Verhuis = 30 EURO!!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
itsum
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2010, 16:48
Bedankt: 3 keer

Kan iemand mij uitleggen waarom een simpele verhuizing bij Belgacom 30 euro kost?

Ik zal op korte tijd 2x verhuisd zijn. De grootste fout die ik gemaakt heb, is dat ik Belgacom-klant geworden ben.
Na een avontuur waarbij er in maart 3 bbox'n naar mij opgestuurd zijn en er geen enkele aangekomen is (ben er uiteindelijk zelf een mogen gaan afhalen) en een huidige downloadsnelheid waarbij een oude inbelmodem fiber lijkt, lappen ze me dit weer...

Omdat ik dus van adres verander, mag ik 30 euro neertellen. Was ik klant geweest bij Telenet of Dommel, dan koste mij dit niets.
De gratis-opzeg-binnen-het-eerste-jaar cadeautje (of verplichting van de overheid uit, dus) is alleen voor nieuwe klanten of voor zij die al langer dan een jaar een contract hebben (want die mogen sowieso opzeggen)... Ook dit zou bij Telenet gratis geweest zijn...

Bij de klantendienst geraken ze niet verder dan "ja, maar dat moet wel in het systeem aangepast worden, meneer..." én "we moeten wel een technieker naar de kast sturen, meneer". Dat Telenet dat ook moet doen én dat de huidige bewoners al Belgacom hebben en dat er dus niets aangepast moet worden, dat is te moeilijk om te begrijpen.

Is er op dit moment geen enkele mogelijkheid voor mij om ofwel onder die 30 euro uit te geraken ofwel om onder mijn contract uit te geraken?? Hoe dan ook, ik ben zo snel als mogelijk klant af; daar bij Belgacom!

Jeroen
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Mijn neef is bij telenet en verhuisd
moet 75 euro betalen + 60 aansluitkosten kabel.
kwaliteitsopvolging heeft wel iets extras gedaan.
Maar zeggen dat bij telenet gratis is is nu ook geen waar.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
itsum
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2010, 16:48
Bedankt: 3 keer

Op http://klantenservice.telenet.be/conten ... gasearch=1 lees ik nochtans

Wat is de kostprijs bij een verhuis?

Als je verhuist, betaal je € 50 activeringskost afhankelijk van je Telenet-diensten die je verhuist.

Internet, telefonie of digitale tv van Telenet: geen activeringskost
Alleen je kabel-tv: € 50 activeringskost

Hoeveel kost de installatie van mijn huidige Telenet-diensten op mijn nieuwe adres?

Zelf installeren (Self Starter-installatie): gratis
Telenet-installateur: € 75 (Comfort-installatie) of € 99 (Comfort Plus-installatie)
Meer info…



Vermits ik alleen internet heb bij Belgacom én de modem zelf zal uittrekken in insteken, zou mij dit dus 2 x 0 euro gekost hebben...
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Nee dit zou u bij Telenet zowieso €50 gekost hebben om uw kabel te activeren, ook al heb je geen digitale TV van Telenet.
itsum
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2010, 16:48
Bedankt: 3 keer

Los van het feit dat de discussie moet gaan over de verhuiskost van Belgacom, begrijp ik niet waar jullie die 50 euro vandaan halen. Mocht ik een bestaande telenetklant zijn met alleen maar internet (zoals ik nu bij Belgacom ben), dan moet ik 0 euro verhuiskosten betalen. Dat staat zo toch letterlijk op bovenvermelde website?

Daarenboven zou ik - volgens het nieuwsbericht op http://userbase.be/nieuws/telecom/959-o ... ntractduur - de mogelijkheid hebben om mijn contract op te zeggen, mocht ik niet akkoord gaan met de verhuiskosten van Telenet (die dus nog steeds 0 euro bedragen...)

Ik had al internet, digitale televisie OF vaste telefonie

Je betaalt geen activeringskost. Je betaalt 1 keer voor de installatie van je huidige en nieuwe Telenet-diensten
Had je al internet en heb je voor je nieuwe internetabonnement een nieuwe modem nodig?
Dan betaal je daarvoor geen eenmalige bijdrage. Je krijgt meteen de juiste modem, terwijl je je oude modem achterlaat in je vorige woning.


Wat mij dus boeit, is
A) waarom dezelfde verhuis bij Belgacom WEL geld kost
B) Hoe ik ervoor kan zorgen dat ik die kosten NIET moet betalen...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

begrijp de bedoeling van deze post niet echt goed... de verhuiskost staat toch duidelijk beschreven.... en uiteindelijk mag belgacom zelf zijn tarieven bepalen. al deze tarieven staan open en bloot op de site en moet je in overweging nemen bij het onderschrijven van het contract ...

of dit commercieel gezien goed is of niet laat ik hier in het midden, maar vroeger was de kost nog een stuk hoger
Laatst gewijzigd door xenne op 03 jul 2012, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
itsum
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2010, 16:48
Bedankt: 3 keer

itsum schreef:...
Wat mij dus boeit, is
A) waarom dezelfde verhuis bij Belgacom WEL geld kost
B) Hoe ik ervoor kan zorgen dat ik die kosten NIET moet betalen...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

A) belgacom bepaalt nu éénmaal zijn eigen tarieven, er zal sowieso altijd een technieker aan te pas komen, dus kosten voor hen
B) zal vermoedelijk nog wel een contract zijn afgesloten voor juli... dus opzeggen zonder verbrekingkost zal er nog niet meteen inzitten....... maar als de telecomwet in voege treedt (1 oktober ek) zal je sowieso kunnen opzeggen na zes maanden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
itsum
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2010, 16:48
Bedankt: 3 keer

Met andere woorden, ik ben dus gerekkerd...
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

A) Het kost bij Telenet ook geld (ook al heb je enkel internet).
Ze moeten de kabel op de nieuwe woning activeren. Het staat zelfs letterlijk in je quote van Telenet:

Wat is de kostprijs bij een verhuis?

Als je verhuist, betaal je € 50 activeringskost afhankelijk van je Telenet-diensten die je verhuist.

Internet, telefonie of digitale tv van Telenet: geen activeringskost
Alleen je kabel-tv: € 50 activeringskost


Je surft namelijk via de kabel. En op je nieuwe woonst moet de kabel ook geactiveerd worden.

Je komt er eigenlijk nog goedkoper vanaf bij Belgacom dan bij Telenet...
itsum
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2010, 16:48
Bedankt: 3 keer

Erm: alleen je kabel-tv?
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Daarmee bedoelen ze de kabel aansluiting... wat je dus ook nodig hebt om te kunnen surfen.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Ik vrees dat je moelijk aan de 30€ zal ontkomen. Enige mogelijke oplossing is de helpdesk bellen en je verhuis melden met duidelijke vermelding dat je zonder commerciële geste (verhuiskost laten vallen) op de vervaldag je abbonnement zal opzeggen. Mogelijk laten ze dit dan vallen (waarschijnlijk enkel als je akkoord gaat met contractverlenging: opnieuw 1 jaar vanaf verhuisdatum)

Het is nu eenmaal zo dat weinig mensen effectief verhuizen binnen het jaar nadat ze iets aanvragen lijkt mij. En kostgewijs is het (binnen het eerste jaar) niet onlogisch dat ze daarvoor een vergoeding vragen imho. Bij belgacom noemen ze het tenminste nog duidelijk verhuiskost en niet zoals telenet weer: "verhuizen is gratis" , "activatiekost 50€" wat vrij tegenstrijdig is als je het mooi achter elkaar zet (zie ook de kabelkost die bij de packs met tv nooit mee verrekend word in de pakketprijs).

Hetgeen mij veel meer stoort dan dit is dat ze ook verhuiskosten vragen voor wie niet gebonden aan zijn contract is voor nog x-maanden. In dat geval volstaat het echter doorgaans om de helpdesk te bellen en een kosteloze verhuis te vragen, eerst weigeren ze altijd. Na melding dat ze dan een opzeg en een aanvraag op andere naam (partner, bvba,...) mogen verwachten geven ze steeds toe (2x ervaring mee gehad) Maar zoals gewoonlijk zal 90% van de mensen braafjes de verhuis vragen en betalen wat toch wat belachelijk is aangezien hetzelfde kosteloos kan, dit minder administratie vergt bij de isp dan afsluiting+aanvraag lijkt mij.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

De grootste fout die ik gemaakt heb, is dat ik Belgacom-klant geworden ben.


Je had een nog grotere fout kunnen maken en dat had je dan nog eens 20€ meer gekost.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

lirec schreef:Mogelijk laten ze dit dan vallen (waarschijnlijk enkel als je akkoord gaat met contractverlenging: opnieuw 1 jaar vanaf verhuisdatum)

contractverlenging voor 1 jaar? de contracten bij belgacom zijn sinds deze maand al vrijblijvend
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

itsum schreef:Ik zal op korte tijd 2x verhuisd zijn.

Dus je hebt reeds 30€ moeten betalen voor een verhuis ? Waarom verbaas je je dan dat je dit bij een 2de verhuis ook moet betalen ?

itsum schreef:Was ik klant geweest bij Telenet of Dommel, dan koste mij dit niets.

Bij Dommel had je hoogstwaarschijnlijk een paar maand geen internet bedoel je :angel:

itsum schreef:Is er op dit moment geen enkele mogelijkheid voor mij om ofwel onder die 30 euro uit te geraken ofwel om onder mijn contract uit te geraken?? Hoe dan ook, ik ben zo snel als mogelijk klant af; daar bij Belgacom!

En wat ga je dan doen, overstappen naar een provider waar je maandelijks 30€ meer betaald ?

Dit is nu éénmaal de Belgacom verhuiskost die volgens mij nog zeer redelijk is. Ik snap dat bij een verhuis iedere kost onaangenaam is maar om hier zo'n drama van te maken :?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Is die 30 euro nu zo onbegrijpbaar :? Als het een troost is, Belgacom scheurt er nog zijn broek aan hoor.

Er moet een technieker aan te pas komen om die lijn ook daadwerkelijk aan te sluiten, deze moet naar de hoofdcentrale, de ROP en eventueel tot bij u om een NTP te plaatsen & synch test te doen. Toch al snel 45 minuten werk. Loonkost, auto, diesel, materiaal, dispatch, planning is allemaal niet gratis hoor.
itsum
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2010, 16:48
Bedankt: 3 keer

Het moet mijn probleem niet zijn dat er een technieker aan te pas moet komen om mijn lijn te (de)activeren.
Toen ik 5 jaar geleden verhuisde, heeft Dommel mij gratis overgezet. Zonder een dag onderbreking welteverstaan!

Bij mijn verhuis in maart ben ik dan overgestapt naar Belgacom omdat er binnen afzienbare tijd digitale tv bij zou mogen komen.
Ondertussen nog geen digitale tv besteld maar door een onvoorzien werkaanbod moet ik dus weer verhuizen.

Wat mij het meest verontrust, is dat iedereen hier zo gelaten doet over deze wanpraktijken.
Wij betalen ons allen blauw aan telecom en als we dan nog eens moeten betalen voor een aansluiting / verhuis, dan vinden wij dat normaal!

Als ik ergens klant word, vind ik het niet normaal dat ik daarvoor moet betalen.
Ik betaal graag mijn maandelijkse bijdragen (ook al zijn te teveel in vergelijking met onze buurlanden) maar een aansluiting / verhuis zou in de kost inbegrepen moeten zijn.

Kijk naar Mobile Vikings of naar elegant.be. Twee bedrijven die zo overtuigd zijn van hun kwaliteit, dat ze je niet eens een abonnement opdringen.
Bevalt het je niet, dan kan je onmiddellijk vertrekken. Zulke bedrijven werken er elke dag aan om hun klanten te behouden.

Swat, ik ben dus gerekkerd omdat ik te vroeg klant ben geworden en dus niet gratis kan opstappen
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

lijkt me hier nogal galspuwerij te zijn vooral...

maar ik wil er even mee op inspringen:

- mobile vikings: als je verhuist, maakt dat wat uit voor je dienst? nee, want je hebt overal een mast staan en je simkaart blijft gelijk.
- elegant: hmm, had nog niet echt van ze gehoord, maar heb het even bekeken en ja, ok, dat lijkt wat interessants,
maar vergeet niet: herinnering, via mail, 5 euro (dus betaal maar nooit te laat, want mailtjes kosten geld blijkbaar)
verder is bij hun de levering ook enkel maar als er 1) een meter staat en 2) deze nog aangesloten is.
als je verderzoekt zal je vast wel kosten vinden voor het plaatsen en/of heraansluiten van een meter.

Het grote verschil zit het hem erin, de beide bedrijven die jij aanhaalt moeten in principe niks doen als je gaat verhuizen,
hoogstens wat adresjes aanpassen.
Verder hebben ze beide het geluk(?) dat ze geen eigen net beheren, en dus niks moeten aantrekken van de "kwaliteit" die ze leveren.
Moest er wat misgaan, sja, dan is dat de fout van de netbeheerder.

In dit geval is Belgacom gelijk ook de netbeheerder, en om te zorgen dat je een goede lijn hebt, zodat je tevreden klant kan blijven,
moet er een technieker aan te pas komen.
Kan best dat alles nog in orde is - het is niet onmogelijk.

Maar denk even: oude bewoner had ooit adsl en heeft dan telenet genomen.
Telenet heeft vervolgens de belgacom kabel afgeknipt, hun eigen kabels aangesloten.
Volgens de belgacom systemen zit er nog adsl op de lijn - wat zeldzaam is, maar kan - en dan zou jij tevreden zijn?

Want, dan zou je dus tevreden zijn met een 4mbps + dat je zelf je binnenbekabeling in orde moet brengen + een ntp zetten + ...

Niet alles kan gratis zijn, dus ja, gezien je bij een nieuwe aansluiting een kost hebt, en een verhuis in weze voor telecom niet meer of minder is dan een nieuwe aansluiting, is dit iets normaals.
Je krijgt je helpdesk al gratis, als je dan nog gaat liggen bellen omdat je geen technieker gehad hebt en de lijn niet werkt, en "het is de fout van belgacom" omdat jij die verhuiskost te hoog vond...

En zoals hierboven al aangehaald: bij telenet is het 50 euro om even een verhuis te doen, ongeacht welk product je neemt.
Alleen geven zij het niet zo eerlijk mooi toe zoals belgacom dat doet.

Je mogelijkheden?
Zoek een kleine provider die geen andere keus heeft dan die kosten niet aan jou door te rekenen - dan betalen ze dat uit eigen zak,
hopende dat je een trouwe klant zal zijn.

Maar vergelijk zeker niet de grote isp's (bgc/tn) met de kleinere, en al helemaal niet met andere soorten providers,
die daarenboven niet de netbeheerder zijn.

druiven lijken soms wel druiven, maar dan nog kunnen het groene of blauwe, lekkere of rotte zijn,
net zoals je vergelijking :)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

itsum schreef:Het moet mijn probleem niet zijn dat er een technieker aan te pas moet komen om mijn lijn te (de)activeren.
Toen ik 5 jaar geleden verhuisde, heeft Dommel mij gratis overgezet. Zonder een dag onderbreking welteverstaan!

Bij mijn verhuis in maart ben ik dan overgestapt naar Belgacom omdat er binnen afzienbare tijd digitale tv bij zou mogen komen.
Ondertussen nog geen digitale tv besteld maar door een onvoorzien werkaanbod moet ik dus weer verhuizen.

Wat mij het meest verontrust, is dat iedereen hier zo gelaten doet over deze wanpraktijken.
Wij betalen ons allen blauw aan telecom en als we dan nog eens moeten betalen voor een aansluiting / verhuis, dan vinden wij dat normaal!

Als ik ergens klant word, vind ik het niet normaal dat ik daarvoor moet betalen.
Ik betaal graag mijn maandelijkse bijdragen (ook al zijn te teveel in vergelijking met onze buurlanden) maar een aansluiting / verhuis zou in de kost inbegrepen moeten zijn.

Kijk naar Mobile Vikings of naar elegant.be. Twee bedrijven die zo overtuigd zijn van hun kwaliteit, dat ze je niet eens een abonnement opdringen.
Bevalt het je niet, dan kan je onmiddellijk vertrekken. Zulke bedrijven werken er elke dag aan om hun klanten te behouden.

Swat, ik ben dus gerekkerd omdat ik te vroeg klant ben geworden en dus niet gratis kan opstappen


Dommel heeft dat dan uit eigen zak betaald. Dat kunnen ze doen als commerciele geste, maar dan doen ze de eerste 6-9 maanden dan ook geen winst op u. Check dan ook effe het dommel forum en zie hoe ze voor de rest aan klantvriendelijkheid doen.

Alsook je wordt niet ergens klant, je bent al klant met bijhorende eventuele voordelen die je hebt gekregen bij aansluiting. Je verhuisd waardoor Belgacom kosten moet doen (en niet weinig, veel meer dan die 30 euro) om jou lijn actief te krijgen op je nieuwe adres. Als jij dit allemaal gratis wilt, dan kan je een provider zoeken die dit gratis doet of er zelf één beginnen.

En de vergelijking met mobile vikings etc gaat al helemaal niet op, dit zijn virtuele providers die zelf een product afnemen. Die moeten geen netwerk onderhouden/werken uitvoeren.
itsum
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2010, 16:48
Bedankt: 3 keer

De discussie is al lang voorbij zijn doel geschoten dus voor mijn part mag dit draadje op slot.

De vergelijking met Mobile Vikings en Elegant.be gaat wel op omdat er andere providers zijn die je wel dwingen tot het afnemen van jaarcontracten en eigenlijk dezelfde dienst leveren. Ik gebruikte deze twee firma's als voorbeeld van een aangenamere werkwijze. Zij proberen jou elke dag te overtuigen van hun kwaliteit in plaats van jou erbij te lappen met dubieuze abonnementen en strategische voorstellen de maand voordat je contract afloopt om je weer een jaarcontract aan te smeren...

Dat Dommel verlies maakt om mij mijn verhuis gratis aan te bieden, dat is dan maar een pluim op de hoed van Dommel. Ze zullen wel genoeg verdienen om dat verlies op te vangen. Je verwacht net dat een bedrijf als Belgacom zo'n geste zou doen en een klein bedrijf als Dommel niet.

Ik verhuis naar een woning waar de huidige bewoners reeds Belgacom Internet en Digitale tv hebben. De mensen die hier intrekken, hebben ook al een werkende Belgacom aansluiting. Toch wordt Belgacom hier 60 euro rijker van terwijl ze dus 2 entries moeten updaten in de database. En dat blijven jullie dus met zijn allen verdedigen???

MOCHT belgacom inderdaad een fysieke tussenkomst moeten uitvoeren in de kast om mijn aansluiting actief te maken, dan zou ik mij nog eventueel willen laten overtuigen tot het betalen van een kleine som. Maar nu dus niet...
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

als de vorige zijn installatie nog niet verhuis is, en als jij de jouw naar daar wilt laten verhuizen kan belgacom die lijn nog niet overnemen, en moet zij volledig opnieuw beginnen en krijg je eigenlijk en heel andere lijn dan vorige had, maar sommige mensen roepen liever dingen waar ze niks van kennen, en belgacom maak hier en algemene prijs voor zo dat het voor de klant makkelijker is om te bepalen wat hij gaat moeten betalen. maar again sommige willen liever 50 maten en gewichten.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”