Hallo,
Ik kocht verleden week een Onkyo versterker. Vrijdag werd deze correct geleverd, maar sinds gisteren is deze defect. Op de site van Onkyo is te vinden dat er weldegelijk problemen kunnen zijn met dit toestel.
Vanmorgen mailtje gestuurd naar Hificorner.nl en ik mag mijn product opsturen voor garantie/wissel. Ik vroeg mij nu af wie de kost van het terugzenden eigenlijk dient te betalen?
verzendkosten bij garantie (e-shop)
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Hangt af van de voorwaarden.
Meestal zoals Thamar zegt maar soms word het toestel wel opgehaald op hun kosten.
Of heb ik ook al gehad moet je het op eigen kosten terugsturen maar worden die vergoed wanneer het defect binnen de garantie valt.
Hangt dus af van wat er in hun "garantievoorwaarden" staat.
Meestal zoals Thamar zegt maar soms word het toestel wel opgehaald op hun kosten.
Of heb ik ook al gehad moet je het op eigen kosten terugsturen maar worden die vergoed wanneer het defect binnen de garantie valt.
Hangt dus af van wat er in hun "garantievoorwaarden" staat.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik denk dat er verschillende mogelijkheden zijn en er dus geen standaard regeling is.thamar schreef:Het opsturen naar de winkel gebeurt op kosten van de klant.
Het terugsturen gebeurt normaal gezien op kosten van de winkel.
Bij Zercom.eu had ik verleden jaar een defect geheugenlatje... moest het opsturen op mijn kosten, en het terugsturen was eveneens op mijn kosten (men rekende 15 euro hiervoor). Uiteindelijk was het het dus allemaal niet waard.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... rantiewet/
Verplichting om gratis in overeenstemming te brengen
U mag de consument geen kosten aanrekenen (verzendingskosten, kosten verbonden aan het werk en aan het materiaal dat door de hersteller gebruikt wordt, bestekkosten, enz.) om een defect goed dat gedekt is door een wettelijke waarborg in overeenstemming te brengen (herstelling, vervanging).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Mooi om te weten... Zercom.eu is echter in Nederland. Geen idee of men daar een andere wetgeving heeft.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Als je online koopt telt de wet van het land vanwaar je aangekocht hebt. (Heeft een advokaat mij wijsgemaakt bij een raadpleging ivm een inkasso van mediamatrixx)
In mijn geval betekende dat bv men mij bv niet voor een duitse rechtbank kon brengen, ik de comunicatie in het nederlands kon eisen en zo waren er nog een paar zaken waarop ik mij kon beroepen eens zover. Zover is het echter nooit gekomen.
Ik denk dat niemand (zowel koper als verkoper) zin hebben in zo'n jurdisch getouwtrek over de landsgrenzen heen voor "relatief" kleine bedragen.
In mijn geval betekende dat bv men mij bv niet voor een duitse rechtbank kon brengen, ik de comunicatie in het nederlands kon eisen en zo waren er nog een paar zaken waarop ik mij kon beroepen eens zover. Zover is het echter nooit gekomen.
Ik denk dat niemand (zowel koper als verkoper) zin hebben in zo'n jurdisch getouwtrek over de landsgrenzen heen voor "relatief" kleine bedragen.
“Insanity is my only means of relaxation "