Telenet + dvb-c tuner ?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
snowoli
Starter
Starter

Hoi,

Tot eerst wil ik mij verontschuldigen voor mijn nederlands. Ik kom eigenlijk van Wallonië en ben juist verhuisd in Antwerpen voor mijn werk.

Daar heb ik de mogelijkheid om televisie van telenet te nemen maar ik heb nog een aantal vragen dat de Helpdesk niet kan antwoorden. Misschien kunnen jullie deze antwoorden.

- Ik heb al een decoder DVB-C in mijn televisie en zou graag deze gebruiken om tv te bekijken. Mag 't ? Bestaat er een CAM device of zo ?
- Als dat niet marcheert heb ik ook een Dreambox 8000 met een dvb-c tuner en met de softcam Oscam geïnstaleerd. Kan ik dan de telenet smartcard in mijn dreambox insteken om het te lezen ?

Ik heb gehoord dat telenet ontvangers hebben geen smartcards maar ik heb ook wel gezien telenet smartcards op Google. Dus ik weet niet precies wat waar is. Zowiezo veronderstel ik dat jullie antwoorden voor mijn vragen hebben...

Dank u op voorhand :)
g4ce
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Je kan bij telenet slechts enkele zenders via dvb-c ontvangen. Kijke even op http://klantenservice.telenet.be/conten ... v-signalen

Voor alle andere zenders heb je een eigen Telenet decoder nodig.

Ivm die smartcard, oudere decoders hebben een smartcard maar de laatste nieuwe niet meer.

Ook het plaatsen van die smartcard in uw CAM-module zal niet werken enkel de eigen decoders van Telenet zijn toegelaten.

Telenet Yugo
OVH voip
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zie ook deze post voor een lijstje van niet-versleutelde zenders die je momenteel kan ontvangen via een DVB-C tuner.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”