Tv automatisch op digitale tv laten springen

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

[rant-mode]Gisteren kwam ik bij een kameraad om hun nieuwe modem te configureren en zag ik dat ze Telenet Digitale Tv hebben. Dit hebben ze blijkbaar sinds een maandje nadat ze het beu waren dat er zenders verdwenen. Ik vond het beeld maar flauw dus besloot de aansluiting eens na te kijken want ja, hij had de hdmi kabel gekocht van de installateur dus daar kon het niet aan liggen volgens hem. Nu blijkt dat de hdmi kabel die hij kocht gewoon los achter de tv lag :roll: en de box alsnog was aangesloten met Scart :bang: knappe service zou ik zo zeggen, dan koopt een mens al eens hun overprised hdmi kabels :nono: [/rant-mode]

Nu goed, die absurde (en redelijk schandalige) situatie terzijde. Ik heb de hdmi kabel aangesloten op de hdmi1 aansluiting, hun dvd-speler op hdmi2 en hun Xbox op hdmi3. Hij blij, het beeld is een pak beter en het menu is anders, dat vond hij ook wel een verbetering. Het probleem is nu wel dat de tv niet automatisch op digitale tv springt bij het inschakelen van de digicorder en hij dus via het menu hdmi1 moet selecteren. Is er iets speciaal in de Telenet digicorder dat moet ingeschakeld worden om dit mogelijk te maken? Ik heb al eens snel in hun LG toestel gekeken maar niet meteen iets gevonden. Bij mijn Panasonic gebeurt dit bijvoorbeeld wel automatisch (weliswaar als ik mijn Xbox inschakel, ik heb geen digitale tv) en ik ging er vanuit dat elk toestel tegenwoordig daar wel op voorzien is. Het heeft weliswaar de gewoonte bij elk merk een andere naam te hebben.
Is er een speciaal menu waar ik op moet letten in het tv-toestel misschien (Het precieze type weet ik niet en hij is iemand die de handleiding van toestellen niet bijhoud :? )?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

In de instellingen van de digicorder moet je CEC inschakelen, tenminste als het de digicoder type 2100 is (die zonder smartcard).
Het TV-toestel moet uiteraard ook wel CEC toestaan, maar aangezien hij al automatisch schakelt bij de Xbox lijkt me dat van wél.

Alternatief is natuurlijk een Harmony-afstandsbediening gebruiken (of variant op) en die via de activities programmeren dat hij juiste HDMI-input kiest bij het wisselen van apparaat.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ze hebben het nog maar een maand dus ik veronderstel wel dat het de nieuwe soort digicorder zal zijn :-) automatisch naar Xbox overschakelen doet hij bij mij, bij hem heb ik dat niet getest. Ik zal vanavond eens naar CEC zoeken op de digicorder dan, bedankt :)
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”