is 10 minuten, ik wist toen toch al dat het onherstelbaar was.
Cheers
Cheers
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Die sirene herken ik 'k Heb het ooit ook is voorgehad, in mijn begindagen (voor de eerste keer proc op mobo gezet en er te schuin opgezet -> randje van proc eraf (was amd))
Maja uit je fouten leer je, ik heb het daarna wel nooit meer voorgehad. (was ook wel een dure grap om 2 keer voor te hebben )
greetz,
Nob
Maja uit je fouten leer je, ik heb het daarna wel nooit meer voorgehad. (was ook wel een dure grap om 2 keer voor te hebben )
greetz,
Nob
-
- Elite Poster
- Contacteer:
hmm het randje van de processor die eraf is? en ge krijgt een sirene? strange, maar goed om te weten, dat heb ik nog niet voorgehad...