Mailtje naar VMMA, SBS, Nederlandse omroep en Telenet

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als er vandaag 250 000 gezinnen overstappen naar TV Vlaanderen lanceert Telenet morgen een CI+module.
Als iedereen braaf z'n kabelabonnement blijft betalen gebeurt er niets en blijft het Digiboxmonopolie bestaan.

De beslissing hangt volledig af van de financiële resultaten. Een klets op de blote poep van elke Vlaming die een Digibox heeft gekocht/gehuurd en dit hardwaremonopolie ondersteunt.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

raf1 schreef:Als er vandaag 250 000 gezinnen overstappen naar TV Vlaanderen lanceert Telenet morgen een CI+module.
Als iedereen braaf z'n kabelabonnement blijft betalen gebeurt er niets en blijft het Digiboxmonopolie bestaan.

De beslissing hangt volledig af van de financiële resultaten. Een klets op de blote poep van elke Vlaming die een Digibox heeft gekocht/gehuurd en dit hardwaremonopolie ondersteunt.
Tja, 249 000 van deze gezinnen hebben zelfs nog nooit gehoord van DVB-C of ingebouwde digitale tuner.
Digitaal kijken is met een extra box, logisch toch? Uiteraard moet deze extra box van de provider zelf komen, want dat zal wel de beste zijn.
En een SD-digibox via scart aangesloten op hun super-de-luxe full HD - TV (aangeraden door de mens in de winkel) geeft hen superieur beeld, want het is digitaal en op een goeie tv... En Jan Modaal is tevreden...

Het komt er gewoon op aan voor ons (die wel een beetje weten waar de klepel hangt), om zoveel mogelijk ruchtbaarheid te geven aan onze wensen en massaal Telenet aan te schrijven en vragen om een CI-module oplossing (laat die + maar vallen ;-))
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Idd zowieso nog een schande dat Telenet bij de HD digis geen HDMI kabel bijlevert. Inkoop nog geen 3 euro!
raf1
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef:Het komt er gewoon op aan voor ons (die wel een beetje weten waar de klepel hangt), om zoveel mogelijk ruchtbaarheid te geven aan onze wensen en massaal Telenet aan te schrijven en vragen om een CI-module oplossing (laat die + maar vallen ;-))
Akkoord, maar een schotelantenne installeren en vrienden en familie overtuigen om hetzelfde te doen is veel effectiever.
En daarna kan je nog altijd een mailtje sturen naar Mijnheer Vanhove dat je z'n Digibox niet hoeft. En vertel er misschien bij dat je vanaf nu films huurt rechtstreeks op je SmartTV via internet . (vb http://movieme.skynet.be/jinni/nl/)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:Akkoord, maar een schotelantenne installeren en vrienden en familie overtuigen om hetzelfde te doen is veel effectiever.
En daarna kan je nog altijd een mailtje sturen naar Mijnheer Vanhove dat je z'n Digibox niet hoeft. En vertel er misschien bij dat je vanaf nu films huurt rechtstreeks op je SmartTV via internet . (vb http://movieme.skynet.be/jinni/nl/)
Ik begrijp wat je bedoelt, maar toch ben ik ervan overtuigd dat dit nog minder zou uithalen.
Telenet "ziet" immers niet dat mensen hun abonnement opzeggen om een schotelantenne te hangen. Waar dan nog bijkomt dat je uw familie en vrienden opzadelt met een nieuwe infrastructuur en andere manier van tv kijken... Hierbij komt dan nog eens dat ze er meestal toch nog een abonnement moeten bijnemen om internet en telefoon te nemen (hetzij kabel/hetzij adsl)
Efficiënter is volgens mij gewoon massaal melden bij Telenet dat je geen klant wil worden zolang er geen CAM-oplossing bestaat.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Terwijl je al klant bent is dat redelijk belachelijk. Dus als je nu al digitaal kijkt via telenet zou je moeten weggaan bij hen om dan te zeggen dat je geen klant wil worden zonder CAM-oplossing.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef:Terwijl je al klant bent is dat redelijk belachelijk. Dus als je nu al digitaal kijkt via telenet zou je moeten weggaan bij hen om dan te zeggen dat je geen klant wil worden zonder CAM-oplossing.
Inderdaad, je kunt (in trappen van vergelijking)
1) niets doen
2) aanklagen bij Telenet terwijl je klant bent
3) zeggen dat je pas klant wordt wanneer de mogelijkheid van CAM er is
4) weggaan van Telenet en zeggen dat je pas terug komt indien er een CAM-mogelijkheid is
5) weggaan van Telenet en gewoon weg blijven

Ik zit in situatie 3 :-)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Eigenlijk zou men de mensen moeten informeren, in plaats van die belachelijke reclames op tv zou er "een groep" moeten zijn die de mensen informeert.
Als dan de mensen beginnen in te zien dat men zo een digibox niet nodig heeft dan worden ze ook mondiger want als ik zo rond me kijk vinden veel mensen zo een extra kastje maar lelijk en het neemt extra plaats in.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hmm, een grote online petitie voor vrije hardware keuze kan leuk zijn. Al was het maar om de mensen te informeren over de mogelijkheden en te kijken hoe groot de interesse zou zijn
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer

Dit is al eens gedaan zonder merkbaar succes.

Google eens naar volgende woorden: petitie hardwarekeuze CAM telenet

Een van de links is: http://www.ipetitions.com/petition/keuzevrijheid/

Ik denk dat deze petitie was gestart door Boulder die zelfs een rechtszaak heeft aangegaan met Telenet rond misbruik rond reklameblokken of zoiets. Je moet maar eens verder googelen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Geen enkele like, geen enkele tweet, ...
Tegenwoordig is er de kracht van sociale media ;) samen sterk!
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Me dunkt dat de kracht van sociale media toch zwaar wordt overschat. Er zijn genoeg ant-downloadlimieten- & tegen-de-hoge-prijzen-groepen op facebook en dergerlijke. Haalt dat iets uit neen?
Je mag nog lid zijn van 10 anti-Telenet groepen als je braaf blijft betalen dan liggen ze daar in Mechelen niet wakker van.

Persoonlijk zit ik voor niks meer bij Telenet(zit nu bij Scarlet) en tenzij ze ooit nog iets doen met DVB-T, tegen een lage prijs, zal dat niet veranderen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Dan proberen we het gewoon nog eens hé:
http://www.petities24.com/vrije_hardwar ... igitale_tv
(wel erg trage site heb ik de indruk)
Laatst gewijzigd door woutervh 20 jan 2012, 21:02, in totaal 1 gewijzigd.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Handtekening: check
Tweet: check
Facebook: check
:-D op naar het miljoen? :-D
Die site is niet echt traag, maar mijn Tweet telt hij blijkbaar niet.
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Getekend! :wink:

Best ook sharen op andere forums waar ze dit onderwerp bespreken.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Twitter: VanveerdeghemS
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Quote van telenet support http://klantenservice.telenet.be/conten ... v-signalen
Zullen er nog zenders niet-versleuteld uitzenden?

Dit hangt af van de zenders. Als een zender ons vraagt om voortaan niet-versleuteld door te geven, doen we dat.
Telenet kan alleen doorgeven op de manier die de zenders ons contractueel vragen.
Dus als ik het goed versta, Als VTM nu zegt tegen telenet je mag onze uitzendingen niet versleutelen, zullen ze dit dan ook niet doen. ?????
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Commerciële zenders met een VoD-aanbod zullen daar volgens mij niet om vragen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

simon1205 schreef:
Dit hangt af van de zenders. Als een zender ons vraagt om voortaan niet-versleuteld door te geven, doen we dat.
Telenet kan alleen doorgeven op de manier die de zenders ons contractueel vragen.
Dus als ik het goed versta, Als VTM nu zegt tegen telenet je mag onze uitzendingen niet versleutelen, zullen ze dit dan ook niet doen. ?????
Wat er niet bijstaat is dat Telenet van die zenders eist dat ze ook akkoord gaan om Telenet te vrijwaren van mogelijke aanspraken van derden hierover. En dat willen die zenders niet altijd ondertekenen.

Dus als VTM zegt je mag onze uitzendingen niet versleutelen, maar ze zijn niet akkoord met de voorwaarden van Telenet, dan interpreteert Telenet dat als "ze hebben Telenet laten weten dat hun uitzending versleuteld moet worden".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Eld0
Starter
Starter

Dit is al eens gepost geweest op het oude forum. Ik snap ook niet waarom Telenet zich wegsteekt achter hun antwoord. Ik was al tevreden dat ze uiteindelijk een meer gebruiksvriendelijke UI gemaakt hadden voor de digicorder maar de software mankeert wel serieus wat functies, al te graag zou ik maar een opensource project zien die luistert naar de input van de users en ik digitaletv kan kijken op mijn bak die ik koop in de winkel waarop ik de software zelf zet.
Ik mis nl de functie om verschillende files tegelijk te downloaden, uw HD opkuisen op 1% nog leeg is dus echt veel te tijdrovend. Ik wil folders kunnen maken om mijn afleveringen in te zetten en te hernoemen. Een film kiezen via a la carte duurt veel te lang, je ziet een lijst van 6 films op één scherm met grote iconen, en duurt een eeuwigheid om daar door te bladeren. Wordt hier eigenlijk nog aan ontwikkelt? Waar kunnen wij ergens input geven hieromtrent??
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Die input kan je nergens geven, al kan je altijd eens mailen naar een van deze mensen: http://corporate.telenet.be/bedrijfspro ... utive_team
Ik veronderstel voor input over de software dat je best naar product management een mail stuurt en naar Telenet Solutions ;) hoe je hun emailadres maakt staat op pagina 1 van dit topic:)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Met uitzondering van je opmerking over A La Carte kan je het vergeten met je opmerkingen.

Op Digitalcafe.be zit TieViePee... hij heeft ergens wel relaties met dat team.
bluezy
Member
Member
Bedankt: 7 keer

woutervh schreef: En een SD-digibox via scart aangesloten op hun super-de-luxe full HD - TV (aangeraden door de mens in de winkel) geeft hen superieur beeld, want het is digitaal en op een goeie tv... En Jan Modaal is tevreden...
En ze kijken digitaal, want ze hebben speciaal een nieuw LCD scherm gekocht (aangeraden door de winkel natuurlijk), zelfs al hebben ze nog altijd de oude vertrouwde kabel ... Ook al gezien. Ik had een tijdje geleden een buildbuis te leen met HDMI ingang (ik weet het, redelijk zeldzaam), en dat ging er bij hem niet in dat mijn beeld veel beter was op mijn beeldbuis dan op zijn peperdure flatscreen.

Ik heb zelfs al mensen moeten uitleggen dat ze nog altijd analoog aan het kijken waren, want er was geen digibox in de kamer te zien (ze hadden hem afgezet en in de kast gezet, gelukkig was de analoge kant nog niet afgesloten). Ze beweerden zelfs dat ze HD aan het kijken waren, want zo stond het op de sticker op de TV (die er nog niet af gehaald was). Zucht. :bang:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Mijn vraag naar nederlandse omroep:
Dit gaat echter over Nederland 1, 2 en 3 in Vlaanderen (België). Deze zijn door onze kabelaar Telenet enkel versleuteld te bekijken achter hun decoder...
Volgens het standpunt van Telenet gebeurt dit uitdrukkelijk op vraag van de zenders (jullie dus in dit geval)

Vanop http://klantenservice.telenet.be/conten ... v-signalen :
Wat is encryptie van de zenders in het digitale basisaanbod?
Programmamakers en zenders wensen in vele gevallen niet dat hun programma's in hoge digitale kwaliteit ongecontroleerd verspreid worden, zelfs als het gaat om zenders in het basispakket. Daarom vragen zij Telenet de digitale tv-signalen te versleutelen. Daardoor zijn ze alleen te bekijken via goedgekeurde toestellen, vandaag de Telenet- en INDI-decoders, waarop alle beschermingsmaatregelen zijn toegepast. Bovendien hebben de zenders zo een exact idee van het aantal potentiële kijkers dat hun programma's digitaal kan bekijken, wat relevant is voor bepaalde vergoedingen.
en ook
Zullen er nog zenders niet-versleuteld uitzenden? Dit hangt af van de zenders. Als een zender ons vraagt om voortaan niet-versleuteld door te geven, doen we dat. Telenet kan alleen doorgeven op de manier die de zenders ons contractueel vragen. Enkel de VRT, Actua-TV en TV5Monde hebben Telenet formeel gevraagd om hun digitale televisiesignaal niet meer te encrypteren. Alle andere zenders hebben Telenet laten weten dat hun uitzending versleuteld moet blijven.
Blijkbaar halen ze dus de versleuteling af op jullie vraag?
Antwoord omroep Nederland (3maand later):
Beste,
In tegenstelling tot wat Telenet beweert is het hun eigen keuze.

Vriendelijke groet,
NPO- Directie Distributie & Uitzenden
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

+1!!! :thumbs:

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Idd +1
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Of course +1, maar ik dacht dat dit al geweten was. Enkele maanden/jaren geleden was er hier een gelijkaardig onderwerp op userbase en daar bleek ook dat de Duitse openbare omroep zelfs tegen encryptie was (ben hier wel niet 100% zeker van). Ik vind het onderwerp niet direct terug.

Kan je nu nog de NOS zo ver krijgen om een bericht naar Telenet te sturen om hun kanalen ongeëncrypteerd door te sturen?
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

ik geef niet graag kritiek maar hiermee zie je dus duidelijk dat Telenet zoveel mogelijk op slot steekt en altijd doorschuift op een andere...

Zet zo snel mogelijk die kabelmarkt open zou ik zo zeggen
raf1
Elite Poster
Elite Poster

driesve schreef:Of course +1, maar ik dacht dat dit al geweten was.
Inderdaad, dit was geweten.
In 2009 werd dezelfde discussie gevoerd toen Telenet het digitale basispakket van Interkabel (nu Infrax) overnam en slot en grendel activeerde.
Ter info, hier de e-mails uit het discussietopic op http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f ... 63&start=0

Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Maar na overleg...
Dat soort "overleg" met Telenet kennen we ook wel :roll:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

driesve schreef: Kan je nu nog de NOS zo ver krijgen om een bericht naar Telenet te sturen om hun kanalen ongeëncrypteerd door te sturen?
Niet dus:
Hoi Wouter,

De keuze is aan Telenet zelf.

Vriendelijke groet,
NPO- Directie Distributie & Uitzenden
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Antwoord van kabinet Lieten:
Ik verwijs naar uw emailbericht van 26 juni en wil graag een antwoord bezorgen.

Bij Telenet (en ook Belgacom) worden inderdaad eigen settopboxen gebruikt. Er zijn verschillende redenen die Telenet daarvoor opgeeft:

-Telenet zegt dat de propriëtaire versleuteling gebeurt op vraag van de omroepen, ter bescherming van hun rechten.

- Telenet biedt interactieve televisiediensten aan en met DVB-C ingebouwde decoders zou/kan men geen beroep doen op die interactieve diensten.

Mijn administratie heeft dit enige tijd geleden (uitvoerig) onderzocht, zowel juridisch als vanuit marktperspectief.

Distributeurs kunnen vandaag in Vlaanderen niet juridisch verplicht worden om hun signalen op die manier door te geven dat ook andere (open) settopboxen gebruikt zouden kunnen worden op de markt. Ook omroepen bleken hier trouwens niet echt vragende partij voor. Ingrijpen op het gebied van propriëtaire settopboxen ( de facto van Telenet) zou volgens de analyse van mijn administratie een unicum zijn in Europa, juridisch aanvechtbaar zijn en zeer moeilijk hard te maken ten opzichte van andere distributeurs, in casu Belgacom, waar dergelijke logica niet kan gelden. Het opleggen van dergelijke niet-propriëtaire of open settopboxen als beleidsinstrument zou ook economisch contraproductief kunnen werken (wegens minder inkomsten voor de omroepsector).

Bovendien heeft ook veel te maken met de rechten van de content-leveranciers, zijnde de omroepen, die willen dat hun programma’s zo veel mogelijke beveiligd en geëncrypteerd worden om piraterij tegen te gaan.

Ik hoop u dan ook met dit antwoord van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Telenet zegt dat de propriëtaire versleuteling gebeurt op vraag van de omroepen, ter bescherming van hun rechten.
Hiervan is al meermaals bewezen dat het leugens zijn of minstens een opgedrongen "keuze".
Telenet biedt interactieve televisiediensten aan en met DVB-C ingebouwde decoders zou/kan men geen beroep doen op die interactieve diensten.
Het is niet omdat mijn GSM provider toelaat SMSjes te versturen dat ik een toestel MOET hebben dat SMSjes kan versturen... volgens mij is de gebruiker nog steeds vrij een dienst af te nemen of niet. Het is dus absurd iemand een toestel op te dringen voor diensten die hij niet wenst te gebruiken (al hoopt TN natuurlijk dat je dat uiteindelijk wel gaat doen).
Distributeurs kunnen vandaag in Vlaanderen niet juridisch verplicht worden om hun signalen op die manier door te geven dat ook andere (open) settopboxen gebruikt zouden kunnen worden op de markt.
Een zeer bizarre uitspraak... een monopolie bedrijf dat ook nog rustig concurrentie kan uitsluiten ?
Ingrijpen op het gebied van propriëtaire settopboxen ( de facto van Telenet) zou volgens de analyse van mijn administratie een unicum zijn in Europa
Tja... 95% van het aanbod laat het toe in Europe... daar hoef je dan ook niet in te grijpen. Misschien moet men eens stil staan bij het unicum waarvoor TN hier zorgt.
zeer moeilijk hard te maken ten opzichte van andere distributeurs, in casu Belgacom,
Wat is het probleem... BGC gebruikt IP-TV wat ook een open standaard is... verplicht hen ook alternatieve hardware toe te laten... wat is het probleem ?
Het opleggen van dergelijke niet-propriëtaire of open settopboxen als beleidsinstrument zou ook economisch contraproductief kunnen werken (wegens minder inkomsten voor de omroepsector).
Mmm... we komen dichter bij de waarheid... men wil geen maatregelen nemen die de kip met gouden eieren zou raken (dit klinkt zelfs als afscherming van de markt) !? Misschien moet men eens stilstaan bij de economisch impact op alle leveranciers van open settop boxen.
Bovendien heeft ook veel te maken met de rechten van de content-leveranciers, zijnde de omroepen, die willen dat hun programma’s zo veel mogelijke beveiligd en geëncrypteerd worden om piraterij tegen te gaan.
Het verhaaltje gaan er toch in als zoete koek... blijkbaar wil men niet inzien dat omroepen hier zelf GEEN vragende partij zijn, en dat elders in Europa de signalen gewoon op vrije hardware te bekijken (en ja, te copieren zijn). Zelfs in het land van Hollywood is het copieren van de uitzendingen geen enkel probleem.
Antwoord van kabinet Lieten:
Is dat een afdeling van Telenet of zo ?
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Goed gezegd r2504, de politiek hier in België doet gewoon mee met die bedrijven, eigenlijk is het schandalig.
Hypocriete politiekers, ik vertrouw de politiek al lang niet meer, ze hebben allemaal hun eigen agenda en ze doen maar,
allemaal op de kap van de gewone burger.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Wat had je verwacht. Ingrid komt nog niet tot aan de enkels van ruziemakers-geldwolven Christian en Duco. Ingrid mag niets meer doen. Ze heeft de belspelletjes al verboden en een derde analoog kanaal aan de VRT geschonken. Christian en Duco allebei op hun tenen getrapt.

Mijn gouden raad: Als twee honden vechten om de gouden kabelschat, neem je beter meteen een schotelantenne met Linux-ontvanger.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

zo is dat, heb ik 6 jaar geleden al gedaan...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:Mijn gouden raad: Als twee honden vechten om de gouden kabelschat, neem je beter meteen een schotelantenne met Linux-ontvanger.
Daar ga ik toch ook eens wat over opzoeken. Hebt ge goede betrouwbare links om bij te beginnen?
ispwatch
Pro Member
Pro Member

http://www.upc.nl/televisie/

Zit hetzelfde bedrijf achter als bij Telenet, Nederlanders zijn schijnbaar minder goedgelovig.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Het klopt dat Nederlanders die bij UPC zitten via CI+ kunnen kijken, maar maak u geen illusies, CI+ betekent niet zomaar vrije keuze.
Om te beginnen moet het toestel waarmee je kijkt CI+ gecertifieerd zijn.
Bovendien kunnen via CI+ dezelfde beperkingen opgelegd worden die anders via software mogelijk zijn op de eigen ontvangers, bijv. : niet kunnen opnemen van een programma, een houdbaarheidsdatum op een programma zetten, niet kunnen doorspoelen van reclameblokken, enz.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ispwatch
Pro Member
Pro Member

Maar ze zijn alvast een stap verder dan in Belgie.

Ik heb een tijdje als technisch adviseur gewerkt bij UPC en veel restricties waar Telenet in Belgie mee afkomt moet UPC in Nederland niet proberen, dat pikt de klant daar gewoon niet, in Belgie blijft het bij wat grommelen op forums, enkele brieven naar Telenet of de ombudsman, in ieder geval acties waar je niet al te veel van moet verwachten wegens de grote verwevenheid van de politiek met de kabelaar, dat is alvast een hinderpaal waar ze in Nederland (bijna) geen last van hebben.

En de klant heeft er wat meer alternatieven (valabele dan toch) dan in Belgie.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Waarom dan CI+ en niet gewoon CI bij UPC als het niet de bedoeling is om restricties op te leggen ?
CI werkt in elke ontvanger die een CI slot heeft, en dat is het overgrote deel van de ontvangermarkt.
CI+ daarentegen is serieus beperkt.

Maar wat politiek en keuze betreft geef ik je gelijk.
Glashart bijv., dit is een type aanbieder die ik hier niet zie.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”