Tariefwijziging bij Proximus, contract bep. duur opzegbaar?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
1ce
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Vraagje: ik heb momenteel een Smile Together 10 met een contract van bepaalde duur. Het contract loopt af op 18/09/2012.

Ik ben van plan om over te schakelen naar Mobile Vikings, mijn MV sim-kaart ligt al klaar. Ik was nu aan het uitkijken naar begin september om over te schakelen.

Enkele dagen geleden kreeg ik mijn maandelijkse factuur van Proximus met daarin de mededeling van een tariefwijziging. Daarin staat het volgende:

'We herinneren er u aan dat u uw abonnement zonder extra kosten kunt opzeggen als u een aangetekende brief stuurt, ten laatste op de laatste dag van de maand die volgt op de eerste factuur met de aangepaste tarieven.'

Nu is mijn vraag: vanaf wanneer ten vroegste kan ik mijn aangetekende brief sturen? En hoe snel na de ontvangst van dat aangetekend schrijven wordt dat contract door Proximus dan opgezegd? Hoeveel tijd heb ik met andere woorden om de overgang (met nummerbehoud) te garanderen?

Als ik nu al de nummeroverdracht bij Mobile Vikings opstart, is dat dan contractbreuk?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ja, je moet aangetekend opzeggen om het contract te ontbinden .... je moet de aangetekende brief sturen ten laatste op de laatste dag van de maand die volgt op de eerste factuur met de aangepaste tarieven. wanneer de tariefwijziging ingegaan is weet ik niet
Laatst gewijzigd door xenne op 04 jul 2012, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
1ce
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

De tariefwijziging gaat in vanaf 1 juli. Betekent dit dat zeggen dat ik vanaf 1 juli al mijn contract kon opzeggen?

Stel: ik stuur vandaag dan mijn aangetekende brief, zal Proximus dan nog een maand lang het contract blijven verzorgen, zodat ik rustig de nummeroverdracht kan opstarten? Of is er het risico dat die dat binnen enkele dagen schrappen, zodat ik mijn nummer kwijt ben?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bij opzeg omwille van een wijziging van de algemene voorwaarden (steeds specifiek vermelden in uw aangetekende brief) is er van opzegtermijn geen sprake, dacht ik. ik zie er toch niets van staan in de algemene voorwaarden ....

Code: Selecteer alles

1.6. Wijzigingen van de voorwaarden van de overeenkomst of afschaffing van een tariefplan
BELGACOM verbindt zich ertoe om de klant via alle geschikte middelen op de hoogte te brengen van elke afschaffing van een tariefplan en de klant de datum mee te delen tot wanneer hij van tariefplan kan veranderen.
BELGACOM verbindt zich ertoe om haar klanten via alle geschikte middelen op de hoogte te brengen van wijzigingen aan deze algemene voorwaarden en verhogingen van de tarieven. Behoudens eventuele afwijkingen die door het BIPT (Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie) aan BELGACOM werden toegestaan, wordt deze informatie ten minste een maand voor de inwerkingtreding van de wijzigingen verstrekt.
De klant die, naar aanleiding van een wijziging van de algemene voorwaarden, die in zijn nadeel zouden zijn, de nieuwe voorwaarden van de opgelegde wijziging niet aanvaardt, mag het contract zonder boete beëindigen via een aangetekende brief gericht aan BELGACOM, ten laatste op de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen.
In geval van een verhoging van de tarieven heeft de klant het recht om zijn contract zonder boete op te zeggen, uiterlijk op de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van de gewijzigde tarieven.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

1ce schreef:De tariefwijziging gaat in vanaf 1 juli. Betekent dit dat zeggen dat ik vanaf 1 juli al mijn contract kon opzeggen?

Stel: ik stuur vandaag dan mijn aangetekende brief, zal Proximus dan nog een maand lang het contract blijven verzorgen, zodat ik rustig de nummeroverdracht kan opstarten? Of is er het risico dat die dat binnen enkele dagen schrappen, zodat ik mijn nummer kwijt ben?


Als je nu al een aangetekende brief wil sturen, dan moet je er expliciet bijzetten dat je je nummer wilt behouden.

Proximus zal jouw abonnement dan overzetten naar een prepaid formule (zodat je nummer behouden blijft). En dan kan jij je simkaart bij MV activeren.
Zo had ik het indertijd gedaan.
1ce
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Inderdaad, ik heb voor de zekerheid gebeld met de klantendienst van Proximus. Eerst ontkende ze dat er een tariefwijziging op mijn abonnement van toepassing was. Toen ik bovenstaand citaat vanop mijn factuur voorlas, bond ze in en was het plots toch mogelijk.

Ze voegde eraan toe dat ik een aangetekend schrijven moest sturen met daarin de vraag tot opzegging contract en expliciet melden dat je een aanvraag tot het overzetten van het nummer op een Pay & Go wil.

Indien ik het gewoon via Mobile Vikings had geregeld was het contractbreuk geweest en moest ik schadevergoeding betalen.
Indien ik het via een standaard opzegging met aangetekende brief had geregeld, dan was ik mijn nummer kwijt geweest.

Ik heb dan even later teruggebeld en gevraagd of het mogelijk was om mijn huidig abonnement nu onmiddellijk om te zetten naar een Pay & Go. Dit was mogelijk zonder extra kosten wegens die tariefwijziging.

Vanaf middernacht zit ik dan op prepaid Pay & Go en ben ik verlost van mijn contract...

Bedankt voor de extra info iedereen. Wees heel voorzichtig wanneer je met een bestaand contract (postpaid) verandert van operator want voor je het weet ben je je nummer kwijt.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Dus heb je geen aangetekend schrijven gestuurd maar via de helpdesk je contract stopgezet en overgeschakeld op pay&go?
Everything that has a beginning has an end.
1ce
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Inderdaad Jelly, waardoor ik eigenlijk vanaf vandaag al zou kunnen overschakelen op Mobile Vikings. Eerst het krediet opgebruiken dat nu op mijn Pay & Go staat (5 euro).
jojojojo
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2012, 18:48

Hallo,

Bij mij vertelde proximus telkens iets anders, de ene zegt ja je kan je nummer behouden, de ander weet dan weer te vertellen dat ik inderdaad op een pay en go kaart dien over te stappen en die van vandaag beweerde dat dat ook niet gaat omdat anders iedereen gebruik zou maken van het kosteloos overschakelen.
Ze weten het zelf niet volgens mij, maar wanneer het misloopt voor mij, dan weten ze waarschijnlijk toch weer wel alles.

Ik denk dat ik gewoon alles nog even ga laten, contract loopt nog tot november, dat is nu ook weer niet waard om het risico te nemen dat we onze nummers kwijt zijn en boetes krijgen. (al onze klanten hebben deze nummers... tzou een dure grap worden...

Heeft er al iemand stopgezet met aangetekend schrijven en ben je tevreden?

Inderdaad : Opletten dus!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jojojojo schreef:Bij mij vertelde proximus telkens iets anders, de ene zegt ja je kan je nummer behouden, de ander weet dan weer te vertellen dat ik inderdaad op een pay en go kaart dien over te stappen en die van vandaag beweerde dat dat ook niet gaat omdat anders iedereen gebruik zou maken van het kosteloos overschakelen.

Eigenlijk is het eenvoudig:
  • contract opzeggen (vb met aangetekend schrijven) is altijd verlies van nummer (zelfs als wil je het nummer behouden).
  • nummer porteren is behoud van nummer, wordt geïnitieerd door de nieuwe provider, en geldt automatisch als een geldige opzeg bij de oude provider (met risico van boete indien datum niet gerespecteerd wordt).
  • contract wijzigen (vb van abbo naar pre-paid) is behoud van nummer (en van simkaart).
De veiligste manier van werken is dus inderdaad:
  1. eerst je contrcat omzetten naar prepaid (vb pay-and-go): het tijdstip van de omzetting heb je zelf volledig in de hand, zodat je boetes kan vermijden.
  2. daarna porteren naar de nieuwe provider: tijdstip in functie van je prepaid saldo (die je verliest).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Ik heb daarstraks met de klantendienst (6000) gebeld en ze vertelden me dat ik aangetekend moet schrijven, OOK voor over te schakelen naar Pay&Go.

Zou ik het morgen nog eens proberen? Dat ze me gewoon naar een pre paid omzetten, mijn facturen lopen altijd tot de 12de van elke maand, dus het is het ideaal moment. Als ik dan op Pay&Go zit kan ik probleemloos overschakelen naar waar ik wil.

Wat is dus de beste manier om van een abbonement naar een herlaadkaart te gaan bij Proximus? Ik heb trouwens ook in mijn laatste factuur dezelfde tekst als de topicstarter, dat ik mijn abbonement kostenloos kan opzeggen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

je kan uw abonnement kosteloos opzeggen ..... op voorwaarde dat je aangetekende brief stuurt met daarin de vraag tot opzegging contract omwille van wijziging algemene voorwaarden, én expliciet vragen tot overzetten van het nummer op een Pay & Go wil. dit is zeker de veiligste methode

1ce heeft het wel anders geregeld, maar mochten ze hem toch een verbrekingsvergoeding aanrekenen heeft hij geen been om op te staan want er is geen aangetekende brief gestuurd
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

verwerkingstijd van 3 tot 4 weken? Dus ik lig nog een maand onder contract eer ze mijn aangetekende brief verwerkt hebben.

Mag dat zomaar?
1ce
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Ledje, het kan misschien sneller op deze manier:

U kunt uw abonnement omschakelen naar een herlaadkaart, op voorwaarde dat uw laatste factuur is betaald. Ga naar een verkooppunt in uw buurt om het document "Conversie naar Pay&Go-kaart" te ondertekenen. Een omschakeling naar een Pay&Go-kaart gebeurt steeds om middernacht. Na de omschakeling zal er geen krediet op uw kaart staan; u kunt de eerste 24 uur enkel via herlaadkaart herladen.

Info gevonden op site Belgacom: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12684/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzQyMjEwMzUxL3NpZC9QX1RjMjMxbA%3D%3D
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Er is nu toch beweging; Mijn internet abbonement is stopgezet, maar mijn MTV GENERATION loopt wel door & dus sta ik niet op een Pay&Go herlaadkaart.

Nochtans explicitiet gevraagd in mijn aangetekende brief.

Hierbij wens ik een einde te stellen aan het contract Generation MTV15 en Internet on GSM Comfort.


Wat kan ik nu het beste doen? Bellen naar de klantendienst of langsgaan bij een proximus verdeler?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Begrijp ik dat nu goed en gaan de tarieven vanaf 6 augustus 2012 met 30% tot 150% omhoog voor bellen in/naar het buitenland?

http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/step/s_IPO_From_Abroad.page?
-> Vergelijk de huidige en de nieuwe tarieven
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Is de tarief wijziging voor buitenland eigenlijk een geldige reden om een opzeg te doen? Want momenteel zit de zus met een abonnement opgezadeld die ons ma niet meer wens te betalen, aangezien de zus geen controle heeft over haar belgedrag.
hgillijns
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2011, 21:12
Bedankt: 2 keer

Door de wijziging van de (tarief)voorwaarden heb ik ook mijn abonnement vervroegd kunnen opzeggen. Normaal liep het nog tot september 2013! Opgezegd via aangetekende brief waarin ik expliciet vermeld heb dat ik wou overstappen naar Generation Connect, met behoud van oproepnummer.

Alles is vlot en correct verlopen. Ik heb enkel een halve dag zonder mobiel internet gezeten. Mijn Internet on GSM Favorite (abo) was 's middags al gedeactiveerd terwijl de GC pas om middernacht werd geactiveerd.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Mijn opzegbrief ligt ook klaar, zal die zo snel mogelijk eens gaan versturen! Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen... hopelijk even vlot en correct!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je je nummer wil behouden en je wisselt van provider, vergeet dan niet je nieuw product eerst aan te vragen bij een andere provider, of je bent 'em kwijt.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Spannend... vorige week woensdag is de brief op de post gegaan, en deze namiddag viel m'n mobiel internet uit. Op de e-services staat nog wel m'n oude "mobile comfort 10" abonnement maar het mobiele data abonnement is niet meer te bespeuren...
hgillijns
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2011, 21:12
Bedankt: 2 keer

Vandaag een factuur gekregen met eindafrekening van mijn abonnement PLUS € 247 verbrekingsvergoedingen!

Volkomen onterecht natuurlijk. Ik ga ervan uit dat dit een administratieve dwaling is en door Proximus asap wordt rechtgezet...

http://tweetit.gillijns.be/?p=526

[Afbeelding Post made via mobile device ]
hgillijns
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2011, 21:12
Bedankt: 2 keer

BMaster schreef:Spannend... vorige week woensdag is de brief op de post gegaan, en deze namiddag viel m'n mobiel internet uit. Op de e-services staat nog wel m'n oude "mobile comfort 10" abonnement maar het mobiele data abonnement is niet meer te bespeuren...

Spannend inderdaad... Als het verloopt zoals bij mij, wordt je Pay & Go rond middernacht geactiveerd. Veel geluk!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Er is rond middernacht juist niets geactiveerd bij mij :-/ Als ik via wifi de hello app probeer te bekijken, krijg ik de melding dat ik via 3G moet aanloggen (terwijl dat zeker nog geen 30 dagen geleden gebeurd is). En als ik naar de e-services wil gaan kijken, krijg ik na het inloggen enkel "Error 404: Er is geen content beschikbaar". We zullen het voorlopig maar op het vroege uur steken zeker?

@hgillijns: ik dacht dat de opzegvergoeding max 150 euro kon bedragen tegenwoordig?
hgillijns
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2011, 21:12
Bedankt: 2 keer

Opzegvergoeding max. €150: dat dacht ik ook. Ik vermoed dat ze zowel voor gsm abo als voor de Internet on GSM optie kosten hebben aangerekend.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

update: zonet gemerkt dat ik ook niet meer kon sms'en en bellen. Dus maar even via de generation-connect site m'n kaart opgeladen voor 20 euro, in de veronderstelling dat de overstap gebeurd is (hoewel ik van proximus geen mail of sms of brief ontvangen heb hierover). Opladen gelukt, ik kan nu terug bellen en surfen via 3G. Echter, via de Hello! app geeft hij aan dat ik op P&G Zen zit, en ik zie er ook niets over mobiele data staan... hebben ze mij nu op een verkeerde p&g formule gezet?

EDIT: zonder bellen of sms'en is m'n krediet gezakt van 20 naar 19.90 euro. Wel even via 3G de hello! app gebruikt. Conclusie: mijn internet verbruik gaat van m'n krediet af en ik zit dus niet op generation connect... Dat wordt dus straks als ik even de kans heb maar eens bellen, tenzij Eva ondertussen op m'n PB reageert ...
hgillijns
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2011, 21:12
Bedankt: 2 keer

Je zit inderdaad op het verkeerde tariefplan. Had je in je opzegbrief duidelijk vermeld dat je naar GC wou overstappen? Klantendienst kan het alleszins oplossen.
 
Mijn Generation Connect was onmiddellijk actief en “opgeladen” met €20. Die €20 staat echter niet vermeld op mijn eindfactuur. Ik veronderstel dus dat ik mij nog kan verwachten aan een factuur van €20.
 
Ondertussen heeft Eva van Belgacom mijn probleem van verbrekingskosten al behandeld. Ik zou blijkbaar mijn opzeg maar pas vanaf 06/08 (datum van aanpassing van buitenlandse tarieven) mogen gedaan hebben. Ze gaan mij een creditnota sturen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb "Eva" al een bericht gestuurd hier op userbase, normaal krijg je daar vlot antwoord op, dus ik wacht nog even af. Ik denk dat ik op twitter gezien heb dat ze naar je gegevens vroeg, blij dat het op die manier toch snel opgelost is!
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

@BMaster, via #120# en #121# en #122# kom je ook veel te weten, bvb welk tariefplan je actief hebt staan (ter info).
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

#120# en #121# geven enkel maar info over de laatste herlaadbeurt en hoeveel krediet je nog hebt. #122# is interessant: "je hebt gekozen voor het tariefplan Pay&Go Zen"... leugenaars :-)

Edit: Eva laat weten dat ik vanaf morgen op Generation Connect zal zitten. Dus dat is hopelijk opgelost! Nu wachten wat m'n factuur gaat geven :)

Update 9/8/2012: Vannacht inderdaad een sms gekregen: "welkom bij generation connect", dus da's al in orde. MAAR... ik heb gisteren voor 20 euro opgeladen en heb daar natuurlijk geen 2GB internet en 2000 sms'en voor gehad omdat ik toen nog niet op generation connect zat... dus opnieuw werk aan de winkel voor Eva :-)

Update 9/8/2012 10u: Zonet een aantal sms'jes gekregen om te melden dat er na m'n oproep een aantal wijzigingen gebeurd zijn. Volgens de Hello! app en #120# lijkt nu alles in orde. Thanks Eva!
hgillijns
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2011, 21:12
Bedankt: 2 keer

Oef. Het is een moeilijke bevalling geweest, maar het is toch een mooi kindje, niet? :-D
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ik wacht nog even op m'n eindfactuur vooraleer ik ga juichen :)
hgillijns
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2011, 21:12
Bedankt: 2 keer

Als je voor 06.08 hebt opgezegd, is de kans groot dat je ook verbrekingskosten aan je been hebt...
Dave_S
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jul 2010, 10:56

Proximus rekent ons ook onterecht opzegvergoeding aan. Ik vind het straf dat ze zomaar hun eigen algemene voorwaarden naast zich neerleggen.
Echt schandalig.
Afbeelding
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Gisteren ook m'n eindfactuur gehad, en ook met opzegvergoeding. Wel maar iets van een 25 euro dacht ik... straks weer maar eens een berichtje naar eva sturen dus :-/

EDIT: Eva heeft het weer eens opgelost!
susperia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 aug 2008, 10:07

Mijn vriendin heeft op dit moment een abonnement van 10 euro per maand, maar dit is niet meer voldoende.
Ik wou dit overzetten naar een Mobile Comfort 15 met de promotie, maar dit gaat blijkbaar niet aangezien dit blijkbaar alleen voor nieuwe en pay&go klanten is.

Maar als ik dus haar abonnement nu opzeg o.w.v. de prijsverhoging en vraag om over te zetten op een pay&go voor het behouden van het nummer, dan kan ik vlak daarna toch een abonnement Mobile Comfort 15 nemen met de promotie.

Dan stel ik mij de vraag, waar is proximus/Belgacom mee bezig. Waarom laten ze niet toe om dit zonder deze administratieve rompslomp toe te laten !
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Omdat men weet dat er veel mensen zijn die het 'opgeven' wanneer men merkt dat er zoveel rompslomp aan te pas komt voor een voordeliger tarief...
Everything that has a beginning has an end.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”