Samsung galaxy tab opladen in auto: probleempje

Plaats reactie
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

Beste,

ik heb een Samsung Galaxy Tab p1000 (tweedehands aangekocht en werkt prima).
Enkel het opladen in de auto wil niet lukken.
Ik gebruik het bijbehorende onbeschadigde usb kabeltje en een usb car charger.
Andere toestellen worden wel correct opgeladen.

wie weet raad?

vriendelijke groeten
Eve
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Laadt die tab normaal dan wel op via USB ? Veel tablets die ik zie laden op via een andere aparte poort.

Het kan ook zijn dat je usb car charger niet voldoende amperage levrert om de boel op te laden, kijk eens op de werken oplader hoeveel ampere deze levert aan de 5 volt kant (zal normaal iets op staan in de trand van 220v 0.2 A - 5 v 1.5 A of zo iets) je car charger moet dan ook toch in die buurt kunnen leveran qua amperage.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Uw car-charger (dus niet het kabeltje) zal niet genoeg Ampére leveren om de tab op te laden.

Ook moet de car-charger de datapinnen van de USB poort kortsluiten, anders gaat uw tablet slechts 500 mA trekken om de charger niet te beschadigen (indien geen kortsluiting van die datapinnen, denkt uw tab of android phone dat er gewoon met een PC verbonden is).
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

inderdaad tab meld dat iets van "verbonden met pc"
kga car charger er eens bijhalen
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Je hebt dus eigenlijk een andere car-charger nodig.
Veel goedkope car-chargers sluiten de data-pinnen niet kort (dat kan je wel zelf oplossen als je wat creatief bent, maar als je niet weet met wat je bezig bent, raad ik je dat niet aan, het kan je tablet beschadigen).

Overlaatst kocht ik bij Belgacom shop een 12Volt USB lader voor 6,95 EUR en tot mijn grote verbazing sloot deze inderdaad de datapinnen kort.
Voor zo'n goedkope socket, vond ik dat toch best OK. De socket kan 2Ampere leveren, wat toch voldoende moet zijn om je tab op te laden.
Het is maar een suggestie, zonder reclame te willen maken.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Ik heb voor deze tab een cheap kabeltje gekocht waarbij je kan kiezen tussen 'laden' en 'data'.
Dit zodat deze ook eenvoudig kan opladen aan een laptop, oké trager, maar hij doet het. Mogelijk is dat ook wat, je gaat wel met veel langere laadtijden zitten.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”