Is het jullie ook opgevallen dat onze grote telecom operators telenet en belgacom constant nieuwigheden toevoegen en abonnementen upgraden, zelf edpnet heeft de laatste maanden niet stilgezeten met hun 50mbit upgrade, maar langs de scarlet kant (de 3e grootste provider) blijft het toch stil, scarlet heeft in mijn ogen toch serieus hun levenslust verloren sinds de overname van belgacom...
De prijzen van telenet en belgacom zijn inderdaad nog een beetje duurder maar het gaat meestal om een paar euro's.
Nog iets wat ik niet begrijp bij scarlet is dat als je op u main website gaat dan verschiet je u bijna dood als je de wachtijden ziet van jullie klantendienst. Is dit nu reclame? Een status van hun klantendienst met heel veel rood, minder oranje en bijna geen groen...
Scarlet doe er iets aan alstublief, of jullie gaan klanten verliezen...
Scarlet loopt achter
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ik vind dat je niet goed bekijkt wat scarlet bedoelt met hun status van wachttijden.
het is een *indicatie* van wat de wachttijden KUNNEN zijn tussen die momenten.
dus, ze nemen gewoon een gemiddelde (het rode is dus wanneer er regelmatig veel klanten bellen),
en zeggen dan van kijk, de wachttijd *kan* meer dan 5 minuten bedragen.
voor hetzelfde geld ben je na een minuutje binnen.
of zit je in een groene periode een halfuur te wachten...
het is dus zeker geen slechte zaak dit op de site te hebben: het geeft jou, als klant,
de kans om te kijken wanneer je het best kan bellen om vlot binnen te raken.
en verder is het zoals konda zegt: scarlet is gewoon het zwarte schaap van belgacom nu.
het merk moest blijven bestaan van het BIPT, maar niemand zegt dat het aanbod interessant moest blijven.
het is een *indicatie* van wat de wachttijden KUNNEN zijn tussen die momenten.
dus, ze nemen gewoon een gemiddelde (het rode is dus wanneer er regelmatig veel klanten bellen),
en zeggen dan van kijk, de wachttijd *kan* meer dan 5 minuten bedragen.
voor hetzelfde geld ben je na een minuutje binnen.
of zit je in een groene periode een halfuur te wachten...
het is dus zeker geen slechte zaak dit op de site te hebben: het geeft jou, als klant,
de kans om te kijken wanneer je het best kan bellen om vlot binnen te raken.
en verder is het zoals konda zegt: scarlet is gewoon het zwarte schaap van belgacom nu.
het merk moest blijven bestaan van het BIPT, maar niemand zegt dat het aanbod interessant moest blijven.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Beste TS, exact hetzelfde topic is een goeie twee maand geleden al relatief uitgebreid besproken: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=33878
Zoveel nieuws valt er ondertussen nog niet te melden vrees ik
Zoveel nieuws valt er ondertussen nog niet te melden vrees ik
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Daar is ook geen nood toe...
Je kan niet én de snelste, én de beste klantenservice hebben, én dit, én dat, én... de goedkoopste zijn. Zo werkt dat niet, ook al willen we dat allemaal. De prijzen van Scarlet zijn nu al reeds "dumpingprijzen". Bovendien ligt de focus van Scarlet momenteel - voor dit jaar - op mobiel internet.
51 euro per maand voor all-in blijft een straffe prijs, tegenover de Basic Internet Shake van Telenet - nog steeds hun concurrent -, waar je bijna 60 euro betaalt (waar je dan nog een datalimiet hebt).
Je kan niet én de snelste, én de beste klantenservice hebben, én dit, én dat, én... de goedkoopste zijn. Zo werkt dat niet, ook al willen we dat allemaal. De prijzen van Scarlet zijn nu al reeds "dumpingprijzen". Bovendien ligt de focus van Scarlet momenteel - voor dit jaar - op mobiel internet.
51 euro per maand voor all-in blijft een straffe prijs, tegenover de Basic Internet Shake van Telenet - nog steeds hun concurrent -, waar je bijna 60 euro betaalt (waar je dan nog een datalimiet hebt).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Die "straffe prijs" wil ik toch even nuanceren in vergelijking met BGC, je krijgt er immers ook en pak minder voor : http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 78#p429276Lord Utopia schreef:51 euro per maand voor all-in blijft een straffe prijs, tegenover de Basic Internet Shake van Telenet - nog steeds hun concurrent -, waar je bijna 60 euro betaalt (waar je dan nog een datalimiet hebt).
Tov telenet is de vergelijking moeilijker maar als "bugetmerk" scarlet al onder moet doen voor het premiummerk bgc dan loopt er toch wat mank.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Het grote voordeel van Scarlet is dat het de enigste "goedkope" speler met een TV-pack is. (Ik weet dat iedereen een schotel mag plaatsen, maar niet iedereen heeft zin om ruzie/administratieve malemolen met de huisbaas/buren op een appartement of het gemeentebestuur in een eigen huis).
Belgacom moet zijn TV-pack vanaf nu ook aan externe partijen aanbieden en verschillende alternatieve VDSL2-operaters zijn de mogelijkheden inmiddels aan het bestuderen(EdpNet en Base dacht ik).
Van zodra een andere operator BelgacomTV aanbiedt, zal Scarlet ofwel opgedoekt worden, ofwel iets krijgen om concurentieel te blijven(beter specs,prijs, TV Overal of iets anders).
Belgacom moet zijn TV-pack vanaf nu ook aan externe partijen aanbieden en verschillende alternatieve VDSL2-operaters zijn de mogelijkheden inmiddels aan het bestuderen(EdpNet en Base dacht ik).
Van zodra een andere operator BelgacomTV aanbiedt, zal Scarlet ofwel opgedoekt worden, ofwel iets krijgen om concurentieel te blijven(beter specs,prijs, TV Overal of iets anders).
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is dit al beslist dat dit moet? Bron?Stroper schreef:Belgacom moet zijn TV-pack vanaf nu ook aan externe partijen aanbieden en verschillende alternatieve VDSL2-operaters zijn de mogelijkheden inmiddels aan het bestuderen(EdpNet en Base dacht ik).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dank! +1
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik dacht dat dit nog niet beslist was,want dit loopt ook samen met de openstelling van de kabel,Telenet en Belgacom zouden dan toelating moeten geven aan andere providers om een triple play pack te kunnen aanbieden.
Dit is een Europese regel,maar(vooal) Telenet doet moeilijk,en wil deze beslissing nog zo lang mogelijk uitstellen,met het besef dat die er wel zal komen.
Het BIPT zou dan het bedrag van de huur betalen,dat de andere providers zouden moeten betalen aan Telenet of Belgacom.
Er zouden dan zelfs abbo's kunnen aangeboden worden met....analoge tv,dus niet alleen dig tv.
Dit is een Europese regel,maar(vooal) Telenet doet moeilijk,en wil deze beslissing nog zo lang mogelijk uitstellen,met het besef dat die er wel zal komen.
Het BIPT zou dan het bedrag van de huur betalen,dat de andere providers zouden moeten betalen aan Telenet of Belgacom.
Er zouden dan zelfs abbo's kunnen aangeboden worden met....analoge tv,dus niet alleen dig tv.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
De technieker die mijn installatie kwam doen beweerde dat scarlet zou worden opgedoekt als de prijzen van Belgacom gelijk komen met die van scarlet.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Zou best kunnen,maar ik vraag mij dan wel af waarom er nog zoveel reklame gemaakt word de laatste tijd,voor Scarlet.
Trouwens,de One van Scarlet heeft minder opties dan het abbo van Belgacom,die hebben bijv. tv overal,en Happy Time XL,twee dingen wat Scarlet niet geeft.Langs de andere kant,Scarlet is nog wel iets goedkoper.
Trouwens,de One van Scarlet heeft minder opties dan het abbo van Belgacom,die hebben bijv. tv overal,en Happy Time XL,twee dingen wat Scarlet niet geeft.Langs de andere kant,Scarlet is nog wel iets goedkoper.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Zolang ik niet minder krijg voor hetzelfde geld en de overschakeling zonder problemen verloopt zal dat mij en vele anderen worst wezenJoe de Mannen schreef:De technieker die mijn installatie kwam doen beweerde dat scarlet zou worden opgedoekt als de prijzen van Belgacom gelijk komen met die van scarlet.
J.
Zolang je krijgt waar je voor wilt betalen, geen probleem
Het klopt dat Scarlet wat achter loopt qua snelheid, waar anderen inmiddels 50Mbps bieden (maar dat is ook lang niet overal) bieden zij slechts 25Mbps (en tegenwoordig 30Mbps maar dat is nog niet officieel). Maar kijk eens naar Belgacom, zij bieden ook geen 50Mbps waarom zouden ze dan hun budgetprovider het wel laten geven? Ze gebruiken die extra marge voor BelgacomTv, iets wat andere providers niet moeten doen want zij bieden dit niet aan. Er zal wel een moment komen dat ze dit ook open zetten voor internet zelf, maar alles op zijn tijd. Ik hoop bijvoorbeeld dat Fon ook naar Scarlet komt en dat er een router komt waar je wifi kan uitschakelen afzonderlijk van de Fon hotspot . Wie 50Mbps wil kan natuurlijk altijd overstappen naar een concurrent die het wel aanbied . En tv-overal, want de kans dat het hier BelgacomTv zal worden begint steeds groter te worden (voor mijn ouders dan).
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Vorige week werd mijn profiel van 16mb aangepast naar 20 (ze hebben me niets laten weten, heb het zelf gezien bij het dowloaden)
Beweegt dus toch iets ????
-
- Elite Poster
Bij mij hier is de snelheid hard gestegen,een goede 28 mbps download,tot enkele dagen geleden was dit nog een 18mbps.(gent Zeehaven regio wachtebeke) zone 09.
Voorlopig is er ook nog niets veranderd op de site bij Scarlet.
Voorlopig is er ook nog niets veranderd op de site bij Scarlet.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Kans is groot dat Scarlet daar voor niets tussen zit. Je profiel is wellicht door DLM van 16,5/2 naar 20/2 verhoogd.dietervanb schreef:Vorige week werd mijn profiel van 16mb aangepast naar 20 (ze hebben me niets laten weten, heb het zelf gezien bij het dowloaden)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Hoewel Scarlet de laatste tijd vooral bezig is met het mobiele gebeuren hebben ze met de download verhoging naar 30Mb toch aangetoond dat ze niet volledig zijn stilgevallen met de rest van hun aanbod. Als ze nu nog Fon bijvoegen zoals ze maanden geleden getwitterd hebben, dan denk ik dat we voor dit jaar dit topic mogen sluiten
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]