Lancering Weepee TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mja idd, ook al...

Nu, laten we niet vooruit lopen op de zaken/doemdenken, en wachten tot er genoeg inschrijvingen zijn en ze weepeetv gaan lanceren. Ik denk dat Joeri, Andrew, Chris en de rest van het team onze vragen gerust beantwoorden dan!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

raf1 schreef:Niet dramatiseren hé. Belgacom/Telenet kunnen het weepeetv-verkeer niet eens detecteren. Het gaat heel waarschijnlijk om 100% http(s)-verkeer.:
Klopt, maar de steaming zit op 1-2Mbit dacht ik, 100 kijkers is slechts 100Mbit, groeien ze gaan ze snel naar Gbit verkeer tijdens piek momenten over gaan.
Dan maakt het niet uit wat voor verkeer het is, maar zoals UPC doet in NL routeren ze dit dan naar het buitenland, zo werken ze het wat tegen. Reden voor hun "dit is de goedkoopste weg" ook al heeft UPC een AMS verbinding en de provider in kwestie ook.

Dit is ook de reden waarom leaseweb een 10gbit lijn naar UPC direct heeft liggen en er voor betaald, zodat UPC klanten snelle connectie naar leaseweb hebben.

Denk om een beetje goede kwaliteit te garanderen dat ze bij hoge volumes 1Gbit+ een zakje geld moeten liggen hebben :-) Of gelijk bij telenet en BGC afnemen.


Ter info, op XBMC werkt het... alsook op andere devices
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tim.Bracquez schreef:Klopt, maar de steaming zit op 1-2Mbit dacht ik, 100 kijkers is slechts 100Mbit, groeien ze gaan ze snel naar Gbit verkeer tijdens piek momenten over gaan.
TV op 1 a 2 Mbit... da's een kwart tot de helft van TN/BGC en dan spreken we nog niet eens over HDTV. En hopelijk targetten ze op meer dan 100 gebruikers... maak de rekemsom nog eens bij 10.000 gebruikers (trouwens da's niet haalbaar om individueel naar iedereen te streamen).

Maar laat ons inderdaad afwachten... een nieuwe speler is altijd welkom.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:TV op 1 a 2 Mbit... da's een kwart tot de helft van TN/BGC en dan spreken we nog niet eens over HDTV. En hopelijk targetten ze op meer dan 100 gebruikers... maak de rekemsom nog eens bij 10.000 gebruikers (trouwens da's niet haalbaar om individueel naar iedereen te streamen).
Ik denk wel dat dit haalbaar zal zijn. In het buitenland zijn toch al een aantal voorbeelden.
De H.264-codec is trouwens nog niet aan het einde van z'n kunnen. 720p HD is zelfs mogelijk tegen 1 Mbps.
Met de allerlaatste ontwikkelingen kan je zelfs nog eens 20% bandbreedte besparen.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Ik hoop voor hen dat ze multicasting doen.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

raf1 schreef:... 720p HD is zelfs mogelijk tegen 1 Mbps.
Met de allerlaatste ontwikkelingen kan je zelfs nog eens 20% bandbreedte besparen.
Klopt, is indrukwekkend !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:De H.264-codec is trouwens nog niet aan het einde van z'n kunnen. 720p HD is zelfs mogelijk tegen 1 Mbps.
We spreken hier over TV uitzendingen... da's realtime... daar kan je dergelijke (experimentele) princiepes niet op toepassen (alles moet in single pass). Tevens zegt 720p niet alles... ja het kan met een lagere bitrate maar de gevolgen zie je daar ook duidelijk van (kijk maar eens naar de minder populaire zenders bij TN !)

Moest het allemaal zo eenvoudig zijn dan zou Youtube dit al lang gebruiken (en die hebben dan nog het voordeel geen realtime content te moeten aanbieden).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Gaan we volgende week divers TV nieuws hebben?

De hete adem van @weepeetv?
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

eternum schreef:Gaan we volgende week divers TV nieuws hebben?

De hete adem van @weepeetv?
Nee, wij gaan volgende week nog niet veel vertellen :). Maar dat de grote jongens met argusogen meekijken, is al zeker. Sowieso gaan we binnenkort een beperkte pool gebruikers toelaten. (een deel van de inschrijvingen op de mailinglijst krijgt die kans) Net zoals bij onze voip zal het bij ons eenvoudig en zonder franjes zijn.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Hopelijk weten we vlug meer, ik heb net een huis gekocht en er moet dan natuurlijk beslist worden wat we gaan doen.
Combi pakket met internet/telefonie & TV of iets totaal anders, hopelijk kan Weepee TV een waardige vervanger aanbieden voor een telenet/belgacom box om zo een internet only verbinding te kunnen nemen.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Of een idee'tje : telefonie, internet en tv van weepee :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

@ FunkStar: zou toch coax (evt. wachtbuis voor 4 satkabels vanuit de tuin) en koperkabel laten binnenkomen, om uw opties naar de toekomst volledig open te houden. Achteraf is dat miserie of helaas bijna niet meer mogelijk te leggen.....

@ Krisken: Weepeetv mag idd. ook flat-fee pack aanbieden waar wij hier om schreeuwen.
En niet alleen Telenet/BGC zijn concurrenten, googletv komt er ook binnenkort aan....die BGC/Telenet ook mag schrik aanjagen...

http://www.zdnet.be/news/140822/sony-la ... in-europa/
"Over België wordt niets vermeld maar beide apparaten staan reeds op de Sony.be-website, wat doet vermoeden dat zowel de NSZ-GS7 als de NSZ-GP9 ook bij ons verkrijgbaar zullen zijn.

Toevoeging 26/6: Sony België laat weten dat de aanwezigheid van de twee toestellen op de .be-website nog niet betekent dat ze effectief bij ons beschikbaar zullen zijn."
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

GoogleTV mag nog even wachten wat mij betreft, zie liever Google hun fiberplannen afkomen naar BE :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

@satsurfer: het is een bestaande woning, de vorige eigenaars waren pro coax. Ik denk dat er in elke ruimte wel een coditel aansluiting is.

Zelf heb ik dat boeltje liever niet binnen. Maar dat wil waarschijnlijk wel zeggen dat er nog nooit een Belgacom verbinding geweest is. Ik ben zelf nog maar 3 keer in het huis geweest maar ik veronderstel dat Belgacom binnen halen makkelijker is dan Telenet. Nog 3 weekjes wachten en dan zal ik alles wel ontdekken.

@WeePeeTV ik veronderstel dat ik wel bij de testers zal zijn :wink: :wink:

@Krisken: Een extra speler op de markt voor combi pakketten kan nooit geen kwaad, ze zijn sterk in internet diensten (VoIP) dus hopelijk zal dat voor de early adapters een leuk speeltje worden!
Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

weepeechris schreef:
eternum schreef:Gaan we volgende week divers TV nieuws hebben?

De hete adem van @weepeetv?
Nee, wij gaan volgende week nog niet veel vertellen :).
Zelfs twee weken. :angel:
't Is toch voor deze maand, hopelijk??
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Uit onze mailing van vandaag:
Het gaat om een nieuw TV-aanbod dat u kan bekijken op eender welk toestel.
Wij ondersteunen bij onze lancering binnenkort Windows en Mac, iPhone, iPad en Samsung Smart TV's. Er zijn ook tests op andere platformen zoals Android en Toshiba Smart TV's zodat U zoveel mogelijk zelf kan kiezen hoe u WeePeeTV gebruikt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

"Binnenkort" dus... een redelijk rekbaar begrip... al kijk ik ernaar uit.

Het zou wel grappig zijn moest TN geen VTM mogen aanbieden via Yelo, en wel beschikbaar zijn op WeePeeTV.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Schitterend. Goed bezig.
Ik kijk al uit naar de voorwaarden.

Edit: Ik heb zelf DVB-T (dus enkel de zenders van de openbare omroep). Ik volgde vroeger graag sommige programma's van Woestijnvis, maar die gaat nu naar VT4 (wat ik niet kan nemen). Ik had dit al bv eens eerder gezegd op het werk. Moest ik nu ergens bij iemand gewoon bv één zender (op maat) kunnen nemen en daar een kleine prijs in de maand voor betalen. Ik ben meteen verkocht. Uiteindelijk heeft ieder kijker zo wat zijn eigen kijk profiel. De één ziet graag franse zenders, de ander niet. De één kijkt VTM, de ander niet, etc. Ik ben alvast benieuwd naar het aanbod.

Edit2: Eurosport is nog zo een zender die ik soms interessant vind om te nemen. Om bv naar de tennis wedstrijden te zien (mits ze die uitzenden, de ATP tornooien, niet zozeer de WTA). Dit lijkt me alvast de technologie van de toekomst ! In 2008 heb ik een HTPC gebouwd. Deze is verbonden met mijn TV en Versterker. Alles wat op (of via) het internet afspeelbaar is, kan ik langs die weg op mijn TV zien. En in de toekomst zal de integratie internet - tv alleen nog maar versterken. Dus kom maar op met die content op/via het internet :-D

Edit3: Ik hoop wel dat WeePee TV van DXVA gebruik zal maken, zodat de CPU belasting op niet meer dan 20% uitkomt. De EuroSport player (bij EuroSport) heeft die mogelijkheid niet. Ze maken gebruik van SilverLight (zonder de optie DXVA daarin te hebben geïmplementeerd) Heb dit doorgegeven aan de support (voor feature improvements).

Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 03 jul 2012, 20:24, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Uit de mail die ik juist heb gekregen versta ik dus dat er geen linux support is, heel spijtig maar ik kan het wel begrijpen, de aantal linux users in België zal klein zijn.
En voorlopig nog geen android, voorlopig zal het niets voor mij zijn.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

weepeechris schreef: Ik kan nog geen informatie geven over de content. Maar ik kan wel al zeggen dat de inhoud zo uitgebreid en gevarieerd mogelijk zal zijn, op een manier die ongezien is in Vlaanderen.
En bekijkbaar op 50" ?

Benieuwd of het bakske dat van de Apu achter de hoek overtreft
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Als ik het goed begrijp krijg je bij Weepee TV dus 100% vrijheid in hardwarekeuze, geen digicorder/decoder toestanden? Dit zou mij enorm blij maken, hier zit ik al jaren op te wachten, natuurlijk is het nog afwachten wat de prijs is en hoe groot het zenderaanbod gaat zijn, maar ik ben op dit moment al enorm enthousiast over Weepee TV.
Ondersteuning voor Samsung en Toshiba Smart TV 's is een mooi begin maar de andere grote merken zoals Panasonic, LG, Sony, Philips zou ik ook zo rap mogelijk in het lijstje zien staan.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Tim.Bracquez schreef:
raf1 schreef:... 720p HD is zelfs mogelijk tegen 1 Mbps.
Met de allerlaatste ontwikkelingen kan je zelfs nog eens 20% bandbreedte besparen.
Klopt, is indrukwekkend !
Sorry maar dit is toch geen native HD resolutie wat jij toont? Lijkt me een downscaled stream dan toch?
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

redman schreef:Uit de mail die ik juist heb gekregen versta ik dus dat er geen linux support is, heel spijtig maar ik kan het wel begrijpen, de aantal linux users in België zal klein zijn.
En voorlopig nog geen android, voorlopig zal het niets voor mij zijn.
via twitter:
WeePeeTV ‏@weepeetv
@FunkStar_ Werkt zonder probleem op Windows en eigenlijk ook op Android vanaf 4.03. XMBC en Ubuntu ook potentieel maar geen garanties
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Petje af als ze dit klaarspelen, alle vlaamse openbare zenders en commerciële in HD op iptv zonder (of met ?) restricties.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

redman schreef:Uit de mail die ik juist heb gekregen versta ik dus dat er geen linux support is, heel spijtig maar ik kan het wel begrijpen, de aantal linux users in België zal klein zijn.
En voorlopig nog geen android, voorlopig zal het niets voor mij zijn.
Dat zij het niet ondersteunen wil niet zeggen dat het niet zal werken he. Als ze het niet tegenwerken zie ik niet veel problemen. Maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hier kijk ik toch naar uit en ga ik in het oog houden! Met wat geluk zit ik bij die beperkte pool gebruikers die het mag testen en als het aanbod goed is (ik ben zeker dat dit wel goed zal komen :D ) is het byebye Telenet analoge tv! En het internet is hier toch een stabiele 25Mbps zonder limiet dus laat maar komen! :banana:
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Dit is inderdaad iets om naar uit te kijken.
Als er nu nog XBMC support komt, zou dit top worden.
Dan is het hier enkel nog internet only, waar we op termijn toch naar evolueren denk ik!
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Opdat TV (via internet) kan slagen zal men alvast genoeg bandbreedte moeten voorzien (naast de nodige codecs, zoals bv H.264 en ondersteuning langs de back-end, zodat de gebruiker de content kan afspelen op zijn TV/PC. Ik zelf gebruik MPC voor het afspelen van H.264 op de HTPC hiervoor).

Mijn vriendin ziet graag tennis. We hebben eens een abonnement genomen op OnlineTennisInfo. Beetje louche site (wat wil je ook, voor die prijs :wink:). Heeft last van vervelende reclame banners, etc. Louche dus. Echter, bij grote belasting, ligt die site plat. Ze voorzien een aantal extra streams. Helaas de finale Federer - Nadal heeft mijn vriendin toen niet kunnen uitkijken. Frustratie alom :bang:

Zodoende ben ik dan maar eens naar andere (online) Tennis aanbieders op zoek gegaan. Eurosport biedt via zijn EuroSport player online tennis via het internet aan. Je kan een abonnement nemen voor 1 maand (aan 5 euro/maand), Of voor een jaar betalen (aan 40 euro / jaar). De content (voor HD) vereist een bandbreedte (bij je thuis) van +- 5 Mbps. Echter heb ik nog geen HD content (bij de tennis wedstrijden) gezien.

Gezien de hoge CPU belasting (tot soms 98%) met SilverLight (geen DXVA ondersteuning) kan ik deze EuroSport player momenteel op mijn HTPC niet gebruiken. We hebben toen de laptop meegedaan op weekend. In het huisje was er een HotSpot (WIFI access). Hebben naar Roland Garros hiermee gekeken (konden alle courts zien). En dit verliep zonder problemen. Hoewel het beeld (bij momenten) wel eens durfde te haperen (zo een second of twee blijven stilstaan).

Ik vermoed dat WeePee hier genoeg testen op zal hebben gedaan. Eens je weet hoeveel klanten je hebt, kun je ook gemakkelijker een raming maken van de piekbelasting die je op bepaalde momenten mag verwachten.

Wanneer je bv iets download via het internet is het niet zo erg, dat dit even hapert (trager gaat). Voor VOIP of TV mag en kan dit niet. De QOS (Quality Of Service) moet hierin constant zijn.

Ik ben alvast benieuwd.
cyberbozzo schreef:Dan is het hier enkel nog internet only, waar we op termijn toch naar evolueren denk ik!
Ik deel dezelfde visie :-D

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Heb een samsung smart TV..wil dat met alle plezier testen...

Wat volgens mij dit kan doen slagen is het aanbod...dingen waar je bji de anderen voor moet bijbetalen die in het (goedkope) pakket zitten.

Vb de discovery channels (HD, Science,..), enkele sportchannels (ESPN, eurosports, FOX sport)

Allé dat zou voor mij toch een reden zijn om over te stappen..Nu kan je op de smartTV trouwens al naar het redbull channel kijken..spijtig genoeg worden de filmpjes niet rap genoeg geupdate
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Gewoon betalen.waarvoor je kijkt....veel mensen hebben geen 70 zenders nodig. Gewoon light pakket met vlaamse zenders en bijbetalen voor discovery, eurosport, ngc, kids....met paketten vb.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Of abonnement 0€

En 0.5€ vragen per zender dat je wil...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Weepee is geen VZW hé
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Als je 20 zenders wil kom je aan 10€/mnd... OK, pak dan 1€/zender.. :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ddd schreef:Als je 20 zenders wil kom je aan 10€/mnd... OK, pak dan 1€/zender.. :-)
Oei, zijn dat ook al zo'n bedriegers en uitzuigers zoals Telenet dan ?

Sorry... grapje... kon het niet laten :lol:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

ddd schreef:Of abonnement 0€ En 0.5€ vragen per zender dat je wil...
Leuk idee.

Veel zal afhangen van de prijs en kwaliteit die men hiervoor bieden kan.

Eurosport vraagt bv al 5 euro/maand (voor hun 4 zenders). Hoeveel WeePee voor dergelijke licenties zal moeten ophoesten is nog niet duidelijk (en alvast ook ergens cruciaal).

Vergelijk het beetje met de WD TV Live Media Player. Een schitterend toestelletje (dat je voor nog geen 100 euro al in je bezit kan hebben). Het ondersteunt HD Audio (en sampled zowel DTS 5.1 als Dolby Digital 5.1 naar stereo, iets wat het eerste toestel (zitten ondertussen aan de derde versie) niet deed).

Dit alles heeft met licenties te maken. Western Digital moet licenties betalen aan bv het DTS consortium om dit te kunnen/mogen doen. Idem met die online services. Dit is een puzzel die je ineen moet schuiven. Je hebt de techniek enerzijds. Anderzijds de prijs voor licenties (dewelke de aanbieder zelf aan zijn "interne" leveranciers moet betalen) en dan nog moet doorrekenen aan zijn klant (WeePee bv moet hier zelf ook nog uit zijn kosten geraken). En dan moet je bv nog alles een een "redelijke" prijs kunnen aanbieden aan je klanten.

Sommige mensen waren soms teleurgesteld in Western Digital. Zo van, waarom bouw je die en die 'feature ' er ook niet in. Dat kan. Maar dit drijft dan wel de prijs van het toestel omhoog. En laat dat nu net ook de kracht zijn van het product. Voor een lage prijs, een schitterend mediaplayer in huis kunnen halen. Tuurlijk er zijn ook andere toestellen (bv PopCorn Hour, etc) maar die kosten meer (hebben meteen ook een ander doelpubliek of minder groot 'aankoop' publiek)

Mensen (potentiële kopers) kijken in hoofdzaak naar de "prijs" en "kwaliteit" (naast andere factoren).
Aan een goede 'prijs', de 'kwaliteit' (en behoefte) in huis kunnen halen, die je wenst, is een sterke troef.

Maar welke zijn al die behoeften ? Hoe goed heeft die aanbieder (als speler) daar zelf een zicht op ? Zoiets is interessante informatie (bv voor een aanbieder als WeePee) om te gaan opvragen (bij zijn potentiële klanten).

Western Digital bv heeft hiervoor een heel forum opgericht (op hun website). Waar mensen (van over heel de wereld) hun "requests" (en ook bugs) kunnen rapporteren. Deze "requests" (behoeften) worden er geanalyseerd en dan in een volgende "firmware" (of heel nieuw toestel) opgenomen. Gezien het toestel maar 100 euro gekocht heeft, is dit zo erg nog niet, dit na een paar jaar terug te vervangen. Moest het bv 400 euro gekost hebben. Ik zou me al sneller in de 'zak' gezet voelen.

WeePee kan van Userbase (en zijn leden hier) alvast goed gebruik maken, om al deze behoeften (die leven) zo goed mogelijk op te vangen. Eventueel ergens daarvoor een 'e-draad' op te starten.

Voetnoot: Ik heb indertijd ook mijn 'behoeften' aan WD duidelijk gemaakt (net zoals ik dat onlangs gedaan heb bij SoundGraph, die mannen maken heel leuke hardware/software onderdelen). Het inbouwen van ondersteuning voor NRG (nero image bestanden) zijn ze niet op ingegaan. En dit is begrijpelijk. Hoeveel gebruikers maken gebruik van zulke bestanden ? (dit is niet de norm op de markt, de norm is ISO of IMG, etc). En als ze dit zouden willen inbouwen, hoeveel zou Nero (als licentie) dan ook aanrekenen aan WD ? Kortom, het is een hele puzzel om op te lossen (om goed in elkaar te steken). En je blijft er ook aan puzzelen (dit is dynamisch, de ontwikkeling staat niet stil).

Ik ben alvast benieuwd. En wens WeePee het allerbeste toe. Met dit fijne initiatief.
P.S. Ik ben zelf ook razend benieuwd. Maar zal nog eventjes geduld moeten hebben :wink:

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Volgens mij zal het cruciaal zijn hoe "schaalbaar" hun product zal zijn... Hiermee bedoel ik, je kunt wel een vloeiende streaming service maken voor 100 klanten, maar werkt het dan ook nog vlot met 1000 - 10000 - 100000 ? En bandbreedte mag nog zo groot zijn, indien je niet kunt multicasten loop je zo tegen een bottleneck aan... Mooiste oplossing zou een soort peer-to-peer streaming zijn. Ik weet dat rtmp (flash) bijvoorbeeld zo'n soort p2p multicast ondersteunt. Weet niet of er nog andere zijn.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

ddd schreef:Of abonnement 0€

En 0.5€ vragen per zender dat je wil...
En zijn zenders maandelijks op te zeggen, als er 1 keer een programma op een zender is dat je wel eens wil zien, moet je dan meteen die halve euro betalen (of euro)? Dat zouden ze dan toch heel goed moeten uitwerken zonder al te veel kleine lettertjes :-)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

thepretorian schreef: Nu nog enkel analoog TV aan 15.20 euro per maand... voor maar 21 zenders, waar nog vorige maand over de 30 zenders hadden....
't is maar de vraag of je zit de wachten op een nooit gezien en gevarieerd aanbod in wellicht bedenkelijke kwaliteit. Leuk wellicht voor op allerhande devices die totaal niet geschikt zijn voor video, leuk voor de kinderkamer of studenten die hun ogen willen vernielen.

Of het vlaamse aanbod er zal zijn ( weeral meer van dat ) is maar de vraag dus de hint van nederlandse commercieelen zit er misschien wel in. En dan een hoop buitenlandse zenders voor specifieke doelgroepen wellicht die het gewoon zijn om tevreden te zijn met wat er voorhanden is en niet over de mogelijkheid beschikken om voor sat te gaan.

Voor mij zou syfy een leuke aanwinst zijn mocht het bijna gratis zijn.

Ik denk dat het enkel maar kan slagen als het voor specifieke doelgroepen gaat, zo zie ik jadootv gretig afgenomen worden.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ben ook eens benieuwd wat ze met DRM gaan doen als het ook "ongesupporteerd" werkt op linux? (En ik hoop dat dat bij de launch ook het geval gaat zijn zijnde XBMC op linux user)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”