alleen gaan wonen, wat heb je nodig ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
CoopZor
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben met een grondige verbouwing bezig, het is een oude cafe van de jaren 50 (cafe met serveuzes noemden ze dat toen, je kon dus naar boven gaan met een vrouwke is mij verteld door de oudere buurtbewoners :) ).
Ik heb hier een bijbouw aangezet en ben veel werken alleen aan het doen.

Nu is de zolder en het verdiep klaar, de zolder bestaat uit 1 grote open ruimte (8m op 8m ongeveer) hier heb ik een bureau met computer + zithoek staan, 50 inch Plasma :beerchug: en digitale tv van scarlet + PS3.

Nu denken jullie dat het belangrijkste al klaar is, en dat is ook wel zo :)
Maar je hebt wel wat meer nodig om alleen te wonen, dit is ook nog klaar :

Op het verdiep heb ik een badkamer gemaakt die klaar is en 2 slaapkamers, op 1 slaapkamer staat een bed en kasten(hier wou ik ook slapen) en de andere slaapkamer is geverfd en al maar staat leeg, van deze slaapkamer wou ik een tijdelijke keuken maken.
Wat heb ik al :

Groot keukentablet op 4 poten (voor mijn computerbureau heb ik ook zo een keukentablet gebruikt, lekker groot en stevig) + een frigo van 80 cm.

Welke zaken zou ik zeker nog nodig hebben ?
Warm water is er wel, maar alleen op de badkamer.
Ik dacht aan deze zaken :

- Wasmachiene
- Diepvriezer (om wat etenswaar in te bewaren zodat ik dat simpel kan opwarmen)
- Microgolfoven met ovenfunktie.
- Electrische kookplaat.
- waterkooker
- tafel en paar stoelen

Nu kan ik van een collega een afwasmachiene kopen voor 200€ (zo goed als nieuw)
Is dit een goede aankoop ? wetende dat ik geen warm water of afvoer op de slaapkamer heb ?

Als er nog tips zijn hoor ik ze graag, ik wil wel een beetje voorbereid zijn voordat ik de stap waag :)
Alvast bedankt :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

CoopZor schreef:Nu kan ik van een collega een afwasmachiene kopen voor 200€ (zo goed als nieuw)
Is dit een goede aankoop ? wetende dat ik geen warm water of afvoer op de slaapkamer heb ?
Geen enkel huishoudtoestel sluit je voor zover ik weet aan op warm water.

Geen afvoer hebben lijkt me niet echt handig... en zoiets op een slaapkamer zetten is ook een beetje "raar"'.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Nu kan ik van een collega een afwasmachiene kopen voor 200€ (zo goed als nieuw)
Deze staat in de keuken bij ons. Op de slaapkamer misstaat dat een beetje. Maar als je alleen bent is dit overbodig. Je zal het misschien 2 keer per week moeten opzetten.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Een afwasmachine is nooit overbodig!!!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Er zijn hotfill wasmachines, maar dat terzijde.

Als je geen aanvoer en geen afloop hebt, is een afwasmachine redelijk zinloos.

Alles hangt natuurlijk ook af van hoelang 'voorlopig' gaat duren.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
CoopZor
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Voorlopig kan goed een jaar zijn.
het kan misschien gek staan, maar deze slaapkamer wat leeg staat kan natuurlijk even goed dienst doen als een tijdelijke keuken.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Strijkplank & -ijzer. Niet om reclame te maken, maar ben ik blij dat wij 4-5j geleden van mijn moeder zo ne laura-star gekregen hebben met reservoir (ja, ik als man strijk ook)

Ge kunt nooit genoeg glazen, bestek & borden hebben. Die startersets bij Ikea zijn daarvoor dikwijls goed, ge hebt nog een heel leven tijd voor een zondagsservies te kopen ;) (wij hebben dit na 5j en onze trouw nog niet, en dat gaat er ook niet komen)

Stofzuiger & andere kuisbrol.

Potten & pannen. Hier wat meer voor betalen, kan u veel miserie besparen bij't afwassen als er eens iets aangebakken is. Wel opletten dat ze zowel voor elec, gas als inductie geschikt zijn.

Qua combi-microgolf, die van whirlpool zijn echte aanraders. Zijn wat duurder, maar zijn ruim, ge kunt er veel met doen en qua ovenfunctie zijn ze snel warm.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Vrienden :bdaysmile:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

En je kan op die "slaapkamer" (die je nu inricht als keuken) geen afvoer maken? Want bijvoorbeeld een passerende regenpijp of iets naar buiten toe kan ook al genoeg zijn.
Voor de aanvoer heb je gewoon koud leidingwater nodig.

Wij verkopen binnenkort redelijk veel (omdat we verhuizen van een huurhuis naar een nieuw aangekochte woning met ingerichte keuken), zoals micro combi etc...
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat je vooral nodig hebt bij alleen gaan wonen...is geld ;-)
Ik zou zeggen bekijk het eens goedkoop via een kringloopwinkel oid?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Mijn huurders gaan binnenkort weg en willen wat meubels kwijt. Kanten van Brussel.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Als ge een keuken voor de voorniet wilt, behalve €50 voor de vaatwas en €25 voor de dampkap, eind augustus, ten laatste weekend van 1 september, it is yours.

1 hoge kast, 2 brede ladeblokken (van 3 lades), 2 hangkasten en een afwaseiland (incl pompbak & kraan). Wel excl koelkast & kookvuur/oven, want dat zijn losstaande modellen.

In goede staat. Wij doen hier nu verbouwingen omwille van een waterprobleemke elders in de woonruimte, en omdat we toch bezig zijn doen we direct de keuken mee omdat ze toch niet helemaal onze smaak is. Foto's zijn te bekomen via PM en ze is af te halen in Kortrijk.

Enige extra voorwaarde is dat ge komt meehelpen ze uit elkaar te halen ;)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

CoopZor schreef:en de andere slaapkamer is geverfd en al maar staat leeg, van deze slaapkamer wou ik een tijdelijke keuken maken.
Wat heb ik al :

Groot keukentablet op 4 poten (voor mijn computerbureau heb ik ook zo een keukentablet gebruikt, lekker groot en stevig) + een frigo van 80 cm.

Welke zaken zou ik zeker nog nodig hebben ?

Als er nog tips zijn hoor ik ze graag, ik wil wel een beetje voorbereid zijn voordat ik de stap waag :)
Alvast bedankt :wink:
Een dampkap lijkt me wel nuttig. Anders kan je weldra het vet van je net geverfd plafond afschrapen :wink:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik zou zeggen, kijk eerst en vooral wat je daarna met je echte keuken wil gaan doen. Als je daar inbouwtoestellen wilt koop je die best nu al als je voor nieuwkoop gaat, die werken ook vrijstaand, alleen het zicht is wat minder ;-)

Wat betreft aan- en afvoer: een tijdelijke leiding is vlug gelegd, alleen zien als je ze buiten legt dat ze niet kan bevriezen. En als je gaten moet kappen moet je ze daarna ook terug dichten :-)

Ik heb nog een losstaand elektrisch oventje en microgolfoven staan dat ik weg doe, ons echte keuken is af :-D Voor € 40 mag je ze hebben.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Waar gaat trouwens je uiteindelijke keuken komen... hoelang denk je daaraan te werken of wanneer begin je ?

Kan je hier daar of een andere ruimte niet tijdelijk omtoveren tot "keuken" ?

Een slaapkamer om zo'n dingen te doen lijkt me namelijk niet echt een goede keuze.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Het belangrijkste: op tijd een lekkere griet in je bed.. Nix zo zielig als altijd alleen voor die plasma te zitten :(
Michael
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”