Zie ook frontpagina: http://userbase.be/nieuws/telecom/948-e ... anten-ipv6Vanaf morgen kunnen alle klanten van Edpnet via een IPv6 adres surfen. De klanten dienen zo'n adres aan te vragen via het online klantenportaal "My Edpnet".
Morgen, 's nachts om 2 uur, start de "World IPv6 Day/Launch", een dag waarop bedrijven als Google en Facebook hun websites permanent beschikbaar maken via IPv6, het nieuwe internet protocol. Er wordt geschat dat de helft van het internet bereikbaar zal zijn via IPv6. Iedereen moet op termijn overstappen op IPv6, omdat de 4.294.967.296 IPv4 adressen opraken. 'Wie zijn website niet beschikbaar stelt via IPv6, zal ook onbereikbaar zijn voor de thuisgebruikers met een IPv6 adres, Edpnet is er klaar voor', klinkt het bij de operator.
Met IPv6 heeft elke aardbewoner bijna 50 quadriljard adressen (1 quadriljard = 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000) tot zijn beschikking. Naast het groot adresbereik, heeft IPv6 nog enkele voordelen, zoals het overbodig maken van NAT en gegevensbeveiliging op IP-niveau. Leesvoer over het nieuwe internet protocol is te vinden op Wikipedia.
Edpnet levert alle klanten IPv6
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Contacteer:
Juist héél my.edpnet.be afgezocht. Vind dit precies niet?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Woooooooops *zwijgt* 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Krijg je dan slechts één IPv6 adres en is dit dynamisch dan ook ?
-
- Moderator
- Contacteer:
Maar nog steeds nergens te vinden waar ik ipv6 kan enablen...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Waar zie je dit op my edpnet? Vind dit niet terug?
Voor klanten met dynamisch IP : een /56 (dacht ik) fixed
Voor klanten met fixed IP : een /48 fixed
Voor klanten met dynamisch IP : een /56 (dacht ik) fixed
Voor klanten met fixed IP : een /48 fixed
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Grappig
Hier dus echt niet te zien 

Telefonie = EDPnet + OVH
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
cache eens proberen wissen 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Mijn configuratie->mijn xdsl-verbindingen->wijzigen
Dan staat er een checkbox bij "connectie informatie". Misschien een conflict met je statische ipv4 adressen?
Dan staat er een checkbox bij "connectie informatie". Misschien een conflict met je statische ipv4 adressen?
-
- Premium Member
- Contacteer:
Niet via de BBox. Als je IPv6 wil zal je je eigen router moeten gebruiken voor de ppoe. Op die router draait dan radvd. Radvd wordt geconfigureerd via een dhcpv6 client die zijn info haalt van edpnet. EDPnet stuurt zo je prefix door.
-
- Moderator
- Contacteer:
Helemaal juist! 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Elke provider die VDSL2 levert via Belgacom MOET werken met die Sagem modem (nuja, of de bbox2 om precies te zijn). Inmiddels zijn er al een paar toestellen bekend waaruit blijkt dat deze evengoed werken, zoals fritzbox en cisco. Echter zijn er ook een paar mensen (zoals ikzelf) die VDSL2 "doorlussen" (technische term : bridgen) zodat de sagem enkel als modem dient, en een toestel naar keuze als router. Dat toestel naar keuze zal dus ook de PPPoE connectie opzetten etc. En velen hiervan zijn reeds ipv6 compatible.
EDPnet is een provider die vooruitstrevend is, maar helaas ook gebonden is aan allerlei regeltjes, zoals de verplichte modem. Dankzij bovenstaand "trucje" kunnen ze leergierige, nieuwsgierige techneuten (en zo zijn we op UB allemaal wel een beetje
) tevredens tellen : ze houden zich aan de regeltjes en toch kunnen hun klanten ipv6 gebruiken etc...
EDPnet is een provider die vooruitstrevend is, maar helaas ook gebonden is aan allerlei regeltjes, zoals de verplichte modem. Dankzij bovenstaand "trucje" kunnen ze leergierige, nieuwsgierige techneuten (en zo zijn we op UB allemaal wel een beetje

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
De mensen die doorlussen zullen wel de minderheid zijn denk ik
en versta me niet verkeerd, ik vind het een goede zaak 
Welk Cisco toestel werkt evengoed eigenlijk? In de Fritzbox heb ik niet zoveel interesse maar ik ben nogal een Cisco fanaat.

Welk Cisco toestel werkt evengoed eigenlijk? In de Fritzbox heb ik niet zoveel interesse maar ik ben nogal een Cisco fanaat.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik denk dat je nog zou verschieten hoor. De meeste mensen die internet willen, gaan gewoon naar Belgacom of Telenet. Klanten bij EDPnet zijn mensen die zoeken naar een goeie prijs, een goeie kwaliteit, een kwalitatieve helpdesk etc. Dus veel meer klanten die "experimenteren" met hun VDSL. Meer nog : Belgacom hangt een cisco router achter de bbox voor zijn professionele abonnementen! Dus ze doen eigenlijk exact hetzelfde 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Je kan in afwachting al een IPv6 tunnel van Hurricane Electric (IPv6 tunnelbroker) opzetten. 
Free usenet download (binary!) will be your reward.

Free usenet download (binary!) will be your reward.

-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Opzich kan je gewoon een Fritzbox of een Cisco WAN router opzetten zoals hier al UB door phillipe online gezet is geweest.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Misschien dat edpnet ooit de tijd neemt om belgacom officieel de frtizbox 7390 kan laten certifieren op vdsl, de procedure voor eigen provider cpe's is nu in plaats op vraag van de alternatieve providers, maar in de praktijk zie ik niemand die er gebruik van maakt.
-
- Elite Poster
Die tunnel heb ik al willen gebruiken om mijn IPv6 certificaat te behalen
Misschien dus alsnog overwegen. Niet dat het zoveel uitmaakt eigenlijk, als doorsnee consument heb je volgens mij nog niet echt voordeel bij IPv6, of vergis ik mij? Er zijn meer adressen beschikbaar.
In die Cisco WAN router heb ik dus wel interesse, dus daar wil ik wel eens wat typenummers van weten welke compatible zijn met het Belgacom netwerk.

In die Cisco WAN router heb ik dus wel interesse, dus daar wil ik wel eens wat typenummers van weten welke compatible zijn met het Belgacom netwerk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Wil eigenlijk niet teveel prutsen, dus een fritzbox achter de sagem(of zelfs in de plaats?) . Mag ik veronderstellen dat zaken zoals de firewall in orde zijn out of the box?
Het toekennen van een IP aan een device binnen het netwerk, kan dit willekeurig zonder af te leiden van het MAC adres? DHCPv6?
Wil er wel in meegaan, maar begrijp er niet altijd alles van, en de Fritzbox is duur speelgoed
Het toekennen van een IP aan een device binnen het netwerk, kan dit willekeurig zonder af te leiden van het MAC adres? DHCPv6?
Wil er wel in meegaan, maar begrijp er niet altijd alles van, en de Fritzbox is duur speelgoed

- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je kan je externe adres IPv6 maken, en je interne netwerk op IPv4 houden 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Contacteer:
@honda: Hoe je interne clients dan native op het IPv6 net kunnen is me een raadsel.
@MichelJ: In een lan worden IPv6 adressen normaal berenkend door de client door de prefix op te vragen aan de radvd op de router en daar zelf iets achter te plakken. Dat iets is meestal het mac-adres, maar dat kan je instellen op de client zelf. Zoek maar eens op privacy ofzo.
@MichelJ: In een lan worden IPv6 adressen normaal berenkend door de client door de prefix op te vragen aan de radvd op de router en daar zelf iets achter te plakken. Dat iets is meestal het mac-adres, maar dat kan je instellen op de client zelf. Zoek maar eens op privacy ofzo.
-
- Elite Poster
Dat zou ook niet altijd kunnen. Teveel toestellen zijn nog niet IPv6 compatible, om maar een klein voorbeeldje te noemen => gameconsoles. In veel huizen aanwezig maar nog niet IPv6 compatible.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik zit al sinds de IPv6Day op Native IPv6 met men mail server, ik bots alléén tegen het Dynamisch IPv4 adres nog 
Bij IPv6 heb je geen nat meer dus uitkijken dat je uw firewall goed dicht timmert of al je netwerk apparatuur staat open en bloot op het internet

Bij IPv6 heb je geen nat meer dus uitkijken dat je uw firewall goed dicht timmert of al je netwerk apparatuur staat open en bloot op het internet

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
wat dan met pagina 1450 op de Sagem 3464/BBox2 (javascript:mimic_button('goto: 1450..'))?
Ondersteunt dat gedrocht dan toch ipv6?
Ondersteunt dat gedrocht dan toch ipv6?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
en wat met hardware zonder ipv6 support? Dan moet je toch met ipv4 werken intern en heb je dus NAT. Geen idee of je het beiden kan.PleXuS schreef:Ik zit al sinds de IPv6Day op Native IPv6 met men mail server, ik bots alléén tegen het Dynamisch IPv4 adres nog
Laatst gewijzigd door MClaeys 24 jun 2012, 15:16, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Contacteer:
Tuurlijk kan het beide. Dat is het goede van dual stack. IPv4 heb je dan NAT (zolang je nog IPv4 nodig hebt op het internet), en IPv6 heb je gewoon routering zonder NAT.