Zou het iets uithalen als ik een zogenaamde high gain antenne zou aansluiten op mijn dlink router om alzo het signaal te versterken. Ik woon op een appartement 3de verdieping en zou mijn wifi signaal tot in de garage willen krijgen. Helpt dat echt ?
Hoezo?
Het hangt toch redelijk af van welke router, heeft die nu al signaal (maar heel zwak),...
Ik heb bv. voor mijn server thuis een draadloze verbinding opstaan naar het internet, in begin werkte voor geen kanten, maar met een 11dB antenne haal ik nu zelfs snelheden van een 40-50Mbit.
De TS spreekt over een verbinding vanuit de kelder naar een appartement 3 hoog ....
Ik vrees dat een extra antenne niet veel zal helpen om door 4 plafonds te geraken ?
Altijd het proberen waard, maar hij zou wel eens goed ontgoocheld kunnen zijn van het resultaat, vandaar mijn reactie.
Bedankt
Op Smallnetbuilder vond ik deze
Ik had zo iets in gedachten
Alfa AWUS051NH
500mW High Gain 802.11a/b/g/n high power Wireless USB A / B / G / N Wireless WiFi Network adapter With a 5dBi and 9dBi Rubber Antenna and Suction cup / Clip Window Mount - High speed Up to 300 Mbps - With Hot Swap Support