Modem Only nog steeds mogelijk?
Hallo.
Wij hebben al ongeveer 8 jaar Expressnet bij Telenet. Door die Fibernet Shakes zijn wij zonet overgestapt.
Wij hadden enkel Internet en Telefoon (maandelijks 60 euro ongeveer). Nu met die Shake zouden wij 54.95 euro betalen per maand en hebben we er digitale TV bij.
Nu komen ze volgende week dinsdag (03/07) de nieuwe modem (hier staat nog een DOCSIS 2 modem) en de Digicorder plaatsen (gratis normaal, maar ik wacht bang af tot de volgende factuur).
Nu was mijn vraag of ze nog steeds een Modem Only mogen meegeven aan gewone klanten zonder Buisness abbonoment. Ik zou graag de NAT van mijn eigen router gebruiken. Volstaat die reden, of is er nog meer dat ik kan zeggen. Ook heb ik gelezen dat de Wifi tegenvalt, dus ik gebruik liefst mijn eigen acces point. Die Wi-Free heb ik ook niet nodig, dus normaal zou dat toch volstaan?
Alvast bedankt!
Wij hebben al ongeveer 8 jaar Expressnet bij Telenet. Door die Fibernet Shakes zijn wij zonet overgestapt.
Wij hadden enkel Internet en Telefoon (maandelijks 60 euro ongeveer). Nu met die Shake zouden wij 54.95 euro betalen per maand en hebben we er digitale TV bij.
Nu komen ze volgende week dinsdag (03/07) de nieuwe modem (hier staat nog een DOCSIS 2 modem) en de Digicorder plaatsen (gratis normaal, maar ik wacht bang af tot de volgende factuur).
Nu was mijn vraag of ze nog steeds een Modem Only mogen meegeven aan gewone klanten zonder Buisness abbonoment. Ik zou graag de NAT van mijn eigen router gebruiken. Volstaat die reden, of is er nog meer dat ik kan zeggen. Ook heb ik gelezen dat de Wifi tegenvalt, dus ik gebruik liefst mijn eigen acces point. Die Wi-Free heb ik ook niet nodig, dus normaal zou dat toch volstaan?
Alvast bedankt!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je kan nog steeds een modem-only krijgen mits wat argumentatie (welke is al in 101 topics geschreven) en zeuren.
-
- Starter
Gratis zal het niet zijn. Reken maar 75 euro voor de technieker die langskomt.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Zeuren moet je echt niet doen, bellen naar de helpdesk ook niet. Je vraagt dit gewoon aan de technieker die langskomt, heeft hij er geen bij ? (wat ik nog niet ben tegengekomen) dan kan hij terug naar huis en laat je dit natuurlijk vermelden op het document dat je moet aftekenen.
-
- Deel van't meubilair
Aangezien hij al 8 jaar trouwe klant is valt dit normaal weg (na overleg met TN... misschien dat hij best al eens informeerd).Mercury147 schreef:Gratis zal het niet zijn. Reken maar 75 euro voor de technieker die langskomt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je haalt hier 2 dingen door mekaar:
- Dit heeft niets te maken met de 75 EUR installatiekosten (die hij niet moet betalen gezien de belofte voor gratis installatie).
- 75 EUR voor de (comfort) installatie.
75 EUR modem swap kosten.
- Dit heeft niets te maken met de 75 EUR installatiekosten (die hij niet moet betalen gezien de belofte voor gratis installatie).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
Ik zie op de telenet website dat er een promotie loopt tem 30/06 voor gratis comfort installatie twv 75 euro.r2504 schreef:Aangezien hij al 8 jaar trouwe klant is valt dit normaal weg (na overleg met TN... misschien dat hij best al eens informeerd).
In het geval van Jeeff is onderstaande wel van toepassing, die 75 euro mogen we dus laten vallen maar idd best al eens informeren.
"voor bestaande Telenet klanten die kiezen voor een Fibernet Shake of Fibernet XL Shake, waarbij er minstens één van de drie diensten nieuw is als onderdeel van de Shake bij een jaarovereenkomst"
Als trouwe klant moest ik geen 75 euro betalen voor de nieuwe modem maar wel voor de comfort installatie
Technieker is welgeteld 10 minuten binnen geweest..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ze doen dezer dagen steeds lastiger met die modem only ivm hun hotspot gedoe.
Een argument als dubbelle nat werkt soms niet meer.
Ik heb mijn modemonly kunnen bemachtigen toen de technieker een docsis3 modem kwam installeren.
Ik heb gewoon tegen die man gezegd dat ik een modem only wou, en na wat aarzelen gaf hij me deze dan ook.
Het hangt natuurlijk af van technieker tot technieker...
Ik heb mijn modemonly kunnen bemachtigen toen de technieker een docsis3 modem kwam installeren.
Ik heb gewoon tegen die man gezegd dat ik een modem only wou, en na wat aarzelen gaf hij me deze dan ook.
-
- Deel van't meubilair
Eigenlijk moet je dat zelfs niet argumenteren... daar hebben zij totaal geen zaken mee ! En als je dan toch een reden wil geven dan zeg je gewoon dat je twee publieke IP-adressen nodig hebt omdat je twee toestellen extern bereikbaar moet hebben op poort 12345.gunmaster schreef:Een argument als...
Je vraagt een volwaardige internet verbinding... niet een afkooksel dat achter hun NAT zit.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Is niet waar, hier is duidelijk over gecommuniceerd, Tn geeft geen mogelijkheid om een modem only te bestellen via hun helpdesk/winkels enz. maar de techniekers hebben wel instructies gekregen om een modem only te installeren op uitdrukkelijke vraag van de klant.(zoek zelf maar ff die post van Charlotte op)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je geeft hier tegenstrijdige info:gunmaster schreef:Ze doen dezer dagen steeds lastiger met die modem only ivm hun hotspot gedoe.
- - Aan de ene kant zeg je dat "ze" moeilijk doen (wie is "ze" ? helpdesk? klanten dienst?).
- Aan de andere kant zeg je dat je hem gekregen hebt van de technieker.
- - Je moet helemaal niets argumenteren.
- Er wordt op vraag van de klant een modem-only geplaatst (zoals je zelf bevestigde).
- 1) Heb je die werkelijk nodig? Sommigen willen een modem-only voor de verkeerde redenen.
2) Je hebt geen Homespot, en je verzaakt dus uitdrukkelijk aan de mogelijkheid om andere Homespots te gebruiken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Deel van't meubilair
Ik denk niet dat de technieker je dit zo "uitdrukkelijk" weet te vertellen.philippe_d schreef:en je verzaakt dus uitdrukkelijk aan de mogelijkheid om andere Homespots te gebruiken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Ik ga er van uit dat als je een modem only vraagt je technisch voldoende op de hoogte bent van de beperkingen en voordelen.
Ik, ik wil gewoon internet, dus hoe dommer de bak die mij internet geeft hoe beter. Dat ik daardoor geen homespot kan krijgen, so be it. Ik draag ook niet bij aan homespot.
Ik, ik wil gewoon internet, dus hoe dommer de bak die mij internet geeft hoe beter. Dat ik daardoor geen homespot kan krijgen, so be it. Ik draag ook niet bij aan homespot.
Ja, het is zo dat wij die promotie krijgen van de gratis installatie voor 30 juli. Nu hoop ik dat wij ook niet voor de modem swap moet betalen.
Het is toch ook zo dat Dynamic DNS ook niet meer werkt met zo'n gecombineerde modem/router?
Het is toch ook zo dat Dynamic DNS ook niet meer werkt met zo'n gecombineerde modem/router?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 70 keer
Je kan waarschijnlijk DDNS niet op een router achter die combi steken, maar als je een client app op je PC hebt draaien die de DDNS entry update zou dit geen probleem zijn, die gebruiken vaak een externe lookup om je extern IP te bepalen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Tel daar nog maar 13 tot 15 euro per maand extra bij als verplichte kabelkost. Jouw maandelijkse prijs zal geen 54,95 zijn maar meer in de buurt van de 70 euro per maand.Jeefff schreef: Wij hadden enkel Internet en Telefoon (maandelijks 60 euro ongeveer). Nu met die Shake zouden wij 54.95 euro betalen per maand en hebben we er digitale TV bij.
-
- Pro Member
- Bedankt: 21 keer
.....Tenzij je al analoge tv had, dan betaalde je de kabelkost al.
[ Post made via mobile device ]
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klopt, maar dan zal die niet in die €60 gezeten hebben denk ik...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Yeps van het moment dat je er digitale tv bij neemt betaal je maandelijks die kabelkost ipv jaarlijks die 180 €, indien je nu al 1 jaar op voorhand hebt betaald zal je geld terug krijgen van de reeds teveel betaalde maanden.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Persoonlijk zou ik toch ook liever mijn eigen router gebruiken waarin ik kan instellen wat ik wil. Dan liever 2 euro per maand betalen om de homespots als optie te gebruiken. Als dat niet mogelijk is, jammer dan, weegt niet op tegen de voordelen . Een maat van mij heeft sinds kort veel problemen om online te gamen met zijn Xbox dankzij die wireless routers van Telenet. Hij moet zelf eerst al upnp aanzetten wat het probleem slechts deels oplost, hij zit nu nog steeds achter een dubbele nat want hij kan zijn vroegere router niet als switch gebruiken Zelfs doorsnee gebruikers kunnen er dus hinder van ondervinden. Kzeg wel, kunnen! Bij mijn tante zou het geen enkel probleem zijn bvb want die gebruikt enkel wat basic internet op haar pc's, zelfs een dubbele nat is daar dan geen probleem.philippe_d schreef: 2) Je hebt geen Homespot, en je verzaakt dus uitdrukkelijk aan de mogelijkheid om andere Homespots te gebruiken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Hoezo, hij kan zijn vorige router niet als switch gebruiken? Heeft hij een bepaalde instelling van die router nodig? (bv site to site vpn?) Anders is het zo eenvoudig als de kabel die van de telenet router komt in een LAN poortje te steken ipv de WAN poort.
-
- Elite Poster
Dat heb ik hem al laten proberen maar het hele bakje flipt dan gewoonweg. Alsook dhcp af gezet. Zijn wifi van zijn Telenet router wil zelfs niet uit gaan, zelfs niet na het instellen hiervan Hij wil zijn eigen wifi blijven gebruiken. Die homespot moet ook uit, hij woont in de middle of nowhere, er kan toch geen kat gebruik van maken. Zijn router is nochtans nog niet zo oud, dus geen idee waarom hij flipt. Komt daar nog bij dat hij vanaf dan telkens kabels moet versteken want alle lan-poorten zaten vol Al die zever, hij is alvast nie content van die router/modem combinatie, daarvoor werkte het gewoon en nu moet hij gaan prutsen .
-
- Deel van't meubilair
Als je alles aansluit op de LAN poorten valt er niets te flippen... da's gewoon een switch.MClaeys schreef:Dat heb ik hem al laten proberen maar het hele bakje flipt dan gewoonweg
Die moet natuurlijk af... anders ga je gekke dingen krijgen.MClaeys schreef:Alsook dhcp af gezet.
-
- Elite Poster
Kzeg toch ook dat het af staat... En het flipt wel degelijk, de eerste keer kreeg niks een ip, de keer erna alles hetzelfde ip en dan was hij het beu en heeft hij alles weer gestoken zoals het was. Tis misschien zo een schraal geval dat blijft zoeken naar een signaal op de WAN poort. Nuja, de komende maanden moet ik er nog eens passeren en zal ik zelf ook wel eens kijken, tpunt blijft dat zelfs Jan met de pet er ook problemen van kan ondervinden. Zeker als ze een werkende installatie hadden en het dan plots niet meer werkt zoals het moet.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
-
- Elite Poster
Dat is allemaal al lang gebeurt (of zou moeten gebeurt zijn), zo heb ik het hem via telefoon allemaal stap voor stap uitgelegd. Zie ook bovenstaande posts. Van zodra ik er nog eens passeer kijk ik zelf zijn opstelling wel nog eens na.
Voila, Telenet technieker is geweest. Heel vlotte en vriendelijke mens. Direct gevraagd achter een modem-only en dat was geen enkel probleem. Heeft niets gevraagt om een reden. Bij mij hebben ze wel de ICBN CV6181E geplaatst, hoewel deze geregistreerd staat in Mijn Telenet als de Motorola SBV6120E. De MAC adressen komen wel overeen. Maar goed, ik haal de 57 mbps dus dat is super.
Wat ik wel raar vind is dat de technieker een switch heeft geplaatst vlak achter de modem, en op die switch heeft hij dan de digitale tv en mijn router aangesloten. Ik dacht dat digitale tv ook werkte via een router? Of is dat niet zo?
Wat ik wel raar vind is dat de technieker een switch heeft geplaatst vlak achter de modem, en op die switch heeft hij dan de digitale tv en mijn router aangesloten. Ik dacht dat digitale tv ook werkte via een router? Of is dat niet zo?
Laatst gewijzigd door Jeefff 03 jul 2012, 19:47, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Enkel met veel gezever en geklooi en het lukt niet op elke router Het is dus logisch dat hij er een switch tussen plaatst en erg vriendelijk van die man dat hij zonder morren modem only gaf
-
- Deel van't meubilair
Wel via de combi, niet via de modem-only met eigen router (want dan krijgen ze geen speciaal 10.x.x.x adres).Jeefff schreef:Ik dacht dat digitale tv ook werkte via een router? Of is dat niet zo?
Heb je trouwens een Gigabit switch gekregen... want anders ben je al gezien moest je Fibernet XL nemen met z'n 120 Mbps
Eerlijk gezegd heb ik er niet op gelet of het een gigabit switch is (het was een D-Link). Wel kan ik zeggen dat het 2e lampje op de modem blauw brand en al de rest geel (zal eens opzoeken wat dat wil zeggen). Ik heb gewoon Fibernet en de beloofde snelheid haal ik ook. Mijn router is trouwens ook geen gigabit.
Het was idd een zeer vriendelijk mens, ik heb hem wel zien bellen buiten en heb ik iets opgevangen van de modem, dus zonder toestemming zal dit toch niet zomaar gaan denk ik.
Het was idd een zeer vriendelijk mens, ik heb hem wel zien bellen buiten en heb ik iets opgevangen van de modem, dus zonder toestemming zal dit toch niet zomaar gaan denk ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Misschien blijft de router zoeken naar een IP adres op zijn wan. Probeer hem anders ns in te stellen aan de wan kant dat ie een static ip gebruikt, en vul daar dan maar iets in. Tja, als de LAN poorten vol zitten kan je niet veel doen natuurlijk. Bedenk wel dat de core van een netwerk eigenlijk de switchen zijn, en niet de routers. Dus desnoods een 8poorts aankopen en de router ernaast hangen als AP.
-
- Elite Poster
Dat dacht ik inderdaad ook en dat bleek dus het geval, ik ging zoeken naar een manier om ze uit te schakelen maar uw manier was wat sneller, bedanktMClaeys schreef:Tis misschien zo een schraal geval dat blijft zoeken naar een signaal op de WAN poort.
Een extra switch wil hij niet aanschaffen, hij heeft gewoon een extra toestel op wifi gestoken om het op te lossen. Als zijn bakje versleten is zal hij dan wel een grotere switch kopen.