De grap van de eeuw

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Disclaimer:
Dit is geen klaag topic laat staan flame topic, gewoon even de grap verspreiden :-D


Ik werd Daarnet opgebeld door een telenet verkoper.
Wij hebben hier alleen basiq internet en we hebben niks extra nodig, al de rest gaat via andere providers.

Nu natuurlijk begint die man met zijn standaard verkoop praatje dat ze de service willen verbeteren en dat ik oh zo'n trouwe klant ben :beerchug:
Begint hij over zijn digitale tv, ik laat de beste man al snel weten dat ik nog perfect van dienst ben met de analoge kabel en kuch content vanuit zweden.
Ik zeg wel, er is een manier hoe je de service kan verbeteren! FTTH aan leggen.

Die persoon wist niet eens wat dat inhield, ...
Ik leg het verder uit ik verklaar nota bene de afkorting, en hij reageert "We hebben toch fibernet!" :bang:

Ik had niet echt zin in een discussie of verregaand gesprek want heb nog veel werk en daarbij, telenet moet zijn mensen maar opleiden...


Moet overigens wel het volgende zeggen, vandaag mailje ontvangen dat ze over een week een dagje gaan werken en dat het bijgevolg soms kan uitvallen. Dus das wel een positief punt aan mijn telenet verhaal. :-)
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

mij hebben ze deze week ook weer eens gebeld naar aanleiding van hun vooruitstrevende business abonnementen... ik vraag me af hoeveel keer je die mensen moet zeggen dat je niet geïnteresseerd bent. Ze blijven me gewoon stalken.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Die outbound callcenters die aan televerkoop doen hebben zowat de minst hoog opgeleide medewerkers van alle callcenters.

Na een korte briefing moeten die gewoon zoveel mogelijk mensen opbellen en contracten verpatsen. Je moet dus echt niet verwachten dat je met die mensen een technologisch discussie kan voeren (zij die dat wel kunnen hebben een 'betere' job).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Jah oke maar ik bedoel, zo iemand leg je toch tenminste de bestaande technologiën uit, ...

Dan kom je op
- DSL
- COAX
- FTTH

om en bij de 5 minuutjes


Het is overigens wel de eerste keer dat ik gebeld word met digibox spam.

Ik herinner me nog dat ik een half jaar geleden een digibox terugbracht nadat een trail was afgelopen (ook al een poging van hun).
Ik kwam bij een makeshift telenet center dat door een niet telenet persoon werd uitgebaat bij een elektronica winkel.

Begon natuurlijk de standaard praat, van ah bent u niet tevreden? Maar...
Snel die persoonhierop onderbroken dat het geen nut zou hebben :-D
En vervolgens gezegd dat ik gelukkiger ben met mijn edpnet abbo dan mijn telenet.
Kwam nog een leuk gesprek uit, die persoon zei dat hij ook zelf pc's ineen zette en het ook vreselijk had met de telecom markt in dit land.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik haat het, maar televerkoop is gewoon bijzonder effectief en kostenbesparend.... de enige manier om dit fenomeen weg te krijgen is dus 1. er vooral niet op ingaan & 2. de televerkoper zo lang mogelijk bezig houden.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

gunmaster schreef:Jah oke maar ik bedoel, zo iemand leg je toch tenminste de bestaande technologiën uit, ...

Dan kom je op
- DSL
- COAX
- FTTH
Waarom zouden ze dat doen als minstens 90 % van hun klanten het verschil zelf niet kent?
Denk je trouwens dat het zonder reden is dat ze hun "Coaxnet" Fibernet noemen?
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ja sorry maar zoiets moet je als verkoper toch weten, al is het voor die 10%, al is het voor de business sector...

Trouwens zoals ik al zei, ik klaag het niet aan, ik lach ermee
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

iceke schreef:Ik haat het, maar televerkoop is gewoon bijzonder effectief en kostenbesparend.... de enige manier om dit fenomeen weg te krijgen is dus 1. er vooral niet op ingaan & 2. de televerkoper zo lang mogelijk bezig houden.
Yup, ik kan mij daar ook zeer goed mee amuseren. Een paar weken terug werden we ook opgebeld (net na het verdwijnen van BBC e.d.).
Of ik tevreden was al "trouwe klant" ? Nee dus want BBC kwijt maar wel even veel betalen.
Dat kon men oplossen want digitale TV kost maar even veel en dan zouden we nog veel meer zenders ontvangen.
-Ha ja, geen meerprijs???
-Nee gewoon een digibox kopen voor 50 Euro....
-Uch???? Dus toch een meerprijs...
-Euh.... ja als u het zo bekijkt, maar dat is eenmalig en we willen de installatiekost laten vallen...
Voor de derde keer gezegd dat ik geen interesse had....
-Of ik snel internet had/wou? Want de snelheid zakt niet als je TV kijkt
-Yup... heb ik al
-surft u met meerdere personen, hoeveel toestellen hangen er aan uw internet verbinding?
-Een stuk of 6-7.
-Ha, ... dan zal het bij ons sneller gaan.
-OK. Hebben jullie 6MB up? Download interesseert mij niet zo erg, het gaat met 50/6 snel genoeg.
-euh.... 6Mbit up... maar hoeveel betaalt u dan?
-35 Euro (EDPnet)
-Ah... euh... da's inderdaad niet veel... euh....
-Klopt, en het is "echt" onbeperkt in volume ook...
-Euh.... Wil u besparen op telefoonkosten?
-Zal moeilijk gaan... telefoon gaat via VOIP en ik bel 90 dagen gratis als ik 10 Euro belkrediet aankoop
-OK, ik denk dat ik u niets kan aanbieden.... goeie avond verder....

:banana: :banana: :angel:

10 minuten aan de telefoon en niets verkocht, soms heb ik medelijden met de callcentermedewerkers die daar eigenlijk ook maar hun boterham zitten te verdienen....
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Dat men de afkorting FTTH niet kent hoeft niet te verbazen. Dat is het er om doen om te laten laten zien hoe "slim" dat je bent om zoiets te gebruiken en dan verbaast te doen als men dat niet weet. Zeg dan gewoon een glasvezelaansluiting.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ah televerkopers...altijd leuke mensen :) Kan ik mij "uren" mee bezighouden met die mensen onder tafel te praten :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Modbreak:
FullQuote
krisken schreef:Ah televerkopers...altijd leuke mensen :) Kan ik mij "uren" mee bezighouden met die mensen onder tafel te praten :)
Ohja, dat zijn inderdaad grappige mensen. Ik amuseer me daar ook soms mee. Doe dat ook graag met mensen van diverse vzw's (Greenpeace etc)

Weet nog toen eentje van BASE belde en die probeerde me te overtuigen dat ze een superieur netwerk hadden :bang: . En die begon dan zo voor te lezen uit KPN facts :roll: (superieur in de zin van dat ze traffiek limiteren zodat iedereen van snelheid kan genieten)
Proximus verkopers zijn ook irritant, ze willen kosten wat kost een afspraak met je maken, maar het is iemand anders die langskomt en die vraagt je dan: "welke tariefplan wil je? Ik heb de documenten bij".
Mobistar: tjah, dat zijn de mannen in stations, fnac etc, de marrokaan/turk-verkopers.
Telenet: aah, meneer, weet u dat u sneller internet kunt hebben aan dezelfde prijs? (ik: nee, vertel het eens) Aah, *verkooppraatje van telenet, van onverlaagde snelheid etc.*. (ik: heb ik reeds al). Blijkbaar dachten ze dat ik Belgacom klant was :roll: (en dit terwijl ze belden naar de vaste lijn DIE BIJ HUN IS! (voor meer dan een jaar dan nog wel)
Laatst gewijzigd door TiTanium 21 jun 2012, 17:49, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Indien je wil antwoorden op de laatste post dient u deze niet volledig over te nemen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Oh telenet heeft mij al zo vaak gebeld voor hun producten te verkopen. En toch slagen ze er maar niet in :)

1. Telefoon : sorry, ik bel via voip
2. GSM : sorry, ik ben tevreden over proximus
3. TV : k heb dat niet (kga hun ook ni wijsmaken dat ze mij nog niet afgesloten hebben hé :D)
4. Internet : Tot 100mbit (oude fibernet nog toen) download meneer, dat kan niemand u geven via Belgacom! k Zeg das waar...graag eentje met 10mbit upload, een fixed ip, een extra iprange dan. Euhm...das mogelijk voor een paar honderd euro (500+ euro excl btw). Laat maar, dan is EDPnet "iets" goedkoper :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

De grap van de eeuw ??? Dat gebeurd elke dag wel eens met iemand. Niet alleen telenet, maar echt alle soorten van televerkoop.
Laatst nog een telefoon gesprek gehad van bijna een kwartier voor de aankoop van een abonnement op een tijdschrift. Oorspronkelijk van voetbal omdat onze kleine vroeger nog bij de miniemen heeft gespeeld . Een jaar geleden mee gestopt, en nu wil men tijdschriften verkopen. Vroeg de man of hij me met een ander tijdschrift plezier kon doen. Ik begon over vliegvissen en biljart. Alles wat ik kon verzinnen is de revue gepasseerd. Maar helaas.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Jullie beseffen toch dat meestal de mensen die verkopen via de telefoon heel vaak externe interim-firma's zijn die een korte handleiding hebben met tekstjes. Vaak weten ze nog eens het verschil niet...

Spijtig genoeg kan dit wel gezegd worden over sommige klantendiensten. Gisteren moest ik 7 medewerkers aan de lijn hebben totdat ik de persoon bereikt had die het verschil tussen een factuur en een abonnement snapte. (Proximus)

Je moet dus onderscheid maken tussen echte klantendiensten en echte medewerkers en de dombo's die in een callcenter werken die gewoon wat dingen kunnen aanvinken op hun schermpje en aflezen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

De grappigste vorige jaar was toch wel de telenet medewerker die mij opbelde met een onweerstaanbaar aanbod (uiteraard). Toen ik antwoordde dat mijn telefoonabonnement mij 0€ kost vermits ik via voip bel hij een ganse uitleg deed dat dit toch slecht was en hun telefonie beter.

Tot ik hem vroeg of hij mij slecht verstond. Antwoord: neen, zeer goed meneer. Ik: Da's dan die slechte voip verbinding waarover u het had ? :banana:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Dima_2005 schreef:Jullie beseffen toch dat meestal de mensen die verkopen via de telefoon heel vaak externe interim-firma's zijn die een korte handleiding hebben met tekstjes. Vaak weten ze nog eens het verschil niet....
Yup, die volgen een script en het is heel plezant om antwoorden te verzinnen die niet in hun flowchart passen. Ze vallen dan terug op hun vorige vraag tot ze weer verder kunnen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

VOiD schreef:De grappigste vorige jaar was toch wel de telenet medewerker die mij opbelde met een onweerstaanbaar aanbod (uiteraard). Toen ik antwoordde dat mijn telefoonabonnement mij 0€ kost vermits ik via voip bel hij een ganse uitleg deed dat dit toch slecht was en hun telefonie beter.

Tot ik hem vroeg of hij mij slecht verstond. Antwoord: neen, zeer goed meneer. Ik: Da's dan die slechte voip verbinding waarover u het had ? :banana:
Euhm hun eigen telefonie-aanbod...is ook voip :D
Ach we hebben allemaal wel ons eigen verhaal met telenet en andere diensten zeker :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

De beste was nog altijd diegene die me bomen wou verkopen uit het regenwoud en zijn caler id vergeten af te zetten was.
Ik -> ik zou willen dat je me schrapt uit uw rondbel lijsten.
Hij-> we bellen willekeurig rond uit het telefoonboek.
Ik -> het is wettelijk verplicht om zo'n lijst bij te houden als televerkoper
Hij -> dat gaat u niet aan
Ik -> Bel hem voor een BBQ te komen doen
Hij-> weet niet waar het over gaat
Ik -> bel hem om een feestje te komen organiseren
Hij -> begint vervelend te worden
Ik -> bel hem of hij toch geen interesse heeft voor die personeelsbbq
Hij -> wordt kwaad
Ik -> bel terug, maar er wordt nooit meer opgenomen
Ik -> zet z'n tel nummer dan maar op userbase, er zullen hier nog wel wat despoten rondhangen die graag iets willen verkopen
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Oh ik wil die kerel wel nog wat aansmeren :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

al die gesprekjes opnemen, compilatie maken en op youtube zetten :D
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb zo eens iemand van Scarlet aan de lijn gehad. Ik zat in de file en had wel effe tijd.

Als trouwe klant hadden ze een SUPER-promotie voor mij: Scarlet One aan 51 EUR.
Dus ik vraag wat die promotie dan is.
Zij: awel, Scarlet One aan 51 EUR, en bij andere kost dat zoveel en zoveel.
Dus ik weer: 51 EUR is jullie standaardprijs en je zei dat er een SUPER-promotie was? Wat is die dan?

Dat heeft zo'n paar minuten doorgegaan, totdat ik voorbij de file was :)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

@johcla : dus na ongeveer 2uur pas heb je dichtgelegd? :p

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Suntall
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2011, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

VOiD schreef:Die outbound callcenters die aan televerkoop doen hebben zowat de minst hoog opgeleide medewerkers van alle callcenters.

Na een korte briefing moeten die gewoon zoveel mogelijk mensen opbellen en contracten verpatsen. Je moet dus echt niet verwachten dat je met die mensen een technologisch discussie kan voeren (zij die dat wel kunnen hebben een 'betere' job).
En deze informatie haal je uit welke bron? En wat betreft de reactie van Dima_2005, erg kortzichtig. Ik ben benieuwd waar iedereen al die informatie vanachter de schermen toch haalt :)

Als ik de reacties zo zie zijn de mensen die ze plaatsen zeer vol van zichzelf. Een dikke proficiat aan ieder die denkt dat hij interessant is door televerkopers over een en de zelfde kam te scheren. Zeker niet elke televerkoper is even capabel, maar waarin verschilt dat van iemand die in een winkel je boodschappen afrekent, de mensen die in je bank werken en je geldzaken beheren of het management van het bedrijf waar je zelf voor werkt?

Andere kant van de medaille: Mensen die blij zijn dat ze een betere aanbieding krijgen via de telefoon, slapende consumenten die nog met verouderde tariefplannen zitten, bejaarden die bij hoog en bij laag beweren niet van een leverancier van energie weg te willen omdat ze problemen vrezen terwijl het exact de zelfde energie is die door hun leidingen loopt en niet te vergeten iedereen die naar een klantendienst belt. Want ooit al bij stilgestaan dat contact centers niet alleen maar outbound sales doen maar ook ten dienste staan van de klant. En om bij deze al de voornaamste kritiek te smoren die op dat punt gaat komen nl. de wachttijden, je bent niet de enige die belt als je dat doet, evenveel mensen op de klantendienst zetten als er klanten zijn is utopie, en als je goed geholpen wilt worden gaat daar tijd over.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben een kritische ziel en er kan nog een hoop verbeteren.
Maar het respect tegenover mensen waarvan men wel verwacht dat men u helpt is jammer genoeg ver te zoeken.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Suntall schreef:Zeker niet elke televerkoper is even capabel, maar waarin verschilt dat van iemand die in een winkel je boodschappen afrekent, de mensen die in je bank werken en je geldzaken beheren of het management van het bedrijf waar je zelf voor werkt?
Het verschil zit hem in het feit dat men mij in een winkel niet lastig valt over producten die ik volgens hun moet hebben. Dat kies ik er namelijk zelf. De mensen die in mijn bank (of andere banken waar ik geen klant ben) bellen, bellen mij niet elke maand om mij te overtuigen met de meest idiote smoesjes dat product x of y helemaal past bij mij. En het management van waar ik werk...daar zwijg ik even over :)
Suntall schreef:
Maar het respect tegenover mensen waarvan men wel verwacht dat men u helpt is jammer genoeg ver te zoeken.
Iemand iets aansmeren != helpen
Opdringerig gedrag != helpen

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Suntall
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2011, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Iemand iets aansmeren is noch via de telefoon noch via een ander kanaal iets dat niet kan. Een goed opgeleide agent gaat enkel maar verkopen als die persoon daar zelf behoefte aan heeft. Een goed opgeleide agent ziet dat ook in zijn opleiding en houd zich daaraan. Krisken, de passage waar je me quote op het einde is bedoelt op inbound klantendienst agenten, wat vaak de zelfde contact centers zijn als waar de sales worden gedaan. Mijn punt is dat het jammer is dat iedereen in die sector over de zelfde kam wordt geschoren. :-)
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

WalterB1 vat de TS zijn "grap" mooi samen.

De rest is al wat menselijker en kan ik dan wel nog om lachen.
Maar stoer doen en de techneut uithangen ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

hahahahaha, iemand die het opneemt voor televerkopers... als ik een clown wil zien verkopen ga ik wel naar de Vogelkesmarkt.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

lol, ik neem het helemaal niet op voor televerkopers.

Maar heb het niet voor dat "stoerdoenderij" en nadien een topic openen om uw ego nog wat te laten strelen.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Suntall schreef: En deze informatie haal je uit welke bron? En wat betreft de reactie van Dima_2005, erg kortzichtig. Ik ben benieuwd waar iedereen al die informatie vanachter de schermen toch haalt :)
Kortzichtig? Neen. Dit is wat me verteld werd door zowel Telenet, als Belgacom, als Mobistar medewerkers. Die laatste werd me door een manager bevestigd bij Mobistar aangezien ik niet tevreden was over de hollandse klantendienst, die had me uitgelegd als het druk is, is er een 2de externe callcenter die telefoontjes aanneemt volgens een bepaald systeem van belangrijkheid van vraag. Die mensen kunnen dan ook doorverbdingen naar een interne callcenter indien standaardvraagjes niet voldoen.
Het is ook iets dat verteld werd bij het vak Management en wat ook in het boek staat als een opvallend voorbeeld van klantenbeheer.

En natuurlijk mag je hun niet over dezelfde kam scheren, je hebt ook de opgeleide medewerkers, maar die werken dan meestal in interne centra.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Suntall schreef:
VOiD schreef:Die outbound callcenters die aan televerkoop doen hebben zowat de minst hoog opgeleide medewerkers van alle callcenters.
En deze informatie haal je uit welke bron? En wat betreft de reactie van Dima_2005, erg kortzichtig. Ik ben benieuwd waar iedereen al die informatie vanachter de schermen toch haalt :)
Mijn jarenlange professionele ervaring in de callcenter sector. Ik kom bijna dagelijks over de vloer in callcenters zowel in Belgie als het buitenland dus ik denk dat ik weet waarover ik spreek.
Suntall schreef:Andere kant van de medaille: Mensen die blij zijn dat ze een betere aanbieding krijgen via de telefoon, slapende consumenten die nog met verouderde tariefplannen zitten, bejaarden die bij hoog en bij laag beweren niet van een leverancier van energie weg te willen omdat ze problemen vrezen terwijl het exact de zelfde energie is die door hun leidingen loopt
Men belt niet uit de ideologie om de klant te helpen hé maar om producten te verkopen.
Suntall schreef:en niet te vergeten iedereen die naar een klantendienst belt. Want ooit al bij stilgestaan dat contact centers niet alleen maar outbound sales doen maar ook ten dienste staan van de klant.
Daarom schreef ik ook expliciet oubound, om niet iedereen over dezelfde kam te scheren.
Suntall schreef:Maar het respect tegenover mensen waarvan men wel verwacht dat men u helpt is jammer genoeg ver te zoeken.
Inderdaad. Daarom dat ik die mensen ook altijd vriendelijk en respectvol te woord sta (tenzij ze het echt te bont maken). Je kan je niet inbeelden wat sommige van die mensen te verduren krijgen. Je moet bv. maar eens op een helpdesk zitten ivm. facturatie (men belt altijd met problemen natuurlijk). Die mensen hebben een zware, ondankbare en onderbetaalde job.

(geschreven vanuit een callcenter)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

theduvelking schreef:lol, ik neem het helemaal niet op voor televerkopers.

Maar heb het niet voor dat "stoerdoenderij" en nadien een topic openen om uw ego nog wat te laten strelen.
Wat heeft dat te maken met stoer doen? Sommige mensen (vooral deur aan deur en televerkopers) wringen zich in allerlei bochten om toch maar iets te verkopen aan je. Met of zonder frappante leugens! Ze zouden een onwetend persoon van alles wijsmaken om toch maar die verkoop te kunnen sluiten en om hun sales target te halen! Dus waarom zou je ze niet af en toe eens op de goeie plaats mogen zetten met correcte informatie te geven over hun producten en eens met hun voeten te spelen, in plaats van omgekeerd?

Ooit, lang lang lang geleden, heb ik eens een vakantiejob gedaan in een callcenter (voor een niet nader te vernoemen leverancier van diepvriesproducten) en na nog geen week ben ik het daar afgetrapt. Hun opleiding bestond uit een catalogus (zodat je wist wat ze aanboden), hoe je alles in de pc moest tikken, en het weetje dat je 5% korting mocht geven op sommige producten. Dagelijks moest je een omzet draaien van €250. Hun motto was "iedereen heeft diepvriesproducten nodig". Toch niet dus... Ben ik blij dat ik een paar dagen later het nieuws kreeg dat ik mijn vakantiejob kon doen in een omgeving die mij veel beter lag!

Ik blijf erbij dat mensen niet moeten opgebeld worden door allerhande bedrijven die beweren dat zij het goedkoopste zijn. Als mensen willen besparen, zullen ze zelf wel de stap zetten en diverse leveranciers vergelijken. Doen ze dit niet, dan is dit meestal ofwel uit luiheid, ofwel uit onwetendheid (maar dan nog, er is internet) ofwel omdat het hun geen zak uitmaakt van wie hun internet of telefoon of gsm of whatever komt. Je merkt wel dat mensen vanzelf alternatieven gaan bekijken als de crisis zich opdringt (kijk maar naar nu).

Ik weet niet voor welk callcenter de voorstanders hier zijn, maar als je kijkt naar om het even welke provider (of dit nu gaat over telecom, nutsvoorzieningen of iets anders) en de horrorverhalen hier dan merk je ook wel dat het een pak beter kan (zowel inbound als outbound), en dat je de mensen die daar aan de telefoon zitten met moeite hoog opgeleid kan noemen. Als wij beter weten over wat we praten dan zij die ons een product "verkopen" of als wij een exacte probleemsituatie geven met de vraag of dit of dan kan gedaan worden, dan mankeert er toch iets aan de opleiding/kennis van die mensen vind ik. Het enige dat ze kunnen doen zijn flowcharts volgen. Luisteren naar de klant (vooral bij inbound) hoort er steeds minder bij!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik vind eerlijk gezegd de helpdesk van TV Vlaanderen de beste waar ik tot nu toe mee in contact ben geweest. Al van het eerste telefoontje goed geholpen met een ongewoon probleem (tweedehands kaartje gekocht dat voor huursets was, maar ik had al een set), medewerker kon me niet helpen omdat hij toestemming nodig had maar beloofde terug te bellen in de namiddag, wat ook gebeurde (zelfde medewerker, ook ongewoon!) met de mededeling dat alles in orde was en ik vanaf 's avonds van de TV kon genieten, wat ook effectief het geval was (althans, de TV werkte, ervan genieten is wat anders :))

Ook bij Ecopower ben ik steeds goed geholpen, maar daar ligt het eerder aan de aard en grootte van het bedrijf.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

da was nie grappig eigenlijk....
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Beetje geflame hier :?

Met de "grap van de eeuw" bedoel ik niet dat hij niet weet wat FTTH is.

Eigenlijk dat je dat niet weet en rechtstreeks of onrechtstreeks werkt voor een telecom bedrijf dan noem ik dat verre van hoogstaand.
Je moet als verkoper weten hoe de markt ervoor staat.

Wat ik erg vond was dat toen ik het begrip uitlegde (fiber to the home) dat hij suggereerde dat ze dat aanboden => fibernet.
Dat is misleidende reclame en daar is tn al is voor veroordeeld.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

En dat is dan weer wat ik bedoelde met mijn post :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Klopt :-D

Maar ik dacht zal me als ts ook is verdedigen :angel:

Overigens, paar jaar geleden nog les gehad van een leerkracht wiskunde die ooit bij telenet had gewerkt.
Hij was programmeur en zat vanalles te doen aan de servers waardoor hij vaak in contact kwam met hun systemen.
Nu om het kort te zeggen hij noemde het een met ducktape bijeengehouden boel.

Telenet is nu gewoon niet echt een professioneel bedrijf dat blijkt uit die verkopers en dit hierboven.
(welke isp wel trouwens :wink:)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

gunmaster schreef: Met de "grap van de eeuw" bedoel ik niet dat hij niet weet wat FTTH is.
Eigenlijk dat je dat niet weet en rechtstreeks of onrechtstreeks werkt voor een telecom bedrijf dan noem ik dat verre van hoogstaand.
Je moet als verkoper weten hoe de markt ervoor staat.

Wat ik erg vond was dat toen ik het begrip uitlegde (fiber to the home) dat hij suggereerde dat ze dat aanboden => fibernet.
Die verkoper was gewoon even veel ingelicht als de gemiddelde consument, laat ons zeggen de 90% :)

Check bv. http://corporate.telenet.be/jobs
Vacature: Telesales advisor Outbound
Profiel:
• overtuigingskracht
• positief ingesteld
• communicatief sterk
• enthousiasme dat aanstekelijk werkt
• luistervaardig
• assertief
• teamplayer
• resultaatgericht werker
• mogelijkheid om zowel vast als deeltijds te werken
• werkuren van 11.30u tot 20u van maandag tem vrijdag (voltijds)
• deeltijds min 20u – min 2 avonden per week
Zie jij ergens kennis van technologie/internet/telecom staan? Dat is het net, da's gewoon een plus, maar geen vereiste, ze worden ter plekke wel kort gebriefd en hopelijk slaan ze niet te veel gezever uit hun bek. En waarom hij Fibernet vernoemde? Wel het woord fiber zit er toch in? Da's genoeg voor hem :angel:

Maar even ter vermelding: Telenet is haas niet het enige bedrijf, en da's bedroevend, maarja, als je kijkt dat er 90% de kennis toch niet heeft, dan maken ze maar 1/10 kans dat ze bij iemand terecht komen die slimmer is dan zij. Terwijl voor de andere 9/10 hun uitleg volstaat en alles wat moeilijker is, de potentiele klanten alleen maar verwart.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Is een beetje zoals in een winkel hé. Altijd komen ze je "helpen" met uitleg. Maar het goedkoopste tv model zullen ze je niet verkopen hoor. Als je een TV zoekt voor tv te kijken, zullen ze je meteen een middenklasser aanraden (aja want dat is het beste voor digitale tv hé mijnheer). Als je durft zeggen dat je gewone analoge tv hebt en dat voldoende is, dan krijg je gegarandeerd als antwoord "jama analoge tv gaat weg gaan, ge moet dat nemen". Dus wat euro's op de verkoop, wat euro's commissie bij telenet of belgacom, en meteen zetten ze even jouw internetabonnement om en jouw telefoonabonnement. Cash cash!

Nu, ik heb zowel bij telenet als bij belgacom een opleiding tot technicus gehad. Ik kan je wel zeggen da er een GROOT verschil zit tussen beide bedrijven... Zo moet je bij Belgacom een toelatingsexamen (parate kennis op elektriciteit/elektronica/informatica) doen, terwijl bij telenet iedereen deel kan nemen. Zo is het kaf meteen van het koren gescheiden. Een opleiding van 6 weken PILA + 6 weken FULL bij belgacom....4 weekjes bij telenet. En zo zijn er nog verschillen!

Let wel : techniekers bij telenet zijn daarvoor zeker niet slecht. Ze kennen de producten en zullen een aansluiting zeker tot een goed eind brengen. Maar ze worden wel dikwijls in het ongewisse gelaten over de diensten en de producten...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik snap jullie echt niet hoor, televerkoop is gewoon een agressieve manier om uw product te slijten. Ni meer ni minder.
Heeft niks met beroepskennis of beroepseer te maken, in tegendeel zelfs.. zoals ik al zij, ik kijk liever op de vogelkesmarkt naar de marktkramers dan ongewenst lastig gevallen te worden door zo'n teleclown.

Voor alle duidelijkheid, een helpdesk is geen televerkoop, trouwens ik verwacht ook niet dat de kerel die daar den telefoon oppakt meer weet dan ik, ik verwacht enkel dat die mij kan doorschakelen naar iemand die mijn probleem kan oplossen ;-) Ik verwacht bij wijze van spreken helemaal niet dat den baas opneemt, enkel dat die persoon verstandelijk genoeg is om te oordelen wanneer iemand den baas nodig heeft en wanneer niet.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wees gerust dat ze op de helpdesk ook wel een procentje krijgen bij een eventuele verkoop hoor.

Targets, daar draait het allemaal om...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”