Telenet praat niet meer met VTM
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Televisiezenders willen meer geld, telenet weigert pertinent
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 6_00236300
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 6_00236300
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ah, simpel dan.... dan moet vtm niet meer op het telenetnetwerk komen. Enkel nog bij belgacom en sat.... en wedden dat telenet dan wel bijdraait
de koe zegt boe
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
Denk eerder dat het omgekeerd zal zijn. Volgens mij heeft TN nog steeds het grootste aantal klanten in huis tov bgc/TVV.bambipower schreef:ah, simpel dan.... dan moet vtm niet meer op het telenetnetwerk komen. Enkel nog bij belgacom en sat.... en wedden dat telenet dan wel bijdraait
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
dat zou dan wel eens snel kunnen veranderen
de koe zegt boe
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Samen met dit nieuws, http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120727_015, De Persgroep Aast op BASE. Net zoals Telenet dus, omdat de Persgroep een telecomspeler wil worden. Toevallig?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ging ook net verwijzen naar het feit dat ze base willen kopen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Een paar dagen geleden was Telenet not amused doordat sommige Canvas uitzendingen rechtstreeks te herbekijken zijn via het internet( http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 7_00226216 ). Dus het enige wat VMM moet doen is rechtstreeks via het internet, bij hen weliswaar tegen betaling, herbekijken mogelijk maken.
Dan kunnen ze een deel van hun inkomsten terugwinnen, Telenet en hak zetten en zijn ze beter voorbereid naar de toekomst toe.
[ Post made via mobile device ]
Dan kunnen ze een deel van hun inkomsten terugwinnen, Telenet en hak zetten en zijn ze beter voorbereid naar de toekomst toe.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
@Stroper: en ik ruik daar een opportuniteit om het weepeetv platform toe te passen zoals wat Life!tv nu gaat doen...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
En dan gaat Telenet VTM-"uitzendingen" via Internet naar beneden QoS'en omwille van 'netwerkbeheer' en het ontbreken van netneutraliteitwetgeving en zijn we nog verder van huis wegStroper schreef:Een paar dagen geleden was Telenet not amused doordat sommige Canvas uitzendingen rechtstreeks te herbekijken zijn via het internet( http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 7_00226216 ). Dus het enige wat VMM moet doen is rechtstreeks via het internet, bij hen weliswaar tegen betaling, herbekijken mogelijk maken.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wel grappige uitspraak van Duco...
Omdat je bij Mediamarkt ook zulke recorders van Samsung kunt gaan kopen. Het is niet omdat je Telenet en Belgacom aan de ketting legt, dat de wereld niet meer draait.’
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
+1 r2504. was me ook opgevallen
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ik denk dat ze bij de persgroep evenveel kontlikkers in huis hebben als bij TN... laat ze het maar eens hard spelen misschien gaat de politiek zich dan eindelijk eens tegoei bemoeien met hun koude oorlog.meon schreef: En dan gaat Telenet VTM-"uitzendingen" via Internet naar beneden QoS'en omwille van 'netwerkbeheer' en het ontbreken van netneutraliteitwetgeving en zijn we nog verder van huis weg
-
- Deel van't meubilair
Laat de politiek er maar buiten... die hebben niet echt een goede reputatie om problemen correct op te lossen.iceke schreef:misschien gaat de politiek zich dan eindelijk eens tegoei bemoeien met hun koude oorlog.
Voor je het weet heb je weer een draak van een constructie met extra belastingen die uniek is in de wereld. Als de politiek dan toch iets positiefs wil doen kan men beter de toelating voor open hardware verplichten... zo is meteen gans het probleem opgelost (dan hoeft een BGC en TN zich niet meer te verantwoorden voor de opnames).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
"Traditioneel" tv kijken: de klant kon ieder reclameblok maximaal 1 keer zien, en die ene kans voor de reclamemakers ging dan nog vaak verloren aan zappen of away-from-screen activiteit.
"Uitgesteld" tv kijken: de klant kan ieder reclameblok potentieel meerdere keren zien, en fast-forward door de blokken zodat de reclame toch nog een beetje blijft hangen. De laatste reclame in ieder blok is daarbij van extra waarde al is dat meestal een trailer van de zender zelf.
De mediabedrijven schieten op de verkeerde: er wordt gewoon minder tv gekeken door internet, dvds, etc. en ze zouden zelfs blij moeten zijn dat enkele programmas nog een opname waard geacht worden.
"Uitgesteld" tv kijken: de klant kan ieder reclameblok potentieel meerdere keren zien, en fast-forward door de blokken zodat de reclame toch nog een beetje blijft hangen. De laatste reclame in ieder blok is daarbij van extra waarde al is dat meestal een trailer van de zender zelf.
De mediabedrijven schieten op de verkeerde: er wordt gewoon minder tv gekeken door internet, dvds, etc. en ze zouden zelfs blij moeten zijn dat enkele programmas nog een opname waard geacht worden.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Aan de andere kant : we nemen al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren op met videobanden, dvdrecorders, mediaspelers en digitale receivers.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- iceke
- Elite Poster
Er is al jaren een terugval aan reclame inkomsten en al jaren een opmars bij de aanbieders... meer moet je daar niet achter zoeken. (Maar ze voeren die oorlog nu wel openlijk onder het mom van digitaal opnemen)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
dat is toch logisch, de mensen geraken gewend aan reclame en tunen die mentaal weg.
zelfs zonder adblockers of doorspoelen, de mensen zien reclame als een hindernis in hun informatievergaring/ontspanning en filteren deze content gradueel meer en meer weg.
Daarom moet reclame ook agressiever en agressiever uit de hoek komen continu om toch nog een beetje in the picture te blijven.
enkele bronnen, maar ik dacht ook al ergens iets grondiger gelezen te hebben (een paper dus) maar die link vindt ik niet direct meer.
http://www.thestar.com/business/article ... ne-out-ads
http://arnoldit.com/wordpress/2012/06/2 ... ts-a-snag/
een search op consumers tune out of commercials levert al een startpunt op.
zelfs zonder adblockers of doorspoelen, de mensen zien reclame als een hindernis in hun informatievergaring/ontspanning en filteren deze content gradueel meer en meer weg.
Daarom moet reclame ook agressiever en agressiever uit de hoek komen continu om toch nog een beetje in the picture te blijven.
enkele bronnen, maar ik dacht ook al ergens iets grondiger gelezen te hebben (een paper dus) maar die link vindt ik niet direct meer.
http://www.thestar.com/business/article ... ne-out-ads
http://arnoldit.com/wordpress/2012/06/2 ... ts-a-snag/
een search op consumers tune out of commercials levert al een startpunt op.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Vier ging dat oplossen met grappige reclame. Ben curieus hoe goed dat zal lopen want niks blijft grappig nadat ze er 3 of 4 keer uw programma voor onderbreken. Reclame is gewoon ergerlijk. Doe het voor de film en tussen 2 films, misschien een pauze tijdens de film zelf, maar niet om de 20 minuten, 1 keer maximum.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
En dan gaan nog meer mensen deze ontwijken. Vicieuze cirkel.boran_blok schreef: Daarom moet reclame ook agressiever en agressiever uit de hoek komen continu om toch nog een beetje in the picture te blijven.
VT4 en 2BE worden hier nog bij grote uitzondering bekeken (en niet alleen wegens de herhalingen )
Ook VRT wordt hier meer en meer opgenomen, ik hoef niet zo nodig 5 keer op een avond geïnformeerd te worden dat overmorgen xxxxx uitgezonden zal worden, zelfs niet als het om een programma gaat waar we normaal gezien naar kijken.
Ik maak me geen illusies, het zal blijven bergaf gaan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Stop de reclme gewoon in het progrmma. Iederen weet toch nog dat Jan 10 jaar geleden met een Dyson stofzuigde in 'familie' en dt er daar altijd nutella op tafel stond? Easy peasy. Ok, daar moet je eerst wat naambekendheid voor opbouwen maar zo kan je reclamenblokken toch afbouwen.
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
maar dan niet zo knullig als in Baantjer hopelijkGoztow schreef:Stop de reclme gewoon in het progrmma. Iederen weet toch nog dat Jan 10 jaar geleden met een Dyson stofzuigde in 'familie' en dt er daar altijd nutella op tafel stond? Easy peasy. Ok, daar moet je eerst wat naambekendheid voor opbouwen maar zo kan je reclamenblokken toch afbouwen.
- iceke
- Elite Poster
Ik krijg het schijt aan kookprogramma's waarin een kok (tegen beter weten in) ineens met Alpro gaat koken.... dus die product placement is niet altijd even leuk.
Bond rijdt gvd met een BMW ...
Bond rijdt gvd met een BMW ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Wel grappig, zo'n kinderachtig gedoe, maar langs de andere kant: terecht.
Persoonlijk: ze mogen alle vlaamse zenders afschaffen! En zet beter wat amerikaanse zenders op de kabel. Dan valt er tenminste iets te kijken.
Persoonlijk: ze mogen alle vlaamse zenders afschaffen! En zet beter wat amerikaanse zenders op de kabel. Dan valt er tenminste iets te kijken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
Goh ja.. Ik heb gisteren per uitzondering eens naar The Green Mile op tv gekeken. Maar veel leuks is daar toch niet aan. Elke 30/45min 10 min onderbreking vind ik teveel van het goeie.
Sjans dat het een goeie film is.
Sjans dat het een goeie film is.
-
- Elite Poster
Bovenstaande ideeën van reclame en product-placement samengevoegd: dat ze een deel van de reclames verwerken in een aparte reclamesoap/sketch die je tussen de programmas door kan volgen. Vroeger had je Loeki de leeuw en die cartoonventjes op duitse zenders om de tampaxsfeer wat te breken.
-
- Moderator
- Contacteer:
Bij wat hoorde Loeki misschien? En ventjes?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
ummm, ken je Loeki niet, krisken? (amai ik ben ouder dan ik dacht)
Loeki de leeuw was een stop-motion-animation figuurtje dat grappige dingen deed tussen de reclames, op de nederlandse staatszenders. En op ARD en ZDF had je getekende dwergjes(?)(ventjes met een muts) die grappen uithaalden.
Loeki de leeuw was een stop-motion-animation figuurtje dat grappige dingen deed tussen de reclames, op de nederlandse staatszenders. En op ARD en ZDF had je getekende dwergjes(?)(ventjes met een muts) die grappen uithaalden.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik ken hem, maar dat is ook alles hoor
Ik dacht dat die gewoon voor/na de reclame kwam en dat dat daarbij bleef
Ik dacht dat die gewoon voor/na de reclame kwam en dat dat daarbij bleef
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Het was iedere 2 of 3 reclames, geloof ik. 't was ook niet altijd even grappig en ze stopten ermee omdat het niet meer rendabel was, maar tegenwoordig zou 3D animatie de kostprijs toch wat kunnen dempen. Natuurlijk zijn dat weer x seconden die ze aan reclame zouden kunnen besteden maar misschien helpt dat toch een beetje -- als ze er een zender-logo figuurtje van maken, kweken ze zo ook nog wat binding met de zender, bijvoorbeeld.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ze geven nog steeds op de openbare Nederlandse zenders de gouden Loeki uit als prijs voor de beste reclame van het jaar. Dus Loeki is nog niet vergeten in Nederland. Vond dit ook vroeger steeds leuk om naar te kijken. Mis Loeki wel een beetje. Toen was reclame nog mooi om naar te kijken. Geen gedupte versies in Nederland, nu mag dit blijkbaar wel.
Wat ik wel niet begrijp waarom moeten wij steeds betalen om naar een herhaling zoals net gemist te kijken, in Nederland kan je dit simpel en gratis voor bijna elke zender via het internet. Wel niet reclame vrij maar het is wel gratis. Zelfs SBS6 wat hier dus VT4 zou moeten zijn.
Wat ik wel niet begrijp waarom moeten wij steeds betalen om naar een herhaling zoals net gemist te kijken, in Nederland kan je dit simpel en gratis voor bijna elke zender via het internet. Wel niet reclame vrij maar het is wel gratis. Zelfs SBS6 wat hier dus VT4 zou moeten zijn.
-
- Deel van't meubilair
Omdat TN hiervoor een systeem heeft... en men dus zou concurreren met de provider. Uiteindelijk is dit een artificieel model waarbij x-aantal partijen elkaar trachten in stand te houden (typisch aan de media industrie blijkbaar) onder het mom van het leveren van toegevoegde waarde, kijker experience, ... en andere van die langzaam achterhaalde begrippen. Op termijn gaan we gewoon naar direct "broadcast" via IP van content leverancier naar kijker.stefke schreef:Wat ik wel niet begrijp waarom moeten wij steeds betalen om naar een herhaling zoals net gemist te kijken, in Nederland kan je dit simpel en gratis voor bijna elke zender via het internet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
cptKangaroo schreef:Bovenstaande ideeën van reclame en product-placement samengevoegd: dat ze een deel van de reclames verwerken in een aparte reclamesoap/sketch die je tussen de programmas door kan volgen. Vroeger had je Loeki de leeuw en die cartoonventjes op duitse zenders om de tampaxsfeer wat te breken.
Voor de "jeugd" onder ons:
Cartoons op Duitse zenders (Mainzelmännchen) : http://www.youtube.com/watch?v=iotEroE6OE0
Loeki De Leeuw : http://www.youtube.com/watch?v=YKse9cJCmec
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik versta wel dat reclame een belangrijke inkomstenbron is van VTM maar zoals reeds geschreven: wat is het verschil tussen het doorspoelen van de reclames bij uitgesteld kijken of iemand die, zoals mijn vader dan eventjes wegzapt om het aanbod op andere zenders te bekijken op dat moment en misschien daar dan nog blijft hangen, diegene die tijdens de reclame vlug eens een plasje gaat maken, de chips klaar zet of what so ever. En inderdaad, wat met de dvd recorders of hd recorders die je gewoon in de handel kunt kopen.
Die reclame is nu éénmaal irritant. Vroeger werd een programma één maal onderbroken maar nu tot 3 of 4X toe. Ik heb eens een Aspe-uitzending op VTM getimed en daar ... tja ongeveer om de 10 à 15 minuten + hoeveel reclame zit er niet verborgen in series of uitzendingen allerhande?
M.i. zal er nog wel software- of hardwarematig ingegrepen worden zodat je gewoon opnames niet meer kunt doorspoelen. Of zenders - en dus ook de reclameboys - daardoor natuurlijk kijkers gaan winnen, is weer een paar andere mouwen.
Misschien komen providers nog wel met verschillende tarieven en zelfs een verhoging voor diegenen die toch reclame skippen .... want finaal "it's all about the money"
Die reclame is nu éénmaal irritant. Vroeger werd een programma één maal onderbroken maar nu tot 3 of 4X toe. Ik heb eens een Aspe-uitzending op VTM getimed en daar ... tja ongeveer om de 10 à 15 minuten + hoeveel reclame zit er niet verborgen in series of uitzendingen allerhande?
M.i. zal er nog wel software- of hardwarematig ingegrepen worden zodat je gewoon opnames niet meer kunt doorspoelen. Of zenders - en dus ook de reclameboys - daardoor natuurlijk kijkers gaan winnen, is weer een paar andere mouwen.
Misschien komen providers nog wel met verschillende tarieven en zelfs een verhoging voor diegenen die toch reclame skippen .... want finaal "it's all about the money"
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Voor VTM zal dat niet zoveel uitmaken, maar voor de adverteerders misschien wel. Zolang de adverteerders betalen, heeft VTM geen probleem. Echter, als vtm de kijkcijfers moet voorleggen, dan hebben ze misschien wel een probleem. Adverteerders zijn ook niet meer zo happig omdat ze in hun achterhoofd houden dat mensen toch doorspoelen, nu meer dan vroeger.
-
- Deel van't meubilair
Misschien moeten de zenders er eens aan denken "premium" ruimte te verkopen (dan wel duurder)... ruimte waar slechts één a twee reclamespots inzitten zodat het niet echt irritant meer is (maar dan ook geen 25 op een uur tijd) en het zelfs bijna nutteloos is om ze door te spoelen.Lord Utopia schreef:Adverteerders zijn ook niet meer zo happig omdat ze in hun achterhoofd houden dat mensen toch doorspoelen, nu meer dan vroeger.
- iceke
- Elite Poster
Of desnoods met een layover zodat het programma niet onderbroken wordt. Ik stoor me niet zozeer aan de reclame blokken, wel aan het feit dat die blokken telkens de "drive " uit het programma halen.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Bij VTM draait het om de reclame. Een rede waarom ik deze zender steeds minder bekijk. Het viel me ook op in een recent bezoek aan de canvas website dat de voormalige BRT nog steeds een groot marktaandeel heeft. Kan opgesmukt zijn, maar toch vallen de reclame zenders minder in de smaak of je nu kan doorspoelen of niet. Als ze zouden zorgen dat ze betere programma's maken, dan kan ik nog enigszins de reclame tolereren. Maar zelfs daar slaagt de VTM niet in.
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
hoe zie jij een lay-over die géén drive uit een programma zou halen?iceke schreef:Of desnoods met een layover zodat het programma niet onderbroken wordt. Ik stoor me niet zozeer aan de reclame blokken, wel aan het feit dat die blokken telkens de "drive " uit het programma halen.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus