3G gecapped op 1 Mbit
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Dat heeft de woordvoerder van Base een tijd geleden uitgelegd in een persbericht, en het kwam erop neer dat ze de capaciteit van de zendmasten eerlijk verdelen en zo meer stabiliteit willen krijgen.
Daar kan je voor of tegen zijn, maar wat wel is, dat ik met mijn MV kaart in mijn laptop altijd 1Mbps haal, terwijl met mijn Mobistar kaart er enorm veel verschillen opzitten (soms haal ik 4 a 5 Mbps, maar soms amper 400 a 500Kbps)
Persoonlijk heb ik liever die vaste 1Mbps dan onzekerheid van snelheid.
EDIT:
Correctie: het was geen persbericht, maar een blogbericht van KPN zelf: http://www.kpnbasefacts.be/netwerk/alge ... n/?lang=nl
Daar kan je voor of tegen zijn, maar wat wel is, dat ik met mijn MV kaart in mijn laptop altijd 1Mbps haal, terwijl met mijn Mobistar kaart er enorm veel verschillen opzitten (soms haal ik 4 a 5 Mbps, maar soms amper 400 a 500Kbps)
Persoonlijk heb ik liever die vaste 1Mbps dan onzekerheid van snelheid.
EDIT:
Correctie: het was geen persbericht, maar een blogbericht van KPN zelf: http://www.kpnbasefacts.be/netwerk/alge ... n/?lang=nl
Laatst gewijzigd door TiTanium 10 jul 2012, 21:55, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Dubbeltje samengevoegd ;)
Reden: Dubbeltje samengevoegd ;)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Op voorwaarde uiteraard dat je connected bent via 3G ipv edgesvenska schreef:Daar kan je voor of tegen zijn, maar wat wel is, dat ik met mijn MV kaart in mijn laptop altijd 1Mbps haal,
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik weet niet of er recent iets is gewijzigd bij Base maar ik krijg op mijn Samsung Galaxy Nexus serieus snellere downloadsnelheden als vroeger.
Tussen de 3 en 4 mbit op HSDPA. Heb zelfs ook eens op HSPA+ gezeten en dan kreeg ik zelfs 5 mbit.
Upload varieert tussen de 1 & 1,6mbit
Tot voor kort hanteerden ze zeker nog de 1,5 mbit limiet want geraakte ik niet nooit echt hoger.
Wel een leuke evolutie!
Check dit met de app van speedtest.net en ik woon in Antwerpen stad.
Tussen de 3 en 4 mbit op HSDPA. Heb zelfs ook eens op HSPA+ gezeten en dan kreeg ik zelfs 5 mbit.
Upload varieert tussen de 1 & 1,6mbit
Tot voor kort hanteerden ze zeker nog de 1,5 mbit limiet want geraakte ik niet nooit echt hoger.
Wel een leuke evolutie!
Check dit met de app van speedtest.net en ik woon in Antwerpen stad.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Provider is base, of MV?
PS : merci om je speciaal te registreren om dit ons mede te delen
PS : merci om je speciaal te registreren om dit ons mede te delen
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
Ben het pas beginnen merken enkele dagen geleden. Ik surf meestal via Wifi thuis en op bureel omdat ik de 1,5 mbit soms wat traag vond dus heb weinig vergelijkingspunten.
Maar ben er wel zeker van dat dit pas iets is van maximum 1 maand ofzo.
Ik heb Base Mobile Unlimited (zakelijk pakket), dus mogelijks heeft daar iets met te maken? Misschien dat de zakelijke paketten hogere snelheden krijgen?
Zit nu sinds kort ook op Android 4.1 omdat ik de Galaxy Nexus heb maar kan me niet voorstellen dat het daar iets met te maken heeft.
PS: was vroeger lid van de userbase en kwam via google op dit topic terecht en wou het toch even melden
Maar ben er wel zeker van dat dit pas iets is van maximum 1 maand ofzo.
Ik heb Base Mobile Unlimited (zakelijk pakket), dus mogelijks heeft daar iets met te maken? Misschien dat de zakelijke paketten hogere snelheden krijgen?
Zit nu sinds kort ook op Android 4.1 omdat ik de Galaxy Nexus heb maar kan me niet voorstellen dat het daar iets met te maken heeft.
PS: was vroeger lid van de userbase en kwam via google op dit topic terecht en wou het toch even melden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Op sommige locaties (oa Nieuwpoort) had ik vroeger 1.5 Mbps. Het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik dat getest heb. Dit weekend kom ik daar toevallig weer en als ik het niet vergeet; zal ik nog eens een speedtest doen.
In Antwerpen heb ik altijd 1 Mbps gehad en ook op dit moment. De onderstaande speedtest gebeurde via de computer (wireless tethering), maar de speedtest.net-app geeft hetzelfde resultaat.
Misschien gaat het om een proefproject op enkele locaties?
(PS: Ik heb Mobile Vikings)
In Antwerpen heb ik altijd 1 Mbps gehad en ook op dit moment. De onderstaande speedtest gebeurde via de computer (wireless tethering), maar de speedtest.net-app geeft hetzelfde resultaat.
Misschien gaat het om een proefproject op enkele locaties?
(PS: Ik heb Mobile Vikings)
-
- Starter
Misschien inderdaad een soort test. Net nog eens 2 maal geprobeerd en had weer 3,5 en 4 mbit download met zelfs maar 2-3 van de 4 blokjes ontvangst.
Toch vraag ik me af of het niet ligt aan mijn zakelijk abonnement.
Toch vraag ik me af of het niet ligt aan mijn zakelijk abonnement.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
In welke regio van Antwerpen heb je deze snelheden. Als ik daar ben, kan ik het ook eens testen met een Mobile Vikings kaartje. Mijn speedtest van 1 Mbps gebeurde aan de rand van Antwerpen (Deurne - Rivierenhof).
-
- Starter
Jan Van Rijswijcklaan. 200 meter van het cultuurcentrum/conservatorium "De Singel" richting de Stad ter hoogte van de Markgravelei.
Zal eens proberen hetzelfde te doen met de iPhone van mijn vriendin. Die zit ook op Base.
Zal eens proberen hetzelfde te doen met de iPhone van mijn vriendin. Die zit ook op Base.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 10 keer
Hier is het de laatste tijd het tegenovergestelde.
Waar ik tot over een maand nog 1Mbps haalde schommelt het nu tussen 300 - 700Kbps
Waar ik tot over een maand nog 1Mbps haalde schommelt het nu tussen 300 - 700Kbps
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
voor mij idem dito, zij het minder erg. Download blijft nu dikwijls onder 1 Mbps. Steeds gemeten in Antwerpen noord...
Misschien zijn onze kids te actief op internet met dit slechte weer!?
Misschien zijn onze kids te actief op internet met dit slechte weer!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Starter
Heb nog eens een speedtest gedaan in Brasschaat en De Haan dit weekend.
Daar ook op beide plekken 3-4 mbit download. Op HSDPA en HSPA+ (1 maal)
Dus duidelijk geen testgebied in Antwerpen. Ik vermoed dat het aan mijn abonnement ligt, nochtans heb ik er nergens iets over gevonden dat de snelheid verhoogd zou zijn.
Sowieso wel aangenaam, waar ik op 1,5 mbit toch soms moest wachten voor een webpagina of facebook geladen was, is de wachttijd nu minimaal.
Daar ook op beide plekken 3-4 mbit download. Op HSDPA en HSPA+ (1 maal)
Dus duidelijk geen testgebied in Antwerpen. Ik vermoed dat het aan mijn abonnement ligt, nochtans heb ik er nergens iets over gevonden dat de snelheid verhoogd zou zijn.
Sowieso wel aangenaam, waar ik op 1,5 mbit toch soms moest wachten voor een webpagina of facebook geladen was, is de wachttijd nu minimaal.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
Base Business abo - Leuven centrum
edit: test met MV kaartje - zelfde locatie...
BASE capped dus MV, niet BASE Business ... nu zou nog eens iemand moeten testen met een gewone BASE prepaid kaart en particuliere BASE abo - die heb ik niet.
edit: test met MV kaartje - zelfde locatie...
BASE capped dus MV, niet BASE Business ... nu zou nog eens iemand moeten testen met een gewone BASE prepaid kaart en particuliere BASE abo - die heb ik niet.
-
- Starter
Gisterenavond dezelfde speedtest.net applicatie laten lopen op de iPhone van m'n vriendin die ook een Base business abonnement heeft (weet wel niet het welke, waarschijnlijk het abo onder Base Unlimited) en zij kreeg ook 4mbit download. Dus het lijkt er inderdaad op dat zakelijke Base klanten sinds kort sneller kunnen surfen dan MVNO's en misschien de particuliere abo's/prepaid?
Ik heb op mijn base unlimited abonnement geen speciale internet anywhere producten of iets dergelijks. Gewoon de data abo optie van 1GB die er bij komt.
Ik heb op mijn base unlimited abonnement geen speciale internet anywhere producten of iets dergelijks. Gewoon de data abo optie van 1GB die er bij komt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb zelf ook wat getest..
Blijkbaar is de snelheid voor de BASE klanten hoger op dit moment. Dit is mijn resultaat: http://www.speedtest.net/iphone/293597112.png
Met MV blijft de snelheid onder 1 Mbit..
Blijkbaar is de snelheid voor de BASE klanten hoger op dit moment. Dit is mijn resultaat: http://www.speedtest.net/iphone/293597112.png
Met MV blijft de snelheid onder 1 Mbit..
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Ik vind het stom dat ze de MVNO's dan beperken tot 1 mbit down . Enigszins begrijp ik hun wel uit commercieel standpunt.
Heeft iemand een idee of Jim Mobile nog gecapped wordt? Indien niet zo vind ik dat men Mobile Vikings ook niet mag cappen.
Ze zijn immers beide MVNO's waarin Base aandelen heeft en dus ook belang bij heeft dat de klanten tevreden zijn.
Heeft iemand een idee of Jim Mobile nog gecapped wordt? Indien niet zo vind ik dat men Mobile Vikings ook niet mag cappen.
Ze zijn immers beide MVNO's waarin Base aandelen heeft en dus ook belang bij heeft dat de klanten tevreden zijn.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Is 1Mbit niet voldoende om te surfen op je smartphone?
Vind dit zelfs oké om te surfen op de laptop
- svenska
- Elite Poster
Jim Mobile is geen MVNO, maar een Base product. Dus de vergelijking met MV gaat niet op...mattionline schreef:Heeft iemand een idee of Jim Mobile nog gecapped wordt? Indien niet zo vind ik dat men Mobile Vikings ook niet mag cappen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Jim Mobile is inderdaad onderdeel van Base maar het is toch wel een MVNO aangezien er Jim Mobile op je gsm verschijnt
Ik zeg niet dat 1Mbit traag is maar als ze de upload kunnen verhogen voor iedereen waarom dan niet de download?
Ik zeg niet dat 1Mbit traag is maar als ze de upload kunnen verhogen voor iedereen waarom dan niet de download?
- svenska
- Elite Poster
Nee, ik corrigeer mezelf even: Jim Mobile is een product van KPN Belgium, net zoals Base dat ook is.
MV is dus een MVNO op het KPN Belgium netwerk, terwijl Jim Mobile dat niet is.
MV is dus een MVNO op het KPN Belgium netwerk, terwijl Jim Mobile dat niet is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
volledig akkoord, voor VoIP daarentegen met smartphone gaat het soms iets te stroef omwille van de upload en latency...Tim.Bracquez schreef:Is 1Mbit niet voldoende om te surfen op je smartphone?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Neen. Surfen met lichte websites, ja. Youtube, videobellen, vlot navigeren zoals de surfervaring op je vaste computer en vlot bellen via 3G, nee. Daarnaast is de dekking van BASE niet zo sterk, logisch gezien die een stuk minder masten hebben / op minder actief zijn.Tim.Bracquez schreef:Is 1Mbit niet voldoende om te surfen op je smartphone?
De Mobiele verbinding wordt alsmaar belangrijker, ze kans zelfs ooit ons vast internet vervangen. En wees nou eerlijk: Youtube kijken op je vaste pc is ook niet leuk als je breedbandverbinding er eentje is aan 1 Mbps.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Heb het de afgelopen weken gebruikt (in the middle of nowhere, telefoon ingesteld op '3G only') en heb echt totaal geen problemen met 1Mbit. Alles wat ik gedaan heb ging prima, ook YouTube filmpjes. Enige waar ik over zat was de limiet van 2GB (met firmware updates van +500MB gaat het snel).
Natuurlijk weet ik niet hoe het zit met de snelheid terwijl je beweegt (trein bijvoorbeeld). Ik neem aan dat daar de snelheid lastiger te behouden valt.
Natuurlijk weet ik niet hoe het zit met de snelheid terwijl je beweegt (trein bijvoorbeeld). Ik neem aan dat daar de snelheid lastiger te behouden valt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
In de trein hangt het van de regio af. Goeie dekking in normale omstandigheden = redelijke ontvangst in de trein. Is de dekking al niet optimaal in normale omstandigheden, dan ...Petervanakelyen schreef:Heb het de afgelopen weken gebruikt (in the middle of nowhere, telefoon ingesteld op '3G only') en heb echt totaal geen problemen met 1Mbit. Alles wat ik gedaan heb ging prima, ook YouTube filmpjes. Enige waar ik over zat was de limiet van 2GB (met firmware updates van +500MB gaat het snel).
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
Maar je weet toch niet zeker of de MVNO's maar betalen voor een bepaalde snelheid? Er kan zo'n overeenkomst zijn...maxxxke schreef:Als dat zo is , is dit een schande.
Tactisch gezien slim van Base, voor hun MVNO's is dit oneerlijk.
Zelfde netwerk = zelfde rechten vind ik.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Zij hebben niet gelogen want (blijkbaar) tot kort was het netwerk van Base effectief gecapped op 1 mbps. Wie weet gaat het hier om testen waarmee Base wil nagaan of het mogelijk zou zijn de cap op te heffen, ofwel willen ze aan een mogelijke koper (Telenet) tonen waartoe hun netwerk in staat is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Een tijdje terug stond er nog een hele uitleg van KPN Belgium waarom ze capten op 1Mbit, maar dat artikel vind ik niet meer terug op hun site. Ik denk dat ze dit indertijd hebben ingevoerd omdat er misschien niet genoeg bandbreedte op hun achterliggend vast netwerk beschikbaar was.
Beetje offtopic, maar er is ondertussen een nieuwe kaart beschikbaar met de 3G dekking eind juni:
Beetje offtopic, maar er is ondertussen een nieuwe kaart beschikbaar met de 3G dekking eind juni:
- svenska
- Elite Poster
Dat heb ik in het begin van dit topic aangebracht...Een tijdje terug stond er nog een hele uitleg van KPN Belgium waarom ze capten op 1Mbit, maar dat artikel vind ik niet meer terug op hun site.