Waarom blijf ik op 20/2 profiel staan?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
B3NJAMIN
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:30
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Hey,

Ik zit ongeveer al 2 jaar op het 20/2 profiel met 2 tv's aangesloten op "Internet Maxi", was daarstraks langs belgacom winkel langs geweest voor te vragen of het niet sneller kon. Daarover gingen ze mij terugbellen, dat hebben ze gedaan maar zonder iets van test zeggen ze mijn dat het niet sneller zijn gaan.

Heb dan een test gedaan met de VDSL2Tool 2.3 en volgens dat programma moet het wel lukken om toch een hoger profiel te hebben.

Mijn vader werkt bij belgacom en zegt dat die 695M wel raar is want de ROB? staat hier mss 100M vandaan.

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  20048 kbps        2040 kbps
Modem max:             71016 kbps        5504 kbps Estimated!
Calculated max:        54749 kbps         11471 kbps Estimated!
Profile:               8b >> Is dit het probleem misschien?
Line length:           695 m Estimated!
Training margin:       26.0 dB
Attenuation:           12.0 dB


Mvg, Benjamin
Internet = EDPnet 100/35Mbps
GSM = YouFone 15GB
TV = TVV + Netflix + Disney+ + Streamz + Prime Video
Netwerk = Mikrotik
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

1. Waar zie jij dat dit sneller kan???
2. Je zit op meer dan 400m van de kvd, dus 20mbit is normaal.
3. Waaruit concludeer jij dat BGC geen test heeft gedaan?
4. het is ROP, geen ROB
5. Als je vader bij BGC werkt, kan hij ook wel zelf uitvissen op welke LEX/KVD/ROP jullie aangesloten staan. Het is niet omdat de rop/kvd op 100m staat van je deur dat je persé op die rop/kvd aangesloten bent.

PS
7. Uit eerdere posts van je zie ik dat je een fritzbox hebt aangesloten ipv de bbox2.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

B3NJAMIN schreef:Heb dan een test gedaan met de VDSL2Tool 2.3 en volgens dat programma moet het wel lukken om toch een hoger profiel te hebben.

Je trekt de verkeerde conclusies uit de resultaten van de VDSL2 Tool:
    - De VDSL2 tool geeft de maximale snelheid aan die jouw lijn theoretisch aankan.
    - De Profielen worden bepaald door Belgacom, op basis van criteria (lijnafstand + verzwakking)
Het ziet er naar uit dat jij het juiste profiel hebt (20/2) in overeenstemming met je lijnafstand (tussen 400m en 700m).

B3NJAMIN schreef:Ik zit ongeveer al 2 jaar op het 20/2 profiel met 2 tv's aangesloten op "Internet Maxi"

Dan betaal jij (al jaren) veel te veel voor wat je kan krijgen (maar dat is jouw schuld, niet Belgacom's):
een downgrade naar "Internet Overal Comfort" zal je maandelijks 10.89 EUR besparen, voor excact dezelfde snelheid.

B3NJAMIN schreef:Mijn vader werkt bij belgacom en zegt dat die 695M wel raar is want de ROB? staat hier mss 100M vandaan.

Als je vader bij Belgacom werkt, zou hij ook moeten weten dat:
    a) de kabels niet altijd in rechte lijn lopen vanaf de ROP naar jouw huis.
    b) de mogelijkheid bestaat dat jouw huis niet aangesloten is op die "dichtse" ROP.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
B3NJAMIN
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:30
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Bedankt voor de info!

Beste is dat ik idd een downgrade aanvraag dan.


Mvg, Benjamin
Internet = EDPnet 100/35Mbps
GSM = YouFone 15GB
TV = TVV + Netflix + Disney+ + Streamz + Prime Video
Netwerk = Mikrotik
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

kijk eens op lijntest.be deze site geeft de snelheden weer die er mogelijk zijn. maar dat deze test correct is heb ik geen flauw idee.
En ja die downgrade kan je naar kijken.
maar hangt af hoeveel data je verstookt op een maand en je die 250MB 3G gebruikt

En btw hier zit ik nog altijd op 4.6 mbps en jij op 20 mbps dus "lucky you"
(wel weet ik als de tv speelt gaat deze snelheid wel fors naar beneden maar heb je nog altijd meer dan mij ;) )
En zeggen dat in mijn straat de glasvezel kabel al meer dan 5 jaar ligt, en in men straat al lange tijd een paar huizen verder er wel VDSL is @50 mbps.
en bij mij kunnen ze de snelheid toevallig niet naar 10 mbps zetten of zo ;) en dan maar reclame maken voor bgc tv
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

philippe_d schreef:Dan betaal jij (al jaren) veel te veel voor wat je kan krijgen (maar dat is jouw schuld, niet Belgacom's):
een downgrade naar "Internet Overal Comfort" zal je maandelijks 10.89 EUR besparen, voor excact dezelfde snelheid.

tegenwoordig is downloadsnelheid niet echt bepalend meer in afstemmen van het abo... alle internet abos hebben nu immers downloadsnelheid van 30Mbps. er zijn nog verschillen in uploadsnelheid, volume, inbegrepen 3G volume, aantal mailboxen, wel of niet inbegrepen domeinnaam... neemt niet weg dat je nog steeds kan besparen door down te graden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”