Ik heb heb nu wel gehad met TN spam.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Hi,
Zoals velen heb ik een hekel aan spam en door middel van filters op user of domein level komt zo goed als niets in de mailboxen die effectief gebruikt worden. Doorsnee, standaard spam (pillen, leningen, erfenissen) is dus niet echt een probleem. Een hele tijd terug kreeg ik spam van GVA (adres dat doorgespeeld werd door vakantiesalon/Heysel) maar dat is opgelost.
Nu ter zake: Mijn zoon heeft meer dan een jaar geleden voor een korte periode een walk & talk kaartje gehad in zijn GSM (geen abo, alleen gesprekken gefactureerd). Na enkele maanden is hij omgeschakeld naar een andere provider omdat hij ook data nodig had. Sindsdien krijgen we met de regelmaat van een klok spam van Telenet op het (unieke) e-mailadres dat bij aanvraag van de T&W gebruikt werd. Na een paar keer uit te schrijven via de link (de laatste keer op 10/7) zat er vandaag alweer TN spam in mijn catchall box.
Hoe geraak ik er van af. Spam werd ook elke keer via spamcop gemeld. Ik ben het nu echt beu.
Zoals velen heb ik een hekel aan spam en door middel van filters op user of domein level komt zo goed als niets in de mailboxen die effectief gebruikt worden. Doorsnee, standaard spam (pillen, leningen, erfenissen) is dus niet echt een probleem. Een hele tijd terug kreeg ik spam van GVA (adres dat doorgespeeld werd door vakantiesalon/Heysel) maar dat is opgelost.
Nu ter zake: Mijn zoon heeft meer dan een jaar geleden voor een korte periode een walk & talk kaartje gehad in zijn GSM (geen abo, alleen gesprekken gefactureerd). Na enkele maanden is hij omgeschakeld naar een andere provider omdat hij ook data nodig had. Sindsdien krijgen we met de regelmaat van een klok spam van Telenet op het (unieke) e-mailadres dat bij aanvraag van de T&W gebruikt werd. Na een paar keer uit te schrijven via de link (de laatste keer op 10/7) zat er vandaag alweer TN spam in mijn catchall box.
Hoe geraak ik er van af. Spam werd ook elke keer via spamcop gemeld. Ik ben het nu echt beu.
Laatst gewijzigd door on4bam 13 jul 2012, 23:31, in totaal 1 gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Gewoon klacht indienen bij het Ministerie van Economische zaken.on4bam schreef: Sindsdien krijgen we met de regelmaat van een klok spam van Telenet op het (unieke) e-mailadres dat bij aanvraag van de T&W gebruikt werd. Na een paar keer uit te schrijven via de link (de laatste keer op 10/7) zat er vandaag alweer TN spam in mijn catchall box.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Voorlopig opgelost. Mails worden als "delivery failed" gebounced i.p.v. in de catchall opgevangen.
BTW, flauw om r2504 een negatief duimpje te geven voor de suggestie om FOD economie in te schakelen. Het duimpje zou naar TN moeten gaan omdat ze de wet overtreden.
BTW, flauw om r2504 een negatief duimpje te geven voor de suggestie om FOD economie in te schakelen. Het duimpje zou naar TN moeten gaan omdat ze de wet overtreden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik zou het nog enigsinds kunnen begrijpen moest je niet geschreven hebben "Na een paar keer uit te schrijven via de link" wat dus aangeeft dat jij wel degelijk een inspanning hebt gedaan om de spam niet langer te ontvangen. Als het bedrijf nadien nog spam blijft sturen dan lijkt een officiele klacht me niet meer dan normaal (en zal het duimpje mij een zorg zijn).on4bam schreef:BTW, flauw om r2504 een negatief duimpje te geven
-
- Elite Poster
- Berichten: 755
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Je kan het idd gaan aangeven, mja of het iets uithaald.
Dan zijn er ook nog genoeg dingen die ik wil aangeven over traffic shaping enzo...
Ma bon, dat ze zo hardnekkig zijn met hun spam is wel erg, als je er heel aan stoort misschien een aangetekende brief sturen?
Dan zijn er ook nog genoeg dingen die ik wil aangeven over traffic shaping enzo...
Ma bon, dat ze zo hardnekkig zijn met hun spam is wel erg, als je er heel aan stoort misschien een aangetekende brief sturen?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Met die mentaliteit gaat er natuurlijk nooit iets wijzigen.gunmaster schreef:mja of het iets uithaald.
Ik zie niet in waarom je dat zou aangeven... het is een onderdeel van hun product en is nergens bij wet verboden (in tegenstelling tot spam).gunmaster schreef:Dan zijn er ook nog genoeg dingen die ik wil aangeven over traffic shaping enzo...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Bwa, bij de meeste spam haalt het iets uit omdat de servers op blacklists terechtkomen die op hun beurt gebruikt worden om spamfilters te voeden. De spammer rechtstreeks contacteren haalt daar inderdaad niets uit.gunmaster schreef:Je kan het idd gaan aangeven, mja of het iets uithaald.
Ma bon, dat ze zo hardnekkig zijn met hun spam is wel erg, als je er heel aan stoort misschien een aangetekende brief sturen?
Wat Belgische firma's betreft doe ik meer moeite. Aangeven bij spamcop en als het om winkels gaat een rechtstreekse mail. Dat is in 99% van de gevallen doeltreffend en de spam stopt. In dit geval werd al ettelijke keren de spam via spamcop aangegeven en werd er al 2 keer uitgeschreven via de link waarna "u bent uitgeschreven" op het scherm komt. Ik verwacht dat dat dan ook zo is.
Door de mail nu te bouncen in de mailserver zal ik de mails niet meer zien en weet ik niet of het spammen effectief gestopt is maar ik hoop dat ze hun database regelmatig opkuisen en de niet bestaande adressen verwijderen.
Dat ze hardnekkig zijn wist ik al, ze blijven ook regelmatig opbellen.
Ik hou er een mooi lijstje op na van firma's die spammen en die mogen mij als klant vergeten gelijk welke "aanbieding" ze hebben.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Verdorie TN get your act together!
Deze keer gaat mijn klacht naar de ombudsman telecom. Ik heb mij al meermaals uitgeschreven en blijf deze junk maar ontvangen.
Code: Selecteer alles
From: Telenet Specials <[email protected]>
To: ****************************
Subject: Telenet Specials: Win de DVD of Blu-ray van Wrath of the Titans, boek nu alvast je ticket voor de Telenet Klantendag. Krijg mooie kortingen op us reis naar Marmaris, de Plopshow, het Ambiance Festival , ...
Date sent: Fri, 03 Aug 2012 09:10:33 +0200
Send reply to: Telenet Specials <[email protected]>
- Bijlagen
-
- TN_uitschrijven.jpg
- Uitschrijven!!
- (47.01 KiB) 2 keer gedownload
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Bedankt voor het negatieve duimpje omdat ik meld dat een Belgisch bedrijf zich niet aan de Belgische wet houd. Ik ga er van uit dat de gever van dat duimpje er geen graten in ziet dat een bedrijf willens nillens blijft tegen de wensen van een ex-klant ingaan.
Ik pik het niet dat men geen rekening houd met de (meermaalse) uitschrijving.
Ik pik het niet dat men geen rekening houd met de (meermaalse) uitschrijving.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik heb vroeger nog klacht ingediend bij het FCCU voor nieuwsbrieven waar zelfs geen uitschrijven link in staat. Ze hebben mij toen ook de mailheaders gevraagd. Verder niks meer van gehoord, maar van de spam was ik af.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dit valt onder de noemer 'ongevraagde reclamemail':
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... rnet/spam/
Gewoon klacht indienen bij FOD Economie met bijhorende screenshots als bij de eerste reclamemail geen uitschrijfhyperlink aanwezig was.
Als je geen klant meer bent mag Telenet zelfs helemaal niets ongewenst opsturen.
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... rnet/spam/
Gewoon klacht indienen bij FOD Economie met bijhorende screenshots als bij de eerste reclamemail geen uitschrijfhyperlink aanwezig was.
Als je geen klant meer bent mag Telenet zelfs helemaal niets ongewenst opsturen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Op welke manier heb je dan klacht ingediend tegen hun?TomG schreef:Ik heb vroeger nog klacht ingediend bij het FCCU voor nieuwsbrieven waar zelfs geen uitschrijven link in staat. Ze hebben mij toen ook de mailheaders gevraagd. Verder niks meer van gehoord, maar van de spam was ik af.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Tot zo ver de beloftes van TN:Charlotte schreef:on4bam,
Kun je mij in een PB het klantennummer (of oude gsm-nummer) en het e-mailadres bezorgen? Dan zorg ik ervoor dat dit verwijderd wordt uit onze database.
Code: Selecteer alles
Return-path: <[email protected]>
Envelope-to:***********
Delivery-date: Mon, 07 Jan 2013 17:29:10 -0500
Received: from cheryl.telenet-ops.be ([195.130.137.79]:34461)
by bullseye.d9hosting.com with esmtp (Exim 4.80)
(envelope-from <[email protected]>)
id 1TsLBu-000fZK-FO
for****************; Mon, 07 Jan 2013 17:29:10 -0500
Received: from tele039.corp.telenet.be (212-123-14-6.iFiber.telenet-ops.be [212.123.14.6])
by cheryl.telenet-ops.be (Postfix) with ESMTP id EDAC6434C
for <***************>; Mon, 7 Jan 2013 23:29:09 +0100 (CET)
From: Telenet_Onderhoudsmelding <[email protected]>
Reply-To: [email protected]
To: *****************
Message-ID: <14227124.745402.1357597750849.JavaMail.Pwlsbat@tele039.corp.telenet.be>
Subject: geplande werken
Errors-To: [email protected]
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="----=_Part_745401_23707437.1357597750848"
Disposition-Notification-To: [email protected]
Return-Receipt-To: [email protected]
Date: Mon, 7 Jan 2013 23:29:09 +0100 (CET)
Hoe doen jullie dat, een adres verwijderen?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Het adres dat gebruikt is werd indertijd specifiek gebruikt voor aanvraag van een SIMkaart voor een "walk and talk". Die kaart is al zeer lang niet meer in gebruik. Het adres is van mijn zoon en die is geen TN klant. Zelf hebben we voorlopig nog analoge TV van TN.ddd schreef:En verder niets van Telenet? Ook geen kabel TV?
Er is al meermaals gevraagd om het adres te verwijderen omdat we GEEN mails willen ontvangen van TN. Hoe moeilijk kan dat zijn? "Charlotte" heeft het adres verwijderd (laten verwijderen) dat werd bevestigd via PM:
Bij deze dus: Ik geef ALWEER een seintje.ik heb van hieruit een wijziging gedaan en je zou geen e-mails meer mogen ontvangen.
Geef mij zeker een seintje moest dit toch nog niet het geval zijn, dan kijk ik dit verder na.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Meer dan drie jaar verder en ze beginnen weer.
NEE Telenet, ik heb geen interesse in Play Sports.
Blijkbaar is Play Sports geactiveerd voor mij. Pittig detail, wij hebben geen DTV van TN.
Hoe geraak je van deze onzin af.
kan je niet vertrouwen.
NEE Telenet, ik heb geen interesse in Play Sports.
Blijkbaar is Play Sports geactiveerd voor mij. Pittig detail, wij hebben geen DTV van TN.
Code: Selecteer alles
Return-path: <[email protected]>
Envelope-to: xxxxxxxxxxxxxxx
Delivery-date: Wed, 29 Jun 2016 09:51:15 -0400
Received: from ptr214.sim.telenet.be ([195.130.147.214]:64210)
by goron.hyliahub.com with smtp (Exim 4.87)
(envelope-from <[email protected]>)
id 1bIFtX-003FWG-7d
for xxxxxxxxxxxxxxxxx; Wed, 29 Jun 2016 09:51:15 -0400
Message-ID: <160629154907.SIM_E89E8ib9rtfLkf5QikVQlcd0ec9%2BXreAJPrcWExrca0un9To3sOJAQMD%2BgDf4ySpwZzpNV_nspqkvwb%[email protected]>
From: "Telenet" <[email protected]>
To: "xxxxxxxxxx" <xxxxxxxxxxxxxxx>
Subject: Welkom bij Play Sports!
Date: Wed, 29 Jun 2016 15:49:07 +0200
Hoe geraak je van deze onzin af.
kan je niet vertrouwen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Via Twitter redelijk snel een reactie gehad en na een DM (met verwijzing naar dit topic ) en met vermelding van het betreffende adres gaat men het nakijken.
Het zal mij benieuwen.
Het zal mij benieuwen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat ik mails krijg van TN terwijl hier door een medewerk(st)er beweerd werd dat mijn adres verwijderd was. Het adres werd gebruikt voor een SIMkaartje voor mijn zoon waarna ze, hoewel ik elke mogelijke optie had afgevinkt om mails te krijgen er toch in slaagden om hun reclame/spam te sturen en dat na herhaaldelijk afmelden bleven doen. "Charlotte" heeft dat toen opgelost .Kenniey schreef:Was een algemeen probleem met verkeerde mails die werden uitgestuurd. Normaal zou je ook een excuusmail moeten ontvangen.
BTW, na de aanvraag van dat SIMkaartje, dat ondertussen al jaren niet meer gebruikt is, waren ze er ook nog eens in geslaagd om ons TV abo op zijn naam te zetten
Dus, die verkeerde mails zou ik niet eens mogen gekregen hebben aangezien mijn adres toen "verwijderd" werd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Een aangetekend schrijven sturen naar telenet HQ.
Wat moet daarin:
* Aanduiding van de ongewenste reclame die u ontvangen heeft
* Aanduiding van het exacte adres op dewelke u de ongewenste reclame ontvangen heeft
* Verwijzing naar Wet van 8 december 1992
* "Ik verzet ik mij tegen de verwerking van mijn gegevens voor commerciele doeleinden."
* Kopie IDK (helaas wel, u moet uw identiteit bewijzen, enkel voorkant volstaat)
Kopietje van brief bewaren, en van bewijsstukken aangetekende zending.
In principe moet de firma op uw brief antwoorden en meedelen welk gevolg gegeven werd aan uw verzoek, maar 9/10 van de firma's lapt daar zijn laars aan, uit de vrees "alles wat we zeggen kan tegen ons gebruikt worden".
~80% van de bedrijven zal hierna nooit meer van zich laten horen.
In het geval Telenet bij de 20% zit. Wanneer u de volgende keer reclame krijgt, mag u een klacht indienen bij de Privacycommissie. U zal uw aangetekend schrijven daarbij moeten steken. Als ze niet geantwoord hebben op uw aangetekende brief, vermeld dat dan ook want dat is nog eens een aparte inbreuk erbij.
De privacycommissie is het enige overheidsorgaan in Belgie dat in het voordeel van de burger is en tegelijk goed werk levert (de andere organen zijn ofwel tegen de burger en leveren ook goed werk, of zijn voor de burger maar functioneren niet). U zal zeker 2 brieven terugkrijgen (eerst: we hebben uw klacht ontvangen, tweede: wat ze gedaan hebben, meestal een gepeperde brief naar de firma vol met dreigementen, die wel wat serieuzer dan anders genomen worden als het op een brief met hoofding "Privacycommissie" staat).
~95% van de bedrijven zal hierna niets meer van zich laten horen.
De overige 5% heb ik zelf nog niet meegemaakt. Waarschijnlijk komen we hier op het domein van boekenclubs en andere zaken waarvan iedereen wenste dat ze niet bestonden etc. Opties zijn dan: klacht indienen bij politie (niet effectief, wel noodzakelijk want is strafinbreuk), wanneer parket de zaak seponeert naar de burgerlijke rechtbank trekken (uw eigen rechtbank, niet die van Mechelen en al zeker niet die van Brussel) en schadevergoeding eisen. Afaik - naar wat ik gehoord heb - zal het bedrijf u dan contacteren om te vragen de zaak te laten vallen in ruil voor minnelijke schikking. ~100% van de bedrijven zal hierna niets meer van zich laten horen.
Wat moet daarin:
* Aanduiding van de ongewenste reclame die u ontvangen heeft
* Aanduiding van het exacte adres op dewelke u de ongewenste reclame ontvangen heeft
* Verwijzing naar Wet van 8 december 1992
* "Ik verzet ik mij tegen de verwerking van mijn gegevens voor commerciele doeleinden."
* Kopie IDK (helaas wel, u moet uw identiteit bewijzen, enkel voorkant volstaat)
Kopietje van brief bewaren, en van bewijsstukken aangetekende zending.
In principe moet de firma op uw brief antwoorden en meedelen welk gevolg gegeven werd aan uw verzoek, maar 9/10 van de firma's lapt daar zijn laars aan, uit de vrees "alles wat we zeggen kan tegen ons gebruikt worden".
~80% van de bedrijven zal hierna nooit meer van zich laten horen.
In het geval Telenet bij de 20% zit. Wanneer u de volgende keer reclame krijgt, mag u een klacht indienen bij de Privacycommissie. U zal uw aangetekend schrijven daarbij moeten steken. Als ze niet geantwoord hebben op uw aangetekende brief, vermeld dat dan ook want dat is nog eens een aparte inbreuk erbij.
De privacycommissie is het enige overheidsorgaan in Belgie dat in het voordeel van de burger is en tegelijk goed werk levert (de andere organen zijn ofwel tegen de burger en leveren ook goed werk, of zijn voor de burger maar functioneren niet). U zal zeker 2 brieven terugkrijgen (eerst: we hebben uw klacht ontvangen, tweede: wat ze gedaan hebben, meestal een gepeperde brief naar de firma vol met dreigementen, die wel wat serieuzer dan anders genomen worden als het op een brief met hoofding "Privacycommissie" staat).
~95% van de bedrijven zal hierna niets meer van zich laten horen.
De overige 5% heb ik zelf nog niet meegemaakt. Waarschijnlijk komen we hier op het domein van boekenclubs en andere zaken waarvan iedereen wenste dat ze niet bestonden etc. Opties zijn dan: klacht indienen bij politie (niet effectief, wel noodzakelijk want is strafinbreuk), wanneer parket de zaak seponeert naar de burgerlijke rechtbank trekken (uw eigen rechtbank, niet die van Mechelen en al zeker niet die van Brussel) en schadevergoeding eisen. Afaik - naar wat ik gehoord heb - zal het bedrijf u dan contacteren om te vragen de zaak te laten vallen in ruil voor minnelijke schikking. ~100% van de bedrijven zal hierna niets meer van zich laten horen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Aangetekend schrijven, privacycommissie, politie, burgerlijke rechtbank, ... Sorry, maar als je zo veel moeite gaat doen voor één foutief verstuurd e-mailtje, dat met één klik van de muis verwijderd is, dan zou je beter je mentale toestand eens laten onderzoeken
Je kan je altijd afmelden voor commerciële e-mails, maar dergelijke grote bedrijven blijven je e-mailadres altijd wel ergens bewaren.
Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
Je kan je altijd afmelden voor commerciële e-mails, maar dergelijke grote bedrijven blijven je e-mailadres altijd wel ergens bewaren.
Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik ga het niet zo ver drijven maar als je keer op keer uitschrijft en ze blijven mailen tot een medewerker manueel ingrijpt (en dat lijkt 3.5 jaar terug toch gelukt te zijn) dan loopt er toch iets duchtig mis en is het tijd dat ze hun systeem nakijken.nickz schreef:Aangetekend schrijven, privacycommissie, politie, burgerlijke rechtbank, ... Sorry, maar als je zo veel moeite gaat doen voor één foutief verstuurd e-mailtje, dat met één klik van de muis verwijderd is, dan zou je beter je mentale toestand eens laten onderzoeken
Je zou haast denken dat het kwade wil is.
Da's nog eens een idee, dat ik daar niet opgekomen ben.nickz schreef:Je kan je altijd afmelden voor commerciële e-mails
Daar gaat de hele thread over. Not a F**k is given door TN.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Ik heb dit ook gehad bij Mobistar. Verschillende keren afgemeld, maar ik bleef e-mails ontvangen. Uiteindelijk dan eens een berichtje gestuurd naar hun Facebook-pagina en ik kreeg dan als antwoord dat ik in Gmail een filter kon instellen om hun e-mailadres te blokkeren...on4bam schreef:Ik ga het niet zo ver drijven maar als je keer op keer uitschrijft en ze blijven mailen tot een medewerker manueel ingrijpt (en dat lijkt 3.5 jaar terug toch gelukt te zijn) dan loopt er toch iets duchtig mis en is het tijd dat ze hun systeem nakijken.
Je zou haast denken dat het kwade wil is.
Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De mail is inderdaad snel gedelete... maar uiteindelijk moet TN gewoon zorgen dat het z'n klanten respecteert ivm commerciele mails.nickz schreef:Aangetekend schrijven, privacycommissie, politie, burgerlijke rechtbank, ... Sorry, maar als je zo veel moeite gaat doen voor één foutief verstuurd e-mailtje, dat met één klik van de muis verwijderd is, dan zou je beter je mentale toestand eens laten onderzoeken
Als dan iemand van TN persoonlijk aangeeft dat het adres verwijderd is dan kon dit ook nooit gebeuren.
Vermoedelijk zijn hier dus foutief gegevens gekopieerd van de klanten database naar de marketing database (zonder rekening te houden met de verzoeken geen commerciele aanbiedingen meer te krijgen). Je zou denken dat dergelijke bedrijven zo'n dingen netjes op orde hebben maar je zou versteld staan hoeveel databases er soms circuleren binnen een bedrijf... tot en met bestandjes op medewerkers hun individuele PC's.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Tja, zo werkt het systeem niet, hé.nickz schreef:Uiteindelijk dan eens een berichtje gestuurd naar hun Facebook-pagina en ik kreeg dan als antwoord dat ik in Gmail een filter kon instellen om hun e-mailadres te blokkeren...
Ik heb ondertussen hun adres weer laten bouncen, ik zie de mail dan niet meer en zij krijgen de foutmelding terug.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Tja, mentaal gezond of niet, het is de enige manier die de wet voorziet om je uit te schrijven van zo'n zaken. Met andere woorden: doe het op die manier, en je kan nadien gebruik maken van alle bescherming die de wet je voorziet. Als je het doet op de manier van de verzender ("unsubscribe" link klikken en de kous is af) is dat niet het geval.nickz schreef:Aangetekend schrijven, privacycommissie, politie, burgerlijke rechtbank, ... Sorry, maar als je zo veel moeite gaat doen voor één foutief verstuurd e-mailtje, dat met één klik van de muis verwijderd is, dan zou je beter je mentale toestand eens laten onderzoeken
Je kan je altijd afmelden voor commerciële e-mails, maar dergelijke grote bedrijven blijven je e-mailadres altijd wel ergens bewaren.
Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
Zelf genereer ik zo'n brieven nu wel ook met 1 klik (en het adres over te tikken), via een UNIX shell scriptje die dan een LaTeX document genereert met een template, die naar PostScript omzet en dan naar de printserver stuurt voor 2 exemplaren, en dan vervolgens automatisch archiveert met metadata op AWS S3.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Wordt niet aanzien als excuus, noch door de privacycommissie noch door de rechtbank (dat laatste wel afaik). De richtlijnen die aan de sector gegeven zijn zijn duidelijk: een blacklist van mensen die geen spam willen ontvangen bijhouden, en elke mailing daar op matchen.r2504 schreef:De mail is inderdaad snel gedelete... maar uiteindelijk moet TN gewoon zorgen dat het z'n klanten respecteert ivm commerciele mails.nickz schreef:Aangetekend schrijven, privacycommissie, politie, burgerlijke rechtbank, ... Sorry, maar als je zo veel moeite gaat doen voor één foutief verstuurd e-mailtje, dat met één klik van de muis verwijderd is, dan zou je beter je mentale toestand eens laten onderzoeken
Als dan iemand van TN persoonlijk aangeeft dat het adres verwijderd is dan kon dit ook nooit gebeuren.
Vermoedelijk zijn hier dus foutief gegevens gekopieerd van de klanten database naar de marketing database (zonder rekening te houden met de verzoeken geen commerciele aanbiedingen meer te krijgen). Je zou denken dat dergelijke bedrijven zo'n dingen netjes op orde hebben maar je zou versteld staan hoeveel databases er soms circuleren binnen een bedrijf... tot en met bestandjes op medewerkers hun individuele PC's.
Wel, "zij" zien die foutmelding nooit, toch geen mens. Als je geluk hebt gebruiken ze een deftig mailingsysteem dat inderdaad bounces processed en de emails van de lijst haalt (toch bij een hard bounce). Voor hetzelfde geld komt uw bounce ook gewoon in een zwart gat terecht. Als de string "optiext" in de unsubscribe link staat (een mailingsysteem zeer populair in Belgie en nergens daarbuiten) dan is het een zwart gat.on4bam schreef:Tja, zo werkt het systeem niet, hé.nickz schreef:Uiteindelijk dan eens een berichtje gestuurd naar hun Facebook-pagina en ik kreeg dan als antwoord dat ik in Gmail een filter kon instellen om hun e-mailadres te blokkeren...
Ik heb ondertussen hun adres weer laten bouncen, ik zie de mail dan niet meer en zij krijgen de foutmelding terug.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Dus jij hebt daar speciaal een script voor geschreven, een template opgesteld en dan doe je nog telkens de moeite om het postadres op te zoeken, over te tikken, die brief in een envelop te steken, daarmee naar de post te gaan en meer dan 6 euro te betalen voor een aangetekende zending? Straf! Ik wist echt niet dat er mensen bestaan die zich met zo'n dingen bezig houden, maar alleszins toch bedankt om zo te strijden tegen ongewenste e-mailsCCatalyst schreef:Zelf genereer ik zo'n brieven nu wel ook met 1 klik (en het adres over te tikken), via een UNIX shell scriptje die dan een LaTeX document genereert met een template, die naar PostScript omzet en dan naar de printserver stuurt voor 2 exemplaren, en dan vervolgens automatisch archiveert met metadata op AWS S3.