Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
Wij zijn onlangs overgeschakeld naar een FibernetShake, hiervoor hadden we een nieuwe modem nodig. Ik heb besteld via Mijn Telenet en kreeg deze bevestiging:
Er staat dus duidelijk vermeld dat de kost van 75,00 EUR weg valt, anders hadden we ook geen Fibernet besteld.
Vandaag krijgen we echter deze brief in de bus:
http://i48.tinypic.com/esj11z.jpg
Ik ga echt geen 75,00 EUR betalen omdat Telenet zich "vergist" heeft. Het is trouwens maar een rare brief, want mijn klantnummer staat er ook niet op.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Er staat dus duidelijk vermeld dat de kost van 75,00 EUR weg valt, anders hadden we ook geen Fibernet besteld.
Vandaag krijgen we echter deze brief in de bus:
http://i48.tinypic.com/esj11z.jpg
Ik ga echt geen 75,00 EUR betalen omdat Telenet zich "vergist" heeft. Het is trouwens maar een rare brief, want mijn klantnummer staat er ook niet op.
Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik zou die brief negeren. Ziet er meer een standaard brief uit, niet specifiek voor jouw situatie. Ik vermoed dat Telenet nog wat probleemkes heeft om hun systemen aan te passen aan de nieuwe situaties.
In tegenstelling tot wat de brief zegt, stond dit wel vermeld op uw aankoopbevestiging.
Maar werd de 75 EUR kwijtgescholden (wat trouwens de procedure is voor "trouwe klanten").
Ik zou gewoon wachten tot de rekening komt, de 75 EUR niet betalen (als die aangerekend zou zijn), en dan eens bellen naar de klantendienst. Of Charlotte raadplegen.
In tegenstelling tot wat de brief zegt, stond dit wel vermeld op uw aankoopbevestiging.
Maar werd de 75 EUR kwijtgescholden (wat trouwens de procedure is voor "trouwe klanten").
Ik zou gewoon wachten tot de rekening komt, de 75 EUR niet betalen (als die aangerekend zou zijn), en dan eens bellen naar de klantendienst. Of Charlotte raadplegen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Deze kan bij in het rijtje van de Schandalige Telenet Praktijken (STP).
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
en zoiets heb je ook bij Belgacom voor hoor. (ook al schrappen ze na klachten redelijk vlotjes de onterechte kosten, je moet er ook weer je tijd in stoppen :/)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Blijkbaar begrijpt men bij TN nog niet dat zo'n aankoopbevestiging bindend is !eternum schreef:Deze kan bij in het rijtje van de Schandalige Telenet Praktijken (STP).
Dergelijke brieven sturen past dus inderdaad in de categorie "schandalig".
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Als we Telenet nu is de kans geven om deze eventuele vergissing recht te zetten, indien geen vergissing kan je effectief van een schandaal spreken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dit is geen alleenstaand geval eh.. ik denk dat we hier toch wel of zijn vriendelijkst van misleiding kunnen spreken ... aankoopbevestiging zegt gratis, en daar dan later op terug komen met een brief... tsja, vele mensen zullen dit wel weer betalen, maar dit kan dus niet mijn inziens
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Dan daag ik Charlotte en Telenet uit om aan te tonen dat het om een éénmalige vergissing gaat en niet om structurele zaken om toch extra geld bij hun klanten te genereren.TiTanium schreef:Als we Telenet nu is de kans geven om deze eventuele vergissing recht te zetten, indien geen vergissing kan je effectief van een schandaal spreken.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Gejost door kleine lettertjes die achter een muisklik verborgen zitten. Is illegale praktijk. De prijsaanduiding moet goed zichtbaar en ondubbelzinnig zijn. Dit staat duidelijk in de Wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming, artikel 5 en volgende.
http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/2010/04/12_1.pdf
Dit is dus duidelijk een illegale praktijk, je meldt dit dus best zo snel mogelijk bij de Economische inspectie zodat Telenet zich eindelijk eens een beetje gaat schikken naar de wet.
zie http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... ne_klacht/
http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/2010/04/12_1.pdf
Dit is dus duidelijk een illegale praktijk, je meldt dit dus best zo snel mogelijk bij de Economische inspectie zodat Telenet zich eindelijk eens een beetje gaat schikken naar de wet.
zie http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... ne_klacht/
- TiTanium
- Moderator
T-town zal ons op de hoogte houden (hoop ik) en misschien kan team Charlotte eens een keer iets meer zeggen dan alleen de standaardtekstjes.
Daar wordt iedereen beter van
Daar wordt iedereen beter van
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Was jij voorheen al Telenetklant voor alle producten (tv, internet, telefonie)? Zoja, dan heb je volgens de voorwaarden geen recht op deze promotie.
Persoonlijke mening: Persoonlijk ben ik wel 1000% akkoord met hetgeen hier boven wordt gezegd. Er moet duidelijk gecommuniceerd worden over de bijkomende kosten, alsook de extra kabelkost.
In ieder geval, het is volgens mij niet wettelijk om eerst de promo toe te kennen en daarna toch niet meer. Dat moet volgens mij duidelijk wordt aangegeven tijdens het bestellen. In deze situatie lijkt mij dat technisch ook niet zo moeilijk.
- t.e.m. 30/06/2012
- voor nieuwe Telenet-klanten die kiezen voor een Fibernet Shake of Fibernet XL Shake met 3 diensten
- voor bestaande Telenet klanten die kiezen voor een Fibernet Shake of Fibernet XL Shake, waarbij er minstens één van de drie diensten nieuw is als onderdeel van de Shake bij een jaarovereenkomst.
Persoonlijke mening: Persoonlijk ben ik wel 1000% akkoord met hetgeen hier boven wordt gezegd. Er moet duidelijk gecommuniceerd worden over de bijkomende kosten, alsook de extra kabelkost.
-
- Moderator
Verwarring alom ....
1) Activering: de promotie waarover je hebt, zegt
Misschien is de oplossing dat de TS zich voor één jaar verbindt, dan heeft hij wel recht op de promotie ?
Hopelijk brengt Charlotte wat klaarheid, want de site is zéér onduidelijk en tegenstrijdig (vind ik).
1) Activering: de promotie waarover je hebt, zegt
- a) dat de activering gratis is voor bestaande klanten, waarbij er minstens één van de drie diensten nieuw is als onderdeel van de Shake, en voor een jaarcontract.
b) Dat je geen activeringskosten betaalt als je al Telenet-klant voor internet, telefonie of digitale tv bent (en ook geen nieuw jaarcontract.
- a) dat de installatie gratis is voor bestaande klanten, waarbij er minstens één van de drie diensten nieuw is als onderdeel van de Shake, en voor een jaarcontract.
b) dat een comfort installatie normaal 75 EUR kost.
Misschien is de oplossing dat de TS zich voor één jaar verbindt, dan heeft hij wel recht op de promotie ?
Hopelijk brengt Charlotte wat klaarheid, want de site is zéér onduidelijk en tegenstrijdig (vind ik).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Op zijn bestelling staat wel degelijk een korting van 75 euro voor een modemswap (gratis home gateway). Met een 1 tussen haakjes. Wat bij die 1 stond (de kleine lettertjes) zijn belangrijk om een conclusie te trekken.
-
- Premium Member
Maar zoals je ook kan zien, staat die (1) bij de kost, en niet bij de korting (100 %) op deze kost.(1)
Heb je Telenet Internet? En kies je voor Telenet Fibernet, Fibernet XL of Business Fibernet? Dan kan het zijn dat je een andere modem nodig hebt. Als dat zo is, rekenen we daarvoor € 75 aan als eenmalige bijdrage voor de modem. Bekijk op Klantenservice hoe je kunt nakijken of je een andere modem nodig hebt.
- mailracer
- Elite Poster
De bestelling is dubbelzinnig opgesteld, daar ben ik het mee eens. De korting word ook toegekend, dus heb je er recht op. De fout van telenet, daar moet jij niet voor opdraaien. Komen ze niet met een compensatie zoals je verwacht, dan kan je altijd naar de vorige toestand gaan of je contract met telenet verbreken op basis hiervan. Het komt erop neer dat hun automatisch internet-bestel-systeem geen rekening houd met deze vorm van promotie. ''De modemswap ''. Deze zou je gratis moeten krijgen omdat je deze nodig hebt om van het nieuwe product te genieten. Overigens is het voor telenet een goede zaak om de docsis 3 standaard op jouw adres te integreren.
(1)
Heb je Telenet Internet? En kies je voor Telenet Fibernet, Fibernet XL of Business Fibernet? Dan kan het zijn dat je een andere modem nodig hebt. Als dat zo is, rekenen we daarvoor € 75 aan als eenmalige bijdrage voor de modem
Heb je Telenet Internet? En kies je voor Telenet Fibernet, Fibernet XL of Business Fibernet? Dan kan het zijn dat je een andere modem nodig hebt. Als dat zo is, rekenen we daarvoor € 75 aan als eenmalige bijdrage voor de modem
- TiTanium
- Moderator
Ronduit belachelijk dat ze hier 75€ voor vragen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Klopt inderdaad, zou ik denken. Maar bij zijn bestelling staat wel Eenmalige bijdrage voor nieuwe modem (twv €75), waar hij nu €0 voor moet betalen. Dus het gaat inderdaad voor de "modem-swap"-kost.philippe_d schreef:3) De brief die de TS gekregen heeft, spreekt niet over de installatie, maar de hardware swap kost van 75 EUR voor de nieuwe modem. Het gaat dus niet over het al of niet toekennen van de promotie.
Er zijn volgens mij drie mogelijkheden, in deze situatie
- Nieuwe klant: krijgt automatisch de nieuwe modem/router, en moet dus niet voor modem-swap betalen.
- Oude klant met oude modem: moet de nieuwe modem/router krijgt, en moet dus voor een modem-swap betalen.
- Oude klant met nieuwe modem: moet niets extra betalen.
(Niet tegenstaande vind ik wel dat je die kosten niet moet betalen; ze hadden maar op voorhand duidelijk moeten communiceren)
-
- Moderator
De modem swap kost van 75 EUR wordt kwijtgescholden voor "trouwe klanten"ExoduS schreef:(1)
Ik neem aan dat trouwe klanten deze zijn die al enkele jaren klant zijn en/of meerdere producten hebben ...
Ik veronderstel dat de online bestelling - waarbij de user zijn klantnummer heeft ingegeven - in de Database controleert of het over een "trouwe klant" gaat, en op basis daarvan deze korting toekent ...
Vandaar de orderbevestiging ?
Er loopt wel wat meer mis met online bestellingen. Telenet en bij uitbreiding BGC enz. willen persé dat alle bestellingen online gebeuren. Vooreerst zijn die aanbiedingen online voor nieuwe klanten of klanten die een extra product bestellen. Ze beloven daar ook een extra 20 euro korting wat dan niet lukt voor bestaande klanten. Ze jagen er de zelfstandige verkopers mee op de kast, want klanten gaan daar uitleg gaan vragen, houden de verkoper een kwartier tot een half uur bezig met allerlei vragen en verklaren dan doodleuk dat ze on line gaan bestellen. Verkoper tijd kwijt en niets verdiend want die korting kan hij niet geven. Klant besteld online en er loopt achteraf iets mis? waar gaat de klant naartoe? Naar een center die dan terug tijd moet insteken waarvoor hij niet betaald wordt maar ze zijn wel het "gezicht" van Telenet. Een center en een verkoper worden alleen betaald als ze effectief iets verkopen en niet als ze uitleg geven.
Niettemin moet je als je online besteld steevast de aankoopbevestiging opslaan en afdrukken zodat je iets in handen hebt. Mijn ervaring is dat er daar dikwijls iets misloopt.
Wat de modem betreft enz. dit zijn persoonlijke promo's die alleen de verkoper of de klantendienst kunnen zien en die ook zo worden doorgegeven aan de klant. Als daar zijn: gratis aanpassing abonnement, gratis omruiling naar nieuwste digicorder, gratis fibernetmodem, gratis plaatsing fibernetmodem. Als er een van die dingen niet staat dan krijg je dit niet.
Niettemin moet je als je online besteld steevast de aankoopbevestiging opslaan en afdrukken zodat je iets in handen hebt. Mijn ervaring is dat er daar dikwijls iets misloopt.
Wat de modem betreft enz. dit zijn persoonlijke promo's die alleen de verkoper of de klantendienst kunnen zien en die ook zo worden doorgegeven aan de klant. Als daar zijn: gratis aanpassing abonnement, gratis omruiling naar nieuwste digicorder, gratis fibernetmodem, gratis plaatsing fibernetmodem. Als er een van die dingen niet staat dan krijg je dit niet.
-
- Premium Member
Welja, goed dat het opgelost is, Maar excuses waaren ook op zijn plaats geweest. Ik heb weeral tijd moeten steken in hun "interne misverstand".t-town,
Ik heb dit voor je nagekeken en merk dat er intern een misverstand is ontstaan over de kost van je modem. Ik heb dan ook uit commerciële overwegingen deze kost gecrediteerd.
[ Post made via mobile device ]
-
- Starter
Ik ben ook een van die klanten die zo'n brief in de postbus heb ontvangen. Een attente forummer op 9lives wees me op deze topic en graag had ik geweten wat ik nu moet doen. Indien ik had geweten dat ik 75 euro zou moeten betalen voor overschakelen naar Fibernet had ik dit zeker niet gedaan. Daarnaast zijn wij hier thuis al jarenlang vaste klant bij TN (en we zijn er eerlijk gezegd wel heel tevreden mee).
Hopelijk telt mijn stem evenveel als die van de OP (Trouwens bedankt aan T-town anders zou ik het nooit gedurfd hebben om mijn verhaal naar buiten te brengen)
Hopelijk telt mijn stem evenveel als die van de OP (Trouwens bedankt aan T-town anders zou ik het nooit gedurfd hebben om mijn verhaal naar buiten te brengen)
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dat het geen alleenstaand geval was leek me reeds duidelijk aan die brief, duidelijk een standaardbrief die naar -tig klanten is verzonden. 't is te hopen dat al deze klanten hun weg vinden naar dit topic vinden om vervolgens credit nota te krijgen uit 'commerciële overwegingen'
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Premium Member
Ik heb charlotte van dit forum (ze heeft ook een reactie geplaatst in dit topic) gevraagd om mijn probleem op te lossen. Ik heb haar daarbij de bevestiging van de gratis modem meegestuurd die ik via mail had ontvangen.
-
- Starter
Blijkbaar kan ik geen PB sturen naar Charlotte. Iemand een voorstel? Ik heb ook nog die bevestigingsmail dat ik 0,00 euro moest betalen voor de swap. Alvast bedankt voor jullie reactie (waren ze maar op alle fora zo hulpvol)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Probeer eerst de gewone kanalen (telefoon , u hebt een probleem query op de telenetsite zelf) eens ipv naar the last resort Eva/charlotte te gaanGodzilla8930 schreef:Blijkbaar kan ik geen PB sturen naar Charlotte. Iemand een voorstel? Ik heb ook nog die bevestigingsmail dat ik 0,00 euro moest betalen voor de swap. Alvast bedankt voor jullie reactie (waren ze maar op alle fora zo hulpvol)
Straks stoppen ze ermee omdat ze teveel first line moeten doen en dan is niemand er meer mee gebaat
The eternal and true pessimist
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
gewoon je opdrachtbevestiging scannen en mailen of faxen en bellen, je 75 euro wordt zo gecrediteerd, heb zelfde voorgehad...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Daar gaat het precies om: voor elke persoon die én doorheeft dat er 75€ werd aangerekend én de moeite kan doen om te protesteren, zijn er makkelijk 50 of 60 die betalen. Dan is het een kleine moeite om die éne persoon zijn 75€ terug te betalen.Re: Telenet vermeldt doodleuk meerkost NA installatie
Bericht door laroyj » do jun 28, 2012 10:52
gewoon je opdrachtbevestiging scannen en mailen of faxen en bellen, je 75 euro wordt zo gecrediteerd, heb zelfde voorgehad...
Blijft een verachtelijke handelspraktijk...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
...men kan er niet echt aan doen, is een bug in hun systeem...wat niet wil zeggen dat ze het niet mogen laten oplossen...ze zijn in elk geval niet van slechte wil !
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Raar dat hun bugs en vergissingen STEEDS in het nadeel van de klant zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Er zullen maar weinige (om misschien te zeggen GEEN) komen klagen r2504 als het in hun voordeel is hoor (en het risiko lopen het voordeel dus kwijt te spelen)
The eternal and true pessimist
- mailracer
- Elite Poster
Het gebeurt ook wel eens dat ze een product lanceren met 5 GB webruimte, en eens ze begonnen zijn, is dit maar 2 Gbyte. En dan nog eens over twee URL's. Maar daar is al een geste voor gedaan. Via de ombudsdienst wel te verstaan en inderdaad de bevestiging dat dit 5 GByte word gekregen. Is wel al een jaar geleden en waarschijnlijk is dit technisch nog niet mogelijk.