Telenet packet loss...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Hey,

Sinds vanmorgen zijn er hier weer problemen met de Telenet-verbinding. Ik heb al naar Telenet gebeld en maandag komt er een technieker langs, maar laat ik hier eerst nog even advies vragen, wie weet kan ik het nog zelf oplossen...

Vannacht werkte alles nog perfect (wat overigens al maanden zo is). Vanmorgen was er echter geen internetverbinding en het viel me op dat de modem/router van Telenet constant opnieuw opstartte. Soms was er een internetverbinding voor een paar minuten (hoewel heel traag), maar daarna viel alles weer weg.

Nu, uren later, is dat heropstarten gestopt, maar is het internet enorm traag. Het gaat hier duidelijk om packet loss, aangezien bepaalde ping requests succesvol zijn, anderen niet.

Enkele gegevens:
- Internet is traag, veel packet loss
- Telefoon heb ik niet getest, maar ik ben vrij zeker dat deze ook niet degelijk werkt
- Digitale TV werkt niet. Er komt een klein beetje beeld door (schokkerig en vervormd), maar met de melding dat er geen signaal is op de zender. Bij het bekijken van de instellingen, wordt het aantal "foutieve pakketten" elke seconde enorm hard verhoogd (na een paar seconden zijn dit er al meer dan 100.000).
- Analoge TV werkt, maar niet degelijk. Er zijn veel storingen op het beeld (dit op elke zender).
- Bij de buren werkt alles perfect.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

* occidatie of de versterker voor de modem die de geest gegeven heeft ;)
* slecht contact aan het aftakpunt op de straat ;) (wat ik het meeste denk)

het kan zoveel zijn ...

Je gaat nog ff geduld moeten hebben tot maandag denk ik
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”