Politiek wil positie tv-zenders versterken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
niceguy
Starter
Starter
Bedankt: 4 keer

Volledig eens met Jack & Wied.

Hier ook Freesat & DVB-T voor VRT (Panasonic TV met ingebouwde Sat & DVB-T Tuner). Opnemen probleemloos op externe drive via USB.
Verder DirecTV met PVR via Slingbox vanuit New York (55 HD kanalen)

Indien de Vlaamse zenders niet FTA en in HD uitzenden heb ik geen interesse.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Waarom zou de ene de andere moeten volgen ?
Je hebt gelijk het was wat kort door de bocht er is nog een 3e mogelijkheid :
tvv kan zich niet aanpassen en zal de vergoeding die het de zenders zal moeten betalen doorrekenen aan zijn klanten.

Opnieuw : wie gaat dat betalen ?

Je kunt zeggen : de klant zal die rekening wel betalen, maar ik denk niet dat TV Vlaanderen zomaar dit soort beperkingen zal inbouwen.
Ik denk eerder dat ze dan gewoon een proces gaan voeren tegen de Vlaamse regering, en dat kan weer een hele tijd duren.

Wie dat gaat betalen speelt geen rol voor de vragende partijen he. Wie ging de rookafzuiging en later rookhokken enzv in de horeca betalen? Als ze niet betalen komt het er niet zo simpel is dat. En als het er niet komt zijn ze in strijd met de wet(in dit tv decreet geval). tvv zal evenzeer in orde moeten zijn met de wet. Ofwel eigen decoders ofwel de diensten standaard in het pakket maar de pakketprijzen omhoog.

Als ze in proces gaan moeten ze dat met hun 3en doen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

niceguy schreef:Verder DirecTV met PVR via Slingbox vanuit New York (55 HD kanalen)
wat betaal je voor je abbo met zo'n slingbox ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer

Heronic schreef:Waarom zou de ene de andere moeten volgen ?
Je hebt gelijk het was wat kort door de bocht er is nog een 3e mogelijkheid :
tvv kan zich niet aanpassen en zal de vergoeding die het de zenders zal moeten betalen doorrekenen aan zijn klanten.
Maar jij gaat ervan uit dat het gaat om een verhoging van de tarieven.
Ik ga ervan uit dat het om een HD+ achtig systeem gaat, waarbij doorspoelen en/of opnemen of opnames bewaren à la carte kan uitgeschakeld worden door de zenders.
Een simpele tariefverhoging, daar denk ik dat TVV die wel zal doorrekenen, maar als het gaat over extra technische mogelijkheden voor de zenders (en dus minder voor de gebruiker) dan is dat een heel andere kwestie, dat vraagt bij TVV een heel andere hardware setup (CI+ en dergelijke).
Het is daarom dat het verhaal voor TVV anders is dan bij Telenet of Belgacom.
TN en BGC hebben door het gebrek aan vrije hardwarekeuze gewoon alle touwtjes in handen.
De software die ze moeten aanpassen moet misschien op een stuk of 4 verschillende hardwaremodellen draaien, dat is veel eenvoudiger dan wat TVV zou moeten doen.
TVV zou dan zelfs alle klanten moeten afstoten die niet via een "goedgekeurde" ontvanger plots afstoten, wat dan weer contractbreuk is.
Hoe moet TVV trouwens weten of iemand via een "goedgekeurde" ontvanger kijkt of niet ?
Er is geen terugkoppeling via netwerkkabel, zoals bij BGC of TN het geval is.

De vergelijking met de rookwetgeving in een café gaat ook niet op.
In een café is er één centrale plaats die moet aangepast worden om in orde te zijn met de nieuwste politieke rage.
Hier moet er plots bij elke klant iets veranderen.

Nu, wat mij betreft, hoop ik dat de distributeurs gewoon de wetgeving naast zich neerleggen (burgerlijke ongehoorzaamheid, maar dan op bedrijfsniveau).
Het wordt tijd dat de politiekers eens beseffen dat het niet meer kan zijn, dat zij volgens de waan van de dag anderen met torenhoge kosten opzadelen.
Zowel burgers/consumenten als bedrijven hebben recht op enige rechtszekerheid.
Het kan niet zijn dat men investeringen doet, en dat dan omwille van de een of andere gril van een of andere onbekwame politieker de wet verandert en de factuur naar de burgers of bedrijven doorgestuurd wordt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Er is geen regelgeving mbt tot al dan niet vrije keuze van hardware. Dus kan men zich daar ook al niet achter verstoppen om de wet te ontlopen. Het kan dus het zal. En ofwel zal tvv die investering maken ofwel vinden ze wat anders uit...
De vergelijking met de rookwetgeving in een café gaat ook niet op.
In een café is er één centrale plaats die moet aangepast worden om in orde te zijn met de nieuwste politieke rage.
Hier moet er plots bij elke klant iets veranderen.
Die cafe vergelijking sloeg op "wie gaat dat betalen?" en daarmee bedoelde ik in feite dat de geviseerden (cafe's in de vergelijking, aanbieders als tvv) hun plan zullen moeten trekken.

En om eens te stoppen met over punten en comma's te lullen :
Wat ik wil zeggen is : Wie er bij tvv (op legale wijze) vanonderuit denkt te komen zal eraan zijn voor de moeite.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Die vrije hardware, Heronic, is wel de sleutel van het verhaal.
Als ik mijn ontvanger kan kopen buiten TVV om, en op die ontvanger een softcam kan gebruiken (zoals bij een Dreambox het geval is), dan kan TVV die beperking technisch gewoon niet opleggen, want de opnamefunctie of doorspoelfunctie zit in de software in de ontvanger.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Dat had ik al begrepen maar wat is het punt dan?
Dat de wet een uitzondering zal voorzien voor tvv omdat ze de vrije keus van hardware gelaten heeft?
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Mijn punt is dat de wetgever in het beste geval zal moeten tevreden zijn met die beperkingen, maar dan enkel op de hardware die TVV zelf levert.
Op de rest (Dreambox, VU+, ET Trend,...) blijft de deur gewoon openstaan.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De politiek zou zich beter moeten bezighouden met belangrijkere zaken... :roll:

(ik hou me buiten de discussies aangezien ik al 1.5 jaar geen belgische tv meer kijk, alleen soms zet ik eens Discovery HD of NatGeo HD op, maar dat alleen om tijd te doden, meestal met laptop bij mij.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heronic schreef:Dat de wet een uitzondering zal voorzien voor tvv omdat ze de vrije keus van hardware gelaten heeft?
Inderdaad... in het beste geval... en van die 0.01% die alsnog reclame kan skippen gaan de zenders ook niet wakker liggen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

MClaeys schreef: Het gaat over een schoolcursus, niet over de eerste hit op Google :roll:
Waar de cursus in kaderd heb ik natuurlijk het gissen naar, maar ik kijk ook uit naar de verduidelijking. :)

Ik volg Boulder, het is maar te zien of tvv vlaanderen erbij genomen word, anders is het een hd+ verhaal.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

... en dan komen we inderdaad hierin terecht.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

9livesuni schreef: Ik volg Boulder, het is maar te zien of tvv vlaanderen erbij genomen word, anders is het een hd+ verhaal.
Als tvv, op hun gecertificeerde ontvangers de wil van de zenders kan volgen is dat meer dan genoeg hoor, en dat kunnen ze dus nu al perfect...
Nu, het gaat hem enkel om de centen, niet of de kijker al dan niet kan doorspoelen... ge gaat maw extra kunnen betalen..das alles.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Zal ervan ahangen hoe het op papier komt he..
Ze zoeken poen dus ik verwacht dat ze de "achterpoortjes" zijnde vrije hardware wel op een of andere manier zullen aanpakken (lees verplichting eigen hardware of flatfee welke dan weer doorgerekend zal worden in het abonnement.)
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb dat niet zo begrepen dat ze rechtstreeks poen zoeken, ook uit het antwoord van Telenet leid ik af dat het wel degelijk over controle gaat op opname en doorspoelmogelijkheden.
Het zou straf zijn dat vrije (hardware)keuze, wat de basis van de vrije markteconomie vormt, en waar digitale TV een uitzondering vormt op de regel, nu plots als een probleem gezien wordt.

Als het daarentegen toch een puur lineaire verhoging zou worden (extra abonnementsgeld), dan is er natuurlijk geen enkel beletsel voor TVV om dat toe te passen.
Eigenlijk, hee, hoop ik dat Telenet zegt van "kijk, wij willen die controlemogelijkheden wel inbouwen, maar alleen als iedereen het doet, en vermits TVV het niet kan doen, dan moet niemand het doen, want anders is het concurrentievervalsing."
En dan mag heel dat ontwerp van decreet naar de vuilbak, waar het thuishoort.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster

voorstel van decreet, dus het heeft nog een lange weg af te leggen. Hopelijk krijg je, al denk ik het niet, dezelfde beweging als tegen het actafront.

Maar het zou gaan over alle dienstverleners dus mocht dat decreet er doorkomen zal er heel wat veranderen. Op welk vlak das koffie dik kijken want er zal onderhandeld worden met de wetgeving als drukkingsmiddel. Maar zoals het nu uit ziet is ci+ een feit.

Mij zal het persoonlijk worst wezen, ik zal er toch niet het slachtoffer van worden, en de grote massa zal het wellicht wel slikken. De natte droom van vrije hardware keuze is hiermee dan defenitief van de baan.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

philippe_d schreef:Indien de Vlaamse commerciële zenders al van in het begin van de digitale televisie gevraagd hadden om al hun programma's zonder encryptie op de kabel te hebben, dan was het nooit zo ver gekomen.

Het feit dat de digitale kijker in Vlaanderen massaal via een digicorder (moet) kijken is de VMM hun eigen schuld, en nu zien ze de negatieve kant ?
Philippe,

Ik heb hier een officieel VMMA antwoord op (antwoord van tijdje terug):
dag Wouter,
Hierna een woordje uitleg:

Telenet versleutelt de signalen op onze expliciete vraag. Reden is dat de distributeurs van internationale programma's (films en series) dit uitdrukkelijk opleggen in de contracten die zij met ons afsluiten voor het uitzenden op een digitaal platform van hun programma's. Als wij de distributeur niet kunnen garanderen dat de programma's versleuteld zijn, mogen wij ze absoluut niet uitzenden via een digitaal kanaal. Dit kadert allemaal in de strijd tegen illegaal digitaal kopiëren van content.

MAAR… dit versleutelen heeft absoluut niets te maken met het feit dat Telenet zijn klanten verplicht om te werken met een Telenet Digibox of Digicorder! Het is technisch perfect mogelijk om een versleuteld signaal te decoderen via de Conditional Access Module (CAM) die in TV-toestellen zit of kan geplaatst worden. Alleen opteert Telenet er voor om dit niet toe te laten en verplichten zij hun klanten om gebruik te maken van Telenet apparatuur om het versleuteld signaal te decoderen. De reden daarvoor kennen wij als televisieomroep niet en dient door de kijker nagevraagd te worden bij Telenet zelf. Dat het ook anders kan bewijst bv. TV Vlaanderen. Daar zitten onze zenders ook versleuteld op maar verplicht TV Vlaanderen zijn klanten niet om TV Vlaanderen apparatuur aan te schaffen. Een TV Vlaanderen kijker kan in eender welke winkel een "CAM-module" aanschaffen en die in zijn TV-toestel of zelf aangekochte decoder plaatsen om naar onze zenders te kijken.
Die encryptie is dus inderdaad hun eigen vraag. Maar met de verplichte digibox/corder oplossing van Telenet zijn ze zelf ook niet gelukkig...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Telenet versleutelt de signalen op onze expliciete vraag. Reden is dat de distributeurs van internationale programma's (films en series) dit uitdrukkelijk opleggen in de contracten die zij met ons afsluiten voor het uitzenden op een digitaal platform van hun programma's. Als wij de distributeur niet kunnen garanderen dat de programma's versleuteld zijn, mogen wij ze absoluut niet uitzenden via een digitaal kanaal. ...
Hoe verklaren we dan dat de Duitse commerciële zenders (Sat1, Pro7, alle RTL's, etc ...) hun programma's onversleuteld mogen uitzenden op alle digitale platforms, zowel via antenne (DVB-T), via kabel (DVB-C) als via sateliet (DVB-S) ? Zij zenden toch ook dezelfde films en series uit .... Is er daar dan geen strijd tegen illegaal digitaal kopiëren van content ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

VMMa is ook geen vragende partij voor encryptie... het is gewoon TN die de zenders onder druk heeft gezet door hen allen een overeenkomst te laten tekenen dat ze de volledige verantwoordelijkheid dragen bij copyright schending indien TN het signaal niet mag encrypteren. De zenders hebben dan voor hun de eenvoudigste oplossing gezocht... laat TN het maar encrypteren dan hoeven wij de verantwoordelijkheid niet te dragen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Het blijft natuurlijk moeilijk om te achterhalen wie de waarheid spreekt(en dan nog is het de vraag of er überhaupt iemand de volledige waarheid spreekt).
Maar ik neem aan dat de illegale downloadmarkt voor Duits gedubte series/films niet zo groot is.
Tegenover Nederlandse ondertiteling waar je als gemakkelijker over kan kijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Stroper schreef:Maar ik neem aan dat de illegale downloadmarkt voor Duits gedubte series/films niet zo groot is.
Tegenover Nederlandse ondertiteling waar je als gemakkelijker over kan kijken.
Feit is dat alles gewoon beschikbaar is op internet lang voor het hier op TV komt...
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

philippe_d schreef:Hoe verklaren we dan dat de Duitse commerciële zenders (Sat1, Pro7, alle RTL's, etc ...) hun programma's onversleuteld mogen uitzenden op alle digitale platforms, zowel via antenne (DVB-T), via kabel (DVB-C) als via sateliet (DVB-S) ?
Ik ben er vrij zeker van dat de onderhandelingen voor de Duitstalige markt op een ander niveau worden gevoerd. Vergeet ook niet dat zij meestal gedubde series en films uitzenden.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

..gedubde films, ja...maar je kan wel de audio kiezen, origineel, engels , lukt bijna altijd :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Didymus
Elite Poster
Elite Poster

Neemt nog altijd niet weg dat de Duitstalige markt van een andere grootteorde is (ongeveer een factor 3) dan ons taalgebiedje.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Het blijft natuurlijk moeilijk om te achterhalen wie de waarheid spreekt(en dan nog is het de vraag of er überhaupt iemand de volledige waarheid spreekt).
Bij In-Di waren 32 zenders ongeëncrypteerd, waaronder VTM, 2Be, enz.
Toen Telenet het overnam, kon dat plots niet meer, en waren al die zenders zogezegd vragende partij om het te doen encrypteren.
Van de NOS zenders is bewijsmateriaal op het forum geplaatst dat het niet op hun vraag geëncrypteerd werd.
Ik denk dat het in deze wel duidelijk is wie de waarheid spreekt.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Daar gaat het niet over, de VMM heeft minder inkomsten omdat geen kat nog reclame wil maken op hun zenders. MMA minder inkomsten -> TN inkomsten blijven gelijk. VMM speelt het zwarte schaap en legt de oorzaak bij de digicorder van TN (wat natuurlijk wel meespeelt maar complete bullshit is) VMM wil gewoon hun mindere reclame inkomsten compenseren door hogere inkomsten te eisen van BGC/TN/TVV
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

boulder schreef: Van de NOS zenders is bewijsmateriaal op het forum geplaatst dat het niet op hun vraag geëncrypteerd werd.
Ik denk dat het in deze wel duidelijk is wie de waarheid spreekt.
Idd:
Beste Wouter,
In tegenstelling tot wat Telenet beweert is het hun eigen keuze.
Vriendelijke groet,
NPO- Directie Distributie & Uitzenden
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster

geen encryptie wil ook zeggen een duidelijk verbetering voor alle zwartkijkers, en dat zijn er een gans pak.
philippe_d
Moderator
Moderator

r2504 schreef:... het is gewoon TN die de zenders onder druk heeft gezet door hen allen een overeenkomst te laten tekenen dat ze de volledige verantwoordelijkheid dragen bij copyright schending indien TN het signaal niet mag encrypteren.
Dan biedt het recente wetsvoorstel de oplossing: als de zenders wettelijk "eigenaar" blijven van het signaal, dan hebben de distributeurs geen enkele verantwoordelijkheid meer voor de content .... dan valt dus het Telenet argument weg ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Op het gebied van encryptie zullen ze het wel met elkaar eens zijn hoor... nu encryptie hoeft niet slecht te zijn, uiteindelijk is dat geen beperking (als je er voor betaald) Het niet kunnen skippen van reclame of het niet kunnen opnemen van programma's is dat wel. Nu, dat gaan ze er in het parlement nooit doorkrijgen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke schreef:VMM wil gewoon hun mindere reclame inkomsten compenseren door hogere inkomsten te eisen van BGC/TN/TVV
Zo is het vaak tegenwoordig... ik verdiende vroeger veel met paard en kar... dus moet nu maar iemand extra betalen omdat mijn business model niet meer actueel is... IK WIL namelijk dezelfde inkomsten blijven hebben (tja, wie niet).
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ik snap het toch ook allemaal niet zo goed meer..

Hetzelfde geleuter alweer bij de melkboeren.. er is teveel productie en dus eisen ze quota of steun. Sommige sectoren waaronder nu blijkbaar ok de zenders lijken wel bevoorrecht. Hier kunnen de meeste kmo's enkel maar van dromen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

9livesuni schreef:geen encryptie wil ook zeggen een duidelijk verbetering voor alle zwartkijkers, en dat zijn er een gans pak.
Zouden er dan veel digitale zwartkijkers zijn ?
Die kunnen dan dus enkel de VRT zenders, Arte, CNN, CNBC en nog wat nichezenders zien ?
iceke schreef: Nu, dat gaan ze er in het parlement nooit doorkrijgen.
Denk je ?
Het parlement is vooral een stemmachine, dus als de partijen van de meerderheid dit willen doorduwen gaan hun parlementsleden gewoon op het "PRO" knopje duwen.
Laatst gewijzigd door a3ke 10 jul 2012, 19:36, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: posts samengevoegd ,laatste waarschuwing , gelieve hierop te letten !
philippe_d
Moderator
Moderator

Didymus schreef:Neemt nog altijd niet weg dat de Duitstalige markt van een andere grootteorde is (ongeveer een factor 3) dan ons taalgebiedje.
Ik denk dat je de duitstalige markt fel onderschat (DE + CH + AT) ....
9livesuni schreef:geen encryptie wil ook zeggen een duidelijk verbetering voor alle zwartkijkers, en dat zijn er een gans pak.
Dat vind ik nu ook geen argument. En hoe groot us het aantal zwartkijkers dan volgens U ? Dit kunnen alleen klanten zijn die ooit kabel televisie hebben gehad en het opgezegd hebben, en warabij TN "vergeten" heeft de kabel af te sluiten (of een TOF filter te steken)?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Of iemand die kabel aftapt, dat gebeurt ook.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: Zouden er dan veel digitale zwartkijkers zijn ?
Die kunnen dan dus enkel de VRT zenders, Arte, CNN, CNBC en nog wat nichezenders zien ?

Het parlement is vooral een stemmachine, dus als de partijen van de meerderheid dit willen doorduwen gaan hun parlementsleden gewoon op het "PRO" knopje duwen.
Geen idee, maar zonder encryptie zal hun aantal wellicht toenemen want waarom betalen als het vrij te ontvangen valt? Zwartkijkers hebben trouwens de beste zenders in digitale kwaliteit en het analoog aanbod. In de satwereld is men toch ook creatief om signalen te ontvangen, waarom zou dat niet voor de kabel opgaan.

Mocht het van de meerderheid uitgaan zou het dan geen ontwerp zijn ( met garandeerde meerderheid ) waar het nu zeker niet is gegeven dat ze er een meerderheid voor gaan vinden. Initiatief van enkelen.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:Ik denk dat je de duitstalige markt fel onderschat (DE + CH + AT) ....
Hoezo? Ruim 90 miljoen Duitstaligen versus een kleine 30 miljoen Nederlandstaligen. Daarom niet allemaal moedertaalsprekers, natuurlijk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het gaat hem niet over die 30 miljoen Nederlandstaligen... wel dat men hier een versie uitzendt die de orginele taal bevat (Engels) en dus kan gebruikt worden in gans de wereld... al geloof ik dat fabeltje ook niet (ik heb nooit iemand horen vertellen van een rip waar Nederlandstalige ondertiteling zou opzitten... rips komen gewoon uit het land van Hollywood zelf !)
Didymus
Elite Poster
Elite Poster

Dat heb ik ook nergens beweerd. Ik denk alleen dat de Duitse zenders op een ander niveau kunnen onderhandelen waardoor encryptie en andere beperkingen zelfs niet op tafel liggen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Op zich weinig zinvol... zo telt uiteindelijk de zwakste schakel (en die zit duidelijk in de US als je ziet dat de rips hoofdzakelijk daar vandaan komen).
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”