waarom al die klonen ?

Plaats reactie
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Ik ben nu nog maar net in dit VoIP wereldje gesukkeld en één ding wat ik werkelijk verbazend vindt zijn al de betamax/dellmonte clonen..

Hoe blijven die mannen draaien ? Ik dacht met internetcalls een goedkope GSM provider gevonden te hebben, maar naar wat rondzoeken kom ik op voipyo nog beter uit, gaan die mannen er van uit dat ze allemaal net een klein graantje kunnen meepikken ? Hoe zit dat business model in elkaar ? want ik zou denken dat met een rate van 0,007 euro per minuut er niet veel marge overschiet. (voorbeeld is rate naar franse GSM's bij voipyo, hetgene wat ik specifiek opzocht)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het zijn geen klonen, het is allemaal dezelfde bedrijf.

Ze targeten met ieder "kloon" een aparte publiek. Maar zoals je al kunt raden, de meeste bellen naar verschillende plaatsen, dus ze moeten dan een 3 accounts aanvragen.
Wat winnen ze daarbij? Je herlaadt elke account 1x in ruil voor freedays, maar ze krijgen 3x zoveel geld binnen ipv eenmalig.

Trouwens:
ze differentieren nog verder het aanbod.
Zo is bv.
Problem with SIP calling
VoipYo doesn’t support calling via the SIP protocol.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

well snap, had ik nog niet gezien. de snoodaards.

Dus ze hebben de markt gepakt, en ipv met één goed offer te komen worldwide komen ze met 70(+) offerings die allemaal een beetje degelijk zijn voor een stukje van de wereld met een specifieke setup etc.

edit: geen slechte tactiek van hun by the way.

Edit2: het ziet er dan naar uit dat voor franse GSM's ik bij voipwise moet zijn. daar is het 0.01 zonder btw.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wat je best kan doen is nu een keuze maken, op basis van de huidige prijzen, en jouw huidig belprofiel.
Van zodra je krediet (bijna) op is, moet je gewoon opnieuw gaan kijken of er geen betere optie is, en eventueel een nieuwe account aanmaken.

Je moet wel telkens een nieuwe username gebruiken.
Na enkele jaren heb je dan wel tientallen accounts ... en om verwarring te vermijden welke account bij welke betamax cloon hoort, gebruik ik telkens de afkorting in de username: philippe_pv, philippe_ic, philippe_ev, enz (PoivY, Internetcalls, easyvoip ...) :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Onthou die tip van Philippe, heeft mij ook al misérie gespaard :)

kdr_poivy
kdr_internetcalls
kdr_easyvoip

Gewoon de initialen gebruikt :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

gohjah, ik gebrkuik keepass om mijn wachtwoorden te stockeren. Mijn username bij internetcalls is Yy3X1 (gewoon eerste stukje van de ingebouwde password generator)

heb een apart folderke voor de VoIP providers voorzien, want ik denk idd dat dat er een hoop gaan worden.

Kan ik veronderstellen dat aangezien heel die rimram allemaal Delmonte is dat dit feitelijk over hetzelfde netwerk gaat en er dus geen kwaliteitsverschil is ?
Laatst gewijzigd door boran_blok 12 jul 2012, 16:28, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

boran_blok schreef:Kan ik veronderstellen dat aangezien heel die rimram allemaal Delmonte is dat dit feitelijk over hetzelfde netwerk gaat en er dus geen kwaliteitsverschil is ?
Klopt!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Nee, klopt niet ! Er zijn wel degelijk Dellmont providers die een andere kwaliteit hebben. Zoals bv. bij https://www.voippro.com kan je kiezen tussen een 'grey', 'standard' en 'premium' route, ieder met verschillende tarieven.

PS: Het is niet Delmonte van de ananas in blik hé, het is Dellmont :lol:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

somewhat on topic, ik heb bij het rondzoeken dit artikel gevonden:
http://wholesip.blogspot.be/2011/05/meg ... lmont.html

vooral het volgende stukje intrigeert mij:
The marketing strategy of Betamax/Dellmont in the past has been very simple and quite effective.

a) Post ridiculously low rates for international calls.
b) Maintain the rates until the "word of mouth" gets effective.
c) Hype the rates, when enough money is in the system, to make a profit for the previously extremely low rates
Waarbij ik vermoed dat Hype in deze context staat voor verhogen.

aangezien er hier al enkele VoIP veteranen zitten. Hebben jullie dat al tegengekomen dat de calling rates naar omhoog gaan ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

VOiD schreef:Er zijn wel degelijk Dellmont providers die een andere kwaliteit hebben. Zoals bv. bij https://www.voippro.com kan je kiezen tussen een 'grey', 'standard' en 'premium' route, ieder met verschillende tarieven.
Ik denk dat het verschil vooral te maken heeft met welke interconnectie partners ze gebruiken.
Vooral naar exotische bestemmingen (Africa, Zuid-America) kan er een groot verschil zijn tussen goedkope en kwalitatieve carriers.
Voor wat betreft de normale Europese bestemmingen, denk ik niet dat er een groot verschil zal zijn tussen de verschillende Dellmont brands.
boran_blok schreef:aangezien er hier al enkele VoIP veteranen zitten. Hebben jullie dat al tegengekomen dat de calling rates naar omhoog gaan ?
Ik herinner mij geen spectaculaire verhogingen (vb van 2 cent naar 20 cent) .. maar de prijzen veranderen wel eens (vb free destinations die plots niet meer gratis zijn). Maar als je ons advies volgt moet je je dat niet aantrekken .... je moet gewoon af en toe een (2* per jaar?) de tarieven vergelijken, en wisselen waar nodig.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zelfs bij verdubbeling blijft het belachelijk goedkoop.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Of de andere providers belachelijk duur eerder...

Soms zie ik wel eens prijsverhogingen maar dan gaat het bv. van 12 naar 13 cent per minuut. Tenzij je echt veel naar één bestemming belt zou ik me niet bezighouden om voor iedere bestemming een andere providers te nemen. Ik beperk mij tot een 2-tal Betamax providers icm. de bekende Belgische & OVH :)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

weljah, maar we hebben redelijk wat familie in frankrijk zitten, dus een goede provider voor GSM's naar daar is wel handig.

Ik ga mij ook wel beperken tot enkel GSM's BE en FR en dan gewoon OVH.

Het lijkt mij qua redundantie ook altijd wel handig om meerdere VoIP providers te hebben, als er ooit een outgoing probleem zou zijn met OVH.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

boran_blok schreef:
The marketing strategy of Betamax/Dellmont in the past has been very simple and quite effective.

a) Post ridiculously low rates for international calls.
b) Maintain the rates until the "word of mouth" gets effective.
c) Hype the rates, when enough money is in the system, to make a profit for the previously extremely low rates
Waarbij ik vermoed dat Hype in deze context staat voor verhogen.

aangezien er hier al enkele VoIP veteranen zitten. Hebben jullie dat al tegengekomen dat de calling rates naar omhoog gaan ?
weet niet waar je deze 'strategie' gevonden hebt, maar dat wordt al paar jaar gezegd door de vijanden, maar eigenlijk is er amper iets gewijzigd op de 2 jaar dat ik er gebruik van maak
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

zie de link boven die quote.

was wat aan het rond googelen, en ipv zomaar voor waar aan te nemen wat ik lees vraag ik het hier eens na bij de mensen met ervaring eh ;)
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

boran_blok schreef: aangezien er hier al enkele VoIP veteranen zitten. Hebben jullie dat al tegengekomen dat de calling rates naar omhoog gaan ?
Ik had Voipbuster (niet de VoipbusterPro) van 2006 tot 2012. Op een bepaalde momenten werden de freedays voor België afgeschaft (niet verlopen), en deze waren aan een redelijk hoge prijs, dat merk je pas als je krediet op is. Een paar maanden later waren het dan opnieuw freedays. Ook de SMS-jes verdubbelden voor een aantal maanden in prijs. Het was niet echt een regel en gebeurde af en toe. De 2 laatste jaren is er voor zover ik me herinner niet echt iets dergelijks gebeurd. Dus, in het oog houden zou ik zeggen. Het eenvoudigste is je history checken: daar staat de prijs bij.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Misschien een tipje (is elders op het UB forum ook wel al eens aangehaald): http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html

Ideaal om de verschillende betamax/dellmont klonen met elkaar te vergelijken. Je kan ook een email adres instellen om een mail te krijgen als er iets veranderd.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Voor fr gebruikte ikzelf Voipwise: Gratis naar fix tijdens freedays, en 1ct/min naar mobile. Geen connectiekost.
Belgische vaste lijn is er ook gratis tijdens de freedays (120dagen)
Afbeelding
NielsH
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Om een vergelijking te maken tussen de tarieven gebruik ik liever http://www.betamax.pl/cennik_lista dan de voornoemde url.

Op http://www.betamax.pl/cennik_lista worden wel de connectiekosten aangegeven (hoewel verwaarloosbaar klein toch niet onbelangrijk).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

2Flip schreef:Voor fr gebruikte ikzelf Voipwise: Gratis naar fix tijdens freedays, en 1ct/min naar mobile. Geen connectiekost.
Belgische vaste lijn is er ook gratis tijdens de freedays (120dagen)
Internetcalls in het interessantste momenteel, voipwise is duurder.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

@ Silencer: Ik veronderstel dat jij het hebt over BE. De TS heeft het over FR. En dan is 1ct/min nog altijd goedkoper dan 14ct/min (GSM).
Afbeelding
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

en IDD voor FR GSM ben ik ook voor VoipWise gegaan, ik zit dus bij InternetCalls voor BE GSM en VoipWise voor FR GSM. Voor vaste nummers gebruik ik gewoon OVH.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

NielsH schreef:Om een vergelijking te maken tussen de tarieven gebruik ik liever http://www.betamax.pl/cennik_lista dan de voornoemde url.

Op http://www.betamax.pl/cennik_lista worden wel de connectiekosten aangegeven (hoewel verwaarloosbaar klein toch niet onbelangrijk).
Goeie tip NielsH!
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
nete
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer

Ook eens kijken naar FreeVoipDeal, een goeie HALVE cent naar Belgische GSM'S.....
bogy
Member
Member
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Ik heb een eigen betamax label en bepaal dus zelf prijzen...

:)
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Kan je dan ook zelf bepalen welke route dat je gebruikt, als ik dan kijk op die wholesale website enzo:

GREYroute
Standard
Premium

Indien ja wat gebruiken dan de meeste betamax clonen, Greyroute waarschijnlijk aangezien deze de goedkoopst is. Zijn er betamax labels die wel meer kwaliteit bieden, of moet je dan meer richting localphone en andere niet betamax clonen gaan..
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”