Hallo xxx!
Telkens je een herlading doet, schenkt Mobile Vikings je een gratis bundel met onder andere 2 GB data. Deze gratis bundel is tot 1 maand na je laatste herlading geldig. Dit betekent dat jouw databundel vandaag zal vervallen. Je zult hierna nog steeds kunnen surfen op het Internet maar dit verbruik zal dan betalend zijn. Om je de kans te geven om online een nieuwe herlading uit te voeren, zal je Internettoegang nog even gratis beschikbaar blijven. Na deze korte periode zal er 0,50 EUR per MB worden aangerekend voor je Internetverbruik. Dit verbruik wordt afgehouden van je resterende beltegoed. Wil je er zeker van zijn dat je Internetverbruik niet betalend is, dan kun je het best nu al een nieuwe herlading uitvoeren op je account via de rode knop "herlaad nu" of via een Easy Payment-methode. Een herlading geeft je recht op een nieuwe bundel met onder andere 2 GB gratis data, die 1 maand geldig is.
Mobile Vikings grace period afgeschaft?
Vandaag vriendelijk mailtje van MV gekregen met als onderwerp "Databundel vervallen", exact 1 maand na de laatste heroplading. Is het eindelijk zover? Is dit het einde van de grace period? Zo ja, dan moet ik dringend op zoek naar een alternatief. Mijn kinderen hebben een zeer laag verbruik, aan 15 euro per kwartaal wil ik wel blijven; aan 15 per maand niet. Alles hangt af wat ze bedoelen met "korte periode" uiteraard.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
teveel, te lang en te grootschalig misbruik kan tot niets anders leiden uiteindelijk
zoals je zelf aangeeft/gaf , 15 €per 3 maand ipv maandelijks (om toch te blijven mobiel data te hebben) terwijl de 15 € recht gaf/geeft op 2 Gb max gedurende 31 dagen ...
zoals je zelf aangeeft/gaf , 15 €per 3 maand ipv maandelijks (om toch te blijven mobiel data te hebben) terwijl de 15 € recht gaf/geeft op 2 Gb max gedurende 31 dagen ...
The eternal and true pessimist
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Weet niet of dit nieuw fenomeen is, maar als ik er al eens een keer over ging (na maand niet herladen dus), dan kreeg ik meestal pas exact 1 maand later een mail of sms dat de bundel nu echt wel verlopen was.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
15 euro per kwartaal en hoe moet die provider overleven, als dit iedereen begint te doen is het bedrijf direct failliet.
Tis niet dat ik je niet begrijp hoor maar je moet realistisch blijven en je gaat moeilijk iets beter vinden.
Tis niet dat ik je niet begrijp hoor maar je moet realistisch blijven en je gaat moeilijk iets beter vinden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Dat lijkt me logisch, als iedereen zo denkt om maar eens 15 euro per kwartaal te herladen dan kan dat niet blijven duren, wat was namelijk niet de bedoeling van die grace period.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Goh, ik herlaad telkens voor 25€ en doe daar ongeveer een maand mee, soms paar dagen minder, soms paar dagen meer.. als ik deze zomer op vakantie vertrek en m'n gsm 3 weken afleg hoop ik toch dat ze nog een grace period hebben van een kleine maand... anders zal ik ook wel eens kijken naar de concurrentie.
M'n vriendin belt amper, dat haar grace periode na 1 maand op is vind ik niet meer dan normaal, zij gebruik daar internet enkel als ze het nodig heeft (en betaalt dus gewoon haar data)
M'n vriendin belt amper, dat haar grace periode na 1 maand op is vind ik niet meer dan normaal, zij gebruik daar internet enkel als ze het nodig heeft (en betaalt dus gewoon haar data)
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
De bedoeling van de grace periode was origineel:
-niet ineens zonder data zitten wanneer je het nodig hebt
-je de tijd geven tot je de mogelijkheid hebt om te herladen (je thius bent met je online banking toestelletje)
-niet ineens onbedoeld al je belkrediet erdoor te jagen aan x€ per MB
Dit trok ook klanten aan, geeft hen een positief imago,.....
Maar zoals reeds vermeld: als je een vinger geeft sleuren ze ineens de hand/arm/mens/alles wat eraan vast zit mee waardoor er vroeg of laat onvermijdelijk opgetreden moet worden.
Allicht zullen ze de grace periode in de toekomst gaan beperken naar bvb nog 3 dagen en/of max 20MB. Volledig ineens afschaffen zo ver komt het niet denk ik. Ze kunnen die "korte periode" wel beter duidelijk formuleren want anders gaan ze wel eens ontevreden klanten krijgen.
Zoals proximus het doet met generation connect kan ik me ook wel in vinden: of je herlaad of je koopt een MB pakket aan, geen verbruik per MB mogelijk....iets wat toch altijd het duurste is en waarmee je zonder dat je het merkt tientallen euro's spendeerd op enkele uren/dagen.
-niet ineens zonder data zitten wanneer je het nodig hebt
-je de tijd geven tot je de mogelijkheid hebt om te herladen (je thius bent met je online banking toestelletje)
-niet ineens onbedoeld al je belkrediet erdoor te jagen aan x€ per MB
Dit trok ook klanten aan, geeft hen een positief imago,.....
Maar zoals reeds vermeld: als je een vinger geeft sleuren ze ineens de hand/arm/mens/alles wat eraan vast zit mee waardoor er vroeg of laat onvermijdelijk opgetreden moet worden.
Allicht zullen ze de grace periode in de toekomst gaan beperken naar bvb nog 3 dagen en/of max 20MB. Volledig ineens afschaffen zo ver komt het niet denk ik. Ze kunnen die "korte periode" wel beter duidelijk formuleren want anders gaan ze wel eens ontevreden klanten krijgen.
Zoals proximus het doet met generation connect kan ik me ook wel in vinden: of je herlaad of je koopt een MB pakket aan, geen verbruik per MB mogelijk....iets wat toch altijd het duurste is en waarmee je zonder dat je het merkt tientallen euro's spendeerd op enkele uren/dagen.
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
Je kan colruytmobile nemen ... daar zijn de databundels officieel 3 maanden geldig: https://www.colruytmobile.be/colruytmob ... jzen.shtml
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Morgen vervalt mijn bundel, vandaag sms & mail gekregen, dat is niet abnormaal, eens zien of ik morgen ook zo een mail krijg.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ocharme toch, die provider. LOLredman schreef:15 euro per kwartaal en hoe moet die provider overleven, als dit iedereen begint te doen is het bedrijf direct failliet.
Tis niet dat ik je niet begrijp hoor maar je moet realistisch blijven en je gaat moeilijk iets beter vinden.
Elk kind verbruikt minder dan 5 euro per maand (tel+sms+int samen), dat wil ik dan ook gerust betalen. Maar ook niet meer, ik ben ook niet gek. Dan koop ik wel een prepaid van Aldi of Carrefour.
Nu, mijn vraag was gewoon informatief, niet om een discussie te starten.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Dat dagelijks gratis 1h bellen naar andere vikings kost hen natuurlijk ook, dat zou uiteindelijk wel eens de aanleiding kúnnen zijn voor het afschaffen vd GP....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als ze toch zo weinig gebruiken : geef ze een base postpaid 0 abonnement?gunny schreef:Ocharme toch, die provider. LOLredman schreef:15 euro per kwartaal en hoe moet die provider overleven, als dit iedereen begint te doen is het bedrijf direct failliet.
Tis niet dat ik je niet begrijp hoor maar je moet realistisch blijven en je gaat moeilijk iets beter vinden.
Elk kind verbruikt minder dan 5 euro per maand (tel+sms+int samen), dat wil ik dan ook gerust betalen. Maar ook niet meer, ik ben ook niet gek. Dan koop ik wel een prepaid van Aldi of Carrefour.
Nu, mijn vraag was gewoon informatief, niet om een discussie te starten.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
je 15 euro vervalt niet na een maand;
als die kinderen weinig surfen/bellen/sms'en kunnen ze er ook 3 maand mee doen...
uiteindelijk kun je er ongeveer 60 minuten (24cent/min) mee bellen of 150tal smsjes (10cent?) versturen of 30 megabyte mee surfen (50cent/megabyte) na die eerste maand van 60min/dag, 2000smsjes en 2gigabyte...
1 vette maand en enkele magere maanden
gewoon zien dat uw smartphone niet continue update over mobiel netwerk
als die kinderen weinig surfen/bellen/sms'en kunnen ze er ook 3 maand mee doen...
uiteindelijk kun je er ongeveer 60 minuten (24cent/min) mee bellen of 150tal smsjes (10cent?) versturen of 30 megabyte mee surfen (50cent/megabyte) na die eerste maand van 60min/dag, 2000smsjes en 2gigabyte...
1 vette maand en enkele magere maanden
gewoon zien dat uw smartphone niet continue update over mobiel netwerk
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
fkes om te bevestigen dat ik ook dat mailke ontvangen heb... de stap naar GC is nu wel klein geworden... €5, maar op beter netwerk. ondertussen ben ik wel al gewend geraakt aan dat gratis 1 uur bellen naar andere vikings op dagbasis. maar ja, da's misschien wel te vervangen door voip te gebruiken op het 3G netwerk van proximus.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Dus je kan effectief niet meer gratis surfen na 1 maand (ongeacht de melding) ?
Als dat zo is dan blijf ik zeker bij GC (5€ meer, maar wel beter netwerk/gratis MB's buitenland, lager batterijverbruik, (data) packs van enkele euro in optie,...).
Als dat zo is dan blijf ik zeker bij GC (5€ meer, maar wel beter netwerk/gratis MB's buitenland, lager batterijverbruik, (data) packs van enkele euro in optie,...).
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb deze morgen de mail gehad, waar ze spreken van : je Internettoegang zal nog even gratis beschikbaar blijven. Na deze korte periode zal er 0,50 EUR per MB worden aangerekend voor je Internetverbruik
voorlopig wordt het nog niet aangerekend, ik zal nu eens speciaal niet herladen & zien hoelang ik nog gratis kan surfen
voorlopig wordt het nog niet aangerekend, ik zal nu eens speciaal niet herladen & zien hoelang ik nog gratis kan surfen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zonet ook een sms ontvangen:
voorlopig is data nog altijd gratis, dus van een echte afschaffing van de grace period is geen sprake...
[ Post made via mobile device ]
Code: Selecteer alles
Je databundel is vervallen. Hierdoor zal je dataverbruik binnenkort betalend worden. Gelieve te herladen om je databundel te vernieuwen.
[ Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door xenne 07 jul 2012, 09:32, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
Na zon mail, en na visuele wijziging op de website dat ik geen bundels meer heb en nog hooguit xxx euro
Data nog steeds gratis, bellen naar mobile vikings gratis
Alleen smsjes zyn betalend... Die zyn effectief vervallen.'.
Maar deze situatie kan van vandaag op morgen wijzigen...en dan kan je er opeens al je belkrediet passief doorjagen als je smartphone niet zuining is ingesteld met zyn autoupdates
[ Post made via mobile device ]
Data nog steeds gratis, bellen naar mobile vikings gratis
Alleen smsjes zyn betalend... Die zyn effectief vervallen.'.
Maar deze situatie kan van vandaag op morgen wijzigen...en dan kan je er opeens al je belkrediet passief doorjagen als je smartphone niet zuining is ingesteld met zyn autoupdates
[ Post made via mobile device ]
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb het fkes getest, bellen naar andere vikings is idd nog gratis, zelfs met vervallen bundel. ik veronderstel dat er nog een sms zal volgen op moment dat ze de data effectief beginnen aanrekenen... in denk dat ze de 'grace period' nu effectief gaan gebruiken waarvoor ze bedoelt was... mensen tijd genoeg geven om te herladen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Bij mij is het al een hele tijd zo dat na de eerste maand je bovenstaande berichten krijgt en op het moment dat je echt gaat moeten betalen nog een bericht. Volgens mij is er niks veranderd en is dit het zoveelste paniektopic hierover.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik heb vanmorgen ook deze sms gehad, terwijl mijn bundel gistermiddag verviel.xenne schreef:zonet ook een sms ontvangen:
voorlopig is data nog altijd gratis, dus van een echte afschaffing van de grace period is geen sprake...Code: Selecteer alles
Je databundel is vervallen. Hierdoor zal je dataverbruik binnenkort betalend worden. Gelieve te herladen om je databundel te vernieuwen.
[ Post made via mobile device ]
Heb je sowieso gratis data tot je deze sms ontvangt?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Ze sturen nog wel een sms & mail als ze beginnen aanrekenen, geen paniek
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
keep on dreaming xenne. gebruik het hier met P GC met HSDPA om 'on-net' met weepee te bellen thuis. ene keer goed, andere keer veel minder, serieuze delay....zou het nooit gebruiken om reguliere gesprekken te doen. Gebruik het omdat het gratis is...xenne schreef:maar ja, da's misschien wel te vervangen door voip te gebruiken op het 3G netwerk van proximus.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
heb maandenlang dezelfde ervaring gehad met zowel base, mobistar als proximus..., en sipdroid of mobilevoip! Tot ik de juiste versie en instellingen van "csipsimple" gevonden had. Nu werkt alles naar wens sinds 2 maanden.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Pro Member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 15 keer
Bij mij na 16 dagen, dus ze worden wel beetje strenger.
Deze mail had ik ook nog gekregen:
Deze mail had ik ook nog gekregen:
Dus ze zijn er van bewustWe have noticed that although your data bundle has expired, you haven’t topped up your SIM card yet. Please keep in mind you are now paying for your data usage, at a rate of € 0,50 per used MB.
Ja, hier ook gemerkt.tomw schreef:Mijn grace period is deze keer ook na 10 dagen al gestopt. Zijn er nog die merken dat ze strenger geworden zijn?
Na 5 dagen moest ik betalen voor mijn datagebruik: herladen midden september en dataverbruik werd voor het eerst aangerekend paar dagen geleden (waarbij mijn verbruik nog eens niet zo groot is). Vroeger heb ik nog ettelijke maanden verder gratis mobiel internet gehad. Die tijd lijkt jammergenoeg voorgoed voorbij en hiermee ook één van de grotere voordelen van Mobile Vikings. Bovendien, zoals algemeen geweten is, is het netwerk van KPN/Base verre van het beste in België, wat samen met de afschaf van de grace period maakt dat de switch naar een andere provider toch weer wat meer aanlokkelijk wordt (bijvoorbeeld Generation Connect van Proximus).
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Hier ook een paar dagen grace en dan gedaan.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Vorige maand ook al gemerkt dat de grace period strenger werd. Deze maand lijkt hij voor mij zelfs helemaal niet meer te gelden: mijn bundel verviel op 21/10 en om 9u 's morgens van dezelfde dag kreeg ik een bericht dat ik zou moeten betalen voor data, hetgeen ook effectief het geval was. Helemaal niks grace period dus Op zich is het mooi geweest, die vele maanden waar ik toch bijna telkens een week van de grace period gebruik heb gemaakt, hoewel mijn verbruik minimaal is (200/300 mb).
Ik ga nu ook eens kijken naar Proximus, surfen op Edge overal is mooi, maar volgens mij is het een stuk beter bij Proximus.
Ik ga nu ook eens kijken naar Proximus, surfen op Edge overal is mooi, maar volgens mij is het een stuk beter bij Proximus.