Lijkt me gewoon aan hun player te liggen zoals je aangeeft. Want die andere JWPlayer speelt alles gewoon correct af !r2504 schreef:Nadat ik de applicatie op basis van Adobe Air had geinstelleerd heb ik geen enkele keer meer buffering gehad (dus het lijkt ergens wel een Flash issue te zijn, al heb ik andere streams op die manier die geen enkel probleem geven).?
Lancering Weepee TV
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
- Bedankt: 95 keer
Iedereen is altijd zo negatief...
In plaats van het te bekijken zoals het effectief is, daarmee wil ik zeggen:
Wie doet het hen voor?
Start dit maar eens op.
Dit lijkt een ideale test zijn waaruit ze kunnen leren.
En ja het kan allemaal beter maar alsof jullie alles perfect doen van de eerste keer.
Ik kijk alvast uit naar de verdere evolutie.
Wie doet het hen voor?
Start dit maar eens op.
En ja het kan allemaal beter maar alsof jullie alles perfect doen van de eerste keer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Heb het daarnet op de trein getest via 3G(Proximus-netwerk) op iPhone.
Het werkte perfect
veel beter dan TV Overal van Belgacom(over Yellow van Telenet kan ik nie oordelen, maar ik dacht dat dat sowieso niet over 3G werkte)
Het werkte perfect

-
- Elite Poster
Ze hebben er al een beta/testfase opzitten... Hierbij zijn juist dezelfde problemen gemeld... Dan snap je dat dit toch eerst opgelost moest zijn héFunkStar schreef:En ja het kan allemaal beter maar alsof jullie alles perfect doen van de eerste keer.

- FunkStar
- Elite Poster
mhm over die beta heb ik dan niets vernomen, spijtig want ik sta altijd open voor zulke zaken.
Als idd dezelfde problemen zich voordoen lijk me dit niet goed. (licht uitgedrukt...)
Ik zou dan graag eens horen van een weepee-official wat ze dan effectief veranderd hebben (of ze wel effectief iets gedaan hebben).
Kunnen ze het probleem niet lossen? Kost het probleem te veel? Is er aan hun kant geen probleem? Begrijpen ze niet wat de testers willen zeggen?
Ik denk dat er genoeg userbase leden zijn die hen kunnen helpen, hopelijk hebben ze de moed om deze kritiek te aanvaarden en hulp te zoeken.
Als idd dezelfde problemen zich voordoen lijk me dit niet goed. (licht uitgedrukt...)
Ik zou dan graag eens horen van een weepee-official wat ze dan effectief veranderd hebben (of ze wel effectief iets gedaan hebben).
Kunnen ze het probleem niet lossen? Kost het probleem te veel? Is er aan hun kant geen probleem? Begrijpen ze niet wat de testers willen zeggen?
Ik denk dat er genoeg userbase leden zijn die hen kunnen helpen, hopelijk hebben ze de moed om deze kritiek te aanvaarden en hulp te zoeken.
-
- Elite Poster
@FunkStar: Mogelijk willen ze gewoon die als app aanbieden, wat opzich niet slecht is want dan is er 100% controle over wat jouw app doet en hoe het beeld door komt.
Blijkbaar zal het wat met flash te maken hebben en de manier waarop ze werken, maar het rare is, bij al die andere stream diensten (met betere kwalitiet) gaat dit gewoon.
Blijkbaar zal het wat met flash te maken hebben en de manier waarop ze werken, maar het rare is, bij al die andere stream diensten (met betere kwalitiet) gaat dit gewoon.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Heeft iemand vergeleken met het tv-signaal hoeveel vertraging de stream had?
Want ergens moet er toch transcoding gebeuren van het signaal wat altijd voor extra latency moet zorgen...
Want ergens moet er toch transcoding gebeuren van het signaal wat altijd voor extra latency moet zorgen...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Even meegeven dat we andere codecs gebruiken sinds ongeveer een tien minuten
. Laat ons zeker weten of dit beter is.

- FunkStar
- Elite Poster
haha music 41 met "cry gang"?
Ik gebruik expres de website (www.lifetv.eu) en 1 hapering gehad op 20min tv. Op de app had ik het sowieso niet. Kwaliteit is wel slechter (source waarschijnlijk)
Ik gebruik expres de website (www.lifetv.eu) en 1 hapering gehad op 20min tv. Op de app had ik het sowieso niet. Kwaliteit is wel slechter (source waarschijnlijk)
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Dat duimpje zal dan wel van jou zijnFunkStar schreef:Iedereen is altijd zo negatief...
Wie doet het hen voor?
Start dit maar eens op.

Soit, hier(weepeechris) komen vertellen (na weken reclame gemaakt te hebben) dat alles bijzonder goed verlopen is ??
Ik denk niet dat je(Funkstar) ook maar 10 minuten naar die uitzending gekeken hebt...er was gewoon niet naar te kijken. Dit is geen product dat je zo op de markt kan zetten, sorry.
Hangt er vanaf wat je hier mee gaat doen. Kan je dit ooit als een volwaardige vervanger van BGC/TN gaan beschouwen eens alle kinderziekten eruit zijn ? Denk het niet ! Wie doet het hen dan voor ? alle Slingboxen en Dreamboxen.Wie doet het hen voor ?
Respect daarvoor natuurlijk!Start dit maar eens op.
Goh, ik hoop het, maar dit was afschuwelijk. Zowel lifetv/Weepee & de uplink vanuit de 24h lieten hier meermaals steken vallen.Dit lijkt een ideale test zijn waaruit ze kunnen leren.
we zullen dit eens testen als er iets serieus op den teevee isweepeechris schreef:Even meegeven dat we andere codecs gebruiken sinds ongeveer een tien minuten. Laat ons zeker weten of dit beter is.

Dat ze dat idd maar eerst doen, indien het een open formaat is lost de community later de problemen wel op voor de verschillende software toepassingen.Tim.Bracquez schreef:@FunkStar: Mogelijk willen ze gewoon die als app aanbieden...
Ik heb trouwens den indruk dat de app een ietskes beter beeld geeft dan de website ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
Ik heb ook nogal slechte ervaringen met de Flash Player, jullie zijn dus niet alleen. Een kennis heeft een Android app geschreven die de link naar de stream eruit haalt en in de stock videospeler op Android afspeelt en je merkt meteen dat hij minder vaak moet bufferen en vloeiender afspeelt*. Op Windows en ubuntu heb ik ook wat problemen maar daar kan je het natuurlijk zelf met VLC oplossen. iPhone en iPad heb ik niet getest maar ik vermoed dat Quicktime daar wel goed op werkt.
*: Don't bother asking (neen, PM ook niet). De app werkt met WPTV zelf en niet met deze aparte stream. Die mag ik jullie niet bezorgen. Ik zal hem wel eens vragen of hij er geen kan maken voor deze stream apart zodat we nog wat meer testresultaten binnen kunnen halen.
*: Don't bother asking (neen, PM ook niet). De app werkt met WPTV zelf en niet met deze aparte stream. Die mag ik jullie niet bezorgen. Ik zal hem wel eens vragen of hij er geen kan maken voor deze stream apart zodat we nog wat meer testresultaten binnen kunnen halen.
- FunkStar
- Elite Poster
@iceke ik heb wel degelijk meer dan 10min gekeken (eerst via browser - zonder full screen) en dan via app (full screen) en ik weet natuurlijk niet met wat jullie vergelijken maar buiten wat tearing en af en toe stilstaand beeld (met wekl nog geluid) was de kwaliteit toch hetzelfde als laten we zeggen de tommorowland stream op youtube?
@samuel is het de officiële weepee app of waarom mag je hem niet delen?
//offtopic: @iceke Hopelijk geloof je me maar die -1 was NIET van mij
@samuel is het de officiële weepee app of waarom mag je hem niet delen?
//offtopic: @iceke Hopelijk geloof je me maar die -1 was NIET van mij
- iceke
- Elite Poster

Niet dat ik een dancefan ben, maar ik heb graag beeld bij het lawaai in onzen hof

- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 74 keer
Ik heb nu pas gekeken naar de LifeTV streaming (dus de 24h volledig gemist, alsook de problemen), en zoals het er nu uitziet, lijkt het wel goed!
Natuurlijk is de inhoud (TV shop) niet echt boeiend om naar te blijven kijken, we zouden eens een voorbeeld van een film met snelle actiebeelden moeten zien.
Tip voor WeepeeTV: open eens een publieke testkanaal, met allerhande beelden, zo kunnen wij als UB'ers mee "testen" en kritisch meehelpen...
Offtopic:
Natuurlijk is de inhoud (TV shop) niet echt boeiend om naar te blijven kijken, we zouden eens een voorbeeld van een film met snelle actiebeelden moeten zien.
Tip voor WeepeeTV: open eens een publieke testkanaal, met allerhande beelden, zo kunnen wij als UB'ers mee "testen" en kritisch meehelpen...

Offtopic:
Ik had ook 3 dagen geluid maar geen beeld in mijnen hof, zelfs het vuurwerk wel gehoord maar niets gezien...Niet dat ik een dancefan ben, maar ik heb graag beeld bij het lawaai in onzen hof
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Misschien kan men gewoon wat trailers voor films downloaden... die dingen zitten vaak boordevol actie en contrast. De reclame voor BH's van +65 jarige die ik zonet zag is nu niet echt goed "test" materiaal.svenska schreef:Natuurlijk is de inhoud (TV shop) niet echt boeiend om naar te blijven kijken, we zouden eens een voorbeeld van een film met snelle actiebeelden moeten zien.
- iceke
- Elite Poster
Tviel wel mee hoor, van Casa Blanca hebben we meer last... schandalig eigenlijk, 4 dagen lawaat tot kot in de nacht. Voor mijn part schaffen ze die geluidsnormen gewoon af en beperken ze een festival tot max 2 dagen. Iedereen heeft recht om te feesten, maar volgens mij heeft iedereen ook recht op nachtrust...
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
nog steeds offtopic: ge moet het mij niet vertellen, ik woon juist tussen de twee :/
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een analoog PAL beeld heeft zelfs 625 lijnen 

- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
- Bedankt: 118 keer
OffTopic:
Geef mij maar sneeuwwitje
OnTopic:
Ik heb gisteren 'Marc De Vos' (via WeePee LifeTV) horen spreken over de crisis. Allé, al onze '9' (of zoiets) crisissen. Ik bleef (op het einde) wel een beetje op mijn honger zitten. Want toen ik al het 'negatieve' gehoord had en hij met zijn 'positieve' oplossingen voor de dag ging komen, stopte de uitzending. En begon weer opnieuw. Ik heb ze terug gevolgd. Waarna ze weer stopte. Geen oplossingen dus voor deze crisis
De beeld kwaliteit was goed. Het geluid ook. Geen HD (gewoon pal denk ik)
Een rechter muisklik (op de uitzending) deed het beeld wel haperen.
Via de APP heb ik niet gekeken.
Wel via Firefox 32 bit (op Windows XP).
Edit: Ik trachtte ergens een TV gids te vinden (naar wat ik nu aan het kijken was). Maar vond die niet meteen terug. Geen teletext ook ofzo (waar je het programma van de dag kon vinden).
Ik weet niet of WeePee deze content steeds 'live' zal aanbieden. één van die leuke dingen is bv ook 'uitgesteld' tv kijken. Wat je nu bv op www.deredactie.be/ kunt. Ik kan terzake er bv niet volgen. Maar wel de dag nadien kijken (wanneer ik het wil, dit voor me past).
Gent32m
Duimpjes. Hoor ik hier (klein) duimpje...iceke schreef:Dat duimpje zal dan wel van jou zijn![]()
Geef mij maar sneeuwwitje

OnTopic:
Ik heb gisteren 'Marc De Vos' (via WeePee LifeTV) horen spreken over de crisis. Allé, al onze '9' (of zoiets) crisissen. Ik bleef (op het einde) wel een beetje op mijn honger zitten. Want toen ik al het 'negatieve' gehoord had en hij met zijn 'positieve' oplossingen voor de dag ging komen, stopte de uitzending. En begon weer opnieuw. Ik heb ze terug gevolgd. Waarna ze weer stopte. Geen oplossingen dus voor deze crisis

De beeld kwaliteit was goed. Het geluid ook. Geen HD (gewoon pal denk ik)
Een rechter muisklik (op de uitzending) deed het beeld wel haperen.
Via de APP heb ik niet gekeken.
Wel via Firefox 32 bit (op Windows XP).
Edit: Ik trachtte ergens een TV gids te vinden (naar wat ik nu aan het kijken was). Maar vond die niet meteen terug. Geen teletext ook ofzo (waar je het programma van de dag kon vinden).
Ik weet niet of WeePee deze content steeds 'live' zal aanbieden. één van die leuke dingen is bv ook 'uitgesteld' tv kijken. Wat je nu bv op www.deredactie.be/ kunt. Ik kan terzake er bv niet volgen. Maar wel de dag nadien kijken (wanneer ik het wil, dit voor me past).
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Plus Member
- Bedankt: 38 keer
@FunkStar, nee ze hebben zelf geen app. Delen mag niet vanwege soort van NDA. Ik niet dat de lancering nog lang op zich zal laten wachten 
Verstuurd van mijn Slider SL101 met Tapatalk

Verstuurd van mijn Slider SL101 met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Die stream op life!TV ziet er op zich wel goed uit. (Wel weten we geen details over codec/resolutie/...)
Maar IMHO is één stream nog niets vergeleken met een compleet aanbod, dus ook erg moeilijk te beoordelen.
OT:
Ook vind ik (maar dat is dan uiteraard mijn eigen mening) het een beetje jammer dat er zo "kunstmatig" geheimzinnig gedaan wordt over een bepaald nieuw product. Weepee is geen Apple of Microsoft of ander groot bedrijf dat de mogelijkheden heeft om iets te gaan hypen dmv reclamecampagnes, advertenties, dagbladen, ... Beter was gewoon geweest: "Hier is ons nieuw product..." ipv geïnteresseerden (zouden er momenteel meer dan 100 techneuten zijn die iet of wat geïnteresseerd zijn?) 2 maanden op hun honger te laten zitten... Wat mijn bewondering voor de innovatie en ondernemingszin van Weepee natuurlijk niet wegneemt.
Maar IMHO is één stream nog niets vergeleken met een compleet aanbod, dus ook erg moeilijk te beoordelen.
OT:
Ook vind ik (maar dat is dan uiteraard mijn eigen mening) het een beetje jammer dat er zo "kunstmatig" geheimzinnig gedaan wordt over een bepaald nieuw product. Weepee is geen Apple of Microsoft of ander groot bedrijf dat de mogelijkheden heeft om iets te gaan hypen dmv reclamecampagnes, advertenties, dagbladen, ... Beter was gewoon geweest: "Hier is ons nieuw product..." ipv geïnteresseerden (zouden er momenteel meer dan 100 techneuten zijn die iet of wat geïnteresseerd zijn?) 2 maanden op hun honger te laten zitten... Wat mijn bewondering voor de innovatie en ondernemingszin van Weepee natuurlijk niet wegneemt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Vragen en opmerkingen kunnen binnenkort ook in real life gesteld worden
http://twunch.be/twunches/wok-a-way-gent-20120816-1200
Iedereen welkom! Zolang het maar fun blijft

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Iceke, dat heeft Chris toch al beantwoord.
Time will tell ... I guess. The proof of the pudding is in the eating!

Wel zou ik graag willen weten of er ook 1080P, 720P of soortgelijke in het aanbod aanwezig zullen zijn.weepeechris schreef:Binnenkort komt er wat meer info en een demo. En wie weet beantwoorden we ook wat vragen en laten we iets zien op de twunch.
* Time to kick ass and chew bubble gum *
Time will tell ... I guess. The proof of the pudding is in the eating!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Wat is concurrentieel? Kan alleen met de prijs te maken hebben. Qua aanbod (hoeveelheid zenders) steekt satelliet tv er met kop en schouders bovenuit, gevolgd door Belgacom en Telenet (niet noodzakelijk in die volgorde). Qua kwaliteit is enkel satelliet ontvangst het medium dat de resoluties aanbiedt zoals die door de zenders uitgestraald worden, dus zonder compressie of decompressie met allerhande kwaliteitsverlies zoals Belgacom en Telenet moeten doen. Mobistar heeft zich ook op sat gebied begeven maar heeft er een kater aan overgehouden (zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=103&t=34058). EDPnet wil ook het satelliet pad bewandelen. Waarom? Om een zoveelste reseller van TVVlaanderen te worden? Wat biedt weepee meer dan wat we nu al hebben onder tig verschillende vormen, noemers...??weepeechris schreef:Zoals jullie wel begrijpen, geven we nu nog geen specifieke informatie.
Ik kan wel al zeggen dat we concurrentieel zullen zijn op alle vlakken. De lancering zal sowieso mensen slechts in fases toelaten en wie zich via deze lijst inschrijft zal als eerste informatie krijgen.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Dat is toch heel algemeen gesproken.Qua aanbod (hoeveelheid zenders) steekt satelliet tv er met kop en schouders bovenuit, gevolgd door Belgacom en Telenet (niet noodzakelijk in die volgorde). Qua kwaliteit is enkel satelliet ontvangst het medium dat de resoluties aanbiedt zoals die door de zenders uitgestraald worden, dus zonder compressie of decompressie met allerhande kwaliteitsverlies zoals Belgacom en Telenet moeten doen.
Het hangt er heel erg van af naar welke zenders je veel kijkt, en ik denk dat je de situatie beter nationaal of per regio bekijkt om een correct beeld te hebben.
Ja, het is schitterend dat BBC nu 24 HD zenders op sat heeft die allemaal in 1080i in hoge beeldkwaliteit het Olympisch nieuws brengen.
Ook de Duitsers zijn uitstekend bediend qua satellietaanbod.
De Spanjaarden dan weer niet, want TVE HD, Antena3 HD, Cuatro HD, La Sexta HD, Telecinco HD zitten daar wel onversleuteld op DVB-T maar niet op satelliet, en de SD zenders die erop zitten zijn wel versleuteld en enkel via Digital+ te krijgen.
Als je dan echter naar Vlaanderen kijkt vind ik dat helemaal niet zo schitterend, integendeel hier doet satelliet onder voor kabel.
Heel wat zenders ontbreken op satelliet of zijn maar part time te bekijken.
Neem bijv. KanaalZ, op Telenet en Belgacom kun je dat gewoon bekijken wanneer je wilt, bij TVV moet je tussen 20:00 en 06:00 kijken of je hebt VTMKzoom in de plaats.
Voor de 3 regionale zenders die erop zitten heb je ook een beperkt tijdsvenster en die 3 zenders wisselen onderling af, je moet dus al een tijdje wachten tot je één van die 3 te zien krijgt, en als je bijv. in West-Vlaanderen woont heb je pech, want dan zit jouw regionale omroep er niet tussen.
Ik zie ook niet dat VTM HD een hogere bitrate heeft dan die van Telenet.
Voor Vlaanderen kun je zeker niet zeggen dat het origineel op satelliet zit, en de rest met verminderde beeldkwaliteit uitzendt.
Let op, ze hebben wel zenders die er beter uitzien dan op kabel en IPTV, maar dat zijn altijd zenders die gedeeld kunnen worden met andere omroepen.
NED1HD, NED2HD en NED3HD bijv. die dan wel in het duurste pakket zitten, maar daar kunnen ze de kosten delen met het Nederlandse Canal Digitaal, of History HD, maar dan delen ze die kosten over meerdere landen en taalgebieden.
Conclusie : voor de gewone Vlaamse zenders is satelliet niet de referentie, de resolutie noch bitrate ligt er hoger, voor heel wat buitenlandse zenders duidelijk wel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Bedankt: 108 keer
Klopt volledig, boulder.
Als ik momenteel bvb naar de Olympische Spelen kijk, en de bitrate vergelijk (via de satelliet) :
- Canvas HD via TV Vlaanderen (1280x720i) : zo'n 8 Mbps
- BBC One HD (1920x1080i) : zo'n 12 Mbps
- BBC Olympic 1-24 HD (1920x1080i) : zo'n 17 Mbps (fantastisch beeld!!!)
Wat zal WeePee TV hier doen om concurrentieel te zijn?
Weet iemand trouwens de bitrate van Canvas HD op Telenet en Belgacom TV? Is het niet zo dat Belgacom TV slechts 3,5 Mbps voorziet per HD zender?
PS. je kan natuurlijk beweren dat de gebruikte encoder ook een rol speelt, en dat is ook wel zo, maar om de 17 Mbps van BBC Olympic te kloppen met 3,5 Mbps zal je toch heel sterk uit de hoek moeten komen... De BBC gebruikt ook geen rommel voor hun encoders, veronderstel ik...
Als ik momenteel bvb naar de Olympische Spelen kijk, en de bitrate vergelijk (via de satelliet) :
- Canvas HD via TV Vlaanderen (1280x720i) : zo'n 8 Mbps
- BBC One HD (1920x1080i) : zo'n 12 Mbps
- BBC Olympic 1-24 HD (1920x1080i) : zo'n 17 Mbps (fantastisch beeld!!!)
Wat zal WeePee TV hier doen om concurrentieel te zijn?
Weet iemand trouwens de bitrate van Canvas HD op Telenet en Belgacom TV? Is het niet zo dat Belgacom TV slechts 3,5 Mbps voorziet per HD zender?
PS. je kan natuurlijk beweren dat de gebruikte encoder ook een rol speelt, en dat is ook wel zo, maar om de 17 Mbps van BBC Olympic te kloppen met 3,5 Mbps zal je toch heel sterk uit de hoek moeten komen... De BBC gebruikt ook geen rommel voor hun encoders, veronderstel ik...
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Belgacom voorziet 6mbit voor HD
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
de 'top' (meest bekeken) vlaamse zenders waren vroeger 8mbps mpeg2 bij Telenet.
edit: dat was voor de niet-HD versies, weet de bitrate v/d EEN HD etc niet (zal ook wel niet mpeg2 zijn - mss 8mbps mpeg4?).
edit2: kan de echtheid niet controleren, maar mss interesant: http://www.digitalcafe.be/showthread.php?t=4540
edit: dat was voor de niet-HD versies, weet de bitrate v/d EEN HD etc niet (zal ook wel niet mpeg2 zijn - mss 8mbps mpeg4?).
edit2: kan de echtheid niet controleren, maar mss interesant: http://www.digitalcafe.be/showthread.php?t=4540
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Veel interesse om te komen. Hoe lang duurt zo een Twunch, want ik zou wel over en weer moeten komen van Kortrijk (met de trein) waar ik normaal een hele dag zit die dag (en ik moet het dan nog kunnen vinden eens ik in Gent ben natuurlijk). Ook ideaal om eens wat in real life contact te komen met mensen van Userbase of met wat geluk ergens een stageplaats te versierenweepeechris schreef:Vragen en opmerkingen kunnen binnenkort ook in real life gesteld worden

-
- Elite Poster
@MClaeys: Stel je vraag eens op twitter, er zijn er nog die van Kortrijk af komen... Carpooling!
Hier kan er (nabij ninove) iemand mee rijden.... Of vanuit brussel ofzo en hier stoppen... No problem
Hier kan er (nabij ninove) iemand mee rijden.... Of vanuit brussel ofzo en hier stoppen... No problem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
ChelloExtremer schreef:de 'top' (meest bekeken) vlaamse zenders waren vroeger 8mbps mpeg2 bij Telenet.

Is een van mijn eigen posts.
Hij klopt MAAR er is belangrijke info die ik toen niet wist, die ik achteraf gemerkt heb.
Op één HD en Canvas HD gebruikt men CBR (constant bitrate) van 8 Mbps op de kabel voor het beeld, maar het échte beeld binnen die stream is geen 8Mbps.
De kwaliteit schommelt enorm, afhankelijk van de bron (bijv. een geüpscalede documentaire heeft soms maar 2 à 3 Mpbs, terwijl een hoge kwaliteits sportwedstrijd die ze aankopen soms wel tot 8 Mbps kan halen).
Zo kan je na het verwijderen van de null bytes (een opname die je met PC of Dreambox of zo maakt via TS Doctor of Videoredo H.264 bewerken, en toelaten dat de null bytes verwijderd worden) merken dat je opname plots veel kleiner wordt, zonder dat er iets aan de beeld- of geluidskwaliteit veranderd is.
Dit is enkel op één HD en Canvas HD en enkel op kabel, doe je dat bijv. met één of Canvas of Ketnet op de kabel vind je die null bytes niet.
Het verklaart waarom het beeld van één HD of Canvas HD ondanks het verschil in ogenschijnlijke bandbreedte niet echt veel verschilt op kabel dan bij satelliet.
Het verklaart ook waarom zovelen de beeldkwaliteit op VTM HD beter vinden.
Wat die 1080i van Canvas HD betreft : het is één van de enige keren dat ik 1080i op de VRT gezien heb, daarna was het systematisch 720p.
Ik zou eens moeten checken of de Olympische Spelen op VRT nu ook weer in 1080i uitgezonden worden, het zou kunnen dat voor dergelijke internationale evenementen, waar de beelden aangekocht worden, er niet omgezet wordt naar 720p.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Goed plan, morgen mijn Twitter eens openbaar zetten want met een Twitter die op privé staat lukt dit niet (jammer dat je dit niet per tweet kan instellen).Tim.Bracquez schreef:@MClaeys: Stel je vraag eens op twitter, er zijn er nog die van Kortrijk af komen... Carpooling!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
Tis eens iets anders dan examens leren hé, ik ga ffkes gaan en daarna mijn examen gaan maken(13.30)Veel interesse om te komen. Hoe lang duurt zo een Twunch, want ik zou wel over en weer moeten komen van Kortrijk (met de trein) waar ik normaal een hele dag zit die dag (en ik moet het dan nog kunnen vinden eens ik in Gent ben natuurlijk). Ook ideaal om eens wat in real life contact te komen met mensen van Userbase of met wat geluk ergens een stageplaats te versieren

Hopelijk laten zie iets meer los kwaliteit(keuze ala youtube), zenderaanbod.
-
- Elite Poster
@boulder: dat is een hele mooie samenvatting die je daar geeft, maar je gaat voorbij aan de essentie van de zaak en dan met name de allerlaatste vraag in mijn post:
Wat biedt weepee meer dan wat we nu al hebben onder tig verschillende vormen, noemers...??
Wat biedt weepee meer dan wat we nu al hebben onder tig verschillende vormen, noemers...??
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
De 2 troeven op dit moment lijken mij:
1) TV over 3G
2) Op elk internet-enabled device onmiddelijk beschikbaar zijn.(Je kan je satelliet wel laten streamen naar je Smartphone of aansluiten op je laptop, maar voor de meesten is dat te technisch)
Edit: en bovendien ziet niet iedereen het zitten om boel te zoeken met de huisbaas, appartementsburen, gemeentewet om toch maar een schotel te bevestigen.
1) TV over 3G
2) Op elk internet-enabled device onmiddelijk beschikbaar zijn.(Je kan je satelliet wel laten streamen naar je Smartphone of aansluiten op je laptop, maar voor de meesten is dat te technisch)
Edit: en bovendien ziet niet iedereen het zitten om boel te zoeken met de huisbaas, appartementsburen, gemeentewet om toch maar een schotel te bevestigen.
-
- Elite Poster
M.a.w. de mensen nog wat verslavender maken dan ze al zijn en nog asocialer. Dan lopen ze al helemaal zoals zombies door de straten met hun tablets, smartphones... om toch maar niks meer van hun dagelijkse soap, show, nieuws... te moeten missen. Toevallig gisteren een programma gezien over opvoeden van kinderen. En op een bepaald ogenblik zei de "opvoedster": nu gaat alle, maar dan ook alle, electronische junk in een grote bak en iedereen blijft eraf. GSM, smartphone, tablets, Nintento, Playstation... je kon het zo gek niet bedenken of alle spullen gingen een grote vergaarbak in. En dan had je het resultaat moeten zien bij die gezinsleden. Die waren gewoonweg verslaafd aan die hele zooi, die konden niet zonder hun electronische gadgets. Ik zie het trouwens ook bij de zoon van mijn vriendin. Gasten zoals hij en velen van zijn leeftijd, die weten gewoonweg niet meer wat spelen is. Godganse dagen, vooral tijdens de vakantie, hangen die of liggen die in de zetel, voor tv, of met hun spelconsole of voor de computer spelletjes te spelen of op het internet. Buiten de zon schijnen? Vergeet het maar, dan is het te warm om buiten te komen. Lekker binnen zitten of hangen en gaan met die vingertjes over de knopjes. Ik vind het een hele slechte evolutie zoals het eraan toe gaat en het gaat nog verergeren.