Politiek (wie intereseert het nog ?)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Tim H. schreef:NVA heeft toch een voorstel om de senaat af te schaffen...
Voorzover ik me goed herinner wil het VB daar ook het één en ander aan verminderen ook om dezelfde mening.
Ge kunt ze kussen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Marlboro schreef:Jij hebt idd nog nooit iemand met een boerka gezien dat verbaasd me al helemaal niet.
Ik heb er al eentje in Blankenberge gezien, in walibi en een aantal weken nadien mijn jongste broer ook nog eens in datzelfde walibi.
Ben je zeker dat het niet de mascotte van Walibi was :lol:
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... iten.dhtml

:evil: :evil: :evil: :evil:

+ er is een vb'er overleden en op hln en co vinden bljkbaar meerdere mensen zoiets grappig en leuk, hartverwarmend klikken ze aan.
Ge kunt ze kussen
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Daarom lees ik dus nooit die reacties op hln, 1 bende retards met slechts nu en dan een persoon met iets of wat intellect. Was op het artikel van mijn neef zijn motorongeluk ook, iedereen maar aan het vitten op de motorrijders en dit en dat en dant zijn eigen schuld was en ze wensten hem een verlamming voor het leven toe tot zelfs dood :roll: terwijl in het artikel duidelijk stond dat men neef niet in fout was. Ik kan u zeggen dat ik op die moment furieus was en hln.be is hier sindsdien niet meer open geweest. Mensen kunnen zich te makkelijk verschuilen achter hun computer, hetzelfde met cyberpesten.
Marlboro schreef:Waar ik een hekel aan heb en steeds dat zelfde cassetteke staat te draaien; alle waar zeg ik alle, waar gebruik ik het woordje alle? Nergens, iedere keer opnieuw in iedere topic op iedere fora krijg ik datzelfde te horen; Alle, ik heb het niet over alle daarom zet ik het er ook niet bij net zoals slechte autochtonen bestaan niet, waar heb ik dat gezegd? Aantonen aub.

En u puntje 2; wake up, wij zijn een oppositie partij, dat zou er nog aan mankeren dat wij of andere oppositie partijen over ander partijen lof gaan spreken haha.
Je spreekt algemeen, wat overkomt als "alle", niet enkel in uw post hoor, overlaatst op een pamfletje van het VB was het erger, jammer genoeg niet bijgehouden.
En oppositie of niet, ik erger mij daar aan bij alle partijen, men moet met politiek bezig zijn in plaats van enkel modder gooien, iets wat tegenwoordig geen enkele partij meer snapt. Ik richt mij in dat 2e punt dan ook niet alleen op het Vlaams Belang maar op de partijen in het algemeen, dat staat er dan ook duidelijk.
Marlboro schreef:Jij hebt idd nog nooit iemand met een boerka gezien dat verbaasd me al helemaal niet.
Ik heb er al eentje in Blankenberge gezien, in walibi en een aantal weken nadien mijn jongste broer ook nog eens in datzelfde walibi.
Tis niet er daar duizenden lopen met een boerka maar laat het toe en je weet wat het resultaat zal zijn na xxx tal tijd, in andere landen waar het mag heeft men al meermaals overvallen gepleegd in boerka, lekker makkelijk, ze zijn niet herkenbaar en ze kunnen zo overal binnen zonder iemand het ergste denkt,feit is, er is een wet gestemd ook door de andere partijen en daar moet men zich aanhouden. Aangezien jij hier nu zegt het geen probleem is oke, dan mag ik vanaf vandaag sneller rijden dan ik mag, ik kan mijn rijbewijs niet kwijt raken en krijg geen boete? Deal?
Ik zeg dat het mij totaal niet kan schelen wie wat draagt, of dat nu een boerka is of een zwemshort met teenslippers. Zolang ze zich aan de regels houden, ik draag geen boerka dus ik ken die regels niet. Ik meen ooit te hebben gelezen dat het mag maar dat ze bij een identiteitscontrole zich kenbaar moeten maken, als dat de regel is dan moeten ze zich daar aan houden punt uit. Ik trek me dat verder niet aan. En waarom verbaasd het u niet dat ik nog nooit iemand in boerka gezien heb? :roll:
Marlboro schreef:En dan uw laatste commentaar is er helemaal over en het verbaasd me alweer niet je je zelf niet eens de vraag stelt; wat heeft dit nog met school te maken? Ik heb dit (gelukkig) vroeger nooit gehad op school ze, nu is het van moeten om er toch maar de multicul in te stampen bij die jongen kinderen, kinderen dwingen om halal te eten en ja ik weet wat halal is, het gaat dus niet over smaken want die verschillen, das nog iets wat hier niet mag, de manier waarop vele moslims slachten.
Op school hoort zo ne zever gewoonweg niet thuis.
Ik stel me wel de vraag "wat heeft dit met school te maken", ik zeg dat er met de directie dan gepraat moet worden of andere acties gevoerd moeten worden, laat kinderen buiten de politiek, dat is mijn mening erover :bang: Voor die kinderen betekend dat niks, het kan hun niks schelen of het nu halal of tofu is, voor hun is het iets anders dan les en verder boeit hen dat niet, op die leeftijd alleszins niet. Doe dat in een 3e graad middelbare school dan is dat wat anders, die vatten die boodschap anders op. Ik zou het ook niet appreciëren moest die school gewoon een bbq organiseren en plots komt er een of andere van de partij Groen! tofubrokken uitdelen omdat hij van mening is dat men teveel vlees eet op bbq's. De partij die het doet kan me geen barst schelen, hou kinderen buiten de politiek :nono: .

Eindconclusie: Het kan me niet schelen of ne persoon nu geel, bruin, groen, allochtoon, autochtoon, moslim, christen, atheïst of weet ik veel wat is, zolang men zich aan de regels houd, niet profiteert van het systeem en verdraagzaam is tegenover zijn medemens zeg ik "leven en laten leven". De rest, zwaar straffen. Het enige verschil tussen etnische afkomst zou mogen zijn dat een persoon in zijn eigen land zijn straf kan/moet uitzitten. Of nu een Marokkaan mijn familie vermoord of een Belg, een moslim of christen, moord is moord. Daarom is in mijn ogen VB op bepaalde punten te zwart wit, tegenwoordig minder dan vroeger weliswaar.

edit: samen gezet naar 1 bericht ipv dubbelpost
Btw, eindelijk eens een topic waar je geen negatieve duimen krijgt voor een mening, houden zo.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

r2504 schreef:Ben je zeker dat het niet de mascotte van Walibi was :lol:
Die is goed (grappige opmerking) :-D
Marlboro schreef:Er is een vb'er overleden en op hln en co vinden bljkbaar meerdere mensen zoiets grappig en leuk, hartverwarmend klikken ze aan.
Klopt, Marlboro. Zulk gedrag is niet netjes.

Men dient een onderscheid 'persoon' - 'mening' te maken. Ik hoef het zelf bv met de mening van een VB-er niet altijd eens te zijn (soms ben ik dit wel. Bv. Gerolf Annemans die in een debat wel eens scherp uit de hoek kan komen). Echter los van de uitspraken (de mening van iemand of van een partij), zit daar uiteindelijk altijd nog een persoon achter. Mensen die de dood van iemand anders leuk vinden, reageren dan ook maar heel kleinzielig. Zo kon je bv best niet houden van Marie-Rose Morel (als lid van VB agerend). Maar wel van haar houden als vrouw, in haar strijd met die vreselijke ziekte 'kanker'. Het is maar waar je jezelf als mens mee verbinden kan. Niet ?
MClaeys schreef:Het kan me niet schelen of ne persoon nu geel, bruin, groen, allochtoon, autochtoon, moslim, christen, atheïst of weet ik veel wat is, zolang men zich aan de regels houd, niet profiteert van het systeem en verdraagzaam is tegenover zijn medemens zeg ik "leven en laten leven". De rest, zwaar straffen. Of nu een Marokkaan mijn familie vermoord of een Belg, een moslim of christen, moord is moord. Daarom is in mijn ogen VB op bepaalde punten te zwart wit, tegenwoordig minder dan vroeger weliswaar.
Ook volledig mee akkoord. Moord is moord. Een mens is een mens. Meeste 'problemen' ontstaan door het 'verkeerd (= te eenzijdig) gaan (be)oordelen van een situatie / groep mensen. Door bv het etiket 'Turk' of 'Vlaming' op iemand te plakken, begaan we al een fout. Beperken we iemand al in zijn 'vrijheid'. Toen ik klein was speelde ik vaak met een jongetje samen (op het speelplein). Tot er iemand (een kleurgenoot van mij :wink:) me kwam vertellen, dat ik met een 'Turk' aan het spelen was. Dat ik zoiets niet mocht doen. Wist ik veel ? :roll: Best mogelijk dat ik toen dat jongetje links laten liggen heb (ik was zelf nog klein, onwetend en gemakkelijk beïnvloedbaar). Ik heb me toen ergens laten leiden door de groep (de massa). Door het zogezegde verstand (oordelen en weten). Maar niet meer gehandeld vanuit mijn hart. Vanuit ons hart bekeken zijn we toch allen mens. En allen 'gelijk'. Of niet soms ?

Groot probleem in gedrag (en groepen) is de cultuur. Mensen die hier in Belgïe komen wonen, die zich in een voor hen zo 'vreemd' land begeven, hangen zich meestal heel sterk vast aan hun cultuur. Om ergens nog wat grond (onder hun voeten te behouden). En dit is eigenlijk fout ! Een turk, moslim, christen or whatever. Geen enkel zou zich strikt vast mogen houden aan zijn geloof. Hoeveel godsdienstoorlogen (en andere 'problemen die maar niet opgelost geraken) zijn er al niet voortgekomen uit 'ons' geloof. Of het geloof. Als er één geloof zou moeten overblijven, dan zou dit het geloof in ons zelf moeten zijn. En het geloof in elkaar. Ze zouden beter dergelijk geloof op school in het lessenpakket opnemen. Ipv de één Islam, de ander Christelijk or whatever te gaan opvoeden. Mensen zijn gelijk. Maar groeien (door allerlei omstandigheden en situaties) gewoon vaak uit elkaar.
MClaeys schreef:Btw, eindelijk eens een topic waar je geen negatieve duimen krijgt voor een mening, houden zo.
Ook volledig mee eens.

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Op zich heb ik niks tegen buitenlanders, van waar ze ook komen. Al heb ik mezelf wel daar op betrapt dat ik ook anders durf denken tov voornamelijk Turken en Marokkanen. Zowel in mijn vrije tijd als in mijn professioneel leven in aanraking gekomen met diverse culturen, geloven en rassen, maar telkens springen deze twee er bovenuit.

Mooiste voorbeeld dat we ze niet allemaal over dezelfde kam moeten scheren is mijn ex gebuur : woonde in hetzelfde appartement dan ik, had een goeie job, sprak perfect Nederlands en hadden amper of nooit last met hem. Als hij eens een feestje gaf in zijn appartement ging hij iedereen verwittigen en goed...dan ging het er wel eens luidruchtig aan toe. Maar klokslag 22u was het er muisstil (ik had er - als gebuur - toch geen last meer van) bij hem.

Aan de andere kant heb ik ook al dreigementen gekregen (tot bijna opsluiting in hun huis) omdat de handleiding van Belgacom TV enkel beschikbaar is in NL, FR en NL). ZIj menen dat de turkse bevolking recht heeft op uitleg in het Arabisch, want "de ouders verstaan geen Vlaams". Ik moest dat maar snel even zien te regelen met "mijn bazen" of ik mocht daar niet buiten. En als ze daar met 4 man rond u staan...tja piep je wel anders. Gelukkig was mijn gereedschapskist zwaar genoeg en bleek mijn belgacom laptop ook een doorslaggevend argument te zijn om bij het minste kiertje van de voordeur naar buiten te vluchten, in mijn auto te duiken en deze snel op slot te doen. Onnodig te zeggen dat dit ook een leuk staartje heeft gekregen via de politie etc...

Of als ambulancier... We krijgen een oproep voor een bewusteloos persoon in Gentbrugge (op straat) met vermoeden van alcohol en drugsintoxicatie. We komen toe...persoon niet wakker te krijgen, MUG komt erbij (persoon ligt inmiddels op brancard) en juist toen de dokter een infuus wilt toedienen begint die wild in het rond te slaan en iedereen te bedreigen. Ik heb een ferme klap in het gezicht gekregen, een collega een trap in zijn maag en kruis en de dokter is ook goed bewerkt geweest. Uiteindelijk persoon terug op de brancard gekregen, vastgegespt, de nodige zorgen toegediend, politieassistentie erbij gehaald...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hey Krisken, :-D

Bedankt voor je bijdrage.

Klopt wat je zegt. Wat die 'agressie' betreft. Zoiets kan natuurlijk niet. Als mensen naar hier komen, dan moeten ze 'onze' taal ook ergens leren. Ipv de term 'Turk' of 'Vlaming' te gebruiken, ben ik er alvast voorstander van dat we allen TENMINSTE dezelfde taal kunnen spreken. Dit lijkt me een minimum vereiste. Immers, als je elkaar al niet verstaan kan, hoe kun je dan nog proberen met elkaar overeen te komen. Of je enigszins verbonden te voelen met elkaar. Ok, de ene 'belg' (zoals bv onze Premier Di Rupo :wink: ) spreekt niet even goed "nederlands" zoals niet iedere vlaming even goed "frans" kan spreken. Maar we doen ten minste een poging. En feitelijk zou iedereen ergens engels moeten kennen (behalve zijn eigen taal). Dit is tenslotte de wereldtaal.

Die taal issues, zijn natuurlijk weer discussies tussen 'rechten' en 'vrijheden'. Zoals bv bij BHV. Die burgemeesters die weigerden om in het schepencollega de 'officiële' taal van de gemeenschap (het nederlands) daar te spreken. Zoals vlamingen en walen ruzie maken over hun taal, hun grondgebied. Zo doen die turken (en wie nog allemaal) dat precies hier ook.

Ieder mens heeft recht op zijn eigen vrijheden (binnen wat toegelaten is). Maar een gemeenschappelijke taal, dat raakt echt aan onze essentie van verbondenheid. Van verbonden te kunnen blijven met elkaar. 't is soms zo al erg genoeg (door andere factoren / actoren). :roll:

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Laten we beginnen met enkel 2 van de 3 landstalen : Nederlands en Frans. Dit zijn twee talen die iedereen minimum moet kennen om met meer dan 90% van de Belgen goed te kunnen communiceren. Engels en Duits erbij zou uiteraard perfect zijn, maar laten we het even houden op die twee...

Ikzelf heb, net als velen anderen, Frans gekregen vanaf het vijfde studiejaar tot "einde middelbare schoolcarrière". Maar over het algemeen mogen we toch zeker zijn dat we allen in het vijfde en zesde studiejaar Frans hebben gehad. Daarna, in het middelbaar, is het afhankelijk van welke studierichting je kiest (ASO en TSO blijken nog Frans te krijgen, BSO soms zelfs niet meer).

In Wallonië echter krijgt men in het gros van de basisscholen geen Nederlands (staat niet vermeld in het leerplan, het mag dus, maar niet verplicht). De eerste lessen Nederlands beginnen in het Middelbaar en dan nog is dit afhankelijk van de studierichting. In het ASO krijgen ze in de eerste graad de drie talen : Frans, Nederlands en Engels. Als je kijkt naar TSO krijgen ze uiteraard Frans maar de tweede taal kiezen ze zelf, met een keuze uit Nederlands en Engels. Iedereen begrijpt wel dat de overgrote meerderheid kiest voor Engels. In BSO echter krijgen ze gewoon Frans en daar blijft het bij!

Persoonlijke noot:
Zelf heb ik enkel Nederlands, Frans en Engels gekregen op school, nooit Duits. Iets wat ik op zich jammer vind daar we nog steeds in een officieel 3-talig België wonen. Maar waar ik mij meer en meer aan stoor is dat in de Gentse buurten Ledeberg, Gentbrugge en Sint Amandsberg ik meer en meer winkels tegenkom met anderstalige slogans (lees : Turks, Marokkaans, ... Ik ken het verschil niet maar t zal wel één van deze twee zijn) waar ikzelf dus niks van begrijp. Terwijl we allen in Vlaanderen geconfronteerd worden met Nederlandse slogans (duh) en Engelstalige slogans (die de overgrote meerderheid begrijpt) zie ik nu slogans waarvan ik zelfs nog niet eens weet welke taal het is! En dit, werkt wel op mijn systeem! Ik vind daarmee niet dat ik een racistische inslag heb, maar dergelijke dingen lokken racisme wel uit in mijn ogen! Om het op zn "Vlaams Belangs" te zeggen : in je eigen land niet eens in staat zijn te lezen wat er op een winkel bord staat. Je zou je voor minder ongeletterd voelen!

Telefonie = EDPnet + OVH
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

krisken schreef: ZIj menen dat de turkse bevolking recht heeft op uitleg in het Arabisch, want "de ouders verstaan geen Vlaams".
Ik had besloten om niet mee te doen aan deze thread maar...

Als je een Turk een tekst in het Arabisch geeft kan je evengoed een in het Ijslands geven hoor. Ik ga er van uit dat je "in het Turks" bedoelde :wink:

Voor de rest heb ik nog nooit problemen gehad met buitenlanders, waar ze ook vandaan mogen komen. Alles staat of valt met respect voor elkaar en het is niet omdat een bepaald deel van een bevolkingsgroep zich misdraagt dat je dat moet doortrekken naar de volledige groep.

Terug on topic:
Ik stem op personen, niet op partijen. Geen enkele partij voldoet namelijk aan mijn "eisen".
Ik kan mij zeer goed vinden in een solidaire maatschappij (op alle vlakken) maar besef ook dat we niet met iedereen solidair kunnen zijn. Ik ben voorstander van een "groene" maatschappij maar zie toch graag dat er kerncentrales voor energie zorgen.

Eigenlijk zou men "nieuwe" kandidaten moeten verkiezen i.p.v. doorwinterde rotten. De "nieuwe" hebben nog frisse ideeën en een kleiner "netwerk" dat tevreden moet gehouden worden. Mochten de politici al eens beginnen met het land te besturen zoals de meeste gezinnen "bestuurd" worden zou er al veel opgelost zijn. Nu moeten ze vooral scoren met oneliners die er bij velen in gaan als zoete broodjes maar die gewoon onhaalbaar zijn. Alles heeft er mee te maken dat ze niet echt willen besturen maar gewoon de volgende keer willen herverkozen worden.

Je kan roepen dat je de mobiliteit gaan "aanpakken" of criminaliteit gaan "aanpakken" zo veel je wil maar zo lang je dat doet met slogans en niet met haalbare maatregelen stelt het allemaal niets voor.

Het NIMBY syndroom doet er natuurlijk ook geen goed aan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Persoonlijke noot:
Zelf heb ik enkel Nederlands, Frans en Engels gekregen op school, nooit Duits. Iets wat ik op zich jammer vind daar we nog steeds in een officieel 3-talig België wonen. Maar waar ik mij meer en meer aan stoor is dat in de Gentse buurten Ledeberg, Gentbrugge en Sint Amandsberg ik meer en meer winkels tegenkom met anderstalige slogans (lees : Turks, Marokkaans, ... Ik ken het verschil niet maar t zal wel één van deze twee zijn) waar ikzelf dus niks van begrijp. Terwijl we allen in Vlaanderen geconfronteerd worden met Nederlandse slogans (duh) en Engelstalige slogans (die de overgrote meerderheid begrijpt) zie ik nu slogans waarvan ik zelfs nog niet eens weet welke taal het is! En dit, werkt wel op mijn systeem! Ik vind daarmee niet dat ik een racistische inslag heb, maar dergelijke dingen lokken racisme wel uit in mijn ogen! Om het op zn "Vlaams Belangs" te zeggen : in je eigen land niet eens in staat zijn te lezen wat er op een winkel bord staat. Je zou je voor minder ongeletterd voelen!
Hier kan ik me compleet in vinden, als je in een land wil wonen moet je de taal kennen (of op zijn minst leren). Zo slogans aan winkels heb ik nog nooit gezien, maar ik kom dan ook niet in Gent, het is alvast iets waar ik me ook aan zou ergeren, net zoals ik me erger als er zo een groepje in hun taal bezig is op de bus ofzo. Extra luid zodat iedereen het zeker kan horen. Niet omdat ik hun gesprek mee wil volgen maar 1) zo leren ze de taal niet 2) het getuigt van weinig respect (zeker als ze wel degelijk Nederlands kunnen). Ik denk dat het grootste probleem is dat de ouders vaak geen Nederlands en/of Frans kunnen en dat ze dus thuis hun landstaal spreken.

Ik heb Nederlands, Frans, Engels en Duits gekregen, maar slechts 2 jaar Duits dus dat kan ik niet goed en het Frans ben ik ook niet heel machtig. Engels heb ik dan weer vooral geleerd op het internet en dankzij het kijken naar series :lol: Misschien eens wat goede Franse series zoeken om mijn Frans bij te schaven :P
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ik denk dat we niet meer mogen spreken in de termen van "de ouders kunnen geen Nederlands", maar stilaan in termen van "de grootouders kunnen geen Nederlands". Ik begrijp dat ze ergens wel in hun vertrouwde taal (immers, ze groeien op in een vreemde taal, zeker niet in het Nederlands) willen behouden en daar heb ik absoluut geen problemen mee. Maar dat ze dit dan binnen de muren van hun eigen huis/familie houden en niet "op de openbare weg".

Een ander pijnpunt is dat ze in het eerste studiejaar pas geconfronteerd worden met het Nederlands, terwijl dit bij andere peuters/kleuters al van in het begin is. Wij leren tellen, kijken mee in de kinderboekjes, luisteren naar de verhaaltjes-voor-het-slapen-gaan etc, allemaal in het Nederlands. Als we toekomen in het eerste studiejaar hebben we dus al iets van basis. Zij moeten meteen vanaf 0 beginnen. Wat het er zeker niet makkelijker op maakt! Ook houden onze ouders zich bezig met ons en verstaan ze wat we moeten leren van school. Bij hun ligt dit net anders, ze worden meer aan hun lot overgelaten waardoor ze "zichzelf beleren" en dus ook zichzelf opvoeden. Wat niet altijd ten goede komt...

Let wel, ik wil ze niet allemaal over dezelfde kam scheren, ik ken Turkse mensen met een goede sociale achtergrond en waar zowel de ouders als de kinderen universitaire studies afgerond hebben (of hogeschool), die allen een goede job hebben, en waar je amper een slecht woord over kan zeggen. Thuis spreken ze (nagenoeg perfect) Nederlands, enkel tegen de grootouders durft er wel eens een Turks woord tussen zitten als het echt moet. Héél vriendelijke mensen en héél aangenaam om mee om te gaan!

PS : ergens moet ik terugdenken soms aan een strip van "suske & wiske" waarin Lambik zei "ze kunnen een bomaanslag beramen waar wij bijstaan, zonder dat we het zelf beseffen". Angstaanjagend en waarschijnlijk een prima voorbeeld als reclameslogan voor het Vlaams Belang maar tja ergens is het inderdaad zo. Ze kunnen over jou bezig zijn zonder je het zelf beseft...

Telefonie = EDPnet + OVH
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:
Ofloo schreef:Ik kan me eigenlijk, mijn naam nergens meer achter zetten met de verkiezingen, want het zijn allemaal even grote gangsters.
Daarom dat je nooit moet stemmen voor de regerende partij... dat zorgt wat voor concurrentie.
da's al niet beter want dan wordt er nooit een beslissing genomen, zoals dat in het verleden al altijd geweest is, alle partijen moeten coalities vormen en uiteindelijk komt er zo goed als geen verandering. Enkel ieder zijn zin, ... zonder dat hier verantwoordelijk mee omgegaan wordt, ... neem nu de zonnepanelen, ik weet nu niet hoe het gegaan is, maar het zou mij niks verbazen moest dit een of andere compensatie zijn voor een ander iets dat men er door wou duwen, .. en uiteindelijk maken deze compensaties gaten in het budjet die gewoon niet meer gevuld geraken.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:Daarom lees ik dus nooit die reacties op hln, 1 bende retards met slechts nu en dan een persoon met iets of wat intellect. Was op het artikel van mijn neef zijn motorongeluk ook, iedereen maar aan het vitten op de motorrijders en dit en dat en dant zijn eigen schuld was en ze wensten hem een verlamming voor het leven toe tot zelfs dood :roll: terwijl in het artikel duidelijk stond dat men neef niet in fout was. Ik kan u zeggen dat ik op die moment furieus was en hln.be is hier sindsdien niet meer open geweest. Mensen kunnen zich te makkelijk verschuilen achter hun computer, hetzelfde met cyberpesten.
Marlboro schreef:Waar ik een hekel aan heb en steeds dat zelfde cassetteke staat te draaien; alle waar zeg ik alle, waar gebruik ik het woordje alle? Nergens, iedere keer opnieuw in iedere topic op iedere fora krijg ik datzelfde te horen; Alle, ik heb het niet over alle daarom zet ik het er ook niet bij net zoals slechte autochtonen bestaan niet, waar heb ik dat gezegd? Aantonen aub.

En u puntje 2; wake up, wij zijn een oppositie partij, dat zou er nog aan mankeren dat wij of andere oppositie partijen over ander partijen lof gaan spreken haha.
Je spreekt algemeen, wat overkomt als "alle", niet enkel in uw post hoor, overlaatst op een pamfletje van het VB was het erger, jammer genoeg niet bijgehouden.
En oppositie of niet, ik erger mij daar aan bij alle partijen, men moet met politiek bezig zijn in plaats van enkel modder gooien, iets wat tegenwoordig geen enkele partij meer snapt. Ik richt mij in dat 2e punt dan ook niet alleen op het Vlaams Belang maar op de partijen in het algemeen, dat staat er dan ook duidelijk.
Tis niet er daar duizenden lopen met een boerka maar laat het toe en je weet wat het resultaat zal zijn na xxx tal tijd, in andere landen waar het mag heeft men al meermaals overvallen gepleegd in boerka, lekker makkelijk, ze zijn niet herkenbaar en ze kunnen zo overal binnen zonder iemand het ergste denkt,feit is, er is een wet gestemd ook door de andere partijen en daar moet men zich aanhouden. Aangezien jij hier nu zegt het geen probleem is oke, dan mag ik vanaf vandaag sneller rijden dan ik mag, ik kan mijn rijbewijs niet kwijt raken en krijg geen boete? Deal?
Ik zeg dat het mij totaal niet kan schelen wie wat draagt, of dat nu een boerka is of een zwemshort met teenslippers. Zolang ze zich aan de regels houden, ik draag geen boerka dus ik ken die regels niet. Ik meen ooit te hebben gelezen dat het mag maar dat ze bij een identiteitscontrole zich kenbaar moeten maken, als dat de regel is dan moeten ze zich daar aan houden punt uit. Ik trek me dat verder niet aan. En waarom verbaasd het u niet dat ik nog nooit iemand in boerka gezien heb? :roll:
Marlboro schreef:En dan uw laatste commentaar is er helemaal over en het verbaasd me alweer niet je je zelf niet eens de vraag stelt; wat heeft dit nog met school te maken? Ik heb dit (gelukkig) vroeger nooit gehad op school ze, nu is het van moeten om er toch maar de multicul in te stampen bij die jongen kinderen, kinderen dwingen om halal te eten en ja ik weet wat halal is, het gaat dus niet over smaken want die verschillen, das nog iets wat hier niet mag, de manier waarop vele moslims slachten.
Op school hoort zo ne zever gewoonweg niet thuis.
Ik stel me wel de vraag "wat heeft dit met school te maken", ik zeg dat er met de directie dan gepraat moet worden of andere acties gevoerd moeten worden, laat kinderen buiten de politiek, dat is mijn mening erover :bang: Voor die kinderen betekend dat niks, het kan hun niks schelen of het nu halal of tofu is, voor hun is het iets anders dan les en verder boeit hen dat niet, op die leeftijd alleszins niet. Doe dat in een 3e graad middelbare school dan is dat wat anders, die vatten die boodschap anders op. Ik zou het ook niet appreciëren moest die school gewoon een bbq organiseren en plots komt er een of andere van de partij Groen! tofubrokken uitdelen omdat hij van mening is dat men teveel vlees eet op bbq's. De partij die het doet kan me geen barst schelen, hou kinderen buiten de politiek :nono: .

Eindconclusie: Het kan me niet schelen of ne persoon nu geel, bruin, groen, allochtoon, autochtoon, moslim, christen, atheïst of weet ik veel wat is, zolang men zich aan de regels houd, niet profiteert van het systeem en verdraagzaam is tegenover zijn medemens zeg ik "leven en laten leven". De rest, zwaar straffen. Het enige verschil tussen etnische afkomst zou mogen zijn dat een persoon in zijn eigen land zijn straf kan/moet uitzitten. Of nu een Marokkaan mijn familie vermoord of een Belg, een moslim of christen, moord is moord. Daarom is in mijn ogen VB op bepaalde punten te zwart wit, tegenwoordig minder dan vroeger weliswaar.

edit: samen gezet naar 1 bericht ipv dubbelpost
Btw, eindelijk eens een topic waar je geen negatieve duimen krijgt voor een mening, houden zo.
Jij vertikt het om le lezen en het te verstaan; ik herhaal mij nogmaals; alle partijen op meende ik groen na heeft de burka wet goed gestemd, met andere woorden; wie ne burka draagt die is strafbaar, dus dat is de regel.

En je bent alweer fout; in een andere school heeft een meende ik 14 jarige (zou het eens moete opzoeken) een straf gekregen van de school omdat deze niet mee wilde op moskee bezoek, zover is het dus aan het komen, men duwt de multicul door je strot en het hoort ook niet op school dat zij zich mee zo'n zaken bezig houden.
En er waren ook ouders bij die kwaad waren dit gebeurd is ze halal kregen en verplicht waren want daar men is verplicht om daaraan mee te doen.
Kerel: gaan wij de moslims morgen eens varkensvlees serveren? De ouders zouden snel aan de directeur zijne bureau staan zenne.

ps; onze nieuwe campange daar staat ook een belg op op de affiche (pedofiel), ik vind dit een goede zaak, feit is alweer, fdw kwam op terzake en ze haalde alleen de paar affiches aan over die allochtonen die er op staan wegens inbraak en moord enz....Over de pedofile belg daar repte het canvas mens niet over,waarom niet?? Eerst zit men jaren te neuten dat het alleen over allochtonen gaat, nu we ook eens belgen bij gooien zwijgen ze snel over?
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:
krisken schreef: ZIj menen dat de turkse bevolking recht heeft op uitleg in het Arabisch, want "de ouders verstaan geen Vlaams".
Ik had besloten om niet mee te doen aan deze thread maar...

Als je een Turk een tekst in het Arabisch geeft kan je evengoed een in het Ijslands geven hoor. Ik ga er van uit dat je "in het Turks" bedoelde :wink:

Voor de rest heb ik nog nooit problemen gehad met buitenlanders, waar ze ook vandaan mogen komen. Alles staat of valt met respect voor elkaar en het is niet omdat een bepaald deel van een bevolkingsgroep zich misdraagt dat je dat moet doortrekken naar de volledige groep.

Terug on topic:
Ik stem op personen, niet op partijen. Geen enkele partij voldoet namelijk aan mijn "eisen".
Ik kan mij zeer goed vinden in een solidaire maatschappij (op alle vlakken) maar besef ook dat we niet met iedereen solidair kunnen zijn. Ik ben voorstander van een "groene" maatschappij maar zie toch graag dat er kerncentrales voor ener/gie zorgen.

Eigenlijk zou men "nieuwe" kandidaten moeten verkiezen i.p.v. doorwinterde rotten. De "nieuwe" hebben nog frisse ideeën en een kleiner "netwerk" dat tevreden moet gehouden worden. Mochten de politici al eens beginnen met het land te besturen zoals de meeste gezinnen "bestuurd" worden zou er al veel opgelost zijn. Nu moeten ze vooral scoren met oneliners die er bij velen in gaan als zoete broodjes maar die gewoon onhaalbaar zijn. Alles heeft er mee te maken dat ze niet echt willen besturen maar gewoon de volgende keer willen herverkozen worden.

Je kan roepen dat je de mobiliteit gaan "aanpakken" of criminaliteit gaan "aanpakken" zo veel je wil maar zo lang je dat doet met slogans en niet met haalbare maatregelen stelt het allemaal niets voor.

Het NIMBY syndroom doet er natuurlijk ook geen goed aan.
Niet haalbaar? Heb jij onze standpunten al eens goed doornomen? Ik zie daar 9/10 haalbare zaken, sommigen hebben de ander partijen dan toch overgenome en met succes zoals de avondklok, heel belgie in rep en roer toen wij dit voorstelden, nadien gaan ander partijen het toch overnemen omdat het echt uit de hand liep en zie, het heeft geholpen, dank u vb maar helaas, iedereen is opeens windstil geworden. Belgen zijn hypocrieten en geen realisten, dat zijn Vlamingen wel.
Hoe kan je nu zoiets gaan zeggen als het vb nog nooit aan de macht is geweest, als je nog nooit de mogelijkheid hebt gehad om die punten uit te voeren? De andere kunnen dat wel, ook de nv-a in Antwerpen maar net zoals de andere partijen zitten ze in hetzelfde ziekenbedje.

Het mooiste bewijs een harde aanpak helpt is in Italie waar Lega Nord aan de macht is, heel de boel hebben ze er opgekuist op die plaatsen, er is nog nauwelijks criminaliteit te bespeuren. Je moet het willen en durven ongeacht over wie en waar het gaat, hier in belgie zijn het sissy's en sommige zoals groen en sp-a das hun kiespubliek de allochtonen, daarom doen ze er ook nikske tegen.
Ge kunt ze kussen
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Tja hun halal...als ze specifiek geen varkensvlees willen eten, dan moeten ze het maar niet kiezen, maar mijn ma heeft mij altijd geleerd dat ik mijn bord moet leeg eten, ook als ik eens iets niet lust. Zo ben ik iemand die met vegetarisch eten moeilijk kan omgaan : het smaakt mij zeker maar ik heb er veel te snel opnieuw honger van (nuja, hongerig gevoel). Beetje het mc donalds effect. Maar als iemand mij dat voorschoteld ga ik dat ook op eten ze. Als je een beetje houd van vreemde culturen dan heb je ook al hond, kat of kangoeroe gegeten. Het is en blijft eten hoor... Dus hun halal...tja puur godsdienstig niks meer, niks minder... En mag dus idd niet opgedrongen worden...

Telefonie = EDPnet + OVH
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Krisken; tis niet alleen godsdienstig maar ook verboden in belgie om zo te slachten en toch doen velen het. Hetzelfde telt ook voor de belgen/Vlamingen maar tis vooral op grote schaal natuurlijk en daar scoren bepaalde mensen alweer niet goed in.
In de cinema telkens als er allochtonen zitten; laat me zeggen dat 8/10 films naar de vaantjes is door deze, bij belgen erger ik me meestal als ze constant zitten vezelen of mee hun gsm bezig zitten maar ook hier slaan allochtonen zonder probleem de nr 1 plaats met alles op en aan, lawaai maken, zitte roepen, express, willen opvallen, zich van niks aantrekken, in hun taaltje zitten broebelen tijdens de film, mee popcorn en noten gooien en er zijn nog een paar dingen, zo erg is het al geweest en je denkt dat dit 1-2 keer gebeurd, vergeet het, het gebeurt helaas regelmatig, ik ga veel naar de cinema dus ik weet waarover ik spreek.
Ik snap niet hoe men alles kan minimaliseren? Gevangeniscijfers al eens bekeken? Criminaliteitscijfers? Mensen op den dop al eens na gegaan wie er de nr 1 is?
Vergeet niet; wij belgen/vlamingen zijn nog steeds (gelukkig) met veel meer. Houd er dan ook nog eens rekening mee ze bij de gevangenis cijfers nu er niet eens de nieuwe belgen bijrekenen.

Al dit kosten ons handenvol geld ieder jaar opnieuw en dan zwijg ik nog over al het geld dat van ons naar wallonie gaat. :evil:
Ge kunt ze kussen
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Mja verboden...en toch stellen ze slachtplaatsen open om sommige dagen om hun schaap "halal" te slachten... Dus eigenlijk werken ze dan al dat verbod tegen...

Nogmaals : ik begrijp je woede en kwaadheid maar
1. ik heb dit ook al meegemaakt met Vlamingen
2. we mogen niet teveel veralgemenen : er zitten er ook "goeien" tussen

Overigens wij spreken over Turken, Marokkanen etc. maar feitelijk hebben ze allemaal een Belgisch identiteitskaart in hun achterzak hoor... Er komen er nog steeds uit Turkije of Marokko naar hier, maar heden ten dage worden er hier ook een pak geboren. Feitelijke Belgen dus...

Telefonie = EDPnet + OVH
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

[Zever Modus On]
Voila nu ben ik volledig gemotiveerd zie. Wanneer gaan we de barricades opwerpen en met fakels en hooivorken door de straten van onze gemeenten en steden trekken, hierbij speurend naar onze andersgekleurde medemens om hen vervolgens als wilde beesten op te jagen en hen tegen volgende kerst op de brandstapel te zetten en aldaar nuttig te maken ter verwarming en opvrolijking van de kerstmarkt bij een lekker gluhweintje en mals stukje varken aan't spit.
[Zever Modus Off]

Als ik de laatste posts lees zie ik dat iedereen is het min of meer eens over de grond van de zaak maar elk individu "stoort" zich er meer of minder aan. Het is dat verschil in beleving dat ook verschil maakt in de ontvangst van de boodschap van het vb en daarmee ook de manier waarop ze die boodschap brengt.

Het lijkt hier dan ook meer en meer op een nuance gevecht uit te draaien.

Relaxt nekeer ewa e gasten keep it fun :beerchug:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Heronic schreef:Das ook juist zo word pvda nooit uitgenodigd voor tv debatten.
Niet helemaal correct. Lees onderstaand artikel maar eens. Tweede verwijzing bevat gegevens over o.a. de ondervertegenwoordiging van partijen met Vlaamse standpunten in "De Zevende Dag".
Al eens opgemerkt bv. hoe dikwijls dat die Peter Mertens van de PVDA al een volle pagina in bij "opinie" in "De Standaard" krijgt?

http://www.brusselsjournal.com/node/4959

http://home.online.no/~vlaenen/hoegin/D ... 012%29.png
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

In de eerste plaats had ik het over de tv debatten niet over kranten pagina's.
Uw link sjah met formules kan je alles bewijzen he.. er zijn "maar" 8 partijen dus eerlijk gezegd denk ik niet dat "gewicht" zoveel zo mogen uitmaken voor die 2 extra stoelen. PS : Die keren dat pvda in de 7e dag was waren niet toevallig boekvoorstellingen?

Nu mijn parameters :

Vorige verkiezingen heb ik nagenoeg elk verkiezingsdebat op de vrt gezien.
1x werd Peter Mertens(slechte beurt tov een agressieve vdb vond ik trouwens) opgevoerd, hij zat daar met Frank Van den broucke, Geert Lambert van slp en ik ik denk nog iemand maar weet niet meer wie.

Hij werd in die verkiezingsdebatten slechts 1x opgevoerd. Er zijn er nog die inderdaad weinig aan bod kwamen maar dat is niet onmiddelijk het punt.
Wat wel het punt is dat voor verkiezingsdebatten het gewicht van een partij in principe geen rol meer speelt.
De rekening van de oude macht word gemaakt door de oppositie. Zij dit wij zo en je weet wel hoe dat gaat. Verkiezingen = tabula rasa.
De kiezer kiest opnieuw en die keuze moet evenwaardig aangeboden worden. Eerlijker kan niet.
Denk je niet dat ik graag eens vb in andere thema debatten zou zien dan "veiligheid"? Of NVA in andere debatten dan het communautaire (bhv,..)?
Alles word jammer genoeg georchestreerd op een manier waarop ik als kiezer er in elk geval niet wijzer op word. Want wat krijg ik te zien? Typische links rechts stellingen waarbij de stokpaardjes tegenover elkaar uitgespeeld worden. En voor de rest : niks. Verhitte debatten zijn goed voor de kijkcijfers maar dan niet voor hun informatieve waarde.

En dus is het vooral bij die tv debatten dat het opvalt hoe oneerlijk de 'screentime' verdeeld is. En daar doelde ik dus op wanneer ik zei dat pvda zo goed als niet aan bod komt.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Marlboro schreef: en het hoort ook niet op school dat zij zich mee zo'n zaken bezig houden.
Voor vele van die "leerlingen" is het wellicht ook de enigste opportuniteit om iets te leren over andere groepen die in onze samenleving leven ( mochten zich volledig afsluiten van hun medeleerlingen ) . Dat ze op latere leeftijd toch een hint zouden hebben welke taal erop de etalage staat of welke talen een specifieke bevolkingsgroep spreekt.
Ik denk dat we niet meer mogen spreken in de termen van "de ouders kunnen geen Nederlands
Het grootste probleem is dat er door de importhuwelijken men wel in deze situatie blijft steken. Ik heb geen idee of daar cijfermateriaal over bestaat maar ik vrees dat de nederlands onkundige ouders in de lift zitten en men thuis dus een andere taal spreekt dan het vlaams. En het zijn niet alleen de migrantenkinderen die vinden dat die van hier niet deugen.

Ik lig verder niet echt wakker van de politiek.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Marlboro schreef: Jij vertikt het om le lezen en het te verstaan; ik herhaal mij nogmaals; alle partijen op meende ik groen na heeft de burka wet goed gestemd, met andere woorden; wie ne burka draagt die is strafbaar, dus dat is de regel.
Je hebt gezegd dat er een wet is gestemd, welke wet stond er niet bij! Ik zeg duidelijk dat ik zelf geen boerka draag dus ook de regel hierover niet ken en hoef te kennen. Ik meende ooit te hebben gelezen over dat ze zich kenbaar moesten maken en niet meer dan dat, dat staat duidelijk in mijn tekst! Wie vertikt het dan om te lezen? Als de regel is dat boerka niet mag dan mag boerka niet, ik heb het nog eens in het vet gezet dat je er niet nog eens over leest...
MClaeys schreef:Ik zeg dat het mij totaal niet kan schelen wie wat draagt, of dat nu een boerka is of een zwemshort met teenslippers. Zolang ze zich aan de regels houden, ik draag geen boerka dus ik ken die regels niet. Ik meen ooit te hebben gelezen dat het mag maar dat ze bij een identiteitscontrole zich kenbaar moeten maken, als dat de regel is dan moeten ze zich daar aan houden punt uit. Ik trek me dat verder niet aan. En waarom verbaasd het u niet dat ik nog nooit iemand in boerka gezien heb? :roll:
Op mijn vraag heb ik zelfs niet eens antwoord gekregen :roll:
Marlboro schreef:En je bent alweer fout; in een andere school heeft een meende ik 14 jarige (zou het eens moete opzoeken) een straf gekregen van de school omdat deze niet mee wilde op moskee bezoek, zover is het dus aan het komen, men duwt de multicul door je strot en het hoort ook niet op school dat zij zich mee zo'n zaken bezig houden.
En er waren ook ouders bij die kwaad waren dit gebeurd is ze halal kregen en verplicht waren want daar men is verplicht om daaraan mee te doen.
Kerel: gaan wij de moslims morgen eens varkensvlees serveren? De ouders zouden snel aan de directeur zijne bureau staan zenne.
Tuurlijk, iedereen die het niet met u eens is is fout he... Het is een mening voor een reden. Ik ben van mening dat ouders die niet akkoord zijn met de directie moeten praten en als dat niet helpt hun kind dan maar een dagske verlof moeten geven voor mijn part, hou de kinderen zelf buiten de politieke zever :bang:
Ikzelf moest ook mee naar een moskee in de lagere school, ondertussen meer dan 10 jaar geleden dus een nieuw fenomeen is het niet. Ik kan u zeggen dat ik daar niet ziek ben geworden, er werden mij geen rare ideeën in de kop gestoken, het was eens interessant om te zien en vooral ik was blij want het was geen les :roll: En zelfs toen waren er al kinderen die niet meegingen, die ouders waren toen slim genoeg om gewoon hun kind een dagske thuis te houden of eens een dagske naar de oma en de opa te sturen. Ik ben tegen de manier waarop het aangepakt is en dat is mijn mening, we leven in een multiculturele samenleving en er is niks mis met het leren over een andere cultuur. Ze opdringen is wel mis, wat in dit geval met dat halal vlees dus het geval was, maar dan moet je nog steeds die kinderen zelf er buiten houden in mijn ogen. Das mijn mening, dat maakt het niet fout :bang: . Halal vlees is trouwens iets dat ik zelf pertinent zou weigeren moest ik het weten, ik ben geen vegetariër maar ben wel van mening dat dieren niet onnodig moeten lijden voor/tijdens een slachting.
Marlboro schreef:ps; onze nieuwe campange daar staat ook een belg op op de affiche (pedofiel), ik vind dit een goede zaak, feit is alweer, fdw kwam op terzake en ze haalde alleen de paar affiches aan over die allochtonen die er op staan wegens inbraak en moord enz....Over de pedofile belg daar repte het canvas mens niet over,waarom niet?? Eerst zit men jaren te neuten dat het alleen over allochtonen gaat, nu we ook eens belgen bij gooien zwijgen ze snel over?
Ik kan alleen maar toejuichen dat men ook Belgen op hun affiches gebruikt. Ik heb die nog niet zien hangen, maar de andere zijn in mijn ogen ook gewoon waar dus de affiches spraken me sowieso aan.
Marlboro schreef:In de cinema telkens als er allochtonen zitten; laat me zeggen dat 8/10 films naar de vaantjes is door deze, bij belgen erger ik me meestal als ze constant zitten vezelen of mee hun gsm bezig zitten maar ook hier slaan allochtonen zonder probleem de nr 1 plaats met alles op en aan, lawaai maken, zitte roepen, express, willen opvallen, zich van niks aantrekken, in hun taaltje zitten broebelen tijdens de film, mee popcorn en noten gooien en er zijn nog een paar dingen, zo erg is het al geweest en je denkt dat dit 1-2 keer gebeurd, vergeet het, het gebeurt helaas regelmatig, ik ga veel naar de cinema dus ik weet waarover ik spreek.
Ik ga ook zeer vaak naar de cinema dus ik weet ook waar ik over spreek, toch maar raar dat ik die zaken niet tegenkom :roll: . Misschien hebben die allemaal de gewoonte om braaf te zijn in mijn omtrek :roll: Gsm licht heb ik ook last van, maar dit was in mijn geval nog nooit een allochtoon, wel tetterwijven van 16.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Mclaeys :
Ik zeg duidelijk dat ik zelf geen boerka draag dus ook de regel hierover niet ken en hoef te kennen.
En was da dan :
Afbeelding
(Foto van Mclaeys, pas genomen)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Das overduidelijk men userbase-outfit he :banana: duidelijk geen boerka want de mond is niet bedekt en de ogen wel :lol:
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Heronic,

partijen kunnen best aan bod komen in verhouding tot het aantal mensen dat er op gestemd heeft.
Welke criterium moet je anders hanteren?
Als alle partijen die aan de verkiezingen deelgenomen hebben even veel aan bod zouden moeten komen zou in uw logica pvda of pakweg bub even veel aan bod moeten komen als een nva die 20 of 50 keer meer mensen aanspreekt?
Wat de cijfers zelf betreft, heb je de uitleg al gelezen bij de grafiek? Als je 191 gasten gaat turven over een heel seizoen krijg je toch al een fatsoenlijk beeld.
Een beeld trouwens dat een andere enquete bevestigt waaruit blijkt dat 80 procent van de journalisten links tot extreem links stemt.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Steven7 schreef:Een beeld trouwens dat een andere enquete bevestigt waaruit blijkt dat 80 procent van de journalisten links tot extreem links stemt.
Als je kijkt naar welke partijen journalisten gaan als ze in de politiek stappen dan gaat dat niet erg op :roll:

Ivo Belet CD&V
Dirk Stercks OVLD
Reddy de Mey VB
Siegfried Bracke NVA
Bye, Maurice
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Das het enige waar partijen nog zwaar met bezig zijn tegenwoordig, bv's sprokkelen voor hun partij :roll: En ze gaan drastisch te werk want zelfs Phaedra Hoste heeft nu een plaatske gekregen :roll:

Btw, het Vlaams Belang heeft waarschijnlijk weer een klacht wegens racisme aan hun been: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120706_033
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

krisken schreef:Mja verboden...en toch stellen ze slachtplaatsen open om sommige dagen om hun schaap "halal" te slachten... Dus eigenlijk werken ze dan al dat verbod tegen...
Benepen bureaucratie en stadsmussen ?? Waarom moeten er ineens regelkes zijn over iets wat eeuwen bruikbaar was ? Twee poten omhoog het mes erin en laten doodbloeden... Niks mis mee, net als een kreeft levend de pot in of foigras. Is dat barbaars ? Misschien wel, but who cares, enkel de bureaumannekes en de stadsmussen ?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Benepen bureaucratie en stadsmussen ?? Waarom moeten er ineens regelkes zijn over iets wat eeuwen bruikbaar was ?
Klopt, Wat klagen die Syriers? In de middeleeuwen was het folteren nog erger, ze zijn er dus op vooruitgegaan. :roll:

Die regeltjes komen er door de beschaving en het besef dat dingen beter kunnen. In Spanje ligt het stierenvechten ook onder vuur. Hier gooit men ook geen levende geiten en katten meer van torens terwijl dat "eeuwen bruikbaar was".

De kreeft en foie gras is inderdaad barbaars. Slavernij is barbaars (dat was ook eeuwen iets dat aanvaard werd).

Het hele boerkadebacle is trouwens onnodig geweest. Je moet herkenbaar zijn en dus is gezichtsbedekking verboden. Loop maar eens op straat met een helm. In de meeste gemeentereglementen maakt men een uitzondering voor carnaval maar dan nog moet je bij controle jezelf bekend maken.
Bye, Maurice
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

on4bam schreef:De kreeft en foie gras is inderdaad barbaars.
Da's subjectief... voor mij is het gewoon voeding afkomstig van een dier dat bewust om die redenen gekweekt en gedood wordt.

Een koe "vermoorden" via electroshocks of hoe dan ook is in dat opzicht even barbaars.

Dit alles neemt niet weg dat ik akkoord ben met je stelling... middeleeuwse gebruiken horen niet meer thuis in 2012... ook niet in naam van de godsdienst (als atheiets heb ik daar trouwens nog heel andere bedenkingen bij).
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Steven7 schreef:Heronic,
partijen kunnen best aan bod komen in verhouding tot het aantal mensen dat er op gestemd heeft.
Welke criterium moet je anders hanteren?
Als alle partijen die aan de verkiezingen deelgenomen hebben even veel aan bod zouden moeten komen zou in uw logica pvda of pakweg bub even veel aan bod moeten komen als een nva die 20 of 50 keer meer mensen aanspreekt?
Wat de cijfers zelf betreft, heb je de uitleg al gelezen bij de grafiek? Als je 191 gasten gaat turven over een heel seizoen krijg je toch al een fatsoenlijk beeld.
Een beeld trouwens dat een andere enquete bevestigt waaruit blijkt dat 80 procent van de journalisten links tot extreem links stemt.
Om de zondag in de 7e dag een debat te voeren over wat er in de week gebeurd is mag van mij het gewicht gerust een rol spelen ik heb daar geen probleem mee en zeg niet anders. En welk beeld? Het beeld van de traditionele partijen?

In nationale verkiezingsdebatten zouden de kleintjes echter evenveel aan bod moeten komen ja... hoeveel stoelen meer zijn dat?
bub ken ik niet, nog nooit van gehoord, geen idee waar voor die staan laat staan voor specifieke thema's. Waarom worden die erbuiten gehouden?
Welke rol speelt gewicht als je naar de toekomst kijk? Aan de vooravond van verkiezingen waar de kiezer het politiek landschap kan hertekenen.
Sinds wanneer maakt het verleden te toekomst?
En niet vergeten : Onbekend maakt onbemind.

Dus ja zo blijven de traditionele partijen het meest aanspreken he.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

9livesuni schreef:
Marlboro schreef: en het hoort ook niet op school dat zij zich mee zo'n zaken bezig houden.
Voor vele van die "leerlingen" is het wellicht ook de enigste opportuniteit om iets te leren over andere groepen die in onze samenleving leven ( mochten zich volledig afsluiten van hun medeleerlingen ) . Dat ze op latere leeftijd toch een hint zouden hebben welke taal erop de etalage staat of welke talen een specifieke bevolkingsgroep spreekt.
Ik denk dat we niet meer mogen spreken in de termen van "de ouders kunnen geen Nederlands
Het grootste probleem is dat er door de importhuwelijken men wel in deze situatie blijft steken. Ik heb geen idee of daar cijfermateriaal over bestaat maar ik vrees dat de nederlands onkundige ouders in de lift zitten en men thuis dus een andere taal spreekt dan het vlaams. En het zijn niet alleen de migrantenkinderen die vinden dat die van hier niet deugen.

Ik lig verder niet echt wakker van de politiek.
Als ik iets van een andere cultuur of wat dan ook wil weten en leren dan zal ik zelf naar dat land gaan, hier woon je in belgie/Vlaanderen met onze waarden en normen en manier van leven, met onze (soms debiele) wetten.

EDIT:
MClaeys schreef:
Marlboro schreef: Jij vertikt het om le lezen en het te verstaan; ik herhaal mij nogmaals; alle partijen op meende ik groen na heeft de burka wet goed gestemd, met andere woorden; wie ne burka draagt die is strafbaar, dus dat is de regel.
Je hebt gezegd dat er een wet is gestemd, welke wet stond er niet bij! Ik zeg duidelijk dat ik zelf geen boerka draag dus ook de regel hierover niet ken en hoef te kennen. Ik meende ooit te hebben gelezen over dat ze zich kenbaar moesten maken en niet meer dan dat, dat staat duidelijk in mijn tekst! Wie vertikt het dan om te lezen? Als de regel is dat boerka niet mag dan mag boerka niet, ik heb het nog eens in het vet gezet dat je er niet nog eens over leest...
MClaeys schreef:Ik zeg dat het mij totaal niet kan schelen wie wat draagt, of dat nu een boerka is of een zwemshort met teenslippers. Zolang ze zich aan de regels houden, ik draag geen boerka dus ik ken die regels niet. Ik meen ooit te hebben gelezen dat het mag maar dat ze bij een identiteitscontrole zich kenbaar moeten maken, als dat de regel is dan moeten ze zich daar aan houden punt uit. Ik trek me dat verder niet aan. En waarom verbaasd het u niet dat ik nog nooit iemand in boerka gezien heb? :roll:
Op mijn vraag heb ik zelfs niet eens antwoord gekregen :roll:
Marlboro schreef:En je bent alweer fout; in een andere school heeft een meende ik 14 jarige (zou het eens moete opzoeken) een straf gekregen van de school omdat deze niet mee wilde op moskee bezoek, zover is het dus aan het komen, men duwt de multicul door je strot en het hoort ook niet op school dat zij zich mee zo'n zaken bezig houden.
Tuurlijk, iedereen die het niet met u eens is is fout he... Het is een mening voor een reden. Ik ben van mening dat ouders die niet akkoord zijn met de directie moeten praten en als dat niet helpt hun kind dan maar een dagske verlof moeten geven voor mijn part, hou de kinderen zelf buiten de politieke zever :bang:
Ikzelf moest ook mee naar een moskee in de lagere school, ondertussen meer dan 10 jaar geleden dus een nieuw fenomeen is het niet. Ik kan u zeggen dat ik daar niet ziek ben geworden, er werden mij geen rare ideeën in de kop gestoken, het was eens interessant om te zien en vooral ik was blij want het was geen les :roll: En zelfs toen waren er al kinderen die niet meegingen, die ouders waren toen slim genoeg om gewoon hun kind een dagske thuis te houden of eens een dagske naar de oma en de opa te sturen. Ik ben tegen de manier waarop het aangepakt is en dat is mijn mening, we leven in een multiculturele samenleving en er is niks mis met het leren over een andere cultuur. Ze opdringen is wel mis, wat in dit geval met dat halal vlees dus het geval was, maar dan moet je nog steeds die kinderen zelf er buiten houden in mijn ogen. Das mijn mening, dat maakt het niet fout :bang: . Halal vlees is trouwens iets dat ik zelf pertinent zou weigeren moest ik het weten, ik ben geen vegetariër maar ben wel van mening dat dieren niet onnodig moeten lijden voor/tijdens een slachting.
Marlboro schreef:ps; onze nieuwe campange daar staat ook een belg op op de affiche (pedofiel), ik vind dit een goede zaak, feit is alweer, fdw kwam op terzake en ze haalde alleen de paar affiches aan over die allochtonen die er op staan wegens inbraak en moord enz....Over de pedofile belg daar repte het canvas mens niet over,waarom niet?? Eerst zit men jaren te neuten dat het alleen over allochtonen gaat, nu we ook eens belgen bij gooien zwijgen ze snel over?
Ik kan alleen maar toejuichen dat men ook Belgen op hun affiches gebruikt. Ik heb die nog niet zien hangen, maar de andere zijn in mijn ogen ook gewoon waar dus de affiches spraken me sowieso aan.
Marlboro schreef:In de cinema telkens als er allochtonen zitten; laat me zeggen dat 8/10 films naar de vaantjes is door deze, bij belgen erger ik me meestal als ze constant zitten vezelen of mee hun gsm bezig zitten maar ook hier slaan allochtonen zonder probleem de nr 1 plaats met alles op en aan, lawaai maken, zitte roepen, express, willen opvallen, zich van niks aantrekken, in hun taaltje zitten broebelen tijdens de film, mee popcorn en noten gooien en er zijn nog een paar dingen, zo erg is het al geweest en je denkt dat dit 1-2 keer gebeurd, vergeet het, het gebeurt helaas regelmatig, ik ga veel naar de cinema dus ik weet waarover ik spreek.
Ik ga ook zeer vaak naar de cinema dus ik weet ook waar ik over spreek, toch maar raar dat ik die zaken niet tegenkom :roll: . Misschien hebben die allemaal de gewoonte om braaf te zijn in mijn omtrek :roll: Gsm licht heb ik ook last van, maar dit was in mijn geval nog nooit een allochtoon, wel tetterwijven van 16.
Jij komt idd nooit wat tegen, je hebt nog nooit mensen in burka gezien, je hebt nog nooit vervelende allochtonen gehad of zels belgen in de cinema, volgens mij zit jij ferm met oordopkes en oogkleppen op. Ik heb niet gezegd het iedere week zo is, ik heb gezegd het wel regelmatig voorvalt.

Ga het maar na, we hebben affiches van een belg ne pedofiel, kan je wel vinden, google is uwe vriend.
Laatst gewijzigd door TiTanium 06 jul 2012, 19:16, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Dubbeltje samengevoegd ;)
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

[mod=Niet toegelaten acties :
berichten die racistisch, schokkend, obsceen, haatdragend, beledigend, in strijd zijn met de Belgische wet of de wet op de privacy schenden.]Afbeelding

:beerchug:[/mod]
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Schaft aalst carnaval af.

Ik heb eindelijk nog eens een laag duimpke gekregen, waarvoor dank.
Ge kunt ze kussen
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Marlboro schreef:Jij komt idd nooit wat tegen, je hebt nog nooit mensen in burka gezien, je hebt nog nooit vervelende allochtonen gehad of zels belgen in de cinema, volgens mij zit jij ferm met oordopkes en oogkleppen op. Ik heb niet gezegd het iedere week zo is, ik heb gezegd het wel regelmatig voorvalt.

Ga het maar na, we hebben affiches van een belg ne pedofiel, kan je wel vinden, google is uwe vriend.
Ik leef met oogkleppen en oordoppen op terwijl ik een bredere kijk heb dan u :roll:
Ik ga bijna wekelijks naar de cinema, ik ben iemand die graag films kijkt en ik heb een hekel aan de reclame op tv tussendoor (de reden waarom ik geen tv kijk dus, liever een avondje weg met vrienden) en ja ik ben die zaken nog nooit tegengekomen, moet ik mij daar voor excuseren misschien omdat ik dat niet tegenkom? :bang: Moet ik sorry zeggen omdat ik nog geen boerka zag en jij het precies bijna dagelijks ziet? :bang: En van belgen wel, dat waren die tetterwijven waar ik over sprak, en dat gebeurt gelukkig ook niet erg vaak.
Wil dat zeggen dat ik nooit last heb gehad van allochtonen? Nee, ik heb hier in dit topic al enkele voorbeelden gegeven. We zijn ook eens met een hoop neven en nichten moeten gaan lopen (ghohja, moeten) nadat een groepje allochtonen niet tegen hun verlies kon in het buurtpark waar we vroeger altijd gingen voetballen. Maar ik laat die gebeurtenissen niet de rest van mijn leven bepalen en achteraf is dat zelfs gewoon terug bijgelegd (al zou ik er vandaag de dag niet graag meer rondlopen).

Ik hoef niet na te gaan dat jullie zo een affiche hebben, ik geloof u op uw woord en zeg daarom ook dat ik het alleen maar toejuich, maarja daar zal je wel weer over gelezen hebben :roll:

Ben curieus wat er in uw 2e post stond, maar volgens de modbreak weinig goeds. Blijkbaar is er ook begonnen met duimpjes geven in dit topic, best jammer want het ging net goed.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb die pedofiel affiche wel al gezien, heb er al 3 van gezien.

Zijn vorige post was een foto met grappig opschrift. UB vast bang dat er een jihad uitgeroepen zou worden zoals met de deense "muhammed" destijds.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Het kan altijd natuurlijk, er zitten overal wel mensen met veel te lange tenen :-)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Om het even te hebben over het boerka verbod. Dat verbod bestaat sinds de oprichting van België of van sinds kort daarna. Ik begrijp niet dat hier nog eens een nieuwe wet voor gemaakt en gestemd moest worden. Ik kan mij best voorstellen dat er hier nu een paar zullen denken dat ik een vijs los heb of van een andere planeet kom, helaas niets is minder waar. Het verbod waar ik het over heb staat gewoon in de grondwet. Een welbepaald artikel in de grondwet bepaalt dat het verboden is om zich in het openbaar te vertonen met een bedekt gelaat. De enige uitzondering die deze wet toestaat is de periode van carnaval. Begrijpen jullie dan mijn verbazing waarom er een verbod moet komen bovenop een bestaand verbod? Het zou even krankzinnig zijn om bovenop een rood verkeerslicht nog een tweede rood verkeerslicht bij te plaatsen, dat wordt toch ook niet gedaan?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Marlboro schreef: Als ik iets van een andere cultuur of wat dan ook wil weten en leren dan zal ik zelf naar dat land gaan, hier woon je in belgie/Vlaanderen met onze waarden en normen en manier van leven, met onze (soms debiele) wetten.
Lang leve de zelfeducatie :beerchug:
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

mclaeys; ik heb goed nieuws voor u en alsook om aan te tonen ik altijd heel objectief ben ; gister naar de cinema geweest, spider man; er zaten naast ons 3 jonge snotneuzen, belgen welteverstaan; ze hadden alle 3 zo'n grote klak op mee hulk op en spider man enz.... daarmee zag je voor je de cinema inging dat dat echt nog jonge snotters waren maar goed, ieder zijn recht om welke klak deze draagt dus ik begrijp dat wel en dat stoorde me uiteraard niet. (draag ook 9/10keer een klak).

Maar dan komt het; 90min lang al zaten ze heel den tijd mee hun gsm bezig en luid te babbelen, niemand durfde wat zeggen maar na 90 min was mijne maat het beu maar die gast ,hoe moetk dat zeggen; die heeft het niet zo in zich om echt over te komen, tis moeilijk om uit te leggen, en die heeft ook niet zo het uiterlijk achtig om echt kracht te zetten en gasten schrik aan te jagen :-). Die maakte zich heel kwaad en zegde ze hun bek moesten houden, na 5-10min begonnen ze opnieuw, dan een vrouw schuin over ons die maakte zich dan ook kwaad tege die gasten, mijne maat deed ook nog eens zijne bek open en dan durfden ze nog een grote mond opzetten en zegden iets in de richting van wat zou ge doen :); op dat moment was het mij meer dan beu; ik buig mij, wijs mee mijn hand/vinger naar degene die dat zegde van wat zou ge doen ge moet maar eens proberen zegde em :) tege mijne maat, ik zegde op dat moment heel kwaad als ik mij ga recht stellen ga ge vliegen ze man, twas meteen gedaan, ze vertrokken haha, degene met de grote mond kreeg er geen speld meer tussen en was schoonkes braaf :-).
En ik kan u verzekeren dat als ik iets zeg ik het meen, had die snotter meteen nog een groot mond blijven opzetten dan ging ik over de rooie en zou deze kletsen gehad hebben.

En nu komt het; als ik zo'n zaken post over allochtonen dan kan dit niet, dat bestaat niet, het is overdreven of zoals jij altijd zegt, ik kom zoiets nooit tegen enz....
Hadde die gasten helemaal opzij of onderaan gezeten dan hadde wij er geene last van gehad, we hadde nu éénmaal alweer de pech ze naast ons zaten (1 stoel tussen).
Zeg je dit ovr allcohtonen is het kot te klein, je bent een racist dan.
Toch ondanks dit voorval gisteren moet ik tot u grote spijt nog steeds zeggen dat dit 9/10 keer nog steeds door allochtonen gebeurd. Ik herhaal nogmaals, het is niet het iedere week van datte is maar op de denk ik 40-45 keer per jaar ik naar de cinema ga mag je toch minstens 15 keer rekenen ik dat tegen kom dat mensen luid zitten te babbelen, mee hun gsm bezig zitten enz....

ps: ik wil er ook nog bijzeggen ik me altijd slecht voel als ik zoiets moet doen of mij kwaad moet maken tegen mensen maar trop is teveel, als je al iemand hebt gewaarschuwd en die vertikt het om te luisteren tja..... Maar tzijn zaken die ik in feite haat, ik voel me er gewoon te oud voor, ik wil gewoon rustig naar de film kijken zonder zever,punt.
Het is erg gesteld met de jeugd vantegenwoordig.
Nochthans ben ik iemand die redelijk veel kan verdragen; mij kan da nie schelen als er eens iemand iets wil zeggen tegen zijne maat in de cinema of eens heel snel naar zijne gsm kijkt, ik ben dus toch heel verdraagzaam op dat vlak, ik begrijp dat wel allemaal maar heel de film door luid zitten kletsen als een bende ouwe viswijven en constant met de gsm bezig was teveel van het goede, die kerel zegde ook nog tegen mijne maat; ik heb er wel ook voor betaald haha, toen had ik zoiets van, idioot, je betaald wel voor de film te bekijken, niet om lawaai te maken of met je gsm bezig te zijn, die gasten hebben slechts de helft van de film gezien.

En ik ga me ook eens amuseren se mee leuke duimpjes aan te duiden.
Ge kunt ze kussen
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”