Synology icm Scarlet verbindt niet naar de buitenwereld

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
mrmo
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

hey, ik heb sinds een week Internet VDSL2 van scarlet, ben overgestapt van telenet. Alles werkt, mijn laptop, pc, en dreambox kunnen op het internet alleen mijn Synology geraakt niet op het internet. Ik heb de synology ds210j. Ik heb hem in dmz geplaatst, en heb ook nog portforwarding geprobeerd maar ook dit werkte niet. Na wat lezen had ik besloten een Linksys WRT320N aan te schaffen en die te voorzien van DD-wrt en deze via PPPoE te laten verbinden met de sagem. dat is me nu allemaal wel gelukt, maar het probleem met de synology blijft zich voordoen. Ook kon ik voorheen met telenet een map vanuit de synology mounten in mijn dreambox via het NFS protocol, ook dit lijkt niet meer te werken na mijn overstap. Wel kan ik met mijn laptop en pc de gemounte mappen bereiken in windows verkenner. synology heeft een fixed ip 192.168.1.100 intern is de Synology wel bereikbaar via het webinterface maar ik kan mijn synology niet via het internet bereiken ondanks ik poort 5000 heb opengegooit.

alvast bedankt voor jullie hulp
grtz mrmo
ElFrikandel
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Je kan eerst eens proberen te pingen van buitenuit naar je LinkSys, om te zien of je die kan bereiken, naar het IP adres van de WAN of naar de hostname als je DynDNS gebruikt. Eerst moet dat lukken vooraleer je moet kijken naar portforwarding.
mrmo
Starter
Starter

ik heb via een website mijn ip gepingt, dit zijn de resultaten:

1 64 bytes from ip-xx-xxx-xxx-xx.dsl.scarlet.be (xx.xxx.xxx.xx): icmp_req=1 ttl=56 time=71.0 ms
2 64 bytes from ip-xx-xxx-xxx-xx.dsl.scarlet.be (xx.xxx.xxx.xx): icmp_req=2 ttl=56 time=71.3 ms
3 64 bytes from ip-xx-xxx-xxx-xx.dsl.scarlet.be (xx.xxx.xxx.xx): icmp_req=3 ttl=56 time=71.2 ms
4 64 bytes from ip-xx-xxx-xxx-xx.dsl.scarlet.be (xx.xxx.xxx.xx): icmp_req=4 ttl=56 time=71.1 ms
5 64 bytes from ip-xx-xxx-xxx-xx.dsl.scarlet.be (xx.xxx.xxx.xx): icmp_req=5 ttl=56 time=71.6 ms
6 64 bytes from ip-xx-xxx-xxx-xx.dsl.scarlet.be (xx.xxx.xxx.xx): icmp_req=6 ttl=56 time=71.4 ms
7 64 bytes from ip-xx-xxx-xxx-xx.dsl.scarlet.be (xx.xxx.xxx.xx): icmp_req=7 ttl=56 time=71.2 ms
8 64 bytes from ip-xx-xxx-xxx-xx.dsl.scarlet.be (xx.xxx.xxx.xx): icmp_req=8 ttl=56 time=71.2 ms

grtz mrmo
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Lukt het wel als je de router een ip-adres laat toekennen aan je NAS ipv een fixed ip adres te gebruiken?
mrmo
Starter
Starter

nee, ook dan lukt het mij niet
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer: