binnenlands verzenden van pakket

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ik moet sporadisch als bedrijf een pakketje verzenden naar klanten binnen België. Heeft er iemand toevallig een tip met welke koerier ik best samenwerk qua prijs/kwaliteit? Ik voorzie ook graag de optie om de inhoud van het pakket te laten verzekeren.

Thanks voor jullie input:)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

GLS vind ik het makkelijkst
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Gls vind ik een slechte koerier, ik zou kiezen voor TNT.

Gls is ook vaak duurder dan tnt (afh. van pakket grootte)

Als het hele kleine pakketjes zijn (kleiner dan tissue doos) valt gls goedkoper, als het grote zijn is tnt goedkoper. Bij tnt heb je wel maximaal 10KG, bij gls is dit 40.
Ook altijd bij gls gehad dat het pas op 2 dagen geleverd wordt, tnt is altijd volgende dag.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik vind TNT dan weer slecht, maar daar help ik de TS niet mee, ik zou het volgende doen:
Als het maar sporadisch is zou ik gewoon met Kiala of de post werken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

UPS (daar verzend ik zelf mee - als particulier)
DPD Post (wel enkel voor bedrijven, als particulier kan ik dit niet gebruiken)

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

TNT is ramp in BE.

Kiala is een goed idee.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ooit vakatiejob gedaan bij TNT en ik zou dure/breekbare zaken toch niet versturen via hun. FWIW
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster

Kiala, is dat niet enkel voor particulieren en af te halen/verzenden in een aantal vaste locaties? Ik zoek echt iets in de zin dat men op mijn kantoor de pakketten komt halen en aflevert bij de klant?
Orange go plus
TiTanium
Moderator
Moderator

sirWard schreef:Ooit vakatiejob gedaan bij TNT en ik zou dure/breekbare zaken toch niet versturen via hun. FWIW
Niet alleen daar zenne, ik heb in Mechelen gewerkt toen het nog dpd was en alles wat zwaar woog lieten ze in de camion vallen. Bij schenkers en andere ook :)

EDIT:
fryelectro schreef:Kiala, is dat niet enkel voor particulieren en af te halen/verzenden in een aantal vaste locaties? Ik zoek echt iets in de zin dat men op mijn kantoor de pakketten komt halen en aflevert bij de klant?
Dan zou ik het persoonlijk nog zelf wegbrengen. Vanaf ze dagelijks moeten komen kan je misschien onderhandelen voor betere voorwaarden.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

fryelectro,

Wat heb je tegen UPS (die komt bij je afhalen) ?
Of DPD Post (zelf geen ervaring mee).

UPS kan ik zelf zeker aanraden. Je kan je zending verzekeren. Ze gaan heel zorgvuldig met je materiaal om.
Komen het pakket bij je thuis oppikken, etc...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster

Gent32M zoiets a la UPS is hetgeen ik nodig heb, alhoewel na wat surfen blijkt dit toch allemaal redelijk kostelijk. Bij bpost: pakketje verzekerd tot 500 EUR en max 2 kg kost 7,40 EUR. Als ik bij UPS ga kijken kost ongeveer hetzelfde met pick up op mijn kantoor al gauw het dubbele.

Ik denk dat ik dus voorlopig maar bij bpost ga blijven.

Kan je als bedrijf bij kiala verzenden? Ik heb uiteraard een factuur nodig.
Orange go plus
TiTanium
Moderator
Moderator

Hoe kan ik een factuur verkrijgen voor de verstuurde pakjes?
Wanneer u, als verzender, een factuur wenst te ontvangen voor het gebruik van de Kiala-verzendservice, hoeft u alleen uw BTW-nummer en facturatie-adres in te vullen in uw profiel. U ontvangt dan op het einde van elke maand een factuur.
bron: http://www.kiala.be/?q=nl/node/269
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Op kialaverzendservice.be een bedrijfsprofiel aanmaken, printen voor verzenden, naar krantenwinkel hollen... daar 4 euro betalen en op het einde van de maand 1 gezamelijke factuur.

UPS hier altijd voor in BENELUX te versturen als het om zeker moet gaan.

Kiala wordt verzekerd per kilo! Dus geef altijd gewoon maximaal aantal KG aan, bij een stuk dat kwijt is krijg je gewoon deze waarde.

UPS is betrouwbaar en deze gooien niet met je pakketjes, TNT gooit ermee (ook Kiala hoor! want is stiekem TNT), gaat er op staan en werkt met onderaannemers met eigen (vuile) wagens.

De enige betrouwbare partijen zijn UPS, fedex, DHL en DPD (over eerste 3 ben ik zeker). Ze werken mogelijk ook met onderaanneming maar wel met eigen wagens en strengere normen. TNT gaat je bakker in de straat rijden voor hen en gooit dit tussen zijn gerief, als je een % halen dat niet stuk is, is TNT blij...

Bpost: hangt af van je postbode hoe goed het gaat, ze stelen soms wat of laten wat verdwijnen.

Betaal wat meer voor zekerheid!
Zelf verkies ik voor UPS omdat ze dit steeds netjes correct doen en mooi versturen zonder brokken. Hier al 100den pakketjes van 200+ euro waarde van hen gehad, nooit problemen. Weliswaar een UPS bedrijfsaccount
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster

thx Titanium, had ik idd beter eerst eens gecheckt.
Anyway, Kiala is geen oplossing daar ik aan mijn klanten niet kan vragen dat ze hun pakket moeten gaan opvragen in een ander kiala punt. En hun verzekering is ook zeer beperkt (10 EUR /kg)...
thx ook tim.bracquez voor je uiteenzetting, UPS lijkt me idd degelijk en betaalbaar.
Orange go plus
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Neem zeker eens met UPS contact op, deze sturen je gratis dozen en zakken op voor een bedrijfsaccount. Dit heeft ook een meerwaarde vind ik.
Wanneer je veel verstuurd, gaat de prijs ook naar omlaag, UPS is niet zo duur als je denkt bij meerdere zendingen per maand.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

beste zijn zonder twijfel UPS en FedEx ... maar je betaald natuurlijk wel voor die service. Mijn lichte verkeur gaat dan nog naar FedEx (btw: geven ook gratis dozen en enveloppen zoals UPS).
Als bedrijf moet je wel eerst een accountje aanmaken en dan zullen ze u opbellen en dan krijg je al flinke korting tg de retail prijzen voor uw belangrijkste bestemmingen en daarvoor moet je echt niet masaal veel pakjes verzenden. Ik verzend mss 10x/jaar iets naar de VS en ik heb een korting van ong 40% ofzo voor al mijn zendingen nr de VS.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”