client router voor hotspot gezocht

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Hoi Ub'ers,

Je kent het vast wel, er is op een publieke plaats een hotspot, maar je hebt magere tot geen ontvangst op een laptop en helemaal geen op een smartphone.

Denk daarom al een tijd aan zoiets:

wifi router in client routed mode --> gewone access point

Op die manier zou je een eigen wifi netwerk kunnen opzetten en zit je NAT gewijs achter 1 hotspot ip adres. Zo'n dingen kan je wel doen met dd wrt e.d. maar ik vraag me af of er toestellen bestaan die dit in 1 toestel combineren (en liefst compact, eventueel optioneel battery powered zodat het ook handig is voor op reis). Zoals je hierboven ziet heb je steeds 2 toestellen nodig, omdat je 2 radio's nodig hebt.

In feite is wat ik zoek dus een soort van wifi repeater, maar:
- met 2 radios (1 voor connectie naar hotspot en 1 voor eigen nieuw wifi netwerk)
- router functionaliteit zodat je weg zit achter hotspot (en je wss ook maar 1x met een client achter je eigen router hoeft in te loggen)

Op die wifi router aka repeater kan je dan ook desnoods een richtantenne zetten, als het voor iets meer stationair gebruik is...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik betwijfel of je dat in één toestel gaat vinden... misschien in een Nanostation of Routerbord reeks (met die laatste kan het zo ie zo als je twee wireless modules steekt) ?
Venax
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Ik heb nog een 2de handse NanoStation M2 liggen die weg mag.

Meer info van NanoStation M2:
- http://www.ubnt.com/airmax#nanostationm
- http://www.ubnt.com/download#doc:NanoStation:M

Indien interesse, stuur maar een PB.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”