Het zit zo :
Ik heb 1 cat6 kabel naar mijn tv ruimte getrokken, hier heb ik nu mijn scarlet tv decoder op aangesloten.
Maar nu wou ik ook een tv multimedia box op mijn tv aansluiten zodat ik filmen van mijn netwerk kan streamen en bekijken.
Kan ik een switch aansluiten op de cat6 kabel, en dan van de switch naar mijn scarlet decoder + naar mijn mediabox gaan ?
wifi is niet stabiel genoeg voor 1080P en dus had ik het graag bekabeld gehad.
1 cat6 kabel, tv + internet ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Zoek eens op routed of niet...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 153 keer
Ik zie dat je mijn post al gevonden hebt.
Let erop echter dat je bij het splitten van de kabel wel perfect 100mbit ethernet krijgt maar dat gigabit ethernet niet meer kan!
Als je gigabit ethernet wilt behouden dan kan je best devolo's installeren en je tv decoder daarop zetten, werkt in de meeste gevallen zeer goed.
Of zoals de andere topic reeds vermeld: fully routed activeren zodat je wel een switch kan gebruiken (maar dan heb je een bbox2 nodig of moet je de scarlet naar belacom firmware flashen)
Let erop echter dat je bij het splitten van de kabel wel perfect 100mbit ethernet krijgt maar dat gigabit ethernet niet meer kan!
Als je gigabit ethernet wilt behouden dan kan je best devolo's installeren en je tv decoder daarop zetten, werkt in de meeste gevallen zeer goed.
Of zoals de andere topic reeds vermeld: fully routed activeren zodat je wel een switch kan gebruiken (maar dan heb je een bbox2 nodig of moet je de scarlet naar belacom firmware flashen)
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Dank je Lirec, maar 100 mbit is snel genoeg voor de moment, flashen van de firmware ga ik me voor de moment nog niet mee bezig houden, als alles eens werkt en ik vind een duidelijke guide en er zijn niet te veel nadelen aan zou ik het wel eens riskeren.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik zou in uw plaats 2 VLAN switches gebruiken, bvb. 2x Netgear GS-105e-100pes kosten minder dan 30 EUR per stuk op amazon.de, levering incl.
Die switches zijn kinderlijk eenvoudig te configureren en op die manier behoud je de volledige bandbreedte (1gbps).
[
Post made via mobile device ]
Die switches zijn kinderlijk eenvoudig te configureren en op die manier behoud je de volledige bandbreedte (1gbps).
[