Ik heb sinds een 3-tal maanden eindelijk ook een smartphone
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Op de batterijduur na zeer tevreden over. Deze HTC Wildfire S werd standaard uitgerust met een 2GB micro SD kaartje en
omdat dit wat aan de lage kant is, had ik het kaartje vervangen door een 4GB exemplaar dat ik liggen had uit mijn vorige Nokia Xpressmusic. Werkte perfect!
Nu heb ik enkele dagen geleden een 16GB besteld (de gsm ondersteunt tot 32GB), maar ik ondervind de nodige problemen..
Eerst en vooral werkt het kaartje perfect in een cardreader via de meegeleverde adapter. Ook herkent de GSM het kaartje, met de correcte grootte (14.8 GB). Foto's nemen lukt, kleine bestanden overzetten lukt ook, maar als ik bijvoorbeeld 20 seconden video opneem, crasht er iets en wordt het geheugenkaartje ontkoppeld. Het probleem kwam aan het licht toen ik mijn data (muziek) van het vorige kaartje wou overzetten. Het kaartje loopt dus vast bij bestanden groter dan x MB (> 5 in elk geval). Tijdens het experimenteren kon ik wel een kladblokbestand aanmaken, vervolgens 128 MB nutteloze tekens invoegen en opslaan, dit lukte zonder probleem
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Verder heb ik al Google geraadpleegd en is de smartphone volledig up to date. Ook bij de gsm van mijn ma treedt hetzelfde probleem op... (het is ook een wildfire s). Ook formatteren met Windows of SDFormatter (quick en full) helpt niet.
Heeft iemand soortgelijke problemen met al dan niet een oplossing?