Maand 1: helemaal open, waterleiding vervangen
Maand later: Terug helemaal open internet kabel

Lukt wel hoor, velen verhuren private 1/4 racks hoor, doe je mee wat je wilt. Je zou nog verschieten wat de mogelijkheden zijn. In vele dc's vullen ze racks met hoge U's omdat ze maar xx A per rack hebben. Een goed virtualisatieplatform doet mogelijk slechts '8A' op een 16A cricuit en neemt 2U vande 40 in beslag met wat switchen en je hebt 1/4 rack in gebruik. Dan vullen ze dit soms graag met wat andere dingen... zie je nog vaak.gunmaster schreef:@ hierboven, hmm dat die stroom zo goedkoop kon wist ik niet.
Ik heb thuis nu 4 servers, welke samen incl ups ongeveer 2 ampere gebruiken.
Maar buiten stroom (700€ ong) en internet 1464€ ben ik klaar.
Daarbij heb ik normale desktop formaat kasten staan, weinig colo's gezien die dat apprecieren...
Ben ik zeker goedkoper mee af, maar lees de laatste zin eens uit mijn quoteVOiD schreef:Krisken, ik zou toch eens willen weten wat dit allemaal verbruikt. Ben je niet goedkoper af met 1 krachtige server icm. virtualisatie ?krisken schreef:Wattages ken ik niet, maar de hier draait er:
- 1x dualcore amd met 8GB ram en 1TB HDD
- 1x Intel Atom 230 met 1GB ram en 80GB HDD (de voip bak)
- 1x Intel Atom 525 met 2GB ram en 80GB HDD (pfSense)
- 2x Intel Atom 510 met 4GB ram en 500GB HDD
- 1x sixcore amd met 16GB ram en 80GB (OS) en 1TB (vps) HDD staat in wacht om te draaien en de 2 atom 510's te vervangen (slaag er maar niet in om freePBX te krijgen op een Xen VPS helaas, anders mocht die atom ook weg)
Dus valt nog goed mee...
Hmm das wel een leuke tip, ga ik misschien toch is naar zoeken als de tijd rijp is.Tim.Bracquez schreef:Lukt wel hoor, velen verhuren private 1/4 racks hoor, doe je mee wat je wilt. Je zou nog verschieten wat de mogelijkheden zijn. In vele dc's vullen ze racks met hoge U's omdat ze maar xx A per rack hebben. Een goed virtualisatieplatform doet mogelijk slechts '8A' op een 16A cricuit en neemt 2U vande 40 in beslag met wat switchen en je hebt 1/4 rack in gebruik. Dan vullen ze dit soms graag met wat andere dingen... zie je nog vaak.gunmaster schreef:@ hierboven, hmm dat die stroom zo goedkoop kon wist ik niet.
Ik heb thuis nu 4 servers, welke samen incl ups ongeveer 2 ampere gebruiken.
Maar buiten stroom (700€ ong) en internet 1464€ ben ik klaar.
Daarbij heb ik normale desktop formaat kasten staan, weinig colo's gezien die dat apprecieren...
Trouwens als je eens een DC wilt bezoeken uit interesse, laat wat weten wil je wel eens rondleiding geven in DCO²
Pussykrisken schreef: Echter heb ik tot op heden freePBX langs geen kanten werkende gekregen op een VPS, terwijl dit op de atom 230 draait als een zonnetje...
Hmm die hebben wel een leuke PUE, jammer dat er geen prijzen staan op hun website.krisken schreef:Prijzen vallen wel goed mee in dco voor gigabit. In elk geval goedkoper dan centrum Brussel.
Laat mij even een vps opstellen voor jeStudenteninternet schreef:Pussykrisken schreef: Echter heb ik tot op heden freePBX langs geen kanten werkende gekregen op een VPS, terwijl dit op de atom 230 draait als een zonnetje...
Lap, en nu gaat hij mij uitdagen om het te doen