De vijf Belgische distributienetbeheerders verwerpen de grootschalige uitrol van slimme meters, een eis van Europa.
Ze pleiten ervoor enkel een slimme meter te plaatsen bij diegenen die zelf energie opwekken, bijvoorbeeld met zonnepanelen, en bij de gezinnen met een budgetmeter.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 698615.htm
Netbeheerders tegen grote uitrol slimme meters
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Zijn dat misschien de groepen waar ze het minst aan verdienen?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Ik snap hun standpunt wel. Dat zijn de mensen die het netbeheer moeilijk maken, onverspelbaar verbruik, onvoorspelbare belasting, mogelijke overbelasting op zonnige dagen, en zwaar piekverbruik op donkere en winterse dagen.
Ze hadden echter beter van in het begin daar rekening mee gehouden, en de subsides op zonnepanelen niet zo hoog gelegd, of van in het begin een net-terminatie-kost aangerekend. Want al die issues waren te voorzien en te voorspellen. Achteraf met zo een dingen afkomen is nogal "not done" mijns inziens.
Ze hadden echter beter van in het begin daar rekening mee gehouden, en de subsides op zonnepanelen niet zo hoog gelegd, of van in het begin een net-terminatie-kost aangerekend. Want al die issues waren te voorzien en te voorspellen. Achteraf met zo een dingen afkomen is nogal "not done" mijns inziens.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Mijn mening is vooral dat die elektronica véél minder betrouwbaar is dan de analoge meters... begin dat maar eens te onderhouden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Die (sommige) slimme meters hebben ook nadelen.
Ik heb verstaan dat deze in Nederland tenminste niet terug draaien, leuk als je zonnepanelen hebt...
Verder heb ik er niks op tegen dat een netbeheerder ziet wanneer ik meer of minder stroom verbruik, als deze info in goede handen valt kan je zo het milieu ene beetje extra besparen en minder overhead hebben.
Ik heb verstaan dat deze in Nederland tenminste niet terug draaien, leuk als je zonnepanelen hebt...
Verder heb ik er niks op tegen dat een netbeheerder ziet wanneer ik meer of minder stroom verbruik, als deze info in goede handen valt kan je zo het milieu ene beetje extra besparen en minder overhead hebben.