Vragen aan Webvisie

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Het voorstel van Styno om te proberen via dit forum wat vragen van Webvisie beantwoord te krijgen vind ik een goed idee.
Mijn eerste vraag is aan Webvisie over de specificaties van ADSL2FIT.

Wat vindt Webvisie waaraan hun product moet voldoen qua snelheid en packetloss op een aansluiting waar het modem goed synchroniseert op minimaal 4096/512 met een ruime S/N ratio.

1- Is dit minimaal (ook 'savonds) 300kbit, 500kbit, 700kbit, 1Mbit, 1.5Mbit, 2Mbit of 3Mbit/s?

2- Hoeveel packetloss is aanvaardbaar.

Toelichting:
Snelheid: Wanneer je dit met andere Belgische ADSL aanbieders vergelijkt, bv Skynet, deze levert gemiddeld tussen 2250 tot 2650 kbit/s (ook 'savonds)
Bij Scarlet zit het tussen 2000 en 2650 kbit/s, bij de andere, wat grotere clubs ook zoiets.
Nou is het helemaal niet erg wanneer Webvisie een produkt verkoopt dat wat snelheid betreft een stukje lager zit, immers de andere zaken zoals downloadquota, uploadsnelheid enz. tellen ook mee.
Maar een download snelheid van 300kbit/s of lager (zoals hier momenteel s'avonds) is voor mij absoluut niet acceptabel, voor een ander misschien weer wel.
Door een duidelijk antwoord van Webvisie op deze vraag kunnen (aanstaande) klanten hun conclusies trekken.

Packetloss: Nu wat minder, maar een paar weken geleden was de packetloss enorm hoog. Momenten van 30% kwamen s'avonds voor. Dit vind ik een abnormale situatie. Maar regelmatig is s'avonds de packetloss tussen de 5 en 10%.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik ga van deze post de sticky maken, kan iedereen zijn vragen hier dan ook in posten


Hier worden enkel en alleen vragen naar webvisie gesteld, alles dat hier niet bij hoort wordt gewoon verwijderd!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
trigger
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 maa 2004, 15:52

Zitten sommige van de unlimited abo's nu effectief op smallband door een technische fout of niet (ik zit voor zover ik weet nog steeds met een unlimited contract). Indien ja, waarom krijg ik hier geen enkele melding van ?
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Limburg schreef:Het voorstel van Styno om te proberen via dit forum wat vragen van Webvisie beantwoord te krijgen vind ik een goed idee.

ff voor alle duidelijkheid: mijn voorstel was om vragen mee te geven aan de delegatie, niet om de vragen via dit forum te beantwoorden...

kan er iemand mijn post met vragen naar hier moven?

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Had ik niet eerder begrepen Styno.
Er is, denk ik, niets op tegen dat Webvisie in openheid alvast op het forum dit soort eenvoudige vragen beantwoordt?
Zolang geen vragen zijn over bv de verhouding Scarlet - Webvisie lijkt het me geen probleem.
In zo'n geval kunnen ze eenvoudig zeggen 'kunnen we niet beantwoorden'.
Een afvaardiging door enkele gebruikers zie ik persoonlijk niet zitten, ik zal me niet vertegenwoordigd voelen.
Er is immers geen structuur waardoor een redelijk aantal A2F gebruikers zouden kunnen afvaardigen?
In het verleden is al een poging door goedwillende mensen gedaan (dank u UB) maar uiteindelijk zijn we er niets mee opgeschoten, de vragen zijn toen beantwoord maar er is geen opvolging aan gegeven.
Ik denk dat door middel van deze 'vragen aan webvisie' we een platform kunnen maken voor een doorgaande communicatie tussen klanten en webvisie.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Limburg schreef:Er is, denk ik, niets op tegen dat Webvisie in openheid alvast op het forum dit soort eenvoudige vragen beantwoordt?

Als ze dat nodig vinden zullen ze dat wel doen, maar in het verleden hebben we hier al genoeg flames door zien onstaan. Verder blijf ik erbij dat een publiek forum niet de plaats is om support te leveren.

Limburg schreef:Een afvaardiging door enkele gebruikers zie ik persoonlijk niet zitten, ik zal me niet vertegenwoordigd voelen.

Vandaar nu net dat ik voorstel om dit vragenlijstje mee te geven aan de mensen die wel gaan. Ze steken hier hun tijd in, dus kan die beter nuttig gebruikt worden. En wees nu eerlijk, ze gaan helemaal niet om jou te vertegenwoordigen, ze gaan om nu eens met eigen ogen te zien hoe het daar aan toe gaat. Maar op deze manier ben jij (als thuisblijver) ook je vragen kwijt en is er achteraf geen discusie.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
A2F
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2003, 21:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Laat ons ff duidelijk stellen dat we bereid zijn algemene vragen hier te beantwoorden in zoverre ze hier beantwoordbaar zijn (dus vragen in de zin van waar zitten de problemen vallen sowieso al uit de boot). De bedoeling is echter om te antwoorden op de vragen die door de "afvaardiging" worden gesteld.

Tevens zullen "lokale" problemen hier niet behandeld worden, maar kan hier wel een aanzet gegeven worden tot. Van zodra we weten wie er waar een probleem heeft, zal dit verder met de betrokkene zelf worden afgehandeld en niet op dit forum. En dit om voor de hand liggende redenen.

Wel wil ik iedereen vragen om het spel zuiver en eerlijk te spelen en geen onjuiste dingen te posten. (zoals ondertussen al een paar mensen wel hebben gedaan...
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Kan er geen systeem komen om te melden dat je in de buurt van het datavolume komt bv als je aan 35GB zit, dat je gemaild wordt?
En een nauwkeurigere datavolume meter, die niet telkens met een ip-sessie werkt?

Mvg,
Snakehit
A2F
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2003, 21:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

@snakehit - zie mails met onze diensten van vandaag
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Vraag aan Webvisie/A2F over de Algemene Voorwaarden:

Uit de ADSL voorwaarden:
8. Bij het onderschrijven van een ADSL2FIT eXtra Small, ADSL2FIT Small of een ADSL2FIT Medium
abonnement verbindt de Klant zich ertoe de dienstverlening niet te zullen gebruiken om een dynamisch
IP-adres op permanente wijze te zullen gebruiken op een zodanige wijze dat de Klant over een vast IPadres
zou beschikken, alsook geen vast IP-adres te zullen gebruiken. Ingeval de Klant dit verbod zou
negeren, kan WebVisie bvba -volkomen naar eigen goeddunken -dit contract onmiddellijk en zonder
voorafgaande ingebrekestelling ontbinden ten nadele van de Klant, onverminderd het recht van WebVisie
bvba om schadevergoeding te eisen.

Bedoelt Webvisie hier (a) een mechanisme om steeds hetzelfde IP nummer vast te houden of (b) een dynamisch en veranderend IPnummer dat via DYNDNS of vergelijkbare diensten een naam krijgt en via die naam te bereiken is?
Indien dit laatste bedoeld wordt zullen de meeste mensen die een servertje hebben en daarvoor deze service gebruiken een probleem hebben, hun aansluiting kan naar 'eigen goeddunken' door Webvisie geschorst worden.

Verder ben ik nog steeds benieuwd naar een antwoord op de eerste vraag in deze thread.
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb ook een paar vragen voor Webvisie :

1) Is een downgrade van 8Mbit naar 4Mbit mogelijk, aangezien de snelheden quasi gelijk liggen?

2) Kan dit enkel op het einde van het contract, of is er een mogelijkheid om over te schakelen tijdens het abo-jaar?

3) Indien het nieuwe contract ingaat met de limieten gebeurt dit stilzwijgend of moet er opnieuw getekend worden?

4)Indien je weigert om te tekenen, wordt dan het contract ontbonden zonder kosten of moet er schadevergoeding betaald worden?

5) Gaan de 8Mbit-abo ook op 40gb limiet blijven, of gaat er in de toekomst een verhoging van de limiet komen?

6) Indien op smallband, blijf jullie dan verbruikt volume bijrekenen of niet?
A2F Staff

@ Limburg - Er kunnen geen garanties worden gegeven wat betreft snelheid (behalve op het KingSize-abonnement). Waarom niet? Simpel, ook wij krijgen die niet en je kan niks geven wat je zelf niet krijgt...
De verschillen in "snelheid" zijn een gevolg van een aantal technische factoren, waarvan oa. de opbouw van het onderliggend netwerk er een is. Aangezien dit een nogal technische verklaring heeft, gaan we het hoe en waarom hier niet uitleggen. (zij di ebij ons geweest zijn hebben een gedetaileerde uitleg hieromtrent gekregen en hebben ons achteraf allemaal bevestigd dat het quasi onmogelijk is dit "online" uit te leggen)

Het gaat dus overduidelijk NIET over dynamic DNS oplossingen, omdat je hier toelaat je IP-adres te wisselen. Er zijn echter een aantal systemen die je IP-adres gaan "enforcen" en die zijn dus niet toegelaten.
A2F Staff

@ Hologic -

1/2) Upgraden van een abonnement kan tijdens het lopende abojaar, downgrades pas op het einde van het abonnementsjaar

3) Het abo wordt stilzwijgend verlengd als het niet minstens 30 dagen voor het einde van het lopende jaar aangetekend werd opgezegd

4) Hangt af van de situatie... weigeren van tekenen?

5) ALLE abo's gaan op limiet, dus ook de bestaande 8Mbps abo's. De toekomst is de toekomst en dus nog voor iedereen onbekend...

6) Er is een inbegrepen datavolume van 40Gb, ga je er over betaal je bij. Hoeveel? Dat hangt af van jezelf, op smallband zal je heel wat minder moeten betalen dan als je je volumelimiet verhoogd... Waarom? Omdat het volume minder snel zal stijgen op "SmallBand"...
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

/OFFTOPIC:
Ik heb me een tijdje afzijdig gehouden, maar ik merk een zéér positieve evolutie van Webvisie uit...
Eerlijkheidshalve moet ik er ook bijvermelden dat mijn snelheden al enkele dagen enorm goed zijn te noemen en dat mijn probleem (en blijkbaar bij nog enkele) eindelijk lijkt opgelost te zijn.
Die open vragen naar A2F, zonder flames, is de meest eerlijke benadering voor eventuele problemen waar alle partijen mee gediend zijn ...
Als deze trend zich de komende weken voortzet, bied ik alvast mijn verontschuldigingen aan voor alle last dat ik hun bezorgd heb.
/OFFTOPIC
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Spacekiek schreef:/OFFTOPIC:
Ik heb me een tijdje afzijdig gehouden, maar ik merk een zéér positieve evolutie van Webvisie uit...
Eerlijkheidshalve moet ik er ook bijvermelden dat mijn snelheden al enkele dagen enorm goed zijn te noemen en dat mijn probleem (en blijkbaar bij nog enkele) eindelijk lijkt opgelost te zijn.
Die open vragen naar A2F, zonder flames, is de meest eerlijke benadering voor eventuele problemen waar alle partijen mee gediend zijn ...
Als deze trend zich de komende weken voortzet, bied ik alvast mijn verontschuldigingen aan voor alle last dat ik hun bezorgd heb.
/OFFTOPIC


Dit moet ik volledig beamen ! Sinds een paar dagen heb ik een snelheid die ik nog NOOIT voordien heb behaald en die ook enigzins stabiel is ! Verder kan ik alleen maar toejuichen dat er op een positieve manier communicatie is tussen de twee partijen ! Beide partijen krijgen meer inzicht in de soms nog heersende problematiek EN er werden reeds diverse problemen positief opgelost. Ik kan maar 1 ding zeggen : Doe zo verder Webvisie !!!! Op deze manier voelt de klant zich meer aangesproken en heeft hij minder tot geen reden om negatieve postings te doen. Laat ons hopen dat voor iedereen de positieve evolutie zich verder zet.

Inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Mss past die vraag hier niet maar toch is het een soort van vraag aan webvisie

Geraken jullie nog op de statuspagina?
bij mij hier niet, pagina kan niet worden weergegeven. Terwijl andere sites toch nog normaal vlotten.

Mvg,
Snakehit
A2F Staff

@Snakehit - Alles werkt normaal voor zover we kunnen zien... Ff je cache leegmaken?
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Ik geraak er nu terug vlot in doordat ik die limiet naar 48GB heb gebracht. Was terug op smallband.
Terwijl ik niets meer binnenhaal sinds onze emailcontact 2daags geleden. Komen er nog veel zulke ip-sessies binnen :s :-( :? :? :? :?
A2F
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2003, 21:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

@snakehit - wat bedoel je met IP-sessies?
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

dat bv telkens maar na een bepaalde tijd het data-volume upgedate worden. Bv ik zat gistern nog aan 46GB vandaag gaat het naar 47GB waardoor ik opnieuw op smallband terecht kom terwijl ik niets meer binnnhaal. Echt niets. Ik zou niet meer weten waar die 1GB vandaan komt, je verbruikt toch geen 1GB door een beetje te werken met msn en internet sites? :?

Het is vannacht terug gestegen. Terwijl PC aflag :? :eek:
A2F Staff

@snakehit - de weergegeven data is de data die wij binnenkrijgen, dwz. de traffiek die over je lijn gaat (in/out). Deze begint te lopen van zodra we een"start-record" binnenkrijgen en stopt met tellen van zodra we een "stop-record" binnenkrijgen. Als je PC af stond, stond dan ook je router af? Stonden alle PC's effectief af? of was je enkel "afgelogd"? Is er een draadloos netwerk? Zo ja, heb je dit (voldoende) afgeschermd? Zo nee, heb je al eens nagekeken of dit niet "mee gebruikt" wordt?
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Alle pc's stonden af. Ja, ik gebruik een router maar als alles af ligt, hoe kan ik dan nog uitgaande trafiek hebben. Draadloos netwerk gebruik ik niet. Volgens mij kan dat toch niet stijgen als er geen pc's aanliggen. Het netwerk moet altijd uit van mijn ouders 's nachts, ik bedoel daarmee dat alle pc's moeten worden afgesloten. Ik begrijp niet hoe het dan nog kan stijgen.
A2F Staff

@snakehit - Na controle is blijkt dat je verbinding weldegelijk openstond en dat er effectief heel de tijd data over de lijn is gegaan
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

wat? :eek: :eek: , dat er data over mijn lijn is gegaan??????
Hoe is dat nou mogelijk? Mijn router kan toch zelf niet beginnen verzenden? Dat is onmogelijk, ik zou bijgod niet weten waar dat vandaan zou komen :? :-(
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Mijn verbruik is terug gestegen met 40MB in 3uur. Terwijl ik enkel op msn gezeten heb en niets verstuurd ofzo. Eigenaardig, zijn er hier redenen voor?
A2F
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2003, 21:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

@snakehit - de weergegeven data komt perfect overeen met wat er aan traffiek over de lijn is gegaan. Van start-record, over alle update-records tot nu...
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Laten we hopen dat het niet meer stijgt dan want anders wordt dit een dure rekening. ik weet dat ik alles zelf in de hand heb. Maar die plotselinge knaller van +23GB heeft me toch doen schrikken. Zijn er tools die het verbruik meten aan de router? En niet aan de PC.
A2F
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2003, 21:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

@snakehit - welk merk? model?
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

TOPCOM
WEBR@CER 880 ISDN (4 port)

• ADSL ISDN LAN router
• 4 ethernet ports (10/100 Mbps)
• USB port
• DHCP server
• VPN support
• Up to 8 PVC’s
• Firewall
• All operating systems (USB only for Windows 98, Me, 2000, XP)

Ik heb al eens gemaild met hen over een verbruik-meter in hun router en ze zeiden van neen. De enige oplossing is een meter te plaatsen op alle pc's. Wat ook nodig zal zijn, want op het data-volume van de statuspage afgaan is een beetje gevaarlijk. Door dat er plotseling van de ene dag op de andere dag een groot verschil bij kwam. Daarom zou ik dat nu willen tegen beschermen

Mvg,
Snakehit

P.S: Ik apprecieer het echt van jullie, dat jullie meewerken aan een betere communicatie tussen klant en A2F, doe zo verder. Enkel op die manier kunnen we iets bereiken.
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Mijn verbruikte volume is terug gestegen in 2 uur met 200MB
Dit kan niet meer zo verder. Ik betaal me gewoon dood. Vertel me niet door een namiddag te surfen dat je 200MB kwijt geraakt. Morgen zit ik terug op smallband. Bijna 90% zeker wil zeggen in 2 dagen 1GB binnen door gewoon te surfen..... :? :? :? .

@ A2F: Controleer eens aub, wat ik allemaal zoal binnengehaald heb vandaag?

Volgens mij RIEN; misschien zien jullie meer. Wat zo kan dit echt niet meer

Mvg,
Snakehit
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Snakehit,

Heeft jouw router een ingebouwde firewall ? Zo ja .. misschien dat je eens kan zien naar de statistieken daarvan ? Wie weet word je belaagd door pings e.a. brol ? Probeer dan anders al eens af te zetten, m.a.w. dat je router niet meer reageert op pings van buitenaf. En staan zeker AL je pc's af ? Trek als test eens je router uit, maar laat je modem aanstaan .. en zie of er dan nog traffiek bijkomt ..

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Mr. Smith.

hologic schreef:3) Indien het nieuwe contract ingaat met de limieten gebeurt dit stilzwijgend of moet er opnieuw getekend worden?

4)Indien je weigert om te tekenen, wordt dan het contract ontbonden zonder kosten of moet er schadevergoeding betaald worden?


Ik denk dat A2F Staff, je vraag 4 niet perfect begreep. Daarom neem ik de vrijheid even hun antwoord te vervolledigen gezien mijn abbonement reeds hernieuwd werd. (been there, seen that :wink: )

Tenzij je ten laatste 30 dagen voor het aflopen van de abbonementstermijn je contract opzegt gaat een verlenging in van 12 maand. Dit gebeurt echter automatisch tegen de nieuwe voorwaarden. Er valt dus niks te tekenen. Dus kan je ook niet weigeren.
Je kan OF je contract tijdig opzeggen, OF tijdig melden dat je wil downgraden naar een goedkopere formule (onder de nieuwe voorwaarden), OF gewoon verdergaan MET de nieuwe voorwaarden, dus concreet met een datalimiet van 40Gb.
Als je op een andere wijze of een ander tijdstip je contract wil beeindigen heeft adsl2fit het recht een schadevergoeding te vragen. Namelijk de restwaarde van het door jou afgesloten jaarabbonement.

Ik neem aan dat diegene die wel iets hebben moeten tekenen allemaal mensen zijn die hun lijn geblokkeerd zagen wegens contractbreuk (lees illegale activiteiten op het internet) en dus vroeger dan normaal de nieuwe voorwaarden moesten aanvaarden wilden ze hun internetverbinding bij Adsl2fit kunnen behouden.

Verder kan ik A2F Staff alleen maar feliciteren met hun openheid en inzet hier op het forum.
Ik begrijp echter niet dat ze hier zoveel moeite doen om te antwoorden, terwijl hun telefoon zovaak niet beantwoord wordt. Ik neem aan dat dit komt omdat je niet kan kiezen wanneer de telefoon rinkelt, maar wel wanneer je hier een reactie plaatst, dus ben ik blij met de reacties hier op dit forum.
Mr. Smith.

@ snakehit
200Mb voor 2 uur gewoon surfen is inderdaad onlogisch.
Ik zie maar 3 mogelijkheden waarvan er slechts 1 plauzibel lijkt.

1) volgens mij heb je op een van je computers een of ander p2p programmaatje staan, bvb kazaa, wat discreet op de achtergrond mee opstart als jij je computer opstart. Dit kan zo bvb bij kazaa zo ingesteld worden bij de eerste installatie zonder dat jij er zelf erg in hebt. In 9op de 10 gevallen zie je wel een klein logootje in je systemtray, dus naast je klokje.
Die p2p programma's kunnen bestanden op je pc sharen met andere internet gebruikers. Meestal is dit enkel de bestanden die je zelf gedownload hebt via dit programma en die in een "shared" map staan. (Maar als iemand de settings van dat programma verprutst heeft kan het eventueel zijn dat iedere bestand op je computer geshared staat.)
In dat geval zou 99% van de traffiek op je pc upload moet zijn van jouw pc naar het internet. Als je windows xp hebt zou je eens ctrl-alt-del kunnen drukken en kijken of welke processen er allemaal draaien op je pc en het lijstje hier neertijpen.
2) heel onwaarschijnlijk; je bent het slachtoffer geworden van fxp- hackers, gasten die het internet afschuimen op zoek naar grote pc's die bijna altijd online staan en matig beveiligd zijn. Zij plaatsen dan op de vrije ruimte van je pc hun bestanden, bvb dvd's, en verspreiden die zo onder elkaar. Zoals ik zei, zeer onwaarschijnlijk. Die hackers zullen zich de moeite niet getroosten om jouw klein pctje die vaak uitstaat te gebruiken. Als je echter een grote harde schijf hebt en die toch vrij volzit kan je eens een zoekopdracht doen op je pc naar bestanden boven de 650Mb.
3) iemand sluit een pc aan buiten je weten en gebruikt dit om te downloaden op jouw kosten. Gezien je niet draadloos surft moet zou er dus ergens een draad teveel moeten zijn. Ook heel onwaarschijlijk dus.

Volgens mij zit je dus met 1, en volgens mij is dit zelfs Kazaa, gezien ik deze situatie ooit bij een vriend tegengekomen ben.

Gelieve dit topic verder terug naar de vragen voor adsl2fit te brengen
A2F
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2003, 21:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

@snakehit - er is idd. een heel pak uitgaande traffiek bij
sander

Mr. Smith. schreef:@ snakehit
3) iemand sluit een pc aan buiten je weten en gebruikt dit om te downloaden op jouw kosten. Gezien je niet draadloos surft moet zou er dus ergens een draad teveel moeten zijn. Ook heel onwaarschijlijk dus.


lol dit kon ik niet laten

ja dit lijkt me wel vrij realistisch, waarschijnlijk is er een inbreker in u huis gekomen en heeft een netwerkkabel gelegt naar ergens anders (misschien uw buren die aftappen), die zen dan snachts die kabel komen leggen en op die manier tappe die van u verbinding af ;)
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Ik gebruik geen KazAA, ik heb enkel vroeger DC++ gebruikt. Maar dit is nu ook al verwijdert. Ik weet het echt niet meer. Ik ben nu net terug van een fuif, die boring was, en er is terug 30MB bijgekomen :? :?
Wat wordt dit morgenochtend, ik heb alles al gecontroleerd van de kabels alles. alles, toch blijft dit stijgen

@ Sasuke: mijn firewall in mijn router is af.
Ik gebruik enkel nog zonealarm. Maar volgens mji kan dat het probleem niet zijn omdat ik weg was naar fuif en pc lag af en verbruikk is terug gestegen :s

Mvg,
Snakehit
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Elke seconde een DHCP-query?
Iemand die u plat aant pingen is met zware pakketjes?
Heb je al eens in veilige modus gestart en zo een tijdje laten lopen om te zien of er dan niets anders is?
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Neen,
Dus je bedoelt naar veilige modus gaan en pc daar een uur of 2 laten aanliggen en dan kijken of er iets bijgekomen is.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

200mb/uur aan pings... right...

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Kan allemaal.
Stel dat iemand de ping packet size zo heeft afgesteld dat er een stroom is van 30kB/s down dan komt dat neer op 105MB/uur.
Ik ben geen kenner, maar normaal bij een goede keuze van de packet size wordt er ook een antwoord verkregen (packet wordt dus ook teruggezonden) waardoor de up ook weer voor 30kB/s goed is.
In totaal dus makkelijk 200MB/uur.
De vraag is alleen of dit de oorzaak is (=> wie doet nu zoiets, waarom en hoe voorkomen).
Persoonlijk denk ik niet dat dit de oorzaak zal zijn, maar het was gewoon maar om aan te tonen dat het (volgens mijn beperkte kennis) mogelijk moet zijn zo'n traffiek te creëren louter door te pingen.
Het beste lijkt mij de router er tussen uit te halen, eens te sniffen terwijl je niets anders doet (voor een uurtje ofzo) en dan zal je waarschijnlijk wel meer te weten komen.
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”