Gewone winkels zijn soms ook niet altijd te vertrouwen. Zelf heb ik bij een winkelketen gewerkt waar er systematisch met de prijzen werd geknoeid door de verkopers zodat ze hun bonus konden ophalen op het einde van de maand.
Wat gebeurde er? Op de voorkant van het toestel werd een A4 opgemaakt met daar op de prijs (inclusief waarborguitbreiding) Op de achterkant van de doos stond de echte prijs. Ook werden we verplicht indien het niet zo was geafficheerd om aan hard selling te doen wanneer de klanten gingen betalen.
Ik heb voor die redenen dan ook ontslag genomen, ook omwille van het feit dat de dienst naverkoop van die keten op vierkante wielen draaide en dat ik toch uiteindelijk die klanten een waarboguitbereiding in hun strot hebt geramd.
De grap van de eeuw
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Elke verkoper/leurder/televerkoper heeft 1 doel. Verkopen/aansmeren en de premie opstrijken.
Ik vind eigenlijk te televerkopers nog niet de ergste De ergste zijn degene die aan huis komen. Een telefoon kan je neerleggen en iemand voor u deur gaat/kan al wat moeilijker doen, vooral als ze zien dat je iemand bent die geen nee kan zeggen.
Elke vorm van verkoper die een eventuele premie kan opstrijken gaat dit niet nalaten om iets aan te smeren.
Met andere woorden, je moet zien dat je als consument sterk genoeg bent om nee te zeggen
Ik vind eigenlijk te televerkopers nog niet de ergste De ergste zijn degene die aan huis komen. Een telefoon kan je neerleggen en iemand voor u deur gaat/kan al wat moeilijker doen, vooral als ze zien dat je iemand bent die geen nee kan zeggen.
Elke vorm van verkoper die een eventuele premie kan opstrijken gaat dit niet nalaten om iets aan te smeren.
Met andere woorden, je moet zien dat je als consument sterk genoeg bent om nee te zeggen
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De eenvoudigste conclusie van dit hele topic, samengevat in één zinTiTanium schreef:Met andere woorden, je moet zien dat je als consument sterk genoeg bent om nee te zeggen
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
De sterkste wint altijd
Mijn nonkel kan ook niets weigeren en heeft een leurder van belgacom/proximus van alles aangesmeerd dat die van zijn leven niet nodig heeft, hij kon gewoon geen nee zeggen. Nu had hij geluk dat hij met valse beloften gelokt is door de leurder. En hebben we de situatie op tijd kunnen rechttrekken (wel via ombudsdienst). Het zijn meestal de valse beloftes die iemand overtuigen en zijn ze misschien meermaals teleurgesteld geweest, en toch leren ze het woordje NEEN niet.
Voorbeeld van de ergste aandringers:
Al iemand over de vloer gehad van proximus en als hij iets niet wist dan gaf hij een eerlijk antwoord en deed hij de moeite om het op te zoeken. Eens iemand gehad van mobistar die het ook niet wist en via omwegen er zich probeerde vanaf te maken, om dan verder te gaan met hun verkoopspraat, of het zelfs kwaad durven afbollen.
Mijn nonkel kan ook niets weigeren en heeft een leurder van belgacom/proximus van alles aangesmeerd dat die van zijn leven niet nodig heeft, hij kon gewoon geen nee zeggen. Nu had hij geluk dat hij met valse beloften gelokt is door de leurder. En hebben we de situatie op tijd kunnen rechttrekken (wel via ombudsdienst). Het zijn meestal de valse beloftes die iemand overtuigen en zijn ze misschien meermaals teleurgesteld geweest, en toch leren ze het woordje NEEN niet.
Voorbeeld van de ergste aandringers:
- * Cofidis (via post en halen hun gegevens waar?)
* Citibank (telefonisch, altijd u reserves proberen naar boven te jagen)
* Facebook/twitter/etc... (zelfs online! zaken als facebook x,y,z gaan u missen... Jij bent belangrijk voor hun inkomsten...)
* TV (Misschien nog de ergste in zijn soort. Hun reclames hebben altijd iets dat er voor zorgt dat het blijft hangen, doelbewust u mentaliteit proberen te veranderen om alleen merken te kopen)
Al iemand over de vloer gehad van proximus en als hij iets niet wist dan gaf hij een eerlijk antwoord en deed hij de moeite om het op te zoeken. Eens iemand gehad van mobistar die het ook niet wist en via omwegen er zich probeerde vanaf te maken, om dan verder te gaan met hun verkoopspraat, of het zelfs kwaad durven afbollen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
- Contacteer:
iceke schreef:
de enige manier om dit fenomeen weg te krijgen is dus
1. er vooral niet op ingaan
2. de televerkoper zo lang mogelijk bezig houden.
Yeah right, maar dan moet je zelf ook wel veel tijd hebben, en daar wringt meestal het schoentje